اخبار محرمانه

آخرين مطالب

تجربه فراز و فرود راه اندازی یک کسب و کار در مستندمسابقه «کارساز» فرهنگی اجتماعی

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - آخرین خبر / مستندمسابقه «کارساز» قرار است به زودی روی آنتن تلویزیون برود؛ حسام اسلامی، امین کفاش‌زاده و سیداحسان عمادی گروه کارگردانی این مجموعه 10 قسمتی را تشکیل می‌دهند. گروهی که کارگردانی فصل هشتم مستندمسابقه «خانه ما» را که این روزها از شبکه نسیم در حال پخش است نیز به عهده دارند.
به گزارش روابط عمومی این مجموعه، احسان عمادی نویسنده و عضو گروه کارگردانی «کارساز» اعلام کرد: طرح اولیه این برنامه، چند سال قبل در اتاق فکر خانه مستند با حضور آقایان اسلامی و مهدی جبین‌شناس و خانم نسیم مرعشی مطرح شد. قرار بود مستندمسابقه‌ای با موضوع کارآفرینی و کسب‌وکارهای نوآفرین در استودیو نوبین تولید شود. طرح برنامه بعد از جلسات متعدد با متخصصان این حوزه و فعالان و صاحبان استارتاپ‌های موفق، چندین بار بازنویسی شد و پیش‌تولید آن از زمستان سال گذشته آغاز شد. من هم به‌عنوان یکی از کارگردانان مجموعه از سال گذشته به تیم سازنده اضافه شدم.
وی افزود: پس از آن برای حضور در برنامه فراخوانی در تلویزیون، دانشکده‌ها و مراکز کارآفرینی دانشگاه‌های تهران و شریف، پارک‌های فناوری، شتاب‌دهنده‌های مختلف و دیگر نهادهای مرتبط منتشر شد. افراد داوطلب ثبت‌نام کردند و از بین آنها تعدادی به‌عنوان شرکت‌کنندگان اولیه انتخاب شدند. کار تولید برنامه هم از اردیبهشت ماه سال 98 آغاز شد و اواسط تیر ماه به پایان رسید.
عمادی درباره تفاوت این مستندمسابقه با سایر برنامه‌های تلویزیونی که با موضوع معرفی کسب‌وکارهای نوآفرین ساخته شده‌اند اظهار کرد: مستندمسابقه «کارساز» ساختاری کاملا متفاوت با برنامه‌های مشابه پیش از خود دارد. در برنامه‌های تلویزیونی‌ای که تاکنون برای معرفی کسب‌وکارهای نوآفرین پخش شده‌اند، صرفاً شاهد مرحله ارائه ایده از سوی ایده‌پردازان یا مالکان کسب‌وکار بوده‌ایم. معرفی‌ای که گاه با نقد و ارزیابی داوران همراه است و درنهایت داوران یا مخاطبان به هر ایده‌ی نوآفرینانه امتیازی می‌دهند.
وی توضیح داد: اما در «کارساز»، این مرحله تنها بخش کوچکی از برنامه را تشکیل می‌دهد و نهایتا تا قسمت دوم، ارائه ایده‌ها و ارزیابی داوران را شاهد خواهیم بود.
این کارگردان عنوان کرد: در قسمت اول، هیأت کارشناسی سه‌نفره‌ برنامه از بینِ تقریبا 20 گروه انتخاب‌شده برای شرکت در مسابقه، 6 گروه را برای مرحله‌ دوم انتخاب می‌کنند. از آنجا که فرآیند ارائه طرح یا ایده (Presentation)، جزء مراحل بسیار مهم در راه‌اندازی یک کسب‌وکار است، در قسمت دوم این 6 گروه منتخب با راهنمایی مربیان، به شکل متمرکز روی ارائه طرح یا ایده اولیه خود کار می‌کنند تا درنهایت از بین‌شان سه گروه انتخاب شوند. از این مرحله به بعد، برنامه تقریباً به طور کامل از فضای استودیویی خارج می‌شود.
عمادی افزود: از قسمت سوم تا آخرین قسمت «کارساز»، مخاطبان برنامه همراه با این سه گروه، مراحل مختلف راه‌اندازی یک کسب‌وکار نوآفرین را در فضاهای واقعی تجربه می‌کنند. در قسمت‌های بعدی، هر کدام از گروه‌های شرکت‌کننده بر حسب مأموریتی که از طرف مربیان به ایشان ابلاغ می‌شود، فعالیت‌هایی چون نیازسنجی مشتری و مطالعه و تحقیقات بازار را انجام می‌دهند. آنها به تناسب طرح‌های خود وارد فضاهای تخصصی مربوط به کارشان می‌شوند که ممکن است یک مجموعه صنعتی، بیمارستان، مدرسه یا رفتن به سراغ مشتریان خانگی باشد.
وی تاکید کرد: بعد از مرحله تحقیقات بازار، نوشتن بوم مدل کسب‌وکار و ساختن نمونه‌ی اولیه را داریم که طبعاً با آزمون و خطاهایی همراه است. در نهایت هم با مباحث مربوط به تبلیغات و برندینگ مواجه می‌شویم که انجام هر کدام‌شان، یکی از قسمت‌های «کارساز» را به خود اختصاص می‌دهد. به این ترتیب مراحل راه‌اندازی یک کسب‌وکار به صورت جزئی، واقعی و ملموس (در حد مقدورات یک برنامه تلویزیونی) برای بیننده به تصویر کشیده می‌شود.
این برنامه‌ساز تلویزیونی با اشاره به این‌که در مستندمسابقه «کارساز» ما با تنوع و تعدد لوکیشن‌ها روبه‌رو هستیم، یادآور شد: تولید این برنامه برای سه گروه شرکت‌کننده، چیزی بیش از دو ماه به طول انجامید. در حالی که در برنامه‌های دیگری که تاکنون در حوزه کسب‌وکارهای نوآفرین ساخته شده‌اند، معمولاً در هر قسمت چند شخص یا گروه، ایده‌های نوآفرینانه‌ خود را ارائه می‌دهند و بعد داوران یا بینندگان از بین‌شان رأی‌گیری می‌کنند. اما در اینجا هر سه گروه‌ شرکت‌کننده کل مدت این دو ماه را در مکان‌های مختلفی مثل دفتر کار، کتاب‌خانه، دانشگاه، بازار و... درگیر کار بوده‌اند. طبیعتاً در این فرآیند با مشکلات کوچک و بزرگی هم مواجه می‌شدند که گاه کارشان را تا آستانه توقف پیش می‌برد و گاه موفق می‌شدند از سدشان عبور کنند.
عمادی عنوان کرد: گروه‌های شرکت‌کننده در کارساز، هر کدام از این مراحل را با راهنمایی مربیان خود پیش می‌برند و در پایان هر قسمت، نتیجه تلاش‌شان از سوی همین مربیان مورد ارزیابی کیفی قرار می‌گیرد.
عضوگروه کارگردانی مستندمسابقه «کارساز» گفت: ضبط برنامه اوایل تابستان به پایان رسید و تدوین و مراحل فنیِ پس‌تولید آن هم انجام شده است. در واقع مستندمسابقه کارساز از اواسط پاییز گذشته برای پخش از تلویزیون آماده بود که به دلایلی روی آنتن نرفت و طبق آخرین توافقات انجام‌شده، قرار است در نوروز 99 از شبکه اول سیما پخش شود.
وی در پایان گفت: این برنامه، مجری‌‌ای در صحنه یا استودیو ندارد و به‌جایش آقای مهبد قناعت‌پیشه راوی و گوینده برنامه هستند. هیأت کارشناسی برنامه هم از سه مربی تحصیل‌کرده، زبده و باتجربه در حوزه کسب‌وکارهای نوآفرین تشکیل شده که سابقه‌ای طولانی در دانشگاه و تولید و بازار دارند و کار آموزش شرکت‌کنندگان کارساز و نقد و بررسی فعالیت‌هایشان را انجام می‌دهند.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/233314/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پاس کروزها را گل کنید

قیمت عینک شنا هم نجومی شد؛ حدود 10 میلیون کنار بگذارید!

بخش‌هایی از هم‌خوانی کارگران در دیدار با رهبر انقلاب

عکس یادگاری افراد حاضر در اجلاس بین‌المللی مقامات عالی امنیتی در سن‌پترزبورگ با حضور احمدیان

روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد

طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن

دلیل اصلی تحصیل مسعود ده‌نمکی در حوزه علمیه چه بود؟

خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد

روایت «نیویورک تایمز» از قدرت حماس و چشم‌انداز غزه

زالوژنی رسما سفیر اوکراین در انگلیس شد

بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال 1403

بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال 1403

عاقبت فرار از خانه به‌عشق خواستگار شیشه‌ای

خبرگزاری رسمی کره شمالی: هیات اقتصادی پیونگ یانگ عازم ایران می‌شود

لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در مجلس سنا تصویب شد

اعتراف عجیب ژیلا صادقی درباره آشپزی

چه خبر از مهران مدیری و نیکی کریمی؟

تجمع خانواده اسرای صهیونیست مقابل وزارت جنگ رژیم صهیونیستی

توضیحات رییس دادگاه منافقین در خصوص چگونگی برگزاری دور جدید جلسات محاکمه

گزارش یوسف سلامی از حسینیه امام خمینی پیش از آغاز دیدار کارگران با رهبر انقلاب

شاعر کیشوند، "وعده‌ی صادق" را روایت کرد: نشست مرهم از این مژده بر جراحت قدس

حرکت عجیب یک زن در تهران برای به رُخ کشیدن ثروتش

هیل: همه رئیسان ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

نماینده مجلس: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: کار ویژه بانک‌های خصوصی تامین مالی بخش خصوصی نیست

خودداری ارمنستان از شرکت در نشست امنیتی روسیه

اسامی 14 هزار کودک شهید فلسطینی بر روی یکی از دیوارهای غزه

بوی عجیبی داره بلالش چی زدین بهش؟

کت و شلوار «حبیب» جهانی شد!

توضیحات ویدئوییِ کریمی قدوسی درخصوص توئیت‌های اخیرش که جنجالی شد

یورونیوز: پهپاد‌های مهاجم به اسرائیل تسلیحاتی ویرانگر و مخوف هستند

خریداران و فروشندگان مسکن بخوانند

اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس منتشر شد

پیش به سوی کیش ایمن‌تر/ استخدام آتش نشان آقا از میان کیشوندان

رئیس بانک مرکزی دولت روحانی دست به قلم شد؛ توصیه به تیم اقتصادی رئیسی

تصویب انتقال پناهجویان از انگلیس به رواندا

تظاهرات شبانه دانش آموزان در طنجه مغرب در حمایت از فلسطین

دویست روز جنگ با اشباح حزب الله!

معاون وزیر دفاع روسیه به ظن دریافت رشوه بازداشت شد

سرگشتگی و یاس یک فضانورد/ مینی سریالی که باید دید

شیر خاورمیانه؛ لقب سریلانکایی‌ها به رئیس جمهور ایران

آغاز همایش ملی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور

فریاد اردنی‌ها در برابر سفارت رژیم صهیونیستی

تعطیلی دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضد اسرائیلی

تشدید حملات قبایل سوریه به هم‌پیمانان آمریکا در دیرالزور

رئیسی: اشغالگری رژیم صهیونیستی نه مشروعیت‌زا است و نه مالکیت‌آور

جانباز سرافراز «علی طحان سفلی» به خیل همرزمان شهیدش پیوست

یورو رکورد زد

کنایه «نون خ» به شعارهای مسئولین!

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی