اخبار محرمانه

آخرين مطالب

ناگفته‌های امیرعبداللهیان از سردار شهید سلیمانی اخبار محرمانه از منابع دیگر

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - مهر / مدیرکل امور بین‌الملل مجلس به بیان ناگفته‌هایی از سردار شهید سلیمانی پرداخت و گفت: منطقه پس از ترور سردار سلیمانی منطقه خوش آب و هوایی برای آمریکایی ها نخواهد بود.
حسین امیرعبداللهیان مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز (یک‌شنبه) در نشست بررسی ابعاد سیاسی و راهبردی پیامدهای ترور سپهبد شهید سلیمانی که در دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه برگزار شد، اظهار داشت: اینکه سردار سلیمانی چه راهبردی در منطقه در کنار دستگاه دیپلماسی داشتند، اول مأموریت سد کردن راه توسعه رژیم صهیونیستی بود به طوری که این رژیم جعلی از نیل تا فرات توسعه نیابد، نیروی قدس سپاه آنها را پشت دیوارهای بتنی گرفتار کرد.
وی ادامه داد: نیروی قدس هیچ گاه از توطئه‌های صهیونیست‌ها غافل نبود و در همین تشییع پیکر هم شاهد بودیم که رهبران مقاومت فلسطینی خود را رساندند و پشت رهبری ایستادند. این موضوع به دلیل این بود که سردار سلیمانی هیچ گاه موضوع رژیم صهیونیستی و فلسطین را فراموش نکرد.
مشاور رئیس مجلس گفت: موضوع دیگر بحث مبارزه با تروریسم و گروه‌های تکفیری بود که بسیار نیز سردار موفق بودند.
امیرعبدالهیان افزود: رژیم صهیونیستی همیشه تلاش برای بی ثباتی و تجزیه کشورها در منطقه داشته است. ما در ماه‌های اخیر شاهد بودیم که آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند ابتدا بی دولت سازی کنند و با آنارشی تضعیف نهاد دولت را انجام دهند. ما این موضوع را در یمن، لبنان و عراق شاهد هستیم.
وی تصریح کرد: بی دولت سازی اقدامی بود تا هرج و مرج در کشورهای محور منطقه ایجاد شود تا وضعیت را به سود خود تغییر داده و اگر موفق نشدند، تجزیه کشورها را به پیش ببرند.
مدیرکل امور بین‌الملل مجلس اضافه کرد: آمریکا در بخشی از حاکمیت خود که با لابی صهیونیستی ارتباط دارد، تجزیه منطقه را به پیش می برد تا اسرائیل در منطقه برآمده باشد. تجزیه عراق و سوریه در درجه اول بود، عربستان و ترکیه در درجه دوم و ایران و مصر در درجه سوم قرار دارد.
امیرعبداللهیان بیان کرد: ما نگاه تأمین حداکثری منافع ملی با توجه به نفوذ خود در منطقه در کنار دستگاه دیپلماسی و سایر نهادهای ذیربط نیروی قدس و سردار سلیمانی را به پیش می بریم.
وی عنوان کرد: در مورد ویژگی‌های شخصیتی سردار سلیمانی باید بگویم که با اینکه ایشان یک نظامی بود، ولی در مذاکره یک دیپلماتیک به عنوان واقعی کلمه بود.
مشاور رئیس مجلس خاطرنشان کرد: آقای ظریف بارها به این موضوع اشاره می‌کردند که جلسات مکرری با سردار سلیمانی داشتند. اینکه یک فرد نظامی صدها جلسه با دیپلماتی چون ظریف که تجارب بسیار بالایی دارد، داشته باشد، نشان می‌دهد سردار سلیمانی چیزی در چنته داشته است.
امیرعبداللهیان گفت: سردار سلیمانی هر گاه فکر می‌کردند در مسیر جنگ باید به مسیر صلح بیایند، با زیرکی این کار را انجام می‌داد.
سردار سلیمانی برای هر مرحله از مذاکره صدها ساعت جلسه می گذاشت
مدیرکل امور بین‌الملل مجلس اضافه کرد: سردار سلیمانی برای هر مرحله از مذاکره صدها ساعت جلسه می گذاشت و تمام جزئیات را مطرح می کردند و حتی آداب تشریفات را یادآور می شدند. مثلاً می گفتند اگر آمریکا به نهار دعوت کرد، به شرط حضور عراق بپذیرید.
امیرعبداللهیان بیان کرد: ضمن اینکه سردار سلیمانی یک نظامی بود و دیپلمات بود، ایشان بصیرت سیاسی را در تمامی موضوعاتی که درگیر بودند به حد اعلی رسانده بود. ایشان ظرفیت سیاسی بالایی داشت.
وی عنوان کرد: در اوج فعالیت های سردار سلیمانی به جزییات، مسایل اخلاقی و انسانی هم توجه ویژه ای داشت.
مشاور رئیس مجلس خاطرنشان کرد: من زمانی به دیدار بشار اسد در دمشق رفتم و بعد از آن به خواست سردار سلیمانی به منطقه غوطه شرقی رفتم که در آن درگیری با داعش وجود داشت. این اتفاق در تابستان بود. ایشان برای من چون می‌دانستند انجیر دوست دارم، نه تنها میوه را تهیه کرد، بلکه به هواپیما هم می فرستاد. این نشان می دهد که ایشان در اوج جنگ به مسائل ریز اهمیت می داد.
امیرعبداللهیان گفت: سردار سلیمانی فرد کوچکی نبود و خلأ ایشان به راحتی پر نمی شود.
وی درباره رفتار شناسی آمریکا افزود: در ارتباطات مقطع زمانی خلع سلاح عراق، باید بگویم متوجه شدم که تمامی تسلیحاتی که فکر می کردند می تواند به آنها آسیب بزند، از بین بردند و در زمانی حمله کردند که متوجه شدند سلاحی نیست تا به آنها آسیب نزند، حمله کردند.
مدیرکل امور بین‌الملل مجلس اضافه کرد: تصمیم به ترور سردار سلیمانی را نظام سیاسی آمریکا نگرفت ولی تصمیم برای پاسخ ندادن به حمله به عین الاسد، را نظام سیاسی گرفت.
امیرعبداللهیان بیان کرد: زمانی که ترامپ می خواست ترور سردار سلیمانی را اعلام کند، تنهایی آمد ولی زمانی که برای موضوع پاسخ ایران به پشت تریبون امد، همه مقام ها حتی ژنرال ها امده بودند تا بگویند تصمیم عاقلانه گرفته اند.
خروج آمریکا از منطقه ساده نیست ولی رخ می دهد
وی عنوان کرد: در زمان مذاکرات هسته ای از طریق سردار سلیمانی نکته ای به ما رسید تا به آقای ظریف برسانیم و ایشان هم به جان کری بگوید؛ این موضوع که در آن مقطع چند هواپیمای سی 130 در فرودگاه موصل فرود آمده، فرمانده‌ای آمریکایی با سران داعش دیدار داشتند و سلاح به آنها داده اند.
مشاور رئیس مجلس خاطرنشان کرد: جان کری هم در نهایت تایید کرد که این یک گروه کوچک با رییس جمهور مرتبط بوده و دیگر نهادها مطلع نبوده اند.
امیرعبداللهیان گفت: ترور سردار سلیمانی به دلیل نشان دادن قدرت نمایی رییس جمهور آمریکا و دولت این کشور بود. اگر پاسخ قوی نمی گرفت، این مهم رخ می داد.
وی افزود: همه قدردان دستگاه دیپلماسی هستند که پاسخ های قوی داده شد و بستر لازم را برای پاسخ ایران فراهم کرد.
مدیرکل امور بین‌الملل مجلس اضافه کرد: ترور سردار سلیمانی برای ایجاد هرج و مرج و آنارشی در منطقه بود تا دولت سازی های مورد نظر آمریکا شکل بگیرد.
امیرعبداللهیان بیان کرد: اقدام آمریکا یک بازتعریف جدید برای توجیه تداوم در منطقه بود.
وی عنوان کرد: منطقه بعد از ترور سردار سلیمانی با قبل از ترور فرق دارد. معادله جدید قدرت که ایران تشکیل داد، مشخص می کند آینده قدرت چیست. مقام معظم رهبری به طور مشخص اعلام کردند که آمریکا باید برود و باید بگویم که دیگر این کشور به راحتی در منطقه خیمه نخواهد زد.
مشاور رئیس مجلس خاطرنشان کرد: خروج آمریکا از منطقه ساده نیست ولی رخ می دهد. آمریکا حضورش را در منطقه به اشکال دیگر ادامه می دهد؛ ولی حضور نظامی به سان قبل نخواهد بود.
امیرعبداللهیان گفت: محور مقاومت فقط سه کشور خاص نیست و دیگر کشورها هم برای تامین امنیت جمعی باید به این محور بپیوندند. سردار سلیمانی نقش مهمی در ایجاد ترتیبات سیاسی و امنیتی جدیدی که در مقطع جمهوری اسلامی شکل گرفت، نقش مهمی داشته و به امید خدا تاثیر ایشان ادامه دار خواهد بود.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/229273/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی

استعفای ناگهانی فرمانده یگان ویژه «اشباح» از ارتش رژیم صهیونیستی

بازدید میدانی یحیی السنوار از مناطق درگیری در غزه

آخرین وضعیت شکایت صداوسیما از مهران مدیری و پخش دورهمی؛ در انتظار تعیین تکلیف شبکه نسیم

کاخ سفید ارسال مخفیانه موشک های دوربرد به اوکراین را تایید کرد

رئیسی پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد

چهره ها/ عکس صمیمی بازیگران سریال «نون خ» در دل طبیعت

رژلب‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد سمی هستند

محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست

قابی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم

ادعای جنجالی یکی از عمو‌های فیتیله‌ای علیه مجید قناد!

چهره ها/ سلفی متفاوت المیرا شریفی‌مقدم در برنامه تلویزیون

مادرشوهر و عروس چه دعوایی کردن

اگر زن شاغل است حساب مشترک باز کنید

پیام‌های حمله به دو پایگاه آمریکا در شرق سوریه

آغاز بالن سواری تاریخی پایتختی‌ها

دوره ما اینطوری نبود!

واعظی: عملیات «وعده صادق» تقویت اتحاد ملی کشور را در پی دارد

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

حامیان گشت ارشاد

تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو

چهره ها/ پست عاشقانه نوید محمدزاده برای تولد همسرش

فیلم سینمایی "شیفت شب"؛ فردا شب از آی‌فیلم

قابی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیل

امضای یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه

بیانیه وزارت امور خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا

زمان برگزاری ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اعلام شد

حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

تکرار یک اشتباه

لحظه هدف قرار گرفتن محل استقرار نظامیان اسرائیلی توسط حزب‌الله

والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است

عصبانیت "نقی" از تیپ پایتختی‌ها در سفر خارج

یه زخم گردن باعث سوءتفاهم شد!

روایت سخنگوی انجمن سینماداران از یک رکورد شکنی

آخرین خبر از وضعیت بیماری ترانه علیدوستی به نقل از وکیلش

با «مثبت آموزش» به روز باشید

پزشکیان: اصرار به حجاب اجباری، عناد ایجاد می‌کند

سند مهم منتشر شده در یازدهمین جلسه دادگاه منافقین

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم

سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا

چیزی که تورو نکشه قوی‌ترت میکنه!

المیادین: مأموریت‌ مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

تلاش مجدد بایدن برای دست دادن با موجود خیالی

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی