اخبار محرمانه

آخرين مطالب

نشریه اخبار و تحلیل‌ها شنبه 5 بهمن اخبار محرمانه از منابع دیگر

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی): همان کسانی که پشت میز مذاکره ظاهر می‌شوند، آن جنتلمن‌های پشت میز مذاکره، همان تروریست‌های فرودگاه بغداد هستند. این دست چدنی است که دستکش مخملی را بیرون می‌آورد.(1398/10/27)
پایگاه بصیرت
نشریه اخبار و تحلیل‌ها word
نشریه اخبار و تحلیل‌ها pdf
▼ حرف روز
آغاز دومینوی بزرگ
در حرف روز 14 دی ماه همین نشریه‌ـ یعنی یک روز پس از شهادت سردار سلیمانی‌ـ نوشته شد، عملیات بزدلانه آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد که منجر به شهادت سیدالشهداء جبهه مقاومت شد، مقطعی تاریخ‌ساز است و تاریخ تحولات منطقه غرب آسیا را به دو بخش پیش از شهادت حاج‌قاسم سلیمانی و پس از شهادت ایشان تقسیم خواهد کرد. حال به روشنی می‌توان با مرور برخی رویدادهای کم‌نظیر هفته‌های گذشته به این واقعیت اذعان کرد. برای نمونه حمله موشکی سپاه به پایگاه عین‌الاسد (پادگان تروریست‌های آمریکایی) که بعد از جنگ جهانی دوم تاکنون سابقه نداشته، از جمله اتفاقات مهم این دوران به شمار می‌رود. همچنین تظاهرات میلیونی روز گذشته مردم عراق که با انگیزه پایان دادن به حضور آمریکا در کشورشان برپا شد، از رویدادهای مهم این دوران ارزیابی می‌شود. برخی رخداد دیروز عراق را به انقلاب دوم این کشور تعبیر کردند؛ انقلاب نخست مردم عراق به قیام سال 1920 این کشور و در مخالفت با اشغالگری و استعمارگری انگلیس اشاره دارد. بی‌تردید همه این تحولات حساس و تعیین‌کننده و رخدادهای بعد از این، از ثمرات خون شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس است.
شهادت مظلومانه حاج‌قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به شکل یک عامل پیشران و تعیین‌کننده موضوع خروج آمریکا از منطقه را مطرح کرد. در واقع، قرار بود واشنگتن پس از داعش با ترور سران مقاومت در منطقه و عراق راه خود را برای حضور و نفوذ در این کشور هموار کند و به تصور خود موانع را از سر راه خود بردارد؛ اما اتفاقی کاملاً متفاوت رخ داد و همین عملیات تروریستی جرقه اخراج نیروهای آمریکایی را رقم زد. مقامات واشنگتن تصور می‌کردند با ضربه به رأس و مغز متفکر مقاومت می‌توانند موجب منفعل شدن یا از کار افتادن محور مقاومت در منطقه شوند؛ اما دقیقاً برخلاف تصور آنها تحولات به وقوع پیوست؛ چرا که ترور شهید سلیمانی سبب بیدارتر شدن ملت‌ها نسبت به اهداف آمریکا شده و زمینه را برای فعالیت بیشتر مقاومت علیه آنها در منطقه فراهم کرده و زمینه خروج نیروهای نظامی از کل منطقه را آماده کرده است.
رویداد بزرگ دیروز عراق را می‌توان آغاز دومینوی تغییرات بزرگی دانست که منطقه پس از شهادت سردار سلیمانی به خود خواهد دید؛ به نظر می‌رسد خروج آمریکایی‌ها از منطقه محور اساسی و بنیادین معادلات و تحولات اخیر در منطقه غرب آسیا باشد.
▼ گزارش روز
شکست از آن آنهاست
«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی با صدور بیانیه‌ای گفت: «چهاردهم ژانویه نامه‌ای از وزرای خارجه آلمان، فرانسه و انگلیس دریافت کردم مبنی بر ارجاع نگرانی خود از اجرای تعهدات برجامی ایران به کمیسیون مشترک که به تبع آن مکانیسم حل اختلاف فعال شد. به‌ رغم اختلاف‌نظر بر سر شرایط، این توافق وجود دارد که زمان بیشتری برای مکانیسم حل اختلاف به دلیل پیچیدگی مسائل موجود، نیاز است. به همین دلیل زمان‌بندی تمدید شد. همگی توافق کردند مباحثات را در سطح کارشناسی برای رفع نگرانی‌ها حول اجرای [تعهدات] هسته‌ای و همچنین اثرات گسترده‌تر خروج آمریکا از برجام و اعمال مجدد تحریم‌ها ادامه دهند.» ارزیابی رفتار اتحادیه اروپا در موضوعاتی، همچون برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان نشان می‌دهد آنها همواره به دنبال سیاست معطل‌سازی ایران هستند. اصرار و پافشاری به تعلیق غنی‌سازی هسته‌ای در سال 1382 نمونه‌ای از دشمنی آشکار غرب با پیشرفت‌های نوین و ارزنده ایران عزیز است. نظام اسلامی علی‌رغم زیان‌هایی که از برجام عایدش شد؛ ولی طبق آیه قرانی «أَوْفُواْ بِالْعُقُود» به عهد خود عمل و طبق آن تعهدات خود را اجرا کرد. حال که کشورهای اروپایی پس از نزدیک به دو سال از عهد و تعهد خود، هیچ یک از بندهای برجام را اجرا نکرده‌اند باید با صراحت تمام در مقابل عهدشکنی آنها ایستاد و در این زمینه ذره‌ای تردید نداشت. قرآن کریم در آیه 58 سوره انفال برای مقابله با پیمان‌شکنی دشمن چنین می‌فرماید: «وَ إِمَّا تَخَافَنَّ مِن قَوْمٍ خِیَانَهً فَانبِذْ إِلَیْهِمْ عَلَى سَوَاء إِنَّ اللّهَ لاَیُحِبُّ الخَائِنِینَ». لذا طبق آیات الهی نه تنها نباید از تهدیدات اروپا درباره فعال‌سازی مکانیسم ماشه و دشمنی‌های دیگر ترسید؛ بلکه با در نظر گرفتن رفتار چهل سال گذشته آنها، باید این را در نظر گرفت که مردمی که هشت سال در مقابل دنیا در جنگ تحمیلی ایستادگی کردند، امروز به یاری خداوند به مراتب قوی‌تر از آن زمان شده و این دشمن است که در نهایت شکست خواهد خورد.
▼ تا انتخابات
شورای عالی اصلاح‌طلبان به جمع‌بندی نرسید
در جلسه شورای عالی جبهه اصلاح‌طلبان، کمیته استان‌های این شورا گزارش داد در کل کشور صلاحیت 60 نامزد اصلاح‌طلب تأیید شده است و امکان دادن لیست انتخاباتی مقدور نیست. برخی از اعضای شورای عالی اصلاح‌طلبان در این جلسه تأکید کردند، اصلاح‌طلبان با همین آمار و با احتساب برخی افراد در لایه‌های دوم و سوم لیست انتخاباتی بدهند که با مخالفت دیگر اعضا مواجه شد. در نهایت شورای عالی اصلاح‌طلبان در این جلسه به جمع‌بندی نرسید و قرار شد جلسه دیگری در این باره برگزار شود.
به‌ دنبال حفظ وحدت نیروهای انقلابی هستیم
«حجت‌الاسلام پورمحمدی» دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز در یازدهمین نشست هم‌اندیشی جامعه روحانیت مبارز با احزاب و تشکل‌های ارزشی و انقلابی با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم تا وحدت و ائتلاف در مجموعه نیروهای انقلابی حفظ شود، افزود: همه تشکل‌ها و احزاب تشکیل‌دهنده شورای ائتلاف نیز در فرایند طراحی شده ورود کرده و نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود را دنبال کنند تا بتوانیم به نتیجه مورد نظر و مطلوب برسیم.
چاره‌ای جز ائتلاف در انتخابات نداریم
یک عضو فراکسیون امید مجلس با ابراز امیدواری از اینکه اعتراضات به ردّ صلاحیت نامزدها مورد توجه قرار گیرد، گفت: با توجه به وضعیت موجود چاره‌ای جز ائتلاف در انتخابات آینده نمی‌ماند. «سهیلا جلودارزاده» افزود: همان‌طور که رئیس مجلس هم چندی پیش مطرح کرد، ما همه نمایندگان رد صلاحیت شده را می‌شناسیم و می‌دانیم از باب دلسوزی برای نظام و مسلمانی مشکلی ندارند.
▼ اخبار
1ـ حاج‌قاسم چطور پوتین را برای آوردن نیرو به سوریه راضی کرد؟
معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: «حاج‌قاسم استعداد عجیبی در مذاکره داشت. خیلی نمی‌توانم درباره‌اش صحبت کنم. بدون شک یکی از یل‌های سیاست در دنیا پوتین است، ولی سردار سلیمانی توانست پوتین را قانع کند که تو باید در سوریه نیرو بیاوری کنار ما بجنگی. این خیلی کار است.» حسین شیخ‌الاسلام افزود: «گاهی پیامی می‌دهی به کسی، اما گاهی او را به خط خود می‌آوری. این یعنی دیپلماسی. اینکه اردوغان را قانع کنی، اردوغانی که می‌گویی من می‌خواهم در مسجد امویان نماز بخوانم و با این استدلال با آمریکایی‌ها و جنایتکاران همراه شد، چون تمام تروریست‌ها و اسلحه‌های‌شان از مرز ناتو رفتند. حالا تو اردوغان را قانع کنی که باید بیایی در راه‌حل سیاسی‌اش و جنایت‌ها را متوقف کنی. اگر نه همه چیز را از دست می‌دهی. یک وقتی اردوغان به حاج‌قاسم می‌گفت: تو روی اسب بازنده شرط بسته‌ای و بعد دید که عملاً این طور نیست. خیلی مذاکره‌کننده قوی بود و کمبودش حتماً احساس می‌شود.»
2ـ اعتراف جدید پنتاگون درباره مصدومان حمله موشکی به عین‌الاسد
«جاناتان هافمن» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در یک نشست خبری تأیید کرد، تاکنون 34 نفر از نظامیان آمریکایی طی حمله موشکی ایران به پایگاه نظامی عین‌الاسد در عراق دچار صدمات مغزی شده‌اند. وی افزود: «8 نفر از آنها به آلمان اعزام شده و برای ادامه درمان وارد آمریکا شده‌اند؛ 9 نفر به آلمان اعزام شده و هنوز در آنجا تحت ارزیابی یا درمان هستند؛ یک نفر به کویت اعزام شده که اکنون به عراق بازگشته است و 16 نفر از آنها نیز در همان عراق باقی ماندند و اکنون به محل خدمت خود بازگشته‌اند.» پنتاگون پس از چند روز پنهان‌کاری درباره آمار تلفات حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد، به‌تازگی اعلام کرده بود 11 نفر از نیروهای آمریکایی بر اثر این حمله موشکی دچار ضربه مغزی خفیف شده‌اند و حتی دونالد ترامپ این آسیب‌دیدگی‌ها را تا حد «سردرد» تقلیل داده بود.
3ـ رئیس‌جمهور شوم، به برجام بازمی‌گردم
«جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات 2020 آمریکا در یادداشتی در نشریه «فارین پالیسی» وعده داد اگر رئیس‌جمهور شود، واشنگتن را به برجام بازمی‌گرداند. بایدن در این یادداشت مفصل سیاست‌های کلی دولت خود را در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2020 آمریکا تبیین کرد و با تأکید بر اینکه دیپلماسی اولین اولویت دولتش در سیاست خارجی خواهد بود، نوشت: در موضوع عدم اشاعه و امنیت هسته‌ای، ایالات متحده نمی‌تواند هم از توافق‌هایی که خود آن را مذاکره کرده خارج شود و هم صدایی قابل اتکا باشد. معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا افزود: ترامپ در سیاست‌هایش در قبال ایران تا کره شمالی، روسیه و عربستان سعودی، چشم‌انداز عدم اشاعه را به یک رقابت تسلیحاتی جدید تبدیل و حتی استفاده از تسلیحات هسته‌ای را محتمل‌تر کرده است.
4ـ مجمع با خواست دولت برای تعویق در رأی‌گیری موافقت کرده است
«سردار وحیدی» رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: پیوستن به FATF هیچ ربطی به مشکلات اقتصادی و تحریمی کشور ندارد، ما هفت سال در لیست سیاه آن بودیم؛ در همین شرایط بود که افرادی بدون داشتن هیچ گونه مجوزی مذاکراتی با آنها انجام دادند و تخفیفی از آنها گرفتند، ولی پس از آن هم هیچ تغییری در وضع کشور ایجاد نشد. وی افزود: مجمع تا یک سال فرصت نظر دادن راجع به مسائل را دارد؛ در غیر این‌صورت اگر نظری نداد، نظر شورای نگهبان حاکم می‌شود. حال اگر مجمع رأیی به این مسئله می‌داد قطعاً آن رأی منفی بود، پس با خواست دولت که تعویق در رأی‌گیری بود، موافقت کرد و رأی‌گیری را به تعویق انداخت.
▼ اخبار کوتاه
◄ «علیرضا رئیسی» معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در مراسمی آیینی فردی به نام «تبریزیان» تحت عنوان طب اسلامی، کتاب «اصول طب هاریسون» را که از کتب مرجع پزشکی است، به آتش می‌کشد! وی برخورد قاطع مراجع علمی، فرهنگی، دینی و قضایی با مدعی طب اسلامی که کتاب‌ پزشکی را به آتش کشیده، خواستار شد. گفتنی است، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه هم تعرض به یکی از متون مهم علم پزشکی را اقدامی ناروا دانسته و بیان داشته است، این‌گونه تفکرات و اقدامات در حوزه علمیه جایگاهی نداشته و انتسابی به حوزه و روحانیت ندارد.
◄ «محمدجواد ظریف» در واکنش به اظهارات وزیر مشاور در امور خارجه عربستان گفت: کشور‌های عادی کشتارگاه‌های‌شان را به جای کنسولگری جا نمی‌زنند، کشور‌های عادی به همسایگان‌شان حمله نمی‌کنند، باعث ایجاد بحران‌های بشردوستانه نمی‌شوند و از مذاکره سر باز نمی‌زنند. با تمام این اوصاف، ما هیچ پیش شرطی برای مذاکره تعیین نمی‌کنیم. گفتنی است، وزیر مشاور در امور خارجه عربستان در جلسه گفت‌وگویی در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس در اظهاراتی بی‌اساس گفت، زمانی که ایران مانند یک کشور عادی عمل کند، می‌توانیم با آن رابطه‌مان را احیا کنیم.
◄ «اصغر سلیمی» سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت:‌ آنقدر زمان ارسال لایحه جامع انتخابات به مجلس طول کشید که نمایندگان طرح استانی شدن انتخابات را برای اصلاح برخی امور پیشنهاد دادند. وی افزود: استانی شدن انتخابات طرح اولیه نمایندگان مجلس بود و حتی چند بار این موضوع از سوی شورای نگهبان رد شد و در نهایت این رد و بدل‌ شدن‌های بین صحن و کمیسیون سبب کنار گذاشته شدن این طرح شد؛ اما تعداد دیگری از نمایندگان بحث شفافیت هزینه‌های انتخاباتی را به منظور اصلاح قوانین پیشنهاد دادند.
◄ «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در پیامی خطاب به مرجعیت عالی، دولت، مجلس و ملت سلحشور عراق، ترور ناجوانمردانه سرداران پرآوازه جبهه مقاومت، شهیدان حاج‌قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را خطای راهبردی ترامپ و تیم شرور حاکم بر کاخ سفید دانست و گفت: برپایی تظاهرات میلیونی و تاریخی مخالفت با اشغالگری آمریکا، نشانه‌ای از پیشتازی و پرچمداری مردم پرافتخار عراق در مسیر اخراج آمریکا از منطقه است.
◄ ده‌ها هزار نفر از شهروندان سعودی ساکن شهر قطیف در شرق عربستان سعودی در مراسم تشییع شهدایی که به دست نظامیان رژیم سعودی شهید شدند، شرکت کردند و شعار مرگ بر آل‌سعود سر دادند.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/232725/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تازه‌ترین اوضاع شرکت‌های تولیدی صندوق‌ بازنشستگی صنعت نفت بررسی شد

مسیر تولید در صنعت نفت از ایجاد اوضاع مطلوب برای کارکنان می‌گذرد

بار اصلی تحقق شعار سال بر دوش صنعت نفت است

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

وزارت نفت اثر تحریم‌ها در تولید و صادرات نفت را کم کرد/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم

تولید نفت شیل آمریکا در ماه مه افزایش می‌یابد

تمایل اوپک برای عضویت جمهوری نامیبیا

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

استفاده از توان دانش‌بنیان‌های ایرانی در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان

تأکید رئیسی بر مقابله بی‌امان با قاچاق سوخت

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

افزایش 23 درصدی درآمد پلیمر آریاساسول در 1402

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

سرعت‌ عمل بالای روسیه در احیای ظرفیت پالایشی آسیب‌دیده

آغاز سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در میدان‌های نفت و گاز

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

برداشت 750 هزار بشکه نفت با تفکیک‌گرهای سیار در نفت و گاز گچساران

قیمت نفت بالای 90 دلار ایستاد

پیشتازی نفت و گاز مارون در دستاوردهای فنی بار اول

بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در منطقه کردستان

خاطرات ناصرالدین‌شاه؛ خرس‌ها ول می‌شدند می‌رفتند توی مردم؛ خنده داشت

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

مجری جنجالی روی آنتن زنده پابرهنه شد/ ویدئو

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی: «نور نیوز» ارگان رسانه‌ای شورا و دبیرخانه نیست

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

قزاقستان تخطی از سهمیه تولید در اوپک‌پلاس را جبران می‌کند

انجام موفقیت‌آمیز 2 هزار و 200 کیلومتر توپکرانی در نفت و گاز گچساران

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

«حفظ نظم و انضباط اداری» و «پاسخگویی حداکثری به جامعۀ هدف» پایه و اساس خدمت است

مادر شهیدان والامقام «انصاری رامندی» به لقاءالله پیوست

31 فروردین آخرین مهلت هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه "طنزپهلو"

قیمت نفت کاهش یافت

پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش

تضمین ارزآوری برای کشور به همت صنعت گاز/ «ایران» شریک اقتصادی مطمئن شناخته شد

رفع نشتی در 5 مرکز بهره‌برداری خطوط انتقال گاز

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی