اخبار محرمانه

آخرين مطالب

اشتغال زایی بزرگترین خدمت شبکه ملی اطلاعات است اخبار محرمانه از منابع دیگر

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - به گزارش گرداب ، سیدابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری 23 آذر ماه به بررسی موضوع شبکه ملی اطلاعات پرداخت.
فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه شبکه ملی اطلاعات زیرساخت شبکه ارتباطی است گفت: ما در شبکه ارتباط بیش از 150 میلیون دستگاه مرتبط داریم،62 میلیون نفر تلفن همراه هوشمند و همچنین 7میلیون مودم خانگی در سطح کشور داریم.
او با اشاره به اینکه 7 الی 8 میلیون پز بانکی در سطح کشور داریم افزود: یک میلیون تلویزیون هوشمند داریم، لذا شبکه ملی اطلاعات شبکه وسیعی است که ضریب نفوذ بالایی دارد به طوری که ضریب واقعی حدود 84 درصد است.
رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به 61 میلیون نفر از امکانات پهن‌باند استفاده می‌کند خاطرنشان کرد: یک میلیون راننده بر روی شبکه ملی به مردم خدمت رسانی می‌کنند، بنابراین شبکه ملی؛ زیست‌بوم ایرانیان است که بر روی آن در حوزه‌های مختلف فعالیت صورت می‌گیرد.
فیروزآبادی با اشاره به اینکه شبکه ملی تا درون روستا‌ها را سرویس می‌دهد گفت:مشاغل روستایی و مشاغل خانگی در بستر شبکه ملی اطلاعات فعالیت می‌کند بنابراین صنعت خانگی را در مشاغل روستایی به خوبی شاهد هستیم، اینترنت لغت مشترک لفظی است و برداشت عامه مردم در این باره به معنای ارتباط با خارج از کشور است.
او با اشاره به اینکه شبکه ملی اطلاعات مبتنی بر قرار داد با اینترنت است گفت: ما کشوری هستیم که تولید ناخالص ملیمان بیش از 450 میلیارد دلار و صادرات غیرنفتیمان بیش از 50 میلیارد دلار در سال است، همچنین میلیون‌ها دانشجو در حوزه مقالات عالی در منطقه و جهان رتبه یک رقمی را کسب کرده‌ایم لذا این کشور نمی‌تواند در ذهن مسئولان و مردم اینترنت را قطع کند.
دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات پیشران زیست بوم اقتصادی و سیاسی و فرهنگی ماست ادامه داد: به هیچ وجه امکان اینکه بخواهیم اینترنت را قطع کنیم وجود ندارد لذا در شبکه ملی اطلاعات توسعه بسیار خوبی صورت گرفته است همچنین یک میلیون مشترک حرفه‌ای داریم.
او تصریح کرد: شبکه ملی اطلاعات فقط مختص به کشور ما نیست بلکه 27 الی 28 کشور شبکه ملی ارتباطات دارند به طوری که در چند سال اخیر در اروپا فرانسوی‌ها، اینترنت اروپایی را مطرح کردند لذا شبکه ملی هدفی است که اکثر کشور‌ها به عنوان یک پروژه ملی آن را دنبال می‌کنند.
فیروزآبادی با اشاره به اینکه دوران اخبار محرمانه به سر آمده است افزود: بحث سانسور ذاتا در فضای مجازی منتفی است، در سال 97 ما شاهد 20 میلیون تراکنش بودیم، پول مجازی می‌تواند دلار را به لرزه در بیاورد، در زمانی که هنوز تلگرام فیلتر نشده بود ما روزانه 1.5 میلیون بازدید در حوزه اخبار داشتیم.
رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به اینکه از دوران سنتی گذر کرده ایم و وارد اقتصاد صنعتی شده‌ایم گفت:از قرن هجدهم وارد اقتصاد صنعتی شده‌ایم لذا اوج شکوفایی صنعت در قرن بیستم بود، در اقتصاد کشاورزی 80 درصد اقتصاد کشاورزی بود و در دوره صنعتی نیز 80 درصد اقتصاد کشور‌ها در بخش صنعت صورت می‌گرفت و در دوران جدید که وارد آن شده ایم اقتصاد‌های در حال توسعه، بخش اقتصاد خدماتشان 50 درصد از اقتصاد را تشکیل می‌دهد و لذا این عدد به 75 درصد خواهد رسید.
او با اشاره به اینکه فضای مجازی در حوزه اقتصاد دارای بحث مالکیت فکری و معنوی است عنوان کرد:حریم خصوصی جنبه اقتصادی و معنوی دارد، باید از حریم خصوصی ملت‌ها دفاع شود، کمپانی‌هایی که فضای مجازی را در حوزه‌های مختلف توسعه می‌دهند سعی دارند تا دولت‌ها را به رسمیت نشناسند و از قوانین کشور‌ها تبعیت نکنند لذا مباحثی مانند اخبار جعلی، اخبار خلاف واقع و آسیب‌رسان بحث‌هایی است که در روسیه، چین و کره مطرح شده است لذا دوران انتشار اخبار محدود به سر آمده است به طوری که بحث سانسور ذاتاً در فضای مجازی منتفی است.
فیروزآبادی با اشاره به اینکه بحث سانسور معنی ندارد گفت: بحث مقررات زدایی مطرح است به طوری که تا قبل از فضای مجازی قوانین تعیین کننده بود.
او با اشاره به اینکه در عصر صنعتی قدرت سخت به حد اعلای خودش ظاهر شده است گفت: قدرت سخت در روابط بین الملل به قدرت آتش و در حد افراطی به اسم سلاح‌های هسته‌ای مطرح شده است، در عصر فضای مجازی شاهد ظهور و بروز قدرت نرم هستیم، قدرت سختی که در دوران صنعتی بروز کرد بسیار متفاوت از قدرت سختی بود که در عصر کشاورزی وجود داشت لذا یکی از خصوصیات بارز عصر صنعتی، توسعه ویرانگر قدرت سخت است.
رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به اینکه در عصر فضای مجازی شاهد توسعه شدید قدرت نرم هستیم ادامه داد: یعنی قدرت نرمی در حال خلق شدن است و فقط این قدرت به صورت پراکنده است لذا این قدرت نرم پراکنده مدیریتش در فضای مجازی بسیار سخت است.
فیروزآبادی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر با شکل گرفتن پلتفرم‌ها این قدرت سخت و پراکنده بر روی پلت‌فرم متمرکز شده است افزود: پلت فرمی که بر روی آن جمع کثیری از کاربران مشغول به کار هستند در آنجا قدرت متمرکزی خلق می‌شود مانند فیس بوک.
او با اشاره به اینکه صاحب فیس بوک می‌تواند اعمال قدرت کند گفت: درجایی که بحث قدرت است بحث امنیت هم نیز مطرح می‌شود، منیت ملی بسیاری از کشور‌ها توسط پلتفرم‌ها و صاحبان آن‌ها نادیده گرفته می‌شود.
فیروزآبادی تصریح کرد: این قدرت به زودی شکل اقتصادی پیدا می‌کند، فیس بوک به دنبال پول مجازی است، این پول مجازی در یک شبکه دو میلیاردی می‌تواند مولد قدرت باشد تا دلار را از مرتبه اول جهان به لرزه درآورد، در شبکه ضعیفی مانند تلگرام بحث پول مجازی به نام گرام را مطرح کردندکه آمریکا جلوی این مسئله را گرفت.
فیروزآبادی گفت: به زودی دارایی فکری کشور‌ها از دارایی مالی آن‌ها با ارزش‌تر می‌شود و این مسئله برلزوم حفاظت از حریم خصوصی و امنیت اجتماعی‏ اقتصادی و سیاسی کشور‌ها تاکید می‌کند.
حملات سایبری می توانند زیرساخت های هر کشوری را تهدید کنند
او با بیان اینکه پدیده‌ها در عرصه فضای مجازی اجتماعی است افزود: حملات سایبری در یک هزارم ثانیه می‌توانند زیرساخت‌های هر کشوری را تهدید کنند و در شبانه روز هزاران حمله به کشور ما انجام بشود، اما گزارشی مبنی بر اینکه بخواهند زیر ساخت‌های ما را از کار بیاندازند نداشته ایم، اما جنگ سایبری بسیار جدی است.
فیروزآبادی افزود: دولت‌ها می‌توانند از حریم خصوصی مردم حفاظت کنند، اما شرکت‌هایی که اینترنت آزاد را گسترش می‌دهند دولت‌ها را به رسمیت نمی‌شناسند و به هر روشی تلاش می‌کنند وارد فضای خصوصی مردم شوند.
او عنوان کرد: امروز شبکه‌ای داریم که از آخرین فناوری‌ها استفاده می‌کند، اما آرایش شبکه مناسب نیست و در برخی نرم افزار‌ها نیاز به خودکفایی داریم، شبکه ما نامتوازن است و اختلالاتی داریم و باید بخش‌هایی برای افزایش سرعت اینترنت ایجاد می‌شد که نشده است، برآورد مرکز ملی فضای مجازی پیشرفت زیر 80 درصد در شبکه ملی اطلاعات است.
دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه باید موتور جستجو و پیام رسان‌ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم و دولت فقط در این زمینه پشتیبان و حمایت کننده باشد گفت: 98 درصد جستجوی اینترنتی در کشور در گوگل انجام می‌شود، در اقتصاد دیجیتال وضع ما بسیار خوب است، زیرا در دولت متناظری برای این اقتصاد نداشتیم که بخواهد در آن دخالت کند.
او اضافه کرد: در برخی خدمات ماننده خرده فروشی، بانکی، بیمه‌ای و تاکسی پیشرفت خوبی داریم و در بخش بهداشت و آموزش نیز باید برنامه ریزی کنیم، زیرا اگر در فضای مجازی به این موضوع پرداخته نشود خارجی‌ها برای ما برنامه می‌کنند.
با پول مجازی که ثبات و پشتبانه‌ای ندارد مخالفیم
رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به اینکه فکر نمی‌کردیم فضای رسانه‌ای کشور در پلتفرم‌های خارجی شکل بگیرد، اما اکنون 50 درصد فضای رسانه‌ای کشور در این پلتفرم‌ها ایجاد شده است افزود: نشست‌هایی با بانک مرکزی و شورای اقتصاد برای پول مجازی داشتیم، اما هم بانک مرکزی و هم اقتصاددان‌ها و هم ما با پول مجازی که ثبات و پشتبانه‌ای ندارد مخالفیم.
فیروزآبادی افزود: در بخش اطلاع رسانی به مردم با شبکه‌های اجتماعی مشکل داریم، اما وزیر ارتباطات قول داد در سه هفته طرح تکمیلی شبکه ملی اطلاعات را در حوزه‌های پیام رسان‌ها ارائه کند و شورا نیز با بررسی دو ماهه درباره آن نتیجه گیری می‌کند.
او با اشاره به اینکه در بخش اطلاع رسانی به مردم با شبکه‌های اجتماعی مشکل داریم گفت: وزیر ارتباطات قول داه اند در طی سه هفته طرح تکمیلی شبکه ملی اطلاعات را در حوزه‌های پیام رسان‌ها ارائه کند و شورا نیز با بررسی دو ماهه درباره آن نتیجه گیری می‌کند.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/205397/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

افزایش 23 درصدی درآمد پلیمر آریاساسول در 1402

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

سرعت‌ عمل بالای روسیه در احیای ظرفیت پالایشی آسیب‌دیده

آغاز سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در میدان‌های نفت و گاز

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

برداشت 750 هزار بشکه نفت با تفکیک‌گرهای سیار در نفت و گاز گچساران

قیمت نفت بالای 90 دلار ایستاد

پیشتازی نفت و گاز مارون در دستاوردهای فنی بار اول

بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در منطقه کردستان

خاطرات ناصرالدین‌شاه؛ خرس‌ها ول می‌شدند می‌رفتند توی مردم؛ خنده داشت

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

مجری جنجالی روی آنتن زنده پابرهنه شد/ ویدئو

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی: «نور نیوز» ارگان رسانه‌ای شورا و دبیرخانه نیست

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

قزاقستان تخطی از سهمیه تولید در اوپک‌پلاس را جبران می‌کند

انجام موفقیت‌آمیز 2 هزار و 200 کیلومتر توپکرانی در نفت و گاز گچساران

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

«حفظ نظم و انضباط اداری» و «پاسخگویی حداکثری به جامعۀ هدف» پایه و اساس خدمت است

مادر شهیدان والامقام «انصاری رامندی» به لقاءالله پیوست

31 فروردین آخرین مهلت هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه "طنزپهلو"

قیمت نفت کاهش یافت

پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش

تضمین ارزآوری برای کشور به همت صنعت گاز/ «ایران» شریک اقتصادی مطمئن شناخته شد

رفع نشتی در 5 مرکز بهره‌برداری خطوط انتقال گاز

تکریم مدیرکل بنیاد کرمانشاه از ایثارگران شهرستان جوانرود

عملیات عمرانی طرح جامع گلزار شهدای قزوین آغاز می‌شود

همه فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد آذربایجان شرقی استخدام می‌شوند

رئیس جمهور در پیامی درگذشت پدر شهیدان «خرسندیان» را تسلیت گفت

مادر گرامی شهیدان «فرشیدفر» به فرزندان شهیدش پیوست

دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران

یادواره شهدای معلم حوادث تروریستی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان

آخرین سامورایی‌های ژاپن در یک قاب

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام «دهنوی»

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان دره شهر

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی