اخبار محرمانه

آخرين مطالب

سرمقاله سیاست روز/ مکتب سلیمانی و رزمندگان بدون مرز تحلیل ویژه

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - سیاست روز / « مکتب سلیمانی و رزمندگان بدون مرز » عنوان سرمقاله روزنامه سیاست روز، محمد صفری است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
واژه پزشکان بدون مرز برای بسیاری از مردم جهان آشنا است، از این پس واژه تازهای در سپهر ادبیات سیاسی دنیا نقش بسته که باید با آن مأنوس شوند و آن واژه رزمندگان بدون مرز است که خطبه های نماز جمعه تهران که به امامت حضرت آیت الله خامنه ای برگزار شد، دارای نکات مهمی بود که با وجود بی اهمیت جلوه دادن از سوی رسانه های معلوم الحال، از اهمیت آن کاسته نشد بلکه افزوده گشت.
رسانه های فارسی زبان که دشمنی خود را با جمهوری اسلامی ایران و مردم ثابت کرده اند، پیش از برگزاری نماز جمعه، سعی کردند تا فضایی را علیه نماز جمعه به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی ایجاد کنند تا مردم در این مراسم کمتر شرکت داشته باشند، اما همگان دیدند که مردم تهران از هر زمان دیگری بیشتر حضور یافته بودند. یکی از مطلع سخنان حضرت آیت الله خامنه ای در خطبههای نماز جمعه تهران، تعبیر و تعریفی بود که از سردار شهید سلیمانی و نیروی قدس سپاه پاسداران ارائه دادند.
ایشان درباره نیروی قدس سپاه پاسداران فرمودند؛ «همه نیروهای مسلح ما زیر بنای فکری آنها اهداف الهی و بلند است. سپاه قدس نیرویی است که به همه جا و همه کس نگاه میکنند، رزمندگان بدون مرز هستند و هرجایی نیاز باشد حضور پیدا می کنند.» حضرت آیت الله خامنهای در خطبههای نماز جمعه فرمودند؛ «... اما اینکه ما این حوادث را قیمت گذاری کنیم. قدر آن را بدانیم و بدانیم اندازه این چقدر است. این در صورتی تحقق پیدا میکند که ما به حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی شهید عزیز به چشم یک فرد نگاه نکنیم به چشم مکتب نگاه کنیم. یک مکتب یک راه یک مدرسه درسآموز با این چشم نگاه کنیم آنوقت اهمیت این قضیه روشن خواهد شد. قدر و قیمت آن مشخص خواهد شد.»
تعبیری که از سوی ایشان درباره سپاه قدس و سردار شهید سلیمانی به کار رفت از سوی بسیاری از تحلیلگران سیاسی و نظامی با توجه ویژه روبرو شد.
چنین تعبیری تاکنون از سوی فرمانده کل قوا به کار نرفته بود، اما پس از شهادت سردار سلیمانی که در زمان حیات پر برکت خود فرمانده نیروی قدس سپاه بود، این تعبیر به کار می رود. حضرت آیت الله خامنهای با توصیفی که از سپاه قدس کردند و آن را رزمندگان بدون مرز نامیدند، در واقع راهبرد تازه ای برای جمهوری اسلامی ایران در منطقه و دنیا تبیین کردند. تاکنون نیروی قدس سپاه پاسداران در منطقه و پیرامون ایران فعالیت داشت، سوریه، لبنان، عراق، یمن و... که حضور آن تأثیر مثبت بر تحولات منطقه داشته است و توانست خطری که غرب آسیا را تهدید می کرد، خنثی کند.
اکنون با توجه به شرایط ایجاد شده پس از شهادت سردار سلیمانی و انتقامی که ایران از آمریکا با حمله موشکی گرفت، دکترین نظامی نیروی قدس سپاه پاسداران بار دیگر باید بازنویسی شود، چرا که برای این نیروی توانمند و تأثیر گذار از سوی فرمانده کل قوا وظیفه دیگری تعیین و تبیین شده است.
نیروی قدس اکنون در میان بسیاری از مردم جهان شناخته شده است، نام سردار سلیمانی آوازه این نیرو را به گوش میلیون ها نفر از مردم جهان رسانده و تصویر او در ذهن آنها نقش بسته است. بسیاری از مردم جهان با وجود تبلیغات منفی رسانههای غربی علیه جمهوری اسلامی ایران، نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران و نیروی قدس، پی به دروغ هایی که آمریکایی ها درباره نیروی قدس سپاه و فرمانده دلاور آن پخش کردند، به باور نرسیدند و اکنون بسیاری از افکار عمومی میدانند که نابودگر داعش در منطقه چه نیرویی بوده است. به واسطه نام آوری نیروی قدس سپاه با فرمانده شهید خود سپهبد قاسم سلیمانی، دیگر مردمان دنیا که تحت ظلم و ستم رژیم هایی چون آمریکا، سعودی و صهیونیستها هستند، انتظار یاری بیشتری دارند.
جمهوری اسلامی ایران از این پس با فرماندهی جدید در نیروی قدس سپاه پاسداران، نه تنها آمریکا، بلکه دنیا را با راهبرد جدیدی روبرو خواهد کرد. شاید تاکنون آمریکاییها، صهیونیست ها و سعودی ها درک کرده باشند که مفهوم سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطاب قرار دادند نیروی قدس سپاه در جایگاه نیرو و رزمندگان بدون مرز چه معنا و مفهومی دارد.
برای اندک آگاهی دشمنان از تعبیر فرمانده کل قوا درباره نیروی قدس سپاه پاسداران، همین کافی است که بگوییم این توانمندی شگرف در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وجود داشته و دارد که در بسیاری از نقاط دنیا هستههایی از نیروهای خود را که بیشتر آنها افراد بومی همان کشورها هستند، متمرکز کند. سردار سلیمانی اکنون یک تفکر است، یک مکتب است، تفکری که باعث شد تا نیروی قدس سپاه پاسداران از این پس ماهیت بروز مرزی خود را با نام رزمندگان بدون مرز به دنیا معرفی کند و قطعاً آمریکایی ها از این بابت نه تنها عصبانی بلکه هراسان خواهند گشت. بذر رزمندگان بدون مرز در مکان هایی که لازم و نیاز بود کاشته شده و می رود به مرحله برداشت برسد و این برداشت، قطعاً باعث اتفاقات و تحولاتی می شود که برای آمریکا و همپیمانان او گران تمام خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/231100/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

زلنسکی: روسیه کمپین ارعاب به راه انداخته است

توئیت جدید کریمی قدوسی؛ این بار موشک مورد توجه قرار گرفت

خاندوزی به ریاض می‌رود

دبیر شورای عالی امنیت ملی وارد سن‌پترزبورگ شد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: یادواره شهدا از جنس کار زینبی و رساندن پیام شهدا است

سفر به تهران قدیم؛ شیره‌کش‌خانه‌های سیار در تهران لو رفتند/ تصاویر

سقف تراکنش غیرحضوری 2 برابر شد؛ روزانه 200 میلیون تومان

توضیحات طناز طباطبایی در مورد سکانس شاهکار «خشم و هیاهو»

جزئیات تازه در پرونده مرگ زهره فکور صبور

برگزاری اختتامیه جشنواره «طنزپهلو» در زادگاه «گل آقا»

گوشی نامزدش را چک می کنه

بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند

قالیباف: تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند

«آژانس دوستی» و تماشای یک تیتراژ واقعی/ گرامیداشت آدم‌های رفته!

احکام جدید قاضی‌القضات؛ خلیلی و قطبی جایگزین مصدق و لاریجانی شدند

روزنامه آمریکایی: ترکیه احتمالا به زودی اس 400 را عملیاتی می‌کند

انهدام برج تلویزیونی 140 متری در اوکراین

چه قاتل کیوتی هستی

علیرضا کمالی از فیلم هفت و نیم

نزاع و درگیری لفظی تحلیلگران اینترنشنال در آنتن زنده

جزئیات دیدار رئیسی و مریم نواز شریف؛ توافق برای گسترش آموزش زبان فارسی در پاکستان

کاهش نرخ سکه و ارز در بازار؛ طلا 18 عیار پرچم دار کاهش ها

شهادت 30 کودک بر اثر گرسنگی در غزه

پرواز اندازه آدم رو برملا می‌کنه!

کشتار رژیم صهیونیستی در بیمارستان "ناصر" غزه؛ اجساد کشف شده گور‌های دسته‌جمعی به 310 نفر رسید

حمله به سایت اس 300 اصفهان؛ از ادعا تا واقعیت

تعیین سرکنسول جدید عربستان در مشهد

جزئیات دادگاه منافقین/ قاضی: مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند

مصوبات دور اول سفر رییس جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام به صورت 100 درصد اجرایی شد

قیمت نفت اندکی بالا رفت

گذشت 200 روز از جنگ غزه؛ تعداد شهدا به 34183 نفر رسید

واقعا ماجراجویی شگرفی بود

قیمت خودرو 4 اردیبهشت 1403

لوکیشن سریال «متهم گریخت» 20 سال پس از پخش آن

مرگ حقه، میکروب بهانه است

فلاحت پیشه: دیپلمات‌های خانه نشین و دیپلماسی حاشیه نشین شده دوباره به متن بازگردد

رئیس بانک مرکزی اروپا: اقتصاد جهانی در نقطه عطف قرار دارد

تداوم بازدید مقامات ژاپنی از معبد جنگ سوال برانگیز شد

دعوت پوتین از همه کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب

تولیدات صداوسیما را از شبکه‌های اجتماعی می‌بینند نه تلویزیون/ یک‌ونیم میلیارد بازدید نشان از عدم موفقیت تلویزیون است، نه موفقیت!

سریال‌های جدید تلویزیون را بشناسید

«هفت سر اژدها» روایتی تلفیقی از چند آقازاده

توضیح وزیر کشور درباره علت تغییر استاندار مازندران

1500کیلو زعفران فردا در بورس کالا عرضه می‌شود

قیمت طلای جهانی اندکی صعود کرد

استقبال استاندار ایالت پنجاب از رئیسی

بازدارندگی متعارف ایران

تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی