اخبار محرمانه

آخرين مطالب

سرمقاله وطن امروز/ تراژدی اعتراض! مقاله

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - وطن امروز / « سلفی با کشته‌شدگان آبان 98؛ تراژدی اعتراض! » عنوان یادداشت امروز در روزنامه وطن امروز به قلم مصطفی آقاجانی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
1- جامعه اسلامی، فضایی است که در آن هر یک از اعضا، دارای نقش و وظیفه‌ای هستند. این نقش‌ها و وظایف در حوزه فردی و در صحنه اجتماعی و سیاسی، مکمل یکدیگر بوده و در راستای تعالی و سعادت جامعه باید بهر‌کارگیری ‌شود. در مقاطع بحرانی، ضرورت هم‌افزایی، ایثار و درک مشترک از سوی آحاد جامعه و به طریق اولی از سوی نخبگان سیاسی- اجتماعی برای مدیریت شرایط، بیشتر و بیشتر می‌شود. بسیاری هنوز عکس «عباس جدیدی» با مرحوم «منصور پورحیدری» و نیز برخی هنرمندان با جسم نیمه‌جان مرحوم «استاد مشایخی» را در خاطر دارند. در روزها و هفته‌های اخیر و در پی اعتراضات، اغتشاشات و جنگ‌های خیابانی که بیش از همه یادآور درگیری‌های شهری دهه 60 بود نیز موج‌سواری رسانه‌ها، شاخ و شانه‌ کشیدن قلدرهای سیاسی و لگدپرانی مسببان وضعیت موجود(برخی سلبریتی‌ها)، بیش از همه یادآور آن تصاویر و آن حس بود و آسیب اولویت‌بخشی منافع جناحی و شخصی بر منافع ملی را از سوی عده‌ای مجهول‌الحال (که حال و مقال‌شان تابعی ناشناخته از شرایط بیرونی است) دوباره نمایان کرد.
2- صندوق رأی؛ تنها راه کسب قدرت: حوادث متعاقب فتنه 88 و پیروزی کمپین انتخاباتی وابسته به جریان اصلاحات در انتخابات ریاست‌جمهوری 92 که منجر به روی کارآمدن «حسن روحانی» شد، بیش از هر چیز، زبان لیدرهای فکری و سیاسی و اجتماعی جریان اصلاح‌طلب را بست و افراد مذکور به این نتیجه رسیدند که هر چند امکان تخلف وجود دارد اما امکان تقلب در انتخابات آن هم به صورتی که نتایج را دگرگون کند، وجود ندارد. از این رو استراتژی شخصیت‌های مختلف این جریان از قهر با صندوق رأی به مشارکت حداکثری و جلب آرا برای روی کار آوردن نامزد مدنظرشان بدل شد. برای مثال «محمدمهدی مجاهدی» در پاسخ به «علوی‌تبار» [متفکر(!) اصلاحات] در لزوم توجه به انتخابات با شرایط کنونی یادآور می‌شود: «اصلاح‌جویان به‌جای جنگیدن با شرایط بیرونی یا غوطه‌وری در سرگرمی‌های بی‌پایان نظری، باید جهاد با نفس کنند. یعنی باید نظرورزانه و شجاعانه و واقع‌بینانه، اولاً دریابند به عنوان نیرویی سیاسی کانون امیدبخشی مهمی از جامعه‌اند و ثانیاً به همین دلیل، باید از هر فرصت کنشگری سیاسی، بویژه فرصت‌‌های انتخاباتی، استفاده کنند تا با «اصلاح درونی» و «ترمیم رویکردهای انتخاباتی» خود، جاذبه‌های بسیج‌گری انتخاباتی خود را احیا و از این رهگذر نیروی اجتماعی برای اصلاح‌جویی سیاسی نیروی اجتماعی خلق کنند».
همچنین در ماه‌های اخیر افراد مختلفی از طیف‌های گوناگون اصلاحات (کارگزاران، شورای عالی اصلاحات، لیدر جریان، اعتدالی‌ها، احزاب اتحاد ملت، مردم‌سالاری، ندا و...)، هرچند دورنمای روشنی در انتخابات آینده برای نامزدهای خود نمی‌بینند اما از حضور خود در رقابت 2 اسفند 98 خبر داده‌اند. از سویی اصرار مثال‌زدنی رهبر حکیم انقلاب بر حفاظت از آرای عمومی برای این جماعت ثابت کرده است در هیچ شرایطی، حتی به قیمت ایجاد اغتشاشات 8 ماهه (فتنه 88)، نمی‌توان صندوق رأی را دور زد.
3- پیروزی در گرو اغتشاشات پیشا - پسا انتخاباتی: در روزها و هفته‌های اخیر، تحلیل‌های گوناگونی از چرایی و حکمت تصمیم طرح دولت برای اصلاح(!) قیمت بنزین شده است. در یک ارزیابی اولیه از نظرات و دیدگاه‌های متخصصان، این تحلیل‌ها در طیفی از تحلیل‌های بدبینانه (تعمد دولت در عصبانی کردن مردم و ایجاد فضای مضیق اقتصادی جهت تسهیل پذیرش عمومی امر مذاکره با آمریکا) تا خوشبینانه (توجه ویژه دولت در اجرای این طرح به سبد رأی خود که از بین جمعیت طبقه متوسط و مرفه جامعه هستند) قابل دسته‌بندی است. فارغ از تحلیل دلایل و نیات بازیگر یا بازیگران اصلی اجرای این طرح، اگر بخواهیم پیامدها و دلالت‌های آن را از نظرگاه بازاریابی و تبلیغات انتخاباتی بنگریم، باید بگوییم در واکنش به اغتشاشات منتج از این طرح، مواضع جریان اصلاحات، بویژه طیف رادیکال آن که در قالب بیانیه‌ 77 نفره‌شان در اوج شورش‌های خیابانی (26 آبان) نمود یافت، بسیار سوداگرانه و برخلاف منافع جمعی مردم بود. فارغ از اینکه تعداد معتنابهی از افراد حاضر در درگیری‌های شهری، از گروهک منافقین بوده‌اند و برخی از آنها، به استناد مصاحبه معاونت ضدجاسوسی وزارت اطلاعات، به سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه متصل بوده‌اند، باید گفت عده مشخصی نیز از مردم عادی در این بین، قربانی بی‌تدبیری‌های مدعیان تدبیر و بی‌اعتنایی‌های اصلاح‌طلبان و جماعت همسوی‌شان(جریان اعتدال) شده‌اند. اینکه اصل چرایی اعتراض این پاره‌های تن وطن را از اذهان پاک کرده و بر سر رقم کشته‌های این حوادث که محصول تکرار و تأییدهای خودشان است بحث کنند و تأسف بخورند، جز دیاثت سیاسی، مفهوم دیگری را به ذهن متبادر نمی‌کند. در روزهای اخیر از به اصطلاح سید فتنه‌گر تا وزیر نالایق، از بازیکن کم‌سواد فوتبال تا بازیگرانی که با جوهرهای انگشتان انتخاب‌شان، نقشه اقتدار ایران اسلامی را با کج‌سلیقگی، سیاه نقاشی کرده‌اند، در حالی که باید از سرمایه اجتماعی خویش یعنی همین فالوئرها و طرفداران و به عبارتی بخش‌هایی از ملت ایران در برابر این سیل بی‌تدبیری‌ها و فشارها حمایت کنند؛ دودستی به کلاه خود چسبیده‌اند و از معافیت مالیاتی لذت برده و این مردم را در مقابل فشارهای دولت روی کار آورده خود، تنها گذاشته‌اند تا با ری‌برندینگ شخصی خود- که از گذر تحریک و همراهی با احساسات حاصل می‌آید- آبروی از دست رفته و حنای رنگ باخته خود در پیشگاه ملت را جبران کنند و میوه خود را از این اغتشاشات بچینند.
4- برخی بر این باور‌‌ند جریان اصلاحات و نسخه روی‌کار آن یعنی اعتدال، اعم از بدنه رسانه‌ای، سلبریتی‌های وابسته و نخبگان سیاسی، همان‌گونه ‌که در پی شکست سنگین در انتخابات 88 متوسل به آشوبگری در خیابان شد و از این طریق قصد تغییر در نتایج انتخابات و زیرپاگذاشتن قانون را داشت، برای انتخابات 98(مجلس) و 1400(ریاست‌جمهوری) در پی استفاده حداکثری از برخی اعتراضات و نارضایتی‌ها جهت پیشبرد اهداف انتخاباتی خویش هستند؛ نکته‌ای که در نوشته‌های لیدرهای فکری این جریان دیده می‌شود. بر این اساس باید گفت اگر حضور نیروهای منافق، هنجارشکن و آشوبگر، تاکنون اعتراض برحق مردم به برخی کژکارکردهای اجرایی و قانونی را به چالش می‌کشید و با دشواری مواجه می‌کرد؛ اکنون باید منتظر اقدامات پسینی این جریان در مصادره به مطلوب و تغییر جریان اعتراضات و مطالبات بحق مردم (برخلاف اقدامات اغتشاشگرانه اراذل و اوباش) به نفع پیشبرد اهداف انتخاباتی ایشان ماند و تراژدی اعتراض را با یکدیگر به نظاره نشست.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/210954/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نمایش دلقک

رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی: دولت کارش التماس به دشمن بود "بگذار نفت صادر کنم"

واکنش رحیمی جهان‌آبادی به ادعای دولت درباره قیمت دلار 100 هزار تومانی

هم میهن گزارش داد: واکنش‌ها به احیای گشت ارشاد

ادامه روند کاهشی قیمت انواع سکه؛ دلار به کانال 64 هزار تومان برگشت

ممنوعیت تبلیغ کولر گازی، راهکار مقابله با کمبود برق؟

روسیه: یک فروند سوخو-25 اوکراین سرنگون شد

ضرر سنگین ستاره لژیونر پس از طلاق از همسرش!

این عروس و دامادم که همیشه خدا باهم قهرن!

فرید مدرسی خطاب به مهدی فضائلی: فرمان حمله به شما را شاخه ایدئولوژیک جبهه پایداری صادر کرده است

تعمیر تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه با روش‌های نو

مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران: 2.8 میلیارد دلار ارز در نخستین ماه سال 1403 تامین شد

هنیه در استانبول با اردوغان دیدار کرد

درس بزرگ معادی به پسرش در «افعی تهران»

یک نماینده مجلس سِمت گرفت

محسن هاشمی و اسحاق جهانگیری کاندیدای انتخابات 1404 می‌شوند؟

تاریخ انقضای اتهام‌زنی به روحانی؟

جواد تشکری مدیر رادیو اربعین شد

تصاویری از لاریجانی، سعید جلیلی و محسن رضایی در مراسم ترحیم معاون اول احمدی‌نژاد

خانم گلی در 4 دقیقه!

سیستان و بلوچستان فراموش شده

ایران میزبان وزرای اقتصادی قاره آفریقا خواهد شد

مخالفت غیرانسانی آمریکا درخصوص فلسطین

مردم دختر ترشیده رو هم اینجوری شوهر نمیدن!

زن‌ها وفا نمی‌بینند که بی‌وفایی می‌کنند

پیام رهبر انقلاب در پی درگذشت پرویز داوودی

دستور دولت بایدن به چند ارگان آمریکایی: درباره حادثه ایران به‌طور علنی صحبت نکنید

آثار منفی کاهش تولید پالایشگاه‌های نفت بر ارزش صادرات روسیه

درگذشت یار محمودها و پایداری

برقراری ثبات نسبی در بازار ارز

حمله موشکی حزب الله به نظامیان و تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی

محمود عباس: در روابط خود با آمریکا بازنگری می‌کنیم

بازی دیدنی پیمان معادی در سریال افعی تهران

تا قیامت منتظرت میمونم

پاکستان: سفر رئیسی به اسلام‌آباد از اهمیت بالایی برخوردار است

اشتغال بیش از 2 هزار نیروی بومی استان بوشهر در منطقه ویژه پارس

احیای اعتبار خرید آمبولانس دریایی جزیره خارک پس از 10 سال

تا حالا دچار انجماد عملکردی شدید؟!

بازگشت «مهار» به سیاست خارجی آمریکا؟

فرحی گرام : آچار فرانسه اینستاگرام

نمایش و نقد «گیج گاه» به ارسباران رسید

حضور 3 فیلم کانون در جشنواره بین‌المللی کودکان لکنوی هند

پیام تبریک رئیس دولت امارات و دبیرکل اوپک به رئیسی

بامداد بی‌رمق

یک دهه حرف‌های تکراری؛ آیا مواضع فرزین با مدیران سابق بانک مرکزی تفاوتی دارد؟!

زمان واقعی صدور پروانه ساخت چقدر است؟

ماهی خاویار به رودخانه روستای نورالدین اومده!

وزارت دفاع: در مسیر تجهیز و تسلیح سپاه از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنیم

مسخره‌بازی

کارشناسان اسرائیلی: السنوار مثل لیمو فشارمان می‌دهد

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی