اخبار محرمانه

آخرين مطالب

نشریه آمریکایی: ترور سردار سلیمانی کوته‌بینانه و اقدام جنگی علیه ایران بود سیاسی

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - فارس / یک نشریه آمریکایی در گزارشی نوشت که تصمیم دولت آمریکا برای ترور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، کوته‌بینانه و اقدامی جنگی علیه ایران بود.
نشریه آمریکایی «ایسترن اکو» در گزارشی به اقدام تروریستی اخیر دولت ترامپ در به شهادت رساندن سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و آن را «اقدام جنگی» خواند.
در مقدمه این گزارش نوشته شده است که در تاریخ سوم ژانویه (13 دی ماه)، ترامپ به ارتش آمریکا دستور یک حمله پهپادی در عراق را داد و یکی از معروفترین و قدرتمندترین فرماندهان ایران به نام قاسم سلیمانی را ترور کرد.
طبق این گزارش، ترامپ در توجیه این اقدام مدعی شد که ایران در حال «توطئه برای حملاتی قریب‌الوقوع و شیطانی به دیپلمات‌ها و پرسنل نظامی آمریکا» بود و در مصاحبه با شبکه فاکس‌نیوز، مدعی شده بود که سپهبد سلیمانی چهار سفارتخانه آمریکا را هدف گرفته بود و برای حمله به آنها برنامه‌ریزی کرده بود.
با اینحال برخی مقام‌های آمریکایی از جمله «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا و ادم شف» رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا به نوعی این ادعای رئیس‌جمهور آمریکا را رد کردند.
ترور سردار سلیمانی مرگ دیپلماسی میان آمریکا و ایران بود
این نشریه آمریکایی ادامه داد که تصمیم ترامپ در ترور سلیمانی یک اقدام جنگی علیه ایران بود و آنطور که سناتور «رند پائول» به درستی بیان کرد، «مرگ دیپلماسی» میان آمریکا و ایران محسوب می‌شد.
این گزارش اقدام آمریکا را همانند ترور یکی از مقامات آمریکایی توصیف کرد و نوشت، عکس قضیه را تصور کنید. اگر «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در حین دیدار با مقامات عراقی در حمله پهپادی ایران کشته می‌شد، آمریکا چه واکنشی نشان می‌داد؟
این نشریه چاپ میشیگان در پاسخ به سوال طرح شده ادامه داد، مهم نبود که ایران چه توجیهی برای این اقدام ارائه می‌داد و می‌گفت که پامپئو در حال برنامه‌ریزی برای حملات قریب‌الوقوع علیه ایرانیان بوده است، به هرحال آمریکا، با این مسئله بعنوان یک اقدام جنگی برخورد می‌کرد.
مقایسه قاسم سلیمانی با داعش و القاعده اشتباه است
این گزارش سپس در ادامه به سرتیتر هفته گذشته شبکه فاکس‌نیوز اشاره کرد که در دفاع از ترور سپهبد سلیمانی نوشته بود: «آیا رسانه‌ها فراموش کردند که قاسم سلیمانی یک تروریست بود؟»
مفسر سیاسی این برنامه، ضمن دفاع از تصمیم ترامپ در ترور سپهبد سلیمانی، در مقایسه‌ای نادرست مدعی شد، آنهایی که با ترور سپهبد سلیمانی مخالفند باید با ترور «اسامه بن لادن» سرکرده پیشین القاعده و «ابوبکر البغدادی» سرکرده سابق داعش نیز مخالف باشند.
این گزارش سپس با اشاره به گزارش فاکس‌‌نیوز ادامه داد، تمامی این استدلال‌ها و اظهارنظرات، یک نکته را فراموش کرده‌اند و آن این است که ایران و دولت این کشور با گروههای غیردولتی همچون القاعده و داعش قابل مقایسه نیستند و قاسم سلیمانی رهبر یک گروه تروریستی سرکش نبوده است.
ترور سردار سلیمانی مردم ایران را متحدتر کرد
طبق این گزارش، بسیاری نه تنها ترور سپهبد سلیمانی را اقدام جنگی می‌دانند بلکه آن را اقدامی تهاجمی غیرضروری توصیف کرده‌اند و استدلال کرده‌اند که این امر به تشدید تنش‌ میان ایران و آمریکا و اتحاد مردم ایران منجر شده است.
این نشریه آمریکایی سپس با زیرسوال بردن توجیه ترامپ برای ترور فرمانده نیروی قدس ادامه داد که ترامپ در وهله اول، ادعای برنامه‌ریزی سردار سلیمانی برای حملاتی «قریب‌الوقوع» علیه منافع آمریکا را مطرح کرد ولی بعد از آن پامپئو در مصاحبه اخیر خود با فاکس نیوز گفت: «تردیدی نیست که قاسم سلیمانی یکسری حملات قریب‌الوقوع را برنامه‌ریزی کرده بود. ما زمان و مکان دقیق آن را نمی‌دانیم اما این موضوع حقیقت دارد».
ترور سپهبد سلیمانی یک اقدام جنگی بوده است
این گزارش سپس به تضاد در ادعاهای مطرح شده مقام‌های آمریکایی برای توجیه ترور سپهبد سلیمانی اشاره کرد و ادامه داد که مقام‌های آمریکایی تهدید سلیمانی را از «قریب‌الوقوع» به «تاحدودی» کاهش دادند و بنابراین ترور فرمانده‌ای که هیچ تهدیدی برای آمریکا نبوده، یک اقدام جنگی است.
طبق این گزارش، آمریکا به منظور خودداری از تقابل مستقیم با ایران باید به صورت دیپلماتیک با ایران وارد تعامل شود و با ترور فرمانده نیروی قدس، این اقدام در حال حاضر بسیار بعید به نظر می‌رسد.
رؤسای جمهور آمریکا با صدور دستور حمله نظامی، قوانین آمریکا را نقض می‌کنند
این نشریه آمریکایی ادامه داد، طبق قانون اساسی آمریکا، تنها کنگره می‌تواند اعلام جنگ کند اما رؤسای جمهور آمریکا به طور مداوم با صدور دستور حملات نظامی بدون مجوز کنگره، این قوانین را نقض می‌کند.
این گزارش توضیح داد، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا دستور دستکم 500 حمله پهپادی را در دوران هشت سال ریاست‌جمهوری خود صادر کرد و موجب کشته شدن بسیاری از غیرنظامیان بی‌گناه شد و بسیاری از حملات نظامی آمریکا از جمله حمله به سومالی، یمن و پاکستان به هیچ عنوان در کنگره مورد تأیید قرار نگرفته است.
طبق آنچه در این گزارش آمده، علیرغم غیرقانونی بودن اقدام ترامپ در صدور فرمان حمله پهپادی به فرمانده نیروی قدس، تنها تعداد اندکی از نمایندگان دموکرات و «نانسی پلوسی» رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، خواستار محدود شدن اختیارات نظامی ترامپ شدند.
این نشریه آمریکایی، استفاده بیش از اندازه رؤسای جمهور آمریکا از اختیارات اجرایی برای هرگونه اقدام نظامی علیه کشورهای دیگر را ترسناک توصیف کرد و نوشت که ترامپ از آغاز ریاست‌جمهوری خود، از این اختیارات تا حد زیادی بهره برده است و همین امر حملات پهپادی آمریکا را 432 درصد افزایش داده است.
این نشریه آمریکایی سپس بعنوان نمونه به سوء استفاده ترامپ از اختیارات اجرایی در ترور سپهبد سلیمانی و حمله 2017 ترامپ بدون مجوز کنگره به یک پایگاه هوایی سوریه در واکنش به ادعای استفاده دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه از سلاح‌های شیمیایی اشاره کرد و هر دو حمله آمریکا علیه ایران و سوریه را اقدامی جنگی توصیف کرد.
چندی پیش، «مارک اسپر» رئیس پنتاگون با استناد به ماده 2 از قانون اساسی آمریکا مدعی شد که رئیس‌جمهور آمریکا حق حمله به ایران را داشته است. این ماده به رئیس‌جمهور آمریکا این اختیار و قدرت را می‌دهد که در شرایط حمله به آمریکا، قلمرو یا دارایی‌های این کشور یا نیروهای مسلح، به صورت یکجانبه وارد اقدام نظامی شود.
اسپر همچنین تصریح کرد که ترامپ همچنین طبق قانون «اختیارات استفاده از نیروی نظامی» (AUMF) ) که کنگره بعد از حملات 11 سپتامبر 2001 به تصویب درآورد، حق حمله به ایران را داشته است.
آمریکا برای دو دهه است که با تمدید قانون اختیارات استفاده از نیروی نظامی، جنگ‌های خود و استقرار نیروی نظامی در سراسر جهان از افغانستان و عراق گرفته تا فیلیپین، گرجستان، یمن، جیبوتی، کنیا، اتیوپی، سومالی و اریتره را توجیه می‌کند.
این گزارش در پایان با اشاره به تمامی موارد نوشت که ترور سپهبد سلیمانی نه تنها یک اقدام جنگی و بطور تکان‌دهنده‌ای کوته‌بینانه بود بلکه سوالاتی را درباره قدرت فرمان اجرایی رئیس‌جمهور آمریکا مطرح می‌کند که متأسفانه تازمانیکه هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا از این اختیار فرمان اجرایی حمایت کنند، هیچ تغییراتی در آینده قابل مشاهده نخواهد بود.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/231956/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

محاکمه ترامپ وارد چهارمین روز شد

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

تولید پایدار سوخت در پالایشگاه تهران با تنوع‌بخشی به سبد محصولات

دارندگان کارت سوخت بخوانند

حزب‌الله: از رویارویی با اسرائیل و حمایت غزه عقب نمی‌کشیم

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

شهادت فرمانده گردان طولکرم در سرایاالقدس

حمله مقاومت فلسطین به شهرک «سدیروت»

خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ

شهادت یک جوان فلسطینی در کرانه باختری

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: مسئولان متوجه اطرافیان کذاب و هتاک باشند

قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل‌کشی اسرائیل در غزه

عراق از حملات امروز به اصفهان ابراز نگرانی کرد

هشدار صندوق بین‌المللی پول نسبت به تبعات تصرف دارایی‌های روسیه

وقتی هیچی از هنر نقاشی نمیدونی

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

واکنش معنادار وزیر روحانی درخصوص تذکر دفتر رهبری به مسئولان بخاطر رفتار بی‌قاعده در حجاب

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

پیشرفت در مذاکرات صلح باکو و ایروان

اظهارات لاوروف درخصوص صحبت‌های جنجالی بورل

شیرین: تا وقتی بله نگفته بودیم، هیشکی قصد ازدواج نداشت حالا همه میخوان زن بگیرن!

وقتی ناراحتی از اینکه مخ زن خودت رو زدی

راهپیمایی تهرانی‌ها در حمایت از عملیات «وعده صادق»

لاوروف: روسیه از طریق کانال‌های دیپلماتیک به اسرائیل اطلاع داده که ایران خواهان افزایش درگیری نیست

ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی

شمار شهدای غزه از 34 هزار نفر گذشت

اوربان: اروپا یک قدم تا ارسال سرباز به اوکراین فاصله دارد

رپ خوانی بحرانی برای سید جواد هاشمی

روایت سفیر ایران در فرانسه از ماجرای تهدید به انفجار یک فرد در مقابل کنسولگری ایران

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم

ناتو تعداد بیشتری سامانه پدافند هوایی به اوکراین ارسال می کند

سرقت 250 هزار سند در حمله هکری «انانیموس» به ارتش رژیم صهیونیستی

استوری جدید و متفاوتی که منوچهر هادی منتشر کرد

چهره ها/ تغییر چهره «گلنار» سریال گیلدخت بعد از 3 سال

ببعی به زبان ترکی هم مسلطه!

چهره ها/ سلفی جالب نصرالله رادش و همسرش وایرال شد

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی