اخبار محرمانه

آخرين مطالب

بی‌تفاوتی بورس‌های اروپا و آسیا به توافق تجاری چین و آمریکا اقتصادی

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - ایسنا / با وجود امضای فاز نخست توافق تجاری بین آمریکا و چین، بورس‌های آسیا و اروپا در محدوده زیان باقی ماندند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، روند معاملات در نقاط مختلف جهان تحت تاثیر اخبار مختلفی قرار گرفت. پس از تهدید کره شمالی به خروج کامل از مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای، مقامات آمریکایی از این کشور خواسته اند تا به مذاکرات باز گردد. از طرف دیگر احتمال دعوت رئیس جمهور کره جنوبی از رهبر کره شمالی برای سفر به سئول، امیدواری‌ها به بازگشت آرامش به شبه جزیره کره را تقویت کرده است. وزارت خزانه داری آمریکا در اقدامی غیرمنتظره، دو شرکت کره ای را به اتهام ارسال نیروی کار از کره شمالی به کشورهای خارجی تحریم کرده است.
در حوزه جنگ تجاری پس از 17 ماه اختلاف گسترده، نخست وزیر چین با سفر به واشنگتن فاز نخست توافق تجاری با آمریکا را امضا کرد. این پیمان که بخشی از یک توافق بزرگ‌تر خواهد بود چین را مکلف به افزایش خرید از آمریکا در ازای برداشته شدن بخشی از تعرفه های آمریکا بر روی محصولات چینی می‌کند. علاوه بر آن آمریکا با کانادا و مکزیک نیز پیمان جدید تجارت آزاد آمریکای شمالی موسوم به "نفتا" را امضا کرده است که این پیمان آزاد تجاری رای موافق کنگره را نیز کسب کرد. از سوی دیگر اما اختلافات تجاری آمریکا با اروپا مجددا شعله ور شده است و پس از جریمه سنگین گوگل در فرانسه و "تحریم پروژه نورد استریم 2" توسط آمریکا که قرار است گاز روسیه را به آلمان برساند، تنش های بین اروپا و آمریکا شدت گرفته است.
در وال استریت، همه شاخص‌ها صعودی بودند تا جایی که هر سه شاخص مهم بورسی در سطح بالا تری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص "داوجونز ایدانستریال اوریج" با 0.31 درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح 29 هزار و 30.22 واحد بسته شد. شاخص "اس اند پی 500" با 0.19 درصد افزایش تا سطح 3289.29 واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی " نزدک کامپوزیت" با صعود 0.08 درصدی در سطح 9258.70 واحدی بسته شد.
هانا اندرسون، استراتژیست سهام در بانک " جی پی مورگان" گفت: با وجود آن‌که از مدت ها پیش منتظر امضای چنین چیزی بودیم، واکنش سرد مقامات چینی به امضای این توافق باعث شد تا هیجان معامله‌گران فروکش کند.
هم‌چنین در تحولات داخلی آمریکا، کنگره که اکثریت آن در اختیار دموکرات‌ها است ترامپ را به دو اتهام سوء استفاده از قدرت و سنگ اندازی در کار کنگره مقصر دانسته است و نانسی پلوسی، رئیس کنگره پس از مدت ها کش و قوس سرانجام پرونده استیضاح وی را به مجلس سنا ارسال کرده است. به نظر نمی رسد که با توجه به اکثریت جمهوری خواهان در مجلس سنا، استیضاح ترامپ رای بیاورد.
استفان اینس، استراتژیست ارشد بازارهای آسیایی در موسسه " اکسی تریدر" گفت: به لطف کاهش تنش های بین آمریکا با چین و ایران، تمایل معامله گران به خرید سهام افزایش یافته است. حتی یک توافق موقت بین چین و آمریکا نیز می‌تواند دست کم در کوتاه مدت خیال معامله گران را راحت کند. فکر نمی‌کنم امسال روابط بین دو طرف به مانند سال قبل پرتنش باشد.
از سوی دیگر، بورس‌های اروپایی کماکان تحت تاثیر وقایع مربوط به فرانسه و انگلیس قرار دارند. مجلس انگلیس با اکثریت آرا با لایحه توافق دولت این کشور و اتحادیه اروپا بر سر خروج از اتحادیه اروپا تا سی و یکم ژانویه موافقت کرده است. بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس در توئیتی وعده داده است دولت با افزایش سرمایه گذاریها در زیرساخت‌های این کشور، اقتصادی نیرومندتر را بنا کند. در فرانسه نیز دولت برای راضی کردن اعتصاب‌کنندگان به از سرگیری فعالیت خود وعده داده است لایحه پیشنهادی خود برای اصلاح نظام بازنشستگی را تا حد زیادی تعدیل کند. لایحه جنجالی دولت فرانسه برای اصلاح نظام بازنشستگی باعث رقم خوردن طولانی‌ترین اعتصابات تاریخ معاصر این کشور و استعفای وزیر بازنشستگی این کشور شده است. بانک مرکزی فرانسه هشدار داده است اعتصابات باعث کاهش محسوس رشد اقتصادی این کشور خواهد شد.
در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص‌ها عملکرد بدی داشتند تا جایی که شاخص "فوتسی 100" بورس لندن با 0.27 درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح 7642.80 واحد بسته شد. شاخص "کک 40" بورس پاریس با ریزش 0.14 درصدی در سطح 6032.61 واحد بسته شد و شاخص "دکس 30" بورس فرانکفورت در آلمان با ریزش 0.18 درصدی و ایستادن در سطح 13 هزار و 432.30 واحدی به کار خود خاتمه داد. در مادرید شاخص "ایبکس 35" 0.17 درصد پایین رفت و به 9511.70 واحد رسید.
از سوی دیگر در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد بدی داشتند تا جایی که شاخص "نیک کی 225" بورس توکیو ژاپن با افزایش 0.07 درصدی تا سطح 23هزار و 933.19 واحدی بالا رفت و شاخص " هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با ریزش 0.02 درصدی به 28 هزار و 766.44 واحد رسید.
در چین شاخص " شانگ‌های کامپوزیت " با ریزش 0.42 درصدی در سطح 4149.04 واحد بسته شد. در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس 200" بورس سیدنی با 0.62 درصد افزایش و ایستادن در سطح 7041.78 واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن نزولی بود.
در بازار طلای سیاه روند قیمت‌ها صعودی بود. هر بشکه نفت " وست تگزاس اینتر مدیت" با 0.61 درصد افزایش به 58.16 دلار رسید و نفت خام برنت دریای شمال با صعود 0.55 درصدی به ازای 64.35 دلار در هر بشکه مبادله شد.
همچنین در بازار فلزات گران‌بها، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با کاهش 0.2 درصدی به 1553.21 دلار رسید. هر اونس نقره با ریزش 0.49 درصدی به ازای 17.90 دلار مبادله شد.پ

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/227781/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

پوستر جدید فیلم سینمایی سال گربه منتش شد

واکنش سردار فدوی درخصوص احتمال ورود سپاه به صنعت خودروسازی: هرجا معظم له صلاح بدانند، ورود پیدا می‌کنیم

بازجویی هایی که به مرگ رئیس دانشگاه تهران ختم شد

پیش‌بینی جدید یک کارشناس درباره قیمت خودرو

تاکید روسیه و چین برآتش‌بس کامل و ارسال فوری کمک‌های انسانی به غزه

سرگشتگی و یاس یک فضانورد

پاکستان: سفر رئیسی به اسلام‌آباد موفقیت‌آمیز بود؛ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد

سقوط ین رکورد 34 ساله را شکست

واکنش تند نتانیاهو به اعتراضات ضد اسرائیلی دانشجویان در آمریکا

روسیه: توافقنامه‌های امنیتی با ایران و 3 کشور دیگر در سال جاری اجرایی می‌ شوند

سرمقاله اعتماد/ پدیده‌های اجتماعی و جبر مستقیم

سرمقاله ایران/ تجویز اصولی در برابر آدرس غلطِ «ان‌شاءالله خیرخواهان» چیست؟

سرمقاله دنیای اقتصاد/ انتخابات آمریکا؛ روشنی‌ها و ابهام‌ها

سرمقاله تعادل/ تصویرسازی مطالبات کارگران

سرمقاله همشهری/ نگاه ویژه رهبرمعظم انقلاب به فرهنگ کار

«اسماعیل» دوست نداره من کار کنم

شش سریال پربیننده صداوسیما که درس عبرت مردم شدند

اصولگرایانِ منتقد «گشت ارشاد»، تغییر موضع داده‌اند؟

سرمقاله خراسان/ فناوری ایرانی ، پیشران دیپلماسی اقتصادی

سرمقاله فرهیختگان/ ضرورت ترویج گفتمان مقاومت برای خانواده دانشگاه آزاد

سرمقاله شرق/ محیط زیست به‌مثابه تمام دولت

لوکاشنکو: اوکراین میدانی برای آزمودن نظم جهانی آینده است

کاخ سفید: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند

سرمقاله کیهان/ اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است

سرمقاله وطن امروز/ حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند

ارتش یمن: سه عملیات موفق بر ضد کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی انجام دادیم

گرگ های زیادی اطراف همسرتون هستند

استوری جذاب الناز حبیبی با تم مشکی

عبدی: چند بار دست در حفره حجاب کردید و گزیده شدید؟

گزارش رئیسی از سفر به پاکستان و سریلانکا: برگزاری این سفر در این مقطع، پیام مهمی داشت

استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش رژیم صهیونیستی

رئیس‌جمهور وارد تهران شد

دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)

سردار فدوی: صهیونیست‌ها با حمله به کنسولگری حماقت کردند و باید تنبیه اساسی می‌شدند

واکنش مداخله‌جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای توماج صالحی

رئیسی: شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آماده مشارکت در پروژه‌های عمرانی سریلانکا هستند

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی

استعفای ناگهانی فرمانده یگان ویژه «اشباح» از ارتش رژیم صهیونیستی

بازدید میدانی یحیی السنوار از مناطق درگیری در غزه

آخرین وضعیت شکایت صداوسیما از مهران مدیری و پخش دورهمی؛ در انتظار تعیین تکلیف شبکه نسیم

کاخ سفید ارسال مخفیانه موشک های دوربرد به اوکراین را تایید کرد

رئیسی پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد

چهره ها/ عکس صمیمی بازیگران سریال «نون خ» در دل طبیعت

رژلب‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد سمی هستند

محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست

قابی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم

ادعای جنجالی یکی از عمو‌های فیتیله‌ای علیه مجید قناد!

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی