اخبار محرمانه

آخرين مطالب

اعترافات یک مفتی داعش درباره صدور فتوای تخریب مساجد فرهنگی اجتماعی

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - شورای عالی قضایی عراق اعلام کرد، یک مفتی داعش پس از دستگیری اعتراف‌های فراوانی از جمله ارتباط و پول گرفتن از اتباع سعودی و صدور فتواهای کشتار مردم و انفجار مساجد و مرقد یونس پیامبر(ع) داشته است.
به گزارش مشرق، دستگاه قضایی عراق روز چهارشنبه اعترافات «شفاء النعمه» ملقب به «ابوعبدالباری» از مسئولان به اصطلاح هیئت شرعی داعش را منتشر کردند.
این مفتی داعش یک هفته پیش توسط نیروهای ویژه پلیس فدرال عراق در شهر موصل مرکز استان نینوی دستگیر شد. او از سرکرده‌های رده نخست داعش و مسئول صدور فتوای منفجر ساختن مسجد یونس پیامبر (ع) در شهر موصل و همچنین فتواهای مربوط به اعدام شماری از علما و روحانیون به دلیل خودداری از بیعت با این گروه تروریستی به شمار می آید.
نیروهای امنیتی عراق پس از دستگیری این مفتی که بسیار چاق است، برای جابه‌جایی او دچار مشکل شدند و به ناچار از وانت برای انتقال او استفاده کردند.
بیشتر بخوانید:
بازداشت «مسئول امنیتی» و برادر مفتی داعش در استان نینوی
گروه تروریستی داعش از ژوئن سال 2014 تا زمان آزادسازی موصل به وسیله نیروهای عراقی در ژوئیه 2017 کنترل این شهر را در دست داشت.
بنا به بیانیه شورای عالی قضایی عراق النعمه در برابر قاضی دادگاه تحقیق ویژه مسائل تررویسم در نینوی گفت: «من فارغ التحصیل سال 1984 از دانشگاه اسلامی مدینه در عربستان سعودی و یک سلفی هستم. به مدت سه ماه در مدرسه الراشدین در عجمان امارات مشغول به کار شدم و پس از آن به کشور بازگشتم».
به گفته شورای عالی قضایی عراق النعمه از زمان آغاز حوادث سال 2003 و حمله آمریکا به عراق پست‌های متعددی را از جمله در اداره اوقاف نینوی و خطیب و امام جمعه یکی از مساجد جامع موصل را داشت.
به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، النعمه می‌گوید: «من به نظام سیاسی عراق اعتقاد نداشتم و نیروهای امنیتی عراق را مرتد می‌دانستم. در تشکیل گروه‌های مسلح و به خصوص گروه جبش المجاهدین، جیش محمد و الجیش الاسلام مشاکت داشتم و از آنجایی که درس فقه و عقیده خوانده بودم فتواهایی درباره مباح بودن قتل نیروهای امنیتی صادر کردم. زمانی که با کمک و مشارکت شماری از ائمه جوامع در سال‌های 2006 و 2007 ترورها و انفجارها در موصل رخ داد و تا سال 2014 ادامه داشت».
وی افزود: «سال 2007 برای ادای مناسک عمره به شهر مکه رفتم و با ابومصطفی النجماوی (تروریسم موصلی مقیم لندن که یک تندرو عقیدتی است) ملاقات کردم با او در مسائل دینی بحث کردم و اوضاع موصل و جزئیات حضور نیروهای عراقی و وفاداری آنها به آمریکایی‌ها را برای او شرح دادم.
برای او از نقش گروه های جهادی گفتم و او به من مبلغ شش هزار دلار پول داد و خواست که آن را برای گروه‌های مسلح هزینه کنم. هنگامی که موصل برگشتم با عناصر گروه‌های مسلح دیدار کرده و آن مبلغ را بینشان توزیع کردم».
النعمه گفت: «همان سال بار دیگر به عربستان برای ادای مناسک حج به مکه رفتم و با النجماوی هم ملاقات داشتم. او مرا به شیخ عبدالله الغنیمان یک تبعه سعودی معرفی کرد که اطلاعاتی از من و باورهایم داشتم. او هم به من چهار هزار دلار پول داد».
وی با اشاره به اینکه با این پول مدره «عبدالله النعمه» را در موصل تاسیس کرده و به شماری از تروریست‌هایی که دارای افکار سلفی بودند درس داد، افزود: «یکی از محصلانم، همراه شخصی ابوبکر البغدادی شد و تعداد دیگری هم از سرکرده‌های داعش که پست‌های متعددی داشتند و حملات (تروریستی) بسیاری مرتکب شدند در این مدرسه درس خواندند».
شفاء النعمه در ادامه از حوادث سال 2014 و حمله داعش به شهرهای عراق گفت و آن را «موفقیت عملیات فتح» خواند و افزود: «خطبه‌های تحریک آمیز من کاملا علنی بود من به مبارزه با نیروهای امنیتی و پیوستن جوانان به صفوف داعش دعوت می‌کردم.»
وی افزود: «من به عنوان مسئول دفتر آموزش در استان نینوی منصوب شدم و همچنین در مرکز امام الیقین در ساختمان دانشگاه موصل هم تدریس می‌کردم. جایی که در آنجا دانشجویان مرکز پس از گذراندن یک دوره فشرده فارغ التحصیل شده و به عنوان مسئول امور شرعی در دفاتر متعدد داعش منصوب می‌شدند و هر دوره حدود پنجاه تروریست از آنجا فارغ التحصیل می‌شدند».
النعمه گفت: «من علاوه بر کار خود به عنوان رئیس دادگاه دفتر دیوان شرعی وابسته به دادگاه موصل منصوب شدم آن زمان شرط گذاشته بودم برای اینکه کسی مرا نشناسد و در آنجا احکام و مجازات‌های متعددی را اعم از شلاق، جریمه و سنگسار برای شهروندان موصل صادر می‌کردم».
عبدالباری گفت: «در سال 2015 به دیوان آموزش داعش بازگشتم. من رابطه نزدیکی با تروریست معروف به ذوالقرنین مسئول این دیوان دارم. او تبعه مصری است و فیزیک و ریاضیات تدریس می کرد. به او پیشنهاد دادم شیوه تدریس را عوض کند، اما یک فرد اردنی که پدرش در حال حاضر عضو پارلمان اردن است جانشین وی شد».
بر اساس بیانیه شورای عالی قضایی عراق النعمه در ادامه به تدریس در دانشگاه موصل ادامه داد تا اینکه به دلیل اختلاف‌های عقیدتی و فقهی از آنجا برکنار شد و به تدریس در دوره‌های شرعی بازگشت تا وقتی که دیوان آموزش با دیوان مساجد ادغام شد. او مردم را به پیوستن به داعش دعوت می‌کرد و فتواهایی را درباره مجازات مردمی که به مسجد نمی‌آیند صادر می‌کرد.
النعمه می‌گوید: من همچنین فتوای اخراج مسیحیان، لزوم توبه نیروهای امنیتی و تحویل سلاح آنها، مباح بودن کشتار شهروندان شیعه و مباح بودن فروش زنان ایزدی و قتل مردانشان را صادر کردم».
وی همچنین اعتراف کرد که به عناصر داعش فتوای وجوب انفجار مساجد جامعه موصل را صادر کرد که مرقد انبیاء و اولیای الهی در آنجاست و از جمله آنها مسجد جامع یونس پیامبر بود که در آگوست 2014 هدف انفجار تروریستی قرار گرفت.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/231994/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نویسنده آمریکایی: خاورمیانه در پرتگاه جنگ گسترده‌تری است که هیچ‌کس نمی‌خواهد

مرغ کیلویی چند؟

هدیه یک میلیارد دلاری بایدن به اسرائیل

مهارت شگفت‌انگیز بازیگر مشهور سینما در کشیدن نقاشی

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

10 هزار بی خانمان در پی تخریب دو هزار خانه در مرکز غزه

فیلمسازی در حوزه اقوام یک گام بزرگ است

دستور فرمانده به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

فنلاند قواعد پناهندگی را تشدید می‌کند

جزئیات مقابله سامانه‌های پدافند هوایی با اشیای مشکوک در آسمان اصفهان

سفر مقام‌های ارشد بلاروس به کره شمالی

گروه 7: با هرگونه عملیات نظامی اسرائیل در رفح مخالف هستیم

جشن 30 سالگی «داستان عامه‌پسند»

درخواست وزرای خارجه گروه 7 از ایران و اسرائیل: از هرگونه تشدید تنش اجتناب کنید

وضع بهداشتی وخیم فلسطینی‌ها در اردوگاه جبالیا

پسر صدیقه خانم که اروپایی‌ها را شگفت زده کرد

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق در مشهد، گرگان و کرمان

کرملین: از ایران و اسرائیل می‌خواهیم خویشتن‌داری کنند

حاج‌علی‌اکبری: عملیات وعده صادق یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود

خاطره جالب محمد بحرانی از 3هزار تومانی که زندگی‌اش را تغییر داد

آذری جهرمی: در صورت اعلام جهاد توسط فرماندهی کل قوا، لباس سربازی خواهم پوشید

حماس و فتح وتوی ضد فلسطینی آمریکا را محکوم کردند

مهران رجبی رازی که خیلی‌ها دنبالش بودند را فاش کرد!

شلاگیم؛ ماجرای ضربه به پایگاه امنیتی رژیم اسرائیل

باهنر: وحدت شکنی بلای مجلس است

چطور با خودشیفته‌ها رفتار کنیم؟

اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار سه دهک اول درآمدی

حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به رفح

آمریکا از پاسخ به استفاده از پایگاه نظامی پاکستان طفره رفت

بازیگر سفارشی که کارگردان رو تحقیر میکنه!

لاپید: بن‌گویر با یک توئیت یک‌کلمه‌ای اسرائیل را مضحکه دنیا کرد

روایت خبرگزاری روسی از سخنان سفیر ایران درباره پاسخ قاطع ایران به حمله تل آویو

دیدار محسن رضایی با اعضای شورای نگهبان

رئیس جمهور: «وعده صادق» اقدامی ضروری و نماد اقتدار کشور بود

اوپک می‌تواند مانع 100 دلاری شدن قیمت نفت شود

فعال کارگری: شیفت کار پنجشنبه کارگر باید «اضافه کاری» حساب شود

پکن: با هر رفتاری که تنش را در خاورمیانه زیاد کند مخالفیم

تلویزیون آخر هفته چه فیلم هایی پخش می کند؟

استقبال دامغانی‌ها از رئیس‌جمهور ساعاتی پس از زلزله

واکنش جالب شبنم مقدمی به آهنگ گل پامچال

مقامات اسرائیلی نمایش تمسخرآمیز ریزپرنده‌ها را پایان حمله به ایران اعلام کردند

واکنش جالب مردم اصفهان به هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده‌ توسط پدافند

واکنش فرمانده نیروی زمینی ارتش به حادثه اصفهان

آمریکا برای کمک نظامی به آرژانتین بودجه اختصاص داد

واکنش فرمانده ارتش به حادثه امروز صبح اصفهان

هاشمی‌طبا: اگر ریشه فساد از بالا خشک نشود، جواب گرفتن واقعاً سخت است

چرا رسانه‌های غربی وقایع امروز ایران را بزرگنمایی کردند؟

واکنش انگلیس به حادثه اصفهان: کاهش تنش‌ها ضروری است

کارشناس اقتصادی: سیاست ارز 28500 تومان برخلاف ارز 4200 هیچ آثار سوء پولی نداشته است

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی