اخبار محرمانه

آخرين مطالب

سرمقاله ایران/ سرّ جاودانگی یک سردار مقاله

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - ایران / « 10 اصل اساسی مکتب سپهبد حاج قاسم سلیمانی؛ سرّ جاودانگی یک سردار » عنوان یادداشت روزنامه ایران به قلم سیدسلمان صفوی(رئیس مرکز بین‌المللی مطالعات صلح) است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
در سحرگاهی دردناک خبر آمد: سردار مؤمن ملت ایران؛ سپهبد حاج قاسم سلیمانی ترور و شهید شد. ملت ایران از آغازین لحظات در سراسر کشور به سوگ نشستند و همه جریان‌های فکری، دینی و مذهبی از توده مردم، هنرمندان، ورزشکاران، دانشجویان، اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و ملی‌گرایان و دیگر اقشار جامعه اعم از یهودی، مسیحی و مسلمان، گریان در رثای اسطوره قهرمان خویش به سر می‌برند. اما «مکتب فکری سپهبد سلیمانی» چیست که همگان را مجذوب خویش کرده است؟ برخی اصول فکری مکتب سردار شهید اسلام؛ حاج قاسم سلیمانی از این قرار است:
اصل اول: امنیت ملت ایران و صلح عادلانه پایدار؛ دغدغه اصلی آرش زمان ملت ایران بود؛ در همه دوران زندگی از نوجوانی تا شهادت؛ از دوره دفاع مقدس در مقابل تجاوز صدام تا دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) در سوریه و عراق این اصل را سرلوحه خویش قرار داد.
اصل دوم: اهل هیچ زد و بند سیاسی- اقتصادی نبود و تنها خواهان رضای الهی و عزت ملت ایران و مستضعفین بود. سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی؛ مصداق بارز و متعالی جندالله و حزب‌الله اصیل و حقیقی بود و در حالی که تابع فرمانده کل قوا بود؛ با همه سران سیاسی ایران نظیر هاشمی رفسنجانی، خاتمی، جهانگیری و ناطق نوری رفاقت داشت.
اصل سوم: اسطوره ملی ایران‌ زمین؛ سردار سپاه نور بود که با حضرت نورالانوار عهد ازلی بسته بود و به معنای واقعی کلمه به مفهوم «لاحول و لا قوه الا بالله» ایمان داشت.
اصل چهارم: سپهبد سلیمانی با تکیه به قدرت لایزال الهی، حقیقتاً به قدرت و شوکت امریکا بی‌اعتنا بود و با سال‌ها مبارزه قهرمانانه و سلحشورانه؛ هیمنه و شوکت امریکا را در خاورمیانه شکست.
اصل پنجم: به ضرورت جغرافیای سیاسی ایران واقف بود و اقدامات متناسب و مقتدرانه با توجه به کنش‌های قدرت‌های بین‌المللی، به منظور ایجاد بالانس قدرت در منطقه برای حفظ استقلال و امنیت ملی در حوزه آسیای غربی انجام می‌داد.
اصل ششم: در دوره حضور قدرت‌های بین‌المللی در آسیای غربی؛ جغرافیای سیاسی و راهبردهای دفاعی ایران در تعامل با یکدیگر، ژئواستراتژی جمهوری اسلامی ایران را ساخته‌اند: که اسطوره قهرمان ایران؛ یکی از معماران و فرماندهان ارشد این استراتژی بود.
اصل هفتم: یکی از مؤلفه‌های اصلی مکتب فکری سردار شهید؛ نظریه آسیا در مقابل امریکا بود.
اصل هشتم: ما از خداییم و به سوی خدا باز می‌گردیم. شهادت در راه خدای‌تعالی، عزت ملی و امنیت مردم (ألنَّاس عَیالُ الله)؛ سریع‌ترین راه تقرب الی‌الله تعالی است.
اصل نهم: مکتب فکری سردار شهید حاج قاسم سلیمانی؛ مبتنی بر فرد نبود، منش و طریقی بود که بین نیروهای نظامی و سیاسی ایران، چهره‌های شاخص بسیار داشته و دارد، نظیر سرداران بروجردی، باکری، خرازی، باقری، صفوی، رشید، سلامی و قاآنی.
اصل دهم: مکتب فکری سپهبد شهید که بر مبنای وحدت در کثرت بود؛ عموم اقشار جامعه ایران و نیروهای کثیرالاضلاع سیاسی - اقتصادی - اجتماعی ایران را در هندسه معرفتی منافع ملی، اخلاق و فتوت سیاسی شامل می‌شد.
مفاهیم برجسته مکتب فکری سردار شهید سلیمانی در ایران
1. جوان ایرانی توانا و قدرتمند و وارث هفت هزار سال تمدن است. جوان ایرانی با تکیه بر میراث فرهنگی و تمدنی خویش قادر به ساخت و حفظ استقلال و عزت و عظمت ایران است.
2. نسل جدید جوان ایرانی در فرآیند مبارزه با افراط‌ گرایی دینی در سوریه و عراق به فرماندهی شهید سپهبد سلیمانی میراث تجربی و علمی سرداران دوره دفاع مقدس را برای دفاع از منافع ملی ایران در دوره پسادفاع مقدس در مقابل امریکا فرا گرفت.
3. در روند مبارزات انقلابی، علیه سیطره امریکا در منطقه، خودباوری به نسل جوان را انتقال داد.
4. سیطره کیفیت بر کمیت؛ ابرمرد شهیدان جهان اسلام، با شکست دشمن در سوریه و عراق، با توجه به برتری تکنولوژیک و اقتصادی؛ به نسل جوان آموخت که با تدبیر، تخصص بومی و ایمان به قدرت لایزال الهی می‌توان بر ارتش فرعون زمان پیروز شد.
5. بومی کردن راهبردها و تاکتیک‌های جنگی در مقابل بزرگ‌ترین ارتش کلاسیک تاریخ جهان از دستاوردهای مکتب فکری این سردار جاودانه بود.
6. اثبات این نکته مهم که راه تأمین امنیت ملی ایران در ورای مرزهای کشور است. چنانچه جنگ سردار سلیمانی و همرزمان دلاورش در سوریه و عراق با نیروهای داعش و شکست آنها نمی‌بود؛ خاک مقدس ایران سال‌ها قبل مورد حمله دشمنان واقع شده بود.
7. پس از حکومت ساسانیان؛ برای نخستین بار پرچم ایران در سواحل مدیترانه با عزت به اهتزاز درآمد و دمشق و بغداد؛ پایتخت دو خلافت اموی و عباسی را وامدار کمک‌های خویش کرد. مبارزات سپهبد سلیمانی و همرزمانش؛ پایتخت دو خلافت عربی را از اسارت داعش رهایی بخشید.
8. غرور ملی ایرانیان از طریق مبارزات اسطوره ملی کشور تقویت شد.
9. در این برهه از تاریخ، ملت ایران نیازمند یک قهرمان ملی بود و سردار شهید سلیمانی با مبارزات خویش، برای ملت بزرگ ایران - فارغ از گرایش‌های مذهبی و سیاسی - قهرمانی اسطوره‌ای شد.
10. با منش و شهادت سپهبد سلیمانی، وحدت ملی ایرانیان برجسته‌‌تر شد و کشور بزرگ ایران بار دیگر با خون مقدس شهیدی از تبار سیدالشهدا(ع) امام عاشقان بیمه شد.
شهادت این سردار بزرگ ایران و اسلام، نشان ضعف ملت ایران نیست، بلکه نشان عظمت این ملت غیور است که بزرگ‌ترین قدرت تاریخ جهان جز با توسل به تروریسم؛ توان مقابله با تدابیر او را در دفاع از منافع ملی نداشت. امریکا با این ترور ناجوانمردانه؛ بار دیگر رفتار غیرحقوقی خود را در روابط بین‌الملل بروز داد و با این اشتباه راهبردی؛ نقطه عطف فکری دیگری در روابط ایران و امریکا رقم زد که سال‌های متمادی اسباب تقابل فکری و عملی ملت ایران با امریکا خواهد شد.
شهادت از مقومات زندگی سرافرازانه و عزتمندانه مکتب فکری سپهبد سلیمانی؛ اسطوره ملی ایران است. این شهادت قهرمانانه، به تکثیر مکتب فکری سردار شهید ایران انجامید و به اقیانوس اراده ملی برای استقلال و عزت ایران بدل شد. چنین اسطوره‌ای ققنوسی است که می‌سوزد و از خاکستر خویش جوان‌تر و قوی‌تر باز آفریده می‌شود. جاودانگی؛ ماهیت ققنوس مکتب فکری سپهبد شهید سلیمانی؛ آرش زمان ماست.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/222970/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هنیه برای دیدار با اردوغان وارد ترکیه شد

آمریکا بدلیل حمایت از جنایات رژیم پهلوی به پرداخت بیش از یک میلیارد دلار محکوم شد

عضو گروه بیتلز و همسرش چرا به ایران آمدند؟/ از بازارگردی و خوردن کباب تا دیدار با ویگن/ تصاویر

روایت جالب یک اقتصاددان از دلیل افزایش عجیب قیمت طلا

راه‌اندازی قطار سریع‌السیر در کره برای ترغیب جوانان به ازدواج

تصاویری از خودسوزی یک نفر مقابل دادگاه ترامپ

شولتس: جنگ اوکراین احتمالا چندین سال طول می‌کشد

کروز کنترلی که فقط ماشین ارسطو عامل داره!

کنایه همراه وزیر خارجه در نیویورک به یک خبرنگار

جزئیاتی از دور دوم انتخابات مجلس؛ زمان آغاز تبلیغات مشخص شد

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

استایل بن سلمان در محل کار؛ رونمایی ولیعهد عربستان از دفتر کارش!

سرمقاله جمهوری اسلامی/ کاربردی‌ترین زمان دیپلماسی

بنسو سورال: بعد از «مست عشق» هر نقشی را قبول نمی‌کنم

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

سرمقاله اطلاعات/ ایران اوج بازدارندگی و قدرت بلامنازع

سرمقاله ابتکار/ راه قدس از اردن می‌گذرد؟

سرمقاله جام جم/ آبروی از دست رفته

هشدار صندوق بین‌المللی پول به آمریکا

خانواده های اسرای صهیونیست بزرگراه اصلی تل آویو را بستند

تصاویر لحظات اولیه حمله هوایی به آشیانه زرهی پایگاه نیرو های مسلح عراق

سئول: وضعیت خاورمیانه را از نزدیک رصد می‌کنیم

انتقال مجروحین حمله هوایی پایگاه کالسو عراق به مراکز درمانی

لباس عروسی لاکچری بر تن خانم بازیگر

امیرعبداللهیان: سلاح‌های مورد استفاده در اصفهان، بیشتر شبیه اسباب‌بازی بچه‌ها بود

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

چرا باید از کارت سوخت شخصی استفاده کنیم؟

سرمقاله ایران/ حفاظت از خاکریز حجاب بدون بازی در زمین دشمن

سرمقاله دنیای اقتصاد/ نگاهی دیگر به وزارت امور اقتصادی و دارایی

سرمقاله جمهوری اسلامی/ « » عنوان سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:

افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

وقتی کارگردان مشهور قلیان چاق می‌کرد

رمزگشایی ایمانی از موضع گیری واحد چپ و راست سیاست در ماجرای حمله به صهیونیست‌ها

سرمقاله اعتماد/ یکپارچگی وتوان سیاست سازی

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد

ادعای مخالفت بایدن با عملیات نظامی صهیونیست‌ها در رفح

شهادت 7 فلسطینی در بمباران یکی از خانه های رفح

حمله پهپادی اوکراین به مناطق مسکونی «بلگورود»

نامعادله تبلیغات در سینمای ایران

حمله به یک پایگاه نظامی عراق

آزمایش یک «کلاهک فوق‌العاده بزرگ» موشک از سوی کره شمالی

آمریکا 1000 نیرویش را از نیجر خارج می‌کند

بیانیه مقاومت اسلامی عراق درباره حمله به هدف حیاتی در ایلات و پایگاه هوایی اشغالگران

پاسخ معاون رئیسی به رسانه‌ غربی که نوشته‌ بود مسئولان این روزها در پناهگاه هستند!

امیرعبداللهیان از الجزایر قدردانی کرد

گزارش امیرعبداللهیان از سفر نیویورک؛ موضوع دیپلماسی برای لغو تحریم‌ها هم مورد توجه قرار داشت

سرمقاله وطن امروز/ معادله پیروزی

سرمقاله خراسان/ بودجه عمرانی در نقش گوشت قربانی!

سرمقاله کیهان/ صد رحمت به توپ میرزا آقاسی!

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی