اخبار محرمانه

آخرين مطالب

از سهمیه بنزین سفر تا ارائه تسهیلات گردشگری مصاحبه های ویژه

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - ایرنا / درنظر گرفتن بنزین سفر و تعطیلات زمستانی، پرداخت تسهیلات با نرخ چهار درصد به فعالان گردشگری و ورود نخستین‌ کشتی‌های سه‌طبقه به دریانوردی توسط داریوش در دوران هخامنشی به عنوان مهمترین رویدادهای این هفته دنبال شد.
علی اصغر مونسان ابتدای هفته جاری راهی هرمزگان شد و پس از آن به خراسان جنوبی رفت. وی در آیین پلاک کوبی بندرعباس به عنوان شهر خلاق صنایع دستی به این استان سفر کرد و در دیدار با نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: بنابر آمار سازمان های جهانی حوزه گردشگری، سال گذشته این حوزه 11میلیارد و 700میلیون دلار برای ایران درآمد مستقیم داشته و امسال نیز 11میلیارد دلار سهم این بخش است.این موضوع نشان دهنده ظرفیت گردشگری در بی اثر کردن تلاش جریان های معاند بر علیه کشور است.
زیاد بودن ظرفیت‌های گردشگری ایران در بخش‌ها و مناطق مختلف مانند سواحل جنوب، کویر مرکزی، طبیعت و جغرافیای شمال و غرب کشور و همچنین آیین و آداب مردم و وجود ظرفیت های حوزه درمان و بیمارستان های خوب در ایران و اعلام رشد شاخص های گردشگری سلامت در چند سال گذشته نیز از جمله مواردی بود که وزیر میراث فرهنگی به آنها اشاره کرد.
مونسان همچنین در ادامه این سفر با اشاره به تاثیر درآمد کسب و کارهای کوچک در بخش گردشگری، بر لزوم توجه بیشتر به این بخش تاکید و اضافه کرد: با سرمایه گذاری های بسیار اندک می‌توان در حوزه گردشگری شغل های پایدار ایجاد کرد.
وی از بوم گردی ها به عنوان نمونه ای از سرمایه گذاری کوچک و موفق در این بخش نام برد که موجب درآمدزایی برای روستاییان و جوامع محلی شده است.
بندرعباس از عنوان شهر خلاق استفاده کند
یونسکو به تازگی نام بندرعباس را به عنوان یکی از شهرهای خلاق جهان در حوزه صنایع دستی ثبت کرده هرچند به دست آوردن این عنوان آسان نبوده و در فرآیندی طولانی و پیچیده با محوریت شهرداری، به بندرعباس رسیده، اما باید توجه داشت بهره برداری درست از این عنوان و نگاهداشت عنوان شهر خلاق، خلاقیتی به مراتب بیشتر از کسب آن را طلب می کند.
حجت الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران در آیین پلاک کوبی بندرعباس به عنوان شهر خلاق صنایع دستی و آیینهای سنتی اعلام کرده است: بندرعباس برای راهیابی به شبکه جهانی شهرهای خلاق یونسکو، فرایند سختی را پشت سر گذاشته و شهرهای قدرتمندی در داخل و خارج از ایران رقیب آن بودند. هم اکنون رقابت فرهنگی در دنیا بر سر تصویرسازی از شهرهاست و عنوان شهر خلاق، به برجسته شدن تصویر جهانی بندرعباس کمک می کند.
شبکه شهرهای خلاق یونسکو در سال 2004 و برای ترویج همکاری میان شهرهایی به راه افتاد که از خلاقیت به عنوان عاملی راهبردی برای پیشرفت پایدار شهری استفاده کرده بودند. شهرهایی که این شبکه را تشکیل داده‌اند، برای رسیدن به هدف مشترکی با هم کار می‌کنند: قرار دادن خلاقیت و صنایع فرهنگی در قلب برنامه‌های توسعه‌شان در سطح محلی و همکاری فعال در سطح بین‌المللی.
با پیوستن به این شبکه، شهرها متعهد می‌شوند که فعالیت‌های مثبت‌شان را با هم به اشتراک بگذارند و میان بخش‌های خصوصی و عمومی و جامعه مدنی ایجاد همکاری کنند.همچنین شبکه شهرهای خلاق یونسکو، هفت حوزه خلاق صنایع دستی، هنرهای بومی ، هنرهای رسانه‌ای، فیلم، طراحی، خوراک شناسی، ادبیات و موسیقی را پوشش می‌دهد.
آبان امسال شهرهای سنندج و بندرعباس در بررسی های دوسالانه یونسکو به جمع شهرهای خلاق جهانی پیوستند. شهرهای رشت و اصفهان نیز پیش از این عنوان شهر خلاق را به دست آورده بودند. هم اکنون از 246شهر خلاق جهان که توسط یونسکو به ثبت رسیده اند، چهار شهر در ایران است.
هرمزگان قطب گردشگری دریایی کشور می‌شود
همچنین وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی در ادامه سفر خود به استان هرمزگان از گسترش گردشگری دریایی هرمزگان خبر داد و گفت: شمار گردشگران ورودی به هرمزگان در برخی بازه‌های زمانی مانند عید نوروز افزایش قابل ملاحظه ای می‌یابدکه با توجه به وجود جزایر و ساحل طولانی، همچنین آب و هوای متنوع می‌تواند در همه طول سال پذیرای تعداد بالای گردشگران باشد. در گام اول باید این استان به هموطنان شناسانده و شناخت خوبی نسبت به جاذبه‌های آن در کشور ایجاد شود، سپس تورهای گردشگری برای آن دایر شود.
وی افزود: مساله مهم افزایش قیمت بلیت هواپیماها در زمان‌های تعطیلی است که اگر بتوان جاذبه‌ها را بیشتر کرد و یا بیشتر شاساند در زمان افزایش قیمت بلیت هم گردشگران به این استان سفر خواهند کرد.
مونسان یادآور شد: در برنامه‌ریزی های مد نظر وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان قطب گردشگری دریایی کشور خواهد شد که این هدف با همراهی همه دستگاه‌ها، بخش خصوصی و مردم محقق می‌شود.
تعطیلات زمستانی و بنزین سفر
وزیر میراث فرهنگی در ادامه سفرهای استانی این وزارتخانه عازم خراسان جنوبی شد. مونسان در ابتدای ورود خود به این استان در جمع خبرنگاران حرف‌های مهمی زد. که از آن جمله می توان به درخواست از دولت برای سهمیه بنزین سفر و تعطیلات زمستانی اشاره کرد.
وی معتقد است که ایام تعطیلات چند روزه نوروز مردم نیاز به سفر دارند و باید سهمیه ویژه بنزین در نظر گرفته شود که بعد از این سفر از دولت درخواست سهمیه ویژه بنزین می‌شود و امیدواریم اتفاق بیافتد.
مونسان همچنین بحث تعطیلات زمستانی را یادآور شد و افزود: با توجه به اتفاقات کلان شهرها، آلودگی هوا و تعطیلات پراکنده‌ای که اعمال شد، این وزارتخانه موضوع تعطیلات زمستانی را پیشنهاد داده است.
وی افزود: مطرح کردیم که پنج روز نیمه دوم دی ماه تعطیلات مدارس را داشته باشیم از این رو ظرفیت‌های خوبی در حوزه گردشگری کشور فعال می‌شود.
مونسان ادامه داد: پیشنهاد دادیم تعطیلات پراکنده و دیرهنگام سازماندهی شود تا علاوه بر کمک به کاهش آلودگی هوا، رونق اقتصادی در قالب گردشگری را هم ایجاد کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/219189/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فروش 2.7 تن طلا در 20 حراج؛ 80 کیلو طلا امروز فروخته شد

ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت

ویدئویی جدید از بنیامین بهادری که ترند شد!

«مست عشق» نیامده حدود 2 میلیارد فروخت

«زیرخاکی» و «مردان آهنین» پربیننده‌ترین‌های آخر فروردین

رئیس‌جمهور: امیدواریم توافقات سفر پاکستان با پیگیری مقامات دو طرف سریع‌تر اجرایی شود

پس لرزه‌های حمله ایران؛ استعفای مقام ارشد اطلاعاتی ارتش اسرائیل

پرداخت 16 میلیارد یورو ارز دولتی برای واردات هیچ در 8 سال!

انفجار خودرو بمب‌گذاری شده در الرقه سوریه

تغییر در قوانین جوایز «اسکار»

انرژی هسته‌ای ارزش تحمل این همه فشار را دارد؟

سریال های ایستاده در صف شبکه نمایش خانگی

افزایش تعداد شرکت‌های دولتی از 300 به 2هزار!

عمار حکیم: جامعه جهانی رژیم صهیونیستی را وادار به اجرای آتش‌بس کند

قطع عضو؛ سرنوشت تلخ کودکان فلسطینی

نماوا بایکوت می‌شود؟/ رضا کیانیان: از شانه‌ساززاده شکایت می‌کنیم

خوشمزه‌ترین سوغاتی گرگان از نظر «احمدرضا اسعدی»

بیت مرحوم آیت‌الله کاشانی بیانیه صادر کرد

اجرای حکم یک روزنامه نگار

«نفرین شاه باستانی ایران»؛ مهمترین یادگار تاریخ

معاون رئیسی: تعطیلی پنجشنبه‌ها بهتر از ‌شنبه‌هاست

رایزنی دبیر شورای عالی امنیت ملی و الاعرجی با محوریت توافق امنیتی ایران و عراق

جایزه تتری و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

مرحله‌ی پایانی تدوین یک لایحه‌ی ضد کارگری؛ حذف کارگران از میدان مناقشه!

افزایش 75 میلیارد پوندی بودجه دفاعی انگلیس

پاسخ دوقلوهای سریال «پایتخت» به 2 سوال مهم

اظهارات جدید وزیر کشور درخصوص گشت ارشاد و طرح نور

جمهوری اسلامی: اهانت‌کننده به پیشوایان دین را به جای محاکمه بر صدر می‌نشانند

آمار قابل تامل از میزان مسافرت ایرانیان؛ تنها 30 درصد!

به نظرتون سروش با حامد چه صحبتی داشت؟

دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی اعطا شد

4 روش درخشان برای تیز کردن چاقوهای کُند

جوان: یارانه انرژی را به جای خودروها به کدملی بدهید

قطر: دفتر حماس در دوحه می‌ماند

داریوش ارجمند: دولت باید به اقتصاد خانواده‌ها توجه بیشتری کند

علی دایی پیگیر وضعیت ترانه علیدوستی شد

ویدئویی جدید از رفتارهای عجیب بنیامین بهادری!

منتجب‌نیا: اصولگرایان نمی‌توانند در مجلس با هم کنار بیایند

ادای احترام رئیس‌جمهور به مقامِ رهبر استقلال پاکستان

روزنامه اصولگرا: فرافکنی های منصوری ادامه دارد

قطع خدمات دولتی برای صاحبان مجوزی که شناسه یکتا ندارند

حواشی یک توهین/ عذرخواهی نماوا پذیرفته نشد!

هم میهن خطاب به رئیسی: مسئولیت احیای گشت ارشاد را بپذیرید

کم‌کاری وزارت نیرو و سازمان ثبت اسناد برای تکمیل سامانه ملی املاک و اسکان

سکه و طلا ارزان‌تر شد

روز تحلیف پوتین مشخص شد

«هما» عاقبت راز خود را برملا کرد

القسام: پاسخ قاطع و گسترده ایران، معادلات دشمن را برهم زد

توصیه انتخاباتی مصباحی مقدم به مردم: از میان نامزدهای باقیمانده، اصلح را انتخاب کنید

روزنامه دولت: 11 میلیون ایرانی در دولت قبل زیر خط فقر رفتند

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی