اخبار محرمانه

آخرين مطالب

دفاع رییس عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا از شورای نگهبان سیاسی

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - ایرنا / رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه شورای نگهبان فقط مسوول بررسی صلاحیت کاندیداها است، گفت: مردم می‌بایست با بصیرت، ‌ درک شرایط، توجه به روحیه انقلابی و جهادی و شایستگی، کاندیداها را به درستی ارزیابی تا اصلح‌ترین افراد به مجلس راه پیدا کنند.
به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت دفاع، گردهمایی سالیانه مدیران ارشد روحانی با حضور رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا، روسای سازمان‌های عقیدتی سیاسی نیرووهای مسلح و نماینده ولی‌فقیه در سپاه، روسای پیشین سازمان‌های مذکور از جمله حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز و مسئولان ارشد روحانی نیروهای مسلح روز شنبه به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد سعیدی رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا با حضور در همایش سالیانه مدیران ارشد روحانی نیروهای مسلح که به میزبانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت صدیقه اطهر حضرت فاطمه (س) و همچنین درود به ارواح مطهر و پاک شهدا به ویژه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش به تبیین چالش‌های نظام و چیستی وچرایی تدابیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به مسئله جایگاه رهبری و چالش‌ها، ‌ علل مدارای رهبری، چرایی و چگونگی تایید کاندیداها در شورای نگهبان و سهم مردم در کارآمدی مجلس شورای اسلامی و قوه مجریه پرداخت.
وی با تبیین جایگاه رهبری در مواجه با چالش‌های نظام بیان کرد: برای پاسخ به این مسئله و درک علل آن باید تاریخ اسلام را ورق زد و ریشه اختلافات پیامبر(ص) با ابوسفیان، امیرالمومنین حضرت علی(ع) و معاویه، ‌ مشروعه خواهان و مشروطه خواهان و حتی ریشه اختلافات آیت‌الله کاشانی و مصدق و امام خمینی(ره) و بنی‌صدر را بررسی کرد و دریافت که پیام رهبران الهی و دینی در یک راستا بوده است و این دیگران بوده‌اند که از خطوط و صراط مستقیم ارزش‌های اسلامی عدول کرده‌اند.
وی در ادامه با بیان اینکه وضعیت امروز نظام اسلامی بسیار متفاوت از دوران رهبری امام خمینی (ره) است با تشریح تفاوت‌های عصر نبوی با عصر علوی گفت: پیامبر طیب دوار بود و برای توحیدی کردن جامعه در بین مردم حضور می‌یافت و پایه‌های دین و شریعت را در جامعه اسلامی پیاده‌سازی می‌کرد اما در عصر علوی این مردم هستند که باید در گرد امام عصر خود حاضر و از او تبعیت می‌کردند.
رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا، کفر پنهان و آشکار را یکی دیگر از تفاوت‌های دو عصر نبوی و علوی عنوان کرد و افزود: کفر علنی و آشکار در زمان پیامبر اکرم (ص) جای خود را به کفر پنهان در زمان امیرالمومنین (ع) داد و این موضوع شرایط را در زمان این امام همام بسیار دشوار و پیچیده کرد.
سعیدی همبستگی بین خواص را از تفاوت‌های دیگر دو عصر علوی و نبوی عنوان کرد و اظهار داشت: بعد از رحلت پیامبر خواص با تغییر رفتار خود و مطالبات و انتظارات دنیایی خود حکومت اسلامی را با چالش‌های دیگری روبرو ساختند.
وی با بررسی سطوح متفاوت اختلاف و جبهه‌بندی نفاق در دو عصر نبوی و علوی با اشاره به دوران رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب شکوهمند اسلامی یادآور شد: امام رحمت الله قبل از پیروزی انقلاب با رژیمی روبرو بود که معیار و ملاک رفتار و عملکرد آن کاملا مشخص بود؛ اما پس از پیروزی انقلاب، امام (ره) با جبهه‌ای از نفاق مواجه بود که فقط در ظاهر موافق حکومت بودند و ظاهراً از ارزش‌های اسلام دفاع می‌کردند.
رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا با تبیین اختلافات دو عصر نبوی و علوی با اشاره به دوران امامین انقلاب تصریح کرد: اگر تفاوت‌های دوران دو عصر صدر اسلام و همچنین رهبری امام راحل و حضرت امام خامنه‌ای به درستی تبیین می‌شد بسیاری از سؤالات و ابهامات درخصوص جایگاه رهبری و نقش امام خامنه‌ای بروز و ظهور پیدا نمی‌کرد.
سعیدی فشار و تحریم آمریکا و هم پیمانش علیه ایران، تغییر راهبرد آمریکا از نبرد سخت به نرم، تغییر راهبرد آمریکا از جنگ تمدنی به جنگ درون تمدنی، بروز جنگ‌های مهم منطقه‌ای، بیداری اسلامی، بحران داعش و تروریست گسترده منطقه‌ای، متغیرهای داخلی و تفاوت مطالبات مردمی، تغییر نسل مخاطبین، تحول سیستم ارتباطات و ظهور شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، تغییر در وضعیت خواص، تغییر در وضعیت حوزه‌های علمیه و ظهور چهره‌های جدید مخالف نظام، خروج عربستان از لاک محافظه‌کارانه و مخالفت علنی با تشیع، جنگ نرم و نفوذ، فراز و فرود در موضوع هسته‌ای و تبعات آن و درنهایت سکوت خواص همراه نظام را از مهمترین تفاوت‌های عصر امام و رهبری امام خامنه‌ای(مدظله العالی) بر شمرد.
وی با بیان دلائل انعطاف رهبران دینی در شیوه حکومت خود، ‌ وضعیت و جایگاه خواص، میزان حضور مردم، میزان تهدید متوجه حاکمیت دین و شریعت، وضعیت دشمن، ‌ افکار عمومی، مصالح نظام و کشور و ساختار دموکراسی نظام را از مهمترین مولفه‌های تأثیرگذار در شیوه رهبری رهبران دینی عنوان کرد.
رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی با تشریح عملکرد شورای نگهبان در بررسی شرایط کاندایداها برای ورود به مجلس تصریح کرد: شورای نگهبان فقط مسئول بررسی صلاحیت کاندیداها است اما مردم می‌بایست با بصیرت، ‌ درک شرایط، توجه به روحیه انقلابی و جهادی کاندیداها، شایستگی کاندیداها را به درستی ارزیابی تا اصلح‌ترین افراد به مجلس راه پیدا کنند.
سعیدی با بیان اینکه سردار سرافراز اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در دوران حیات خود لرزه بر تن نظام سلطه انداخت و در زمان شهادتش نیز منشأ آثار خیر و برکت برای نظام و جامعه اسلامی شد، اضافه کرد:‌ مردم باید فردی را برای کرسی مجلس و حتی قوه مجریه برگزینند که با روحیه انقلابی لرزه بر تن دشمن اندازد و ورای جهت‌گیری‌های سیاسی هدفش دفاع از ارزش‌های اسلام باشد.
وی افزود: نیروهای مسلح نیز می‌بایست با رعایت چارچوب قانون درخصوص انتخابات، نقش خود را در جهت روشنگری، تبیین شاخصه‌های انقلابی و جهادی و تبیین مولفه‌های شایستگی یک نماینده در تراز انقلاب به خوبی ایفا کنند.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/232779/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

محاکمه ترامپ وارد چهارمین روز شد

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

تولید پایدار سوخت در پالایشگاه تهران با تنوع‌بخشی به سبد محصولات

دارندگان کارت سوخت بخوانند

حزب‌الله: از رویارویی با اسرائیل و حمایت غزه عقب نمی‌کشیم

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

شهادت فرمانده گردان طولکرم در سرایاالقدس

حمله مقاومت فلسطین به شهرک «سدیروت»

خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ

شهادت یک جوان فلسطینی در کرانه باختری

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: مسئولان متوجه اطرافیان کذاب و هتاک باشند

قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل‌کشی اسرائیل در غزه

عراق از حملات امروز به اصفهان ابراز نگرانی کرد

هشدار صندوق بین‌المللی پول نسبت به تبعات تصرف دارایی‌های روسیه

وقتی هیچی از هنر نقاشی نمیدونی

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

واکنش معنادار وزیر روحانی درخصوص تذکر دفتر رهبری به مسئولان بخاطر رفتار بی‌قاعده در حجاب

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

پیشرفت در مذاکرات صلح باکو و ایروان

اظهارات لاوروف درخصوص صحبت‌های جنجالی بورل

شیرین: تا وقتی بله نگفته بودیم، هیشکی قصد ازدواج نداشت حالا همه میخوان زن بگیرن!

وقتی ناراحتی از اینکه مخ زن خودت رو زدی

راهپیمایی تهرانی‌ها در حمایت از عملیات «وعده صادق»

لاوروف: روسیه از طریق کانال‌های دیپلماتیک به اسرائیل اطلاع داده که ایران خواهان افزایش درگیری نیست

ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی

شمار شهدای غزه از 34 هزار نفر گذشت

اوربان: اروپا یک قدم تا ارسال سرباز به اوکراین فاصله دارد

رپ خوانی بحرانی برای سید جواد هاشمی

روایت سفیر ایران در فرانسه از ماجرای تهدید به انفجار یک فرد در مقابل کنسولگری ایران

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم

ناتو تعداد بیشتری سامانه پدافند هوایی به اوکراین ارسال می کند

سرقت 250 هزار سند در حمله هکری «انانیموس» به ارتش رژیم صهیونیستی

استوری جدید و متفاوتی که منوچهر هادی منتشر کرد

چهره ها/ تغییر چهره «گلنار» سریال گیلدخت بعد از 3 سال

ببعی به زبان ترکی هم مسلطه!

چهره ها/ سلفی جالب نصرالله رادش و همسرش وایرال شد

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی