اخبار محرمانه

آخرين مطالب

رونمایی رحیمی از «اتاق فکر» حملات جدید به دولت روحانی مصاحبه های ویژه

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - خبرآنلاین / عضو هیات رئیسه مجلس می گوید: شعار «نجات اقتصاد ایران» که از سوی مخالفان دولت و رقبای اصلاح‌طلبان مطرح می‌شود، بیشتر شبیه یک بلوف سیاسی است و البته مردم هم گوش‌شان از این شعارها پر شده است و فریب نمی‌خورند.
فشارها برای ردکلیات لایحه بودجه 99 دولت روحانی به جایی نرسید و کلیات در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید، اما حواشی آن همچنان ادامه دارد. آنچنان که برخی نمایندگان مجلس خبر از ارسال پیامک های تهدید کننده به اعضای کمیسیون تلفیق دادند. پیامک هایی که گفته می شود منشاء آنها شهر مشهد بوده است. اما این تنها حاشیه بودجه دولت برای سال آینده نیست، آنچنان که یک نماینده عضو جبهه پایداری مدعی شد روحانی تهدید کرده در صورت تصویب نشدن کلیات، استعفا خواهد داد. ادعایی که از سوی هیچ یک از اعضای کمیسیون تلفیق تایید نشد.
پروژه استیضاح وزرا نیز در کنار این اقدامات همچنان در دستور کار تندروهای مجلس است. اقداماتی که یکی بعد از دیگری پرونده آن رو می شود و به نظر می رسد سناریوهایی طراحی شده در اتاق فکر مخالفان دولت باشند.
علیرضا رحیمی عضو هیات رئیسه مجلس در گفت و گو با خبرآنلاین می گوید:«اتاق فکری که نتوانست در انتخابات 96 و 92 نتیجه بگیرد به نوعی در تلاش است به جای کمک به دولت از در تخریب و کارشکنی در امور کشور وارد شود.» او تاکید دارد؛«شعار نجات اقتصاد ایران، یک بلوف سیاسی است که رقبای دولت و اصلاح طلبان مطرح می کنند و هیچ وجه کاربردی و عملیاتی ندارد.
آنچه در ادامه می‌خوانید مشروح این گفت و گو است:
آقای رحیمی! تلاش‌هایی که بر سر رد کلیات لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق صورت گرفت، چقدر ممزوج شده با نگاه های سیاسی و جناحی و نشات گرفته از اقدامات منتقدان دولت در مجلس بود؟
مخالفان دولت در جایگاه‌های مختلفی حضور دارند اما همه با یک سناریو در حال حرکت هستند. به عبارت دیگر اتاق فکری که نتوانست در انتخابات 96 و 92 نتیجه بگیرد به نوعی در تلاش است به جای کمک به دولت از در تخریب و کارشکنی در امور کشور وارد شود. نگاه ما این است که سناریویی که طراحی شده است سناریویی در راستای فلج کردن و زمینه‌گیر کردن دولت است ولو نتیجه این سناریوها به قیمت فروپاشی اعتماد عموم و فروپاشی ساختار اجرایی کشور تمام شود.
برخی نمایندگان به دنبال زمین‌گیر کردن دولت هستند
کمترین دلسوزی برای منافع ملی در این حرکت‌ها دیده نمی شود. برخی استیضاح ها هم کاملا سیاسی دنبال شده است، هرچند در مواردی نمایندگان بر اساس حسن نیت با این استیضاح‌ها همراه شدند اما در مجموع این نگاه که دولت را زمینگیر کنیم مانند آنچه رئیس کمیسیون امنیت ملی صراحتا اعلام کرده که وظیفه ما به زیر کشیدن رئیس جمهور است، نشان دهنده عدم التزام به قانون اساسی و قبول نداشتن ساختارهای کشور از سوی این دسته از نمایندگان است. مادامی که برخی افراد تنها به دنبال منافع جناحی و باندی خودشان باشند وضعیت بدتر از این هم خواهد شد. در واقع این بدترین شکل ممکن نگاه به مردم و نگاه به دولت است.
شعار نجات اقتصاد ایران، یک بلوف سیاسی است
شعار «نجات اقتصاد ایران» از سوی منتقدان سرسخت و رادیکال دولت مطرح می شود، یعنی با اینکه از یک سو می گویند شرایط اقتصادی خود نیست اما بازهم در مساله بودجه یا ماجرای بنزین به جای کمک و همراهی با دولت از در کارشکنی بیرون آمدند، این تناقض بین رفتار و سخنان آنها را چطور تحلیل می کنید؟
شعار نجات اقتصاد ایران که از سوی مخالفان دولت و اصلاح طلبان مطرح می‌شود، بیشتر شبیه یک بلوف سیاسی است و هیچ کاربرد اقتصادی ندارد. مردم هم گوش‌شان از این شعارها پر شده است، قاعدتا در انتخابات هم به هیچ وجه فریب این قسم از شعارها یعنی «نجات اقتصاد کشور» را نخواهند خورد. چون در عمل کسانی که مدعی نجات اقتصادی کشور هستند برای اقتصاد کشور مشکل‌سازی کردند و در این راستا هم در دولت های قبل و هم در دولت فعلی اجازه ندادند مسیری را که مجلس ریل‌گذاری کرده است و قوانین بالادستی برای دولت تعیین کرده‌ به سهولت به پیش برود. آنها اگر کوچکترین هم‌دلی را با مردم دارند و واقعا به فکر اقتصاد کشور هستند راهکارهای خود را به همین دولت فعلی ارائه بدهند نه اینکه با کارشکنی و سیاه‌نمایی فضایی را برای کسب قدرت برای خود فراهم کنند.
مدعیان نجات اقتصاد ایران چرا با برجام و FATF مخالفند؟
همین افرادی که شعار نجات اقتصاد ایران را می دهند در لیست مخالفان FATF هم هستند و ...
مصادیق زیادی می‌توان برای این موضوع نام برد. در حقیقت در طول این شش سال گذشته مدعیان نجات اقتصاد کشور هر قدمی را که دولت به نفع اقتصاد ایران برداشته است چه در حوزه برجام و چه در حوزه FATF و چه در حوزه ساختار دولت هم مخالفت کرند هم مردم را نسبت به تصمیمات دولت بدبین کردند.
پیامک های تهدیدآمیز به نمایندگان سازماندهی شده هستند
این پیامک‌هایی را که گفته می‌شد به نمایندگان به ویژه اعضای کمیسیون تلفیق ارسال شده، از نگاه شما چقدر سازماندهی شده و در راستای همان پیامک‌هایی است که در زمان برجام یا بررسیFATF در مجلس به نمایندگان ارسال می شد؟ ممکن است از یک اتاق فکر تغذیه شده باشند؟
با توجه به اینکه به شکل گزینش شده و انتخابی برای اعضای کمیسیون تلفیق ارسال شده نشان می دهد یک برنامه و طراحی سازماندهی شده وجود دارد. مانند آنچه در مورد برجام و FATF رخ داد. البته با این تفاوت که این پیامک‌ها آن هم به صورت انبوه تنها برای اعضای کمیسیون تلفیق ارسال شده است و نه برای همه نمایندگان.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/216042/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی

استعفای ناگهانی فرمانده یگان ویژه «اشباح» از ارتش رژیم صهیونیستی

بازدید میدانی یحیی السنوار از مناطق درگیری در غزه

آخرین وضعیت شکایت صداوسیما از مهران مدیری و پخش دورهمی؛ در انتظار تعیین تکلیف شبکه نسیم

کاخ سفید ارسال مخفیانه موشک های دوربرد به اوکراین را تایید کرد

رئیسی پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد

چهره ها/ عکس صمیمی بازیگران سریال «نون خ» در دل طبیعت

رژلب‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد سمی هستند

محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست

قابی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم

ادعای جنجالی یکی از عمو‌های فیتیله‌ای علیه مجید قناد!

چهره ها/ سلفی متفاوت المیرا شریفی‌مقدم در برنامه تلویزیون

مادرشوهر و عروس چه دعوایی کردن

اگر زن شاغل است حساب مشترک باز کنید

پیام‌های حمله به دو پایگاه آمریکا در شرق سوریه

آغاز بالن سواری تاریخی پایتختی‌ها

دوره ما اینطوری نبود!

واعظی: عملیات «وعده صادق» تقویت اتحاد ملی کشور را در پی دارد

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

حامیان گشت ارشاد

تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو

چهره ها/ پست عاشقانه نوید محمدزاده برای تولد همسرش

فیلم سینمایی "شیفت شب"؛ فردا شب از آی‌فیلم

قابی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیل

امضای یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه

بیانیه وزارت امور خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا

زمان برگزاری ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اعلام شد

حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

تکرار یک اشتباه

لحظه هدف قرار گرفتن محل استقرار نظامیان اسرائیلی توسط حزب‌الله

والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است

عصبانیت "نقی" از تیپ پایتختی‌ها در سفر خارج

یه زخم گردن باعث سوءتفاهم شد!

روایت سخنگوی انجمن سینماداران از یک رکورد شکنی

آخرین خبر از وضعیت بیماری ترانه علیدوستی به نقل از وکیلش

با «مثبت آموزش» به روز باشید

پزشکیان: اصرار به حجاب اجباری، عناد ایجاد می‌کند

سند مهم منتشر شده در یازدهمین جلسه دادگاه منافقین

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم

سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا

چیزی که تورو نکشه قوی‌ترت میکنه!

المیادین: مأموریت‌ مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

تلاش مجدد بایدن برای دست دادن با موجود خیالی

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی