اخبار محرمانه

آخرين مطالب

ریزش بورس‌ اروپایی از ترس ویروس چینی اقتصادی

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - ایسنا / بیشتر شاخص های مهم بورسی در اروپا و آمریکا با ریزش بسته شدند.
روند معاملات در نقاط مختلف جهان تحت تاثیر اخبار مختلفی قرار گرفت.
یک منبع دیپلماتیک فرانسوی گفته است که امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با یکدیگر بر سر تعلیق عملی کردن تهدیدات متقابل اعمال تعرفه‌های تجاری تا پایان سال جاری میلادی توافق کرده اند. قرار است به زودی نمایندگان فرانسه و آمریکا بر سر لایحه جنجالی مالیات دیجیتالی در فرانسه که مشخصا درآمد برخی غول های فناوری آمریکایی نظیر آمازون وفیس بوک را هدف قرار می گیرد؛ گفتگو کنند.
آمریکا تهدید کرده است که در صورت عملی شدن این لایحه، تعرفه سنگینی روی واردات بخشی از محصولات فرانسوی وضع خواهد کرد. البته این تنها مشکل آمریکا با اروپایی‌ها نیست و آلمان و اتریش نیز اخیرا به دلیل تحریم پروژه انتقال گاز روسیه به کشورهایشان توسط آمریکا موضع تندی علیه این کشور گرفته اند.
از سوی دیگر معاملات بورس های آسیا تحت تاثیر اخبار نگران کننده از گسترش بیماری مشابه به سارس قرار گرفته که تاکنون جان هشت نفر را گرفته است و دست کم چهار مورد گزارش بیماری در کشورهای همسایه چین نیز گزارش شده است. نگرانی از شیوع این بیماری که دستگاه تنفسی را دچار اختلالات جدی می کند با توجه به فرا رسیدن سال نو در چین و آغاز سفر میلیون ها نفر از شهروندان این کشور به کشورهای خارجی برای گذران تعطیلات تشدید شده است.
در حوزه جنگ تجاری پس از 17 ماه اختلاف گسترده، نخست وزیر چین با سفر به واشنگتن فاز نخست توافق تجاری با آمریکا را امضا کرد. این پیمان که بخشی از یک توافق بزرگ‌تر خواهد بود چین را مکلف به افزایش خرید از آمریکا در ازای برداشته شدن بخشی از تعرفه های آمریکا روی محصولات چینی می‌کند. دونالد ترامپ اخیرا امضای فاز نخست توافق را اتفاقی خوب برای کشاورزان آمریکایی دانسته و از امضای توافقات مشابه با مکزیک و کانادا دراینده ای نزدیک خبر داده است. البته پیش تر پیمان تجارت آزاد بین آمریکا و دو کشور همسایه امضا شده بود و مشخص نیست که ترامپ قصد تغییر مجدد مفاد این پیمان را دارد یا خیر.
در وال استریت، همه شاخص‌ها نزولی بودند تا جایی که هر سه شاخص مهم بورسی در سطح پایین تری از روز قبل خود بسته شدند.
شاخص "داوجونز ایدانستریال اوریج" با 0.52 درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح 29 هزار و 196.04 واحد بسته شد. شاخص "اس اند پی 500" با 0.27 درصد ریزش تا سطح 3320.79 واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی " نزدک کامپوزیت" با ریزش 0.19 درصدی در سطح 9370.81 واحدی بسته شد.
آن اندرسون، مدیر بخش درآمدی در موسسه " یو بی اس است منیجمنت" گفت: در حالی وارد سال 2020 شده ایم که چشم انداز اقتصاد جهانی نسبت به قبل امیدوارکننده تر است و در نتیجه از دیگاه بنیادین، دلایل زیادی برای خوش‌بینی به روند بازار وجود دارد.
هم‌چنین در تحولات داخلی آمریکا، مجلس سنای آمریکا رسیدگی به استیضاح دونالد ترامپ را آغاز کرده است. انتظار می‌رود رسیدگی به دو محور استیضاح یعنی اتهام سو استفاده از قدرت و سنگ اندازی در کار کنگره دست کم دو هفته طول بکشد اما با توجه به اکثریت جمهوری خواهان در مجلس سنا، به حد نصاب رسیدن آرای کافی برای عزل ترامپ کار بسیار سختی خواهد بود.
رودریگو کارتیل، استراتژیست ارشد بازارهای جهانی در بانک ملی استرالیا گفت: معامله گران در بسیاری از مناطق نگران احتمال همه گیر شدن بیماری تنفسی جدید هستند. در صورت تحقق چنین مساله ای شاهد تاثیر جدی روی فعالیت های مربوط به گردشگری، حمل‌و نقل و هزینه های درمانی کشورهای درگیر خواهیم بود و این می تواند به چالشی برای رشد اقتصاد جهانی تبدیل شود.
از سوی دیگر، بورس‌های اروپایی کماکان تحت تاثیر وقایع مربوط به فرانسه و انگلیس قرار دارند. مجلس انگلیس با اکثریت آرا با لایحه توافق دولت این کشور و اتحادیه اروپا بر سر خروج از اتحادیه اروپا تا سی و یکم ژانویه موافقت کرده است.
پس از وعده بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس در افزایش سرمایه گذاری دولت، اکنون ساجد جاوید، وزیر دارایی این کشور وعده داده است تا رشد اقتصادی امسال انگلیس دو برابر رشد پارسال باشد. در فرانسه نیز دولت برای راضی کردن اعتصاب‌کنندگان به از سرگیری فعالیت خود وعده داده است لایحه پیشنهادی خود برای اصلاح نظام بازنشستگی را تا حد زیادی تعدیل کند.
لایحه جنجالی دولت فرانسه برای اصلاح نظام بازنشستگی باعث رقم خوردن طولانی‌ترین اعتصابات تاریخ معاصر این کشور و استعفای وزیر بازنشستگی این کشور شده است. بانک مرکزی فرانسه هشدار داده است اعتصابات باعث کاهش محسوس رشد اقتصادی این کشور خواهد شد.
در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص‌ها عملکرد بدی داشتند تا جایی که شاخص "فوتسی 100" بورس لندن با 0.53 درصد ریزش نسبت به روز قبل و در سطح 7610.70 واحد بسته شد.
شاخص "کک 40" بورس پاریس با ریزش 0.54 درصدی در سطح 6045.99 واحد بسته شد و شاخص "دکس 30" بورس فرانکفورت در آلمان با صعود 0.05 درصدی و ایستادن در سطح 13 هزار و 555.87 واحدی به کار خود خاتمه داد. در مادرید شاخص "ایبکس 35" 0.66 درصد پایین رفت و به 9611.30 واحد رسید.
از سوی دیگر در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد بهتری داشتند تا جایی که شاخص "نیک کی 225" بورس توکیو ژاپن با صعود 0.7 درصدی تا سطح 24 هزار و 32.31 واحدی بالا رفت و شاخص " هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با صعود 1.18 درصدی به 28 هزار و 314.28 واحد رسید.
در چین شاخص " شانگ‌های کامپوزیت " با صعود 0.34 درصدی در سطح 4124.08 واحد بسته شد. در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس 200" بورس سیدنی با 0.94 درصد افزایش و ایستادن در سطح 7132.70 واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن صعودی بود.
در بازار طلای سیاه روند قیمت‌ها نزولی بود. هر بشکه نفت " وست تگزاس اینتر مدیت" با 0.53 درصد کاهش به 58/07 دلار رسید و نفت خام برنت دریای شمال با افت 0.4 درصدی به ازای 64.33 دلار در هر بشکه مبادله شد.
همچنین در بازار فلزات گران‌بها، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ریزش0.41 درصدی به 1551.79 دلار رسید. هر اونس نقره با ریزش 0.41 درصدی به ازای 17.74 دلار مبادله شد

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/231256/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد

هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید

طوفان نمک کوهنوردیه!

هلاکت دو تروریست در اطراف زاهدان با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد

موی چتری به چه صورت هایی می آید؟

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

نجات روسیه با اقتصاد موازی

ریابکوف: کاهش روابط با آمریکا را بررسی می‌کنیم

202 روز جنگ غزه به روایت آمار و ارقام

تصاویر جدید از سرکوب تظاهرات همبستگی با غزه در دانشگاه سوربن فرانسه

بلد نیس چطوری زهر نیش مار رو بگیره!

تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران

«هفت» از فردا به آنتن بازمی گردد

شاهکار ایرانی در سریلانکا

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

«مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست

آخرین خبر از وضعیت بیماری «ترانه علیدوستی»

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شیائومی نیامده رکورد زد!

تداوم حملات حزب‌الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی

ادامه سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا

در تقدیر من جز خدمت به خلق نیست!

تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی و جنگ روسیه

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

علی مصفا: فیلیمو عمدا «نبودن» را تبلیغ نکرد و سرم منت گذاشت!

علیرضابیگی: دولت ناکارآمدی و مشکلاتش را به سفره مردم منتقل کرد

مهاجرت با ویزای جعلی

استاد دانشگاه کلمبیا در اعتراض به سرکوب دانشجویان خواستار استعفای رئیس دانشگاه شد

خانجانی: توئیت فضائلی جریان به ظاهر ارزشی را آشفته کرد

هر دختری باید کفش سفید داشته باشد

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

هیاتی از مصر به سرزمین‌های اشغالی می‌رود

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی