اخبار محرمانه

آخرين مطالب

نشریه اخبار و تحلیل‌ها سه‌شنبه 17 دی اخبار محرمانه از منابع دیگر

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی): همه بدانند جمهوری اسلامی به دنبال جنگ نیست اما با هر کس که منافع، مصالح، عزت، عظمت و پیشرفت ملت ایران را تهدید کند، بدون ملاحظه مقابله و ضربه‌ سختی به او وارد خواهد کرد.(1398/10/11) «همسرم! من جای قبرم را در مزار شهدای کرمان مشخص کرده‌ام... قبر من ساده باشد، مثل دوستان شهیدم. بر آن کلمه سرباز قاسم سلیمانی بنویسید نه عبارت‌های عنوان‌دار...» (بخشی از وصیت‌نامه سپهبد شهید قاسم سلیمانی)
پایگاه بصیرت
نشریه اخبار و تحلیل‌ها word
نشریه اخبار و تحلیل‌ها pdf
▼ حرف روز
بازگشت عمودی یا افقی
حضور میلیونی مردم در تشیع پیکر پاک سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت جلوه خاصی از حمایت مردم از جبهه مقاومت را نشان داد. ترور ناجوان‌مردانه حاج قاسم نه تنها باعث ناراحتی و خشم ملت ایران شد، بلکه احساسات جهان اسلام را نیز نسبت به این اقدام تروریستی جریحه‌دار کرد. در مراسم وداع با شهید حاج قاسم سلیمانی که از شهرهای کاظمین، کربلا و نجف شروع شد و پس از اهواز و مشهد در تهران و قم با عظمت خاصی ادامه یافت، همه مردم از انتقام سخت صحبت می‌کردند. صحبت از انتقام سخت موضوعی است که در چند روز گذشته به شدت آمریکایی‌ها را مشغول کرده است. در این میان توجه به نکات زیر ضروری است:
1ـ ارزیابی واکنش‌های مردمی نشان می‌دهد شهادت حاج قاسم سبب تقویت اتحاد ملی در برابر آمریکا و توطئه‌های شیطان بزرگ شده و تداعی‌کننده شور و حال انقلابی مردم ایران در دهه 60 و دوران دفاع مقدس است؛ بنابراین پاسخ به آمریکا با پشتوانه عظیم مردمی همراه است و این امر وحشت عظیمی را در دل تروریست‌های مستقر در کاخ سفید ایجاد کرده است. انتقام از آمریکا باید به نحوی انجام شود که موجب خروج همیشگی نیروها و ناوگان‌های آمریکایی از منطقه باشد. این تنها اتفاقی است که می‌تواند مرهمی بر دل‌های زخم‌خورده از اقدام تروریستی آمریکا باشد.
2ـ خوی وحشی‌گری آمریکایی‌ها نشان می‌دهد که عدم انتقام سخت از آمریکا، باعث جسارت بیشتر آنها خواهد شد. البته اقدام به‌جا و به‌موقع هم می‌تواند آثار ماندگار و تمام‌کننده داشته باشد. به عبارتی اعتماد به آمریکا در برجام و ندادن پاسخ مناسب هنگام خروج این کشور از توافق هسته‌ای، باعث جسارت بیشتر آمریکا در موضوعات گوناگون از جمله ترور حاج قاسم شده است. نکته بعدی این است که صهیونیست‌ها و اعضای افراطی دولت آمریکا از بی‌عقلی ترامپ، رئیس‌جمهور بی‌خرد آمریکا، بی‌نهایت سوء‌استفاده کرده‌اند و با ارائه اطلاعات غلط و بی‌اساس به وی، موجب تصمیم ترامپ برای ترور حاج قاسم شدند؛ اتفاقی که رؤسای قبلی آمریکا جسارت آن را نداشتند. پس تردید در انتقام سخت نه تنها هیچ‌گونه نفعی برای کشور ندارد، بلکه غرب را جسورتر از گذشته خواهد کرد. البته استارت انتقام با سخنرانی سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان شروع و با تصمیم انقلابی پارلمان عراق مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از این کشور وارد مرحله‌ای جدیدی شده است. اما برای دانستن اینکه تروریست‌های آمریکایی فرصت بازگشت به آمریکا را به صورت عمودی خواهند داشت یا افقی، باید منتظر ماند.
▼ گزارش روز
تغییر معادلات در منطقه
حضور میلیونی ملت ایران در بدرقه سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و وحدت بی‌نظیر این روزها در جامعه را می‌توان نقطه عطفی دیگر در تاریخ انقلاب اسلامی ایران و حرکت پیش‌رونده آن دانست. شیطان بزرگ یک بار دیگر نقاب از چهره انداخته و خشم و نفرت عمومی از سران کاخ سفید را به بالاترین حد خود رسانده است؛ به گونه‌ای که اکنون در میان تندروترین چهره‌های حامی مذاکره و سازش با آمریکا، آنان که صادقانه و از سر دلسوزی این مسیر را پیشنهاد می‌کردند، به خیل ملت ایران پیوسته‌اند و از لزوم تقابل تا غلبه نهایی سخن می‌گویند و آن دسته که اهدافی خاص را دنبال می‌کنند، جرئت اظهار نظر ندارند. اما بی‌شک، ماجرا در سطح خشم و نفرت عمومی یا موضع سیاسیون باقی نخواهد ماند و تغییر بنیادین معادلاتی در منطقه و بی‌تردید، در جهان رخ خواهد دارد. پس از تصویب اخراج ارتش آمریکا از عراق و جمع شدن پایگاه‌های آمریکا در این کشور که همین ابتدای کار موجب اختلافات جدی در ایالات متحده شده است، سربازان و ژنرال‌های حاضر در عراق رسماً اعلام کرده‌اند از این کشور خواهند رفت؛ اما مقامات واشنگتن و در رأس آنها وزیر دفاع این کشور اعلام کرده‌ است ما هرگز از عراق نمی‌رویم. مجلس شورای اسلامی نیز صبح امروز به اتفاق آرا کلیات طرح سه فوریتی، مبنی بر تروریستی خواندن ارتش آمریکا را تصویب کرد. براساس این طرح، همه فرماندهان و عاملان پنتاگون تروریست شناخته شدند و از این به بعد هم‌سطح داعش و تروریست‌های تکفیری خواهند بود و با آنها برخورد خواهد شد. همانگونه که وزیر امور خارجه کشورمان تأکید کرد است: «پایان حضور شرور آمریکا در منطقه غرب آسیا آغاز شده است.» و این روندی که امروز آغاز شده است به پایان نخواهد رسید، مگر با خروج کامل و قطعی ایالات متحده آمریکا از تمام منطقه و برچیده شدن همه پایگاه‌های ارتش تروریستی ایالات متحده در غرب آسیا.
این مهم حاصل خون پاک حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش است که در دوران حیات و مبارزه خواب از چشم سردمداران کاخ سفید روبودند و پس از شهادت‌شان نیز طومار آمریکا در منطقه را در هم خواهند پیچید. ان‌شاءلله.
▼ خبر ویژه
محتوای پیغام‌های اخیر آمریکا به ایران چیست؟
امیر موسوی، مدیر کل مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی گفت: «در چند روز اخیر پیام‌های متعددی از سوی آمریکا به تهران ارسال شده که در عراق، یمن، سوریه، لبنان و... ما حاضر هستیم فلان اقدام را برای شما انجام دهیم. این نشان می‌دهد که واشنگتن به غلط بودن محاسبات خود به سرعت پی برده‌ است. آنها می‌دانند که تهدیدات ایران جدی خواهد بود و این امر نشان می‌دهد که تهدیدات، تحریم‌ها و جنایات آمریکا موجب عقب‌نشینی ایران نخواهد شد. مجموع این شرایط زمینه‌ساز این امر شده که شرایط جدید بر مبنای عقب‌نشینی فوری آمریکایی‌ها از منطقه رقم بخورد.» وی تأکید کرد: «ترور مقام رسمی دو کشور، آن ‌هم به صورت ترور میزبان و مهمان در فرودگاه بین‌المللی بغداد، بر مواضع ایران در سطح جهانی مشروعیت بخشیده است. زمانی که آمریکا و شخص ترامپ مسئولیت این ترور را بر عهده گرفته‌اند، به طور حتم به معنای دادن این حق به ایران است که در هر نقطه از جهان مقامات آمریکایی را بکشد. در مجموع، شرایط به‌گونه‌ای پیش رفته که راهی جز برخورد با آمریکا باقی‌نمانده است؛ به همین دلیل اگر واشنگتن می‌خواهد برخوردی انجام نشود باید از کلیه پایگاه‌هایش در منطقه خارج شود.»
▼ اخبار
1ـ انتقام سخت، محکم، قاطع و تمام‌کننده می‌گیریم
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: «حرف آخر را اول می‌زنم، انتقام می‌گیریم؛ انتقام می‌گیریم، سخت، محکم، پشیمان‌کننده، قاطع و تمام‌کننده، مطمئنم.» سردار سرلشکر حسین سلامی صبح امروز در آیین تشییع پیکر مطهر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سردار حسین پورجعفری در میدان آزادی کرمان با بیان اینکه ما در نبرد با آمریکا شهدای عزیزی را تقدیم کرده‌ایم، تصریح کرد: «فرمانده شجاع و بی‌نظیر سپاه اسلام که تاریخ بشریت همانند او را کمتر و یا اصلاً ندیده است، سردار قلب‌ها و دل‌ها است.» فرمانده کل سپاه خطاب به دشمنان با بیان اینکه بدانید شهادت نقطه پایان نیست و نطقه آغاز راه است، گفت: «قاسم یک شخص نبود و نیست و راهی است که تازه آغاز شده و فتح قله‌ها را نوید می‌دهد و دشمن بداند که شهید قاسم سلیمانی از قاسم سلیمانی زنده‌تر و خطرناک‌تر است.» وی با اشاره به اینکه این شهید چه کرده بود که دشمنان چنین ناجوانمردانه او را ترور کردند، افزود: «او فراتر از مرزها و معمار شکست آمریکاست.»
2ـ خانه ترامپ از خانه عنکبوت هم سست‌تر و متزلزل‌تر است
مقتدی صدر، رهبر جریان صدر به تهدیدهای رئیس جمهوری آمریکا برای اعمال تحریم‌ها علیه مردم عراق واکنش شدیدی نشان داد و خطاب به دونالد ترامپ گفت: «آیا مردم ما را به گرسنگی تهدید کردی ای کاباره‌باز، ای قمار‌باز. آیا مردم ما را (به تحریم‌ها) تهدید می‌کنی، ای کابار‌ه‌باز، آیا گمان می‌کنی که پول‌های حجاز (رژیم سعودی) نفعی به تو می‌رساند؟ آیا گمان می‌کنی که خائنان، به نفع تو عمل خواهند کرد؟ آیا تصور می‌کنی که زرادخانه‌ جنگی‌ات سودی به حالت خواهد داشت؟ آیا گمان می‌کنی که جاسوس‌هایت تو را مطلع خواهند کرد؟ ای همنشین رقاصه‌ها! خانه تو از خانه عنکبوت هم سست‌تر و متزلزل‌تر است و سلاح تو از نیش پشه هم ضعیف‌تر است. صدای تو و توئیت‌هایت انزجارآورتر از صدای الاغ است. آیا ویتنام را از یاد بردی؟ آیا اینک دلت برای باتلاق دیگر تنگ شده است؟»
3ـ تلاش برای خنثی‌سازی فشار حداکثری و بی‌ثبات‌کنندگان بازار
دکتر عبدالناصر همتی، رئیس‌ کل بانک مرکزی طی یادداشتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «خون شهید سلیمانی فصل جدیدی از عظمت و شکوه ملت ایران در سراسر کشور ایجاد [کرده] و همبستگی عمیق ملی را موجب شده است. این روزها و لحظات را قدر بدانیم و اتحاد و همبستگی ملی ایجادشده را برای پیشبرد آنچه حاج قاسم نیز یک عمر برای آن تلاش کردف حفظ و تقویت کنیم. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز در همین مسیر و در این مرحله از جنگ اقتصادی دشمن، از هیچ تلاشی برای خنثی‌سازی فشار حداکثری آن‌ها به مردم ایران و برای حفظ و تداوم ثبات در بازار ارز و پول و نیز سایر بازارها فروگذار نخواهد کرد، و قطعاً همچون ماه‌های گذشته با قدرت، تلاش کسانی را که در آرزوی بی‌ثبات کردن بازارها هستند ناکام خواهد گذاشت.»
4ـ گام پنجم جمهوری اسلامی ایران اقدامی تهدیدآمیز نیست
مسکو با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد که تصمیم ایران برای کنار گذاشتن محدودیت‌های باقی‌مانده در زمینه غنی‌سازی اورانیوم، تهدیدی در زمینه منع اشاعه ایجاد نمی‌کند. وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای تأکید کرد: «به عقیده مسکو، گام پنجم ایران در جهت کاهش تعهد به توافق هسته‌ای اقدامی تهدیدآمیز نیست.» به نوشته «رویترز»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: «تصمیم ایران برای کنار گذاشتن محدودیت‌های باقی‌مانده در زمینه غنی‌سازی اورانیوم، تهدیدی در زمینه منع اشاعه ایجاد نمی‌کند.» بنا بر این گزارش، مسکو همچنین تأکید کرده است همچنان به صورت کامل به توافق هسته‌ای و اهداف آن متعهد است و برای کار بر روی آن آمادگی دارد.
▼ اخبار کوتاه
◄ «لیندسی گراهام»، سناتور جمهوری‌خواه ایالت کارولینای جنوبی در دیدار با «دونالد ترامپ» درباره هدف قرار دادن مراکز فرهنگی ایران به وی هشدار داده است. این سناتور جمهوری‌خواه اضافه کرده است قرار دادن مراکز فرهنگی به عنوان اهداف نظامی، زیر سؤال بردن اهدافی است که آمریکا درصدد انجام آن است. این سخنان در حالی مطرح می‌شود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا طی روزهای اخیر دو بار تهدید کرده است مراکز فرهنگی ایران را هدف قرار خواهد داد.
◄ برخی از شرکت‌های هواپیمایی داخلی در حال رایزنی برای اجاره هواپیماهای دست دوم با سال ساخت پایین و تقریباً نو هستند تا از این راه مشکل تأمین و نوسازی ناوگان در صنعت هوانوردی را تا حدودی حل کرده باشند. در حال حاضر حدود 220 فروند هواپیما در ناوگان هوایی کشور در حال عملیات است که به گفته سیاوش امیر مکری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور‌، عمر آنها به صورت متوسط حدوداً بین 19 تا 20 سال است.
◄ «برونو لمایر»، وزیر اقتصاد فرانسه اعلام کرد در صورتی که واشنگتن بخواهد به تهدیدهای تعرفه‌گذاری بر کالاهای فرانسه ادامه دهد، این کشور ساکت نخواهد بود. وی تأکید کرد: «ما به دنبال اجتناب از جنگ تجاری هستیم، اما آماده هر گونه پاسخگویی به همراه شرکای اروپایی خودمان هم هستیم. اگر ما با تحریم‌های آمریکا مواجه شویم که از نظر ما غیر دوستانه و غیر قانونی است، هر گونه پاسخ متقابلی را به آمریکا خواهیم داد.»
◄ در 12 ماه سال 1397، ارزش صادرات محصولات عمده میوه و تره‌بار در مجموع هزار و 589 میلیون دلار و ارزش واردات محصولات این بخش در مجموع 359 میلیون دلار بوده است. صادرات این گروه محصولات به کشورهای عراق، روسیه، قطر و امارات افزایش یافته، اما صادرات این محصولات به کشورهای ترکمنستان و افغانستان کاهش داشته است.
◄ محمود صادقی، عضو فراکسیون امید گفت: «با توجه به اینکه طرف‌های برجام به تعهدات خود بی‌اعتنا هستند، بعید است گام پنجم کاهش تعهدات ایران تأثیری در الزام آنها به اجرای تعهدات‌شان داشته باشد؛ از این رو قصد دارم طرح خروج دولت جمهوری اسلامی ایران از پیمان عدم اشاعه هسته‌ای را به مجلس تقدیم کنم.»
◄ قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اعلام کرد: «طبق برآورد‌های اولیه و بررسی‌های میدانی و تجمیع آمار مبادی‌های ذی‌صلاح، در تهران حداقل حدود 7 میلیون جمعیت شرکت‌کننده در مراسم وداع و تشییع پیکر مطهر سردار سرافراز سپاه، اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی حضور داشتند.»

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/222217/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازگشت «مهار» به سیاست خارجی آمریکا؟

فرحی گرام : آچار فرانسه اینستاگرام

نمایش و نقد «گیج گاه» به ارسباران رسید

حضور 3 فیلم کانون در جشنواره بین‌المللی کودکان لکنوی هند

پیام تبریک رئیس دولت امارات و دبیرکل اوپک به رئیسی

بامداد بی‌رمق

یک دهه حرف‌های تکراری؛ آیا مواضع فرزین با مدیران سابق بانک مرکزی تفاوتی دارد؟!

زمان واقعی صدور پروانه ساخت چقدر است؟

ماهی خاویار به رودخانه روستای نورالدین اومده!

وزارت دفاع: در مسیر تجهیز و تسلیح سپاه از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنیم

مسخره‌بازی

کارشناسان اسرائیلی: السنوار مثل لیمو فشارمان می‌دهد

اعلام آمادگی صدر اعظم آلمان برای مذاکره با پوتین

همکاری علی نصیریان و شبنم مقدمی در «نوروز»

پادشاه لخته

هم میهن: پایان گشت ارشاد و روسیاهی تندروها

مجروح شدن نوزاد 20 روزه فلسطینی بر اثر بمباران ارتش اسرائیل

حسین رفیعی: سیامک حرف میزنه من میخندم

هنرنمایی زنده یاد رضا داوودنژاد در «زندگی به شرط خنده»

گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای درباره میزان خسارات عملیات تنبیهی «وعده صادق»

تحسین حمله تنبیهی ایران توسط نمایندگان پارلمان ترکیه

830 طرح مسئولیت اجتماعی استان فارس در رصد شرکت ملی نفت/ 4 همت اعتبار اختصاص یافت

ریاض برای متعادل کردن بودجه به نفت بالای 96 دلار نیاز دارد

روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل

ماجرای شایعه خروج ایران از ایکوم و ایکوموس چیست؟

طرح تامین مالی ⁧تولید⁩ و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

اذعان آمریکا و غرب به دست برتر روسیه در جنگ با اوکراین

چه هوای دل‌انگیزی دارد این خانه!

عماد گَند زد!

توصیه میرسلیم به دولت رئیسی درباره ریشه‌کنی فساد: جرأت‌مندانه عمل کنید!

74 هزار فعالیت تعمیراتی با هدف افزایش تولید نفت در گچساران

چطور بچه‌ای لوس و شکننده تربیت نکنیم!

معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد

مهلت تبدیل مجوزهای قدیمی فعالان اقتصادی به مجوزهای جدید اعلام شد

یک دهه حرف‌های تکراری؛ آیا مواضع فرزین با رئسای سابق بانک مرکزی تفاوتی دارد؟!

جزئیات افزایش حقوق سرایداران مدارس اعلام شد

بین مال دنیا و نورالدین همه دنیا رو انتخاب کردن!

بررسی چالش‌های رژیم صهیونیستی با مستندهای افق

ارسال اقلام مورد نیاز به سیستان و بلوچستان توسط سپاه و ارتش

‏از جمله ماجراهای دوقلوی همسان داشتن

صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد

آغاز فروش اینترنتی دارو از ماه آینده

دوست داشتی شوهرت گرگ بود یا بره؟!

اعلام زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

روایت مقام سازمان ملل از وضعیت بیمارستان‌های غزه

پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین روز سینمایی فروردین 1403

شورای ائتلاف در مرحله دوم انتخابات، لیست 16 نفره می‌دهد

کدام چهره‌های سیاسی در مراسم ترحیم معاون اول احمدی‌نژاد حضور داشتند؟

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

تیزر جدید شب‌آهنگی با حضور بازیگر زن جوان

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی