اخبار محرمانه

آخرين مطالب

نشریه اخبار و تحلیل‌ها شنبه 23 آذر اخبار محرمانه از منابع دیگر

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی): در هر بنایی مانند شهر و روستا، مدرسه و دانشگاه و... باید مسجد همچون قطب و محور ساخته شود.(1390/7/19)
پایگاه بصیرت
نشریه اخبار و تحلیل‌ها word
نشریه اخبار و تحلیل‌ها pdf
▼ حرف روز
بودجه 1399 یک گام به جلو
لایحه بودجه 1399، هفتمین لایحه بودجه‌ای است که آقای روحانی رئیس‌جمهور کشورمان به مجلس تقدیم کرد تا پس از بحث و بررسی، وضعیت درآمد و هزینه دولت در سال بعد مشخص و تصویب شود؛ اما بودجه سال آینده، شاید متفاوت‌ترین بودجه نوشته شده در این دولت باشد؛ مهم‌ترین شاخصه تفاوت این بودجه کاهش وابستگی به نفت و به تعبیری به صفر رساندن سهم نفت در بودجه جاری کشور مهم‌ترین ویژگی آن است.
اگرچه کارشناسان اقتصادی در مورد میزان و نحوه کاهش وابستگی به نفت اختلاف‌نظرهایی با هم دارند و برخی انتظار اصلاح جدی‌تر ساختار بودجه در مقیاسی فراتر از پیشنهاد دولت در لایحه بودجه 1399 را داشتند، در این موضوع که این لایحه یک گام به جلوست با یکدیگر اتفاق نظر دارند. مهم‌ترین قوت‌های بودجه 1399 عبارت است از:
1ـ واقع‌بینی بیشتر نسبت به سال‌های قبل؛ برای نمونه در سال جاری، 14 میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی در نظر گرفته شده بود که حدود 10 میلیارد دلار برای آنها تحقق یافت و در بودجه سال 1399 نیز 10/5 میلیارد دلار برای این موضوع در نظر گرفته شده است.
2ـ کاهش شدید فروش نفت؛ بودجه حاصل از فروش نفت در بودجه عمومی سهم بسیار کمی دارد و تنها 77 هزار میلیارد تومان از درآمد دولت از محل فروش نفت پیش‌بینی شده است. 90 درصد این میزان نیز به بودجه عمرانی کشور اختصاص یافته است. این موضوع سبب می‌شود احتمال تحقق بودجه عمرانی در کشور بسیار بیشتر باشد.
3ـ سهم مالیات در بودجه عمومی با افزایش پایه‌های مالیاتی نسبت به سال‌های قبل افزایش ‌یافته است. مالیات 10 درصدی پزشکان و مالیات بر عایدی سرمایه از جمله این موارد است که این موضوع می‌تواند علاوه بر تشویق بر سرمایه‌گذاری در تولید، تمایل برای سرمایه‌گذاری‌های غیرضروری و نامولد را کاهش دهد.
نکته پایانی اینکه بودجه سال 1399 ضعف‌هایی هم دارد؛ سهم زیاد فروش اوراق در قسمت درآمدی، ضعف عمده در شفافیت بودجه شرکت‌های دولتی، وضعیت معافیت‌های مالیاتی و... نمونه‌هایی از این موارد هستند که در نگاه اول به چشم می‌آیند. اکنون باید دید با توجه به مشغله نمایندگان در رقابت‌های انتخاباتی، بودجه 1399 چه فراز و فرودهایی می‌یابد و آیا نمایندگان مجلس می‌توانند ضمن حفظ و تقویت نقاط قوت این بودجه از ضعف‌های آن بکاهند.
▼ گزارش روز
عدالت آمریکا هالیوودی است
«آمریکایی‌ها به دلیل (به بهانه) دور زدن تحریم‌ها، من را 14 ماه به زندان انداختند. دولت آمریکا اجازه تشکیل هیچ دادگاهی را به ما نمی‌داد و خودشان هم می‌دانستند هیچ دلیلی ندارند. عدالت آمریکا هالیوودی و دروغ است. آنها من را تروریست خوانده و همه زندانیان را از نزدیک شدن به من ترسانده بودند.» این بخشی از صحبت‌های دانشمند کشورمان، دکتر مسعود سلیمانی است که پس از آزادی از چنگال تروریست‌های آمریکایی بیان کرده است.
مسعود سلیمانی پژوهشگر حوزه سلول‌های بنیادی و دانشیار دانشگاه تربیت مدرس که جزء یک درصد دانشمندان برتر جهان از نظر استنادهای علمی در مجلات معتبر علمی شناخته می‌شود، در سوم آبان سال 1397 (بیست‌وپنجم اکتبر 2018) پس از ورود به فرودگاه شهر شیکاگو در ایالات متحده آمریکا با وجود استفاده از ویزای معتبر به دست نیروهای امنیتی و پلیس فدرال این کشور (اف.بی.آی) بازداشت شد. اینکه آمریکا فردی با مشخصات دکتر مسعود سلیمانی را به اتهام تروریستی دستگیر می‌کند، نشان‌دهنده جایگاه و نوع تعریف آمریکا از تروریست است؛ بنابراین در نگاه آمریکا فردی که بیشترین خدمات علمی را در حوزه پزشکی ترمیمی به جامعه بشری ارائه کرده، «تروریست» محسوب می‌شود؛ اما گروهک تروریستی منافقین که هزاران نفر از افراد بی‌گناه را در کشورمان به شهادت رسانده، تروریست نیست. بدون شک، رفتارهای دوگانه آمریکا عبرتی برای بزک‌کنندگان آمریکا در داخل کشورمان است تا از خواب غفلت بیدار شوند و این روزها که صحبت از مذاکره با آمریکا و زمینه‌چینی برای پیوستن ایران به FATF مطرح است، آیینه تمام‌نمای تروریست دولتی آمریکا جلوی چشم آنها باشد. در تعریف آمریکا، همه نیروهای انقلابی و ارزشی تروریست محسوب می‌شوند که در صورت عضویت در FATF باید همه آنها در داخل کشور تحریم شوند؛ از این‌رو، ‌لازم است در فرایند بررسی این موضوع در مجمع تشخیص، تکریم دانشمندانی همچون دکتر سلیمانی و تضمین حقوق ملت بزرگ ایران مدنظر قرار گیرد.
▼ اخبار ویژه
آزادی مدیر آپارات با وثیقه 500 میلیونی
مهرماه امسال خبر بازداشت عوامل ساخت کلیپ سؤالات جنسی از سوی دادسرای ارشاد منتشر شد. این ویدئو در سایت آپارات انتشار یافت که در آن یک مجری زن از کودکان و نوجوانان حاضر در پارک و خیابان، دور از چشم والدینشان مواردی را می‌پرسید. انتشار این کلیپ با واکنش‌های منفی روبه‌رو شد و در پی ثبت درخواست‌های متعدد در سامانه دادسرای ارشاد تهران برای پیگیری این مسئله، عوامل تهیه این مصاحبه با دستور قضایی و از سوی پلیس اطلاعات و امنیت تهران بازداشت شدند. انتشار این کلیپ در سایت آپارات سبب احضار و بازداشت «محمدجواد شکوری مقدم» مدیر سایت آپارات از سوی دادسرای فرهنگ و رسانه شد که البته با قرار وثیقه 500 میلیون تومانی آزاد شد.
تعطیلی مؤسسات وابسته به جریان صدر در عراق!
دفتر مقتدا صدر بامداد امروز (شنبه) اعلام کرد، تمام مؤسسات وابسته به این جریان به مدت یک سال بسته‌ می‌شوند. دفتر ویژه صدر، اداره مرقد شهید سیدمحمدصادق صدر و سرایاالسلام از این مسئله مستثنی شده‌اند و همچنان فعالیت خواهند داشت. این اقدام ساعاتی پس از آن روی داد که خودروی حامل فرزند «جعفر الموسوی» سخنگوی جریان صدر در یکی از محله‌های بغداد هدف سوء قصد افراد مسلح ناشناس قرار گرفت. در همین راستا، «صالح العراقی» از منابع رسانه‌ای نزدیک به مقتدا صدر، رهبر این جریان، 16 آذر ماه اعلام کرده بود که منطقه «الحنانه» اقامتگاه مقتدا در نجف اشرف هدف حمله پهپادهای ناشناس قرار گرفته است!
▼ اخبار
1ـ تظاهرات‌های لبنان هیچ ربطی به ایران نداشت
«سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله، با بیان اینکه آمریکایی‌ها به اعتراضات در لبنان، عراق و حتی یمن با این دید نگاه می‌کنند که این اعتراض‌ها ابزاری برای فشار به ایران است، افزود: «آمریکایی‌ها تصور می‌کردند که تظاهرات در لبنان، تظاهرات ضد ایرانی است؛ ولی باید بگویم که در این تظاهرات چیزی که مربوط به ایران باشد، مطرح نشد. شعارها در مورد مسائل اقتصادی و مطالبات بود.» او ادامه داد: «آنها از روز اول اعتراض‌های مردمی در لبنان، این گونه وانمود کردند و فهمیدند که این اعتراض‌ها انقلابی علیه حزب‌الله است. آنها یا خود را فریب داده‌ یا اینکه برخی از لبنانی‌ها اطلاعات غلطی به آمریکایی‌ها داده‌اند.» وی در مورد چرایی تلاش واشنگتن و تل‌آویو برای تخریب مقاومت اسلامی در لبنان گفت که حزب‌الله در لبنان مانع تحقق توطئه‌ها و طرح و نقشه‌های آنهاست و افزود: «آمریکایی‌ها به لبنانی‌ها می‌گویند، اگر می‌خواهید مشکلات معیشتی شما حل شود، اول باید مشکل اسرائیل [یعنی حزب‌الله] را برطرف کنید.»
2ـ سفر عمران‌خان برای میانجی‌گری بین ریاض و تهران
به گزارش یک روزنامه پاکستانی «عمران خان»، نخست‌وزیر پاکستان، امروز برای سفری یک روزه عازم ریاض، پایتخت عربستان سعودی خواهد شد. وبگاه روزنامه انگلیسی‌زبان «پاکستان ‌تودی» نوشته بخشی از تلاش «عمران خان» برای میانجی‌گری بین ریاض و تهران است. «شاه محمود قریشی»، وزیر خارجه پاکستان همراه با رئیس سرویس اطلاعات داخلی پاکستان برای فراهم کردن مقدمات سفر «عمران خان» به عربستان رفته‌ است. به گزارش روزنامه «پاکستان‌ تودی» سفرهای زیاد مقام‌های نظامی و غیر نظامی پاکستان به عربستان سعودی و ایران ممکن است نشانه‌هایی از برخی گشایش‌ها در نتیجه مانورهای دیپلماتیک آغاز شده از سوی اسلام‌آباد باشد. از ماه مه سال جاری (اردیبهشت‌‌ماه) این چهارمین بار است که «عمران خان» به عربستان سعودی سفر می‌کند. او در ماه اکتبر، پس از دیدار با «محمدبن سلمان»، ولی‌عهد عربستان سعودی به ایران سفر کرد.
3ـ آدرس غلط چریک پیر اصلاحات از تحریم‌های حداکثری!
«بهزاد نبوی» فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: «منتقدان و مخالفان روحانی معتقدند او با وجود شعار‌هایی تنش‌زدا در عرصه سیاست خارجی، دستاوردی جز تحمیل تحریم‌های سنگین به کشور نداشت؛ از این رو فرقی بین دوره ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد و دوره ریاست‌جمهوری حسن روحانی قائل نیستند.» وی گفت: «اگر نظام اعتقاد دارد باید به گونه‌ای مشکل را با دیپلماسی حل کند، نه با قدرت نظامی، به نظر من خوب است که از حالا اقدام کند. حتی می‌توان برای آنکه به دولت و طیف‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب همسو با وی، امتیازی داده نشود، از نهاد‌های دیگر استفاده شود.» تلاش برای شانه خالی کردن از مسئولیت و آدرس غلط دادن درباره تحریم راهبردی است که اصلاح‌طلبان مدت‌هاست آن را دنبال می‌کنند و در آستانه انتخابات گویا قرار است به شکل جدی‌تر و بیشتر به آنها بپردازند.
4ـ آمریکا در تعداد تحریم‌ها رکورد شکست!
«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا، در کنفرانسی مطبوعاتی از ثبت رکورد تعداد تحریم علیه افراد و سازمان‌ها از سوی ایالات متحده در روزهای اخیر خبر داد. «پمپئو» اعلام کرد تحریم‌های جدیدی علیه سه شرکت حمل و نقل ایرانی صورت گرفته است. همچنین خاطرنشان کرد: در مجموع، به تازگی محدودیت‌هایی بر 68 شخص و سازمان از 9 کشور مختلف اعمال شده است. این اشخاص و سازمان‌ها تحت عنوان «قانون ماگینسکی» متهم شده‌اند. پیش از این، در قبال افراد و سازمان‌هایی از کنگو، کامبوج، لتونی، لیبی، میانمار، پاکستان، صربستان، اسلواکی و سودان جنوبی محدودیت‌هایی اعمال شده بود. به گزارش «رویترز» با این کار، واشنگتن فشار زیادی به بسیاری از کشورها، به ویژه کشورهایی که جنگ در آن جریان دارد، وارد می‌کند.
▼ اخبار کوتاه
◄ «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا، در پیامی توئیتری به ایران درباره آسیب زدن به منافع آمریکا در عراق هشدار داد. وی در این پیام نوشت: «اگر ایران به منافع آمریکا در عراق آسیب بزند، با پاسخی قاطع مواجه خواهد شد.» وزیر خارجه آمریکا در حالی ایران را به آسیب زدن به منافعش در عراق متهم می‌کند که واشنگتن یکی از عاملان ناآرامی‌های اخیر در عراق به شمار می‌آید. کارشناسان سیاسی عراقی معتقدند آمریکا، عربستان سعودی و امارات عربی متحده در شعله‌ور کردن اعتراضات این کشور نقش مهمی دارند تا از این طریق بتوانند به مقاصد خود دست یابند.
◄ «محمد علی الحوثی» در گفت‌وگو با روزنامه یمنی «الثوره» گفت: برخلاف ادعای برخی مسئولان سعودی، ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی ریاض هیچ اقدامی که بیانگر حسن نیت آنان باشد، نکرده است. رئیس کمیته عالی انقلاب یمن به بیانیه پایانی سران شورای همکاری خلیج‌فارس اشاره کرد و گفت: این بیانیه، همان اظهارات مقام‌های سعودی است که حامل یک رویکرد خصمانه آشکار علیه یمن بود. انصارالله ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان را متهم می‌کند که به طرح صلح پیشنهادی این گروه نه تنها پاسخ مثبت نداده، بلکه بر شدت حملات خود بر یمن افزوده است.
◄ «فرهاد دژپسند» وزیر اقتصاد، در پاسخ به این پرسش که به تازگی ویدئویی از نشست کمیسیون بهداشت مجلس منتشر شده که در آن اعضا برای دریافت نشدن مالیات پلکانی پزشکان هم قسم شده‌اند، گفت: در آینده نزدیک جلسه‌ای با هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی، مسئولان وزارت بهداشت و سازمان امور مالیاتی برگزار خواهیم کرد تا راهکار‌های تحقق این درآمد را بررسی کنیم.
◄ «آیت‌الله سیدعلی سیستانی» مرجع عالی‌قدر شیعیان عراق، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: کشتار و ربودن تظاهرکنندگان و جنایت هولناک الوثبه را به شدت محکوم می‌کنیم و خواهان محاکمه مجرمان هستیم. نباید اجازه دهیم عناصری مسلح خارج از قانون دولت عراق وجود داشته باشند و تنها نیروهای دولت باید سلاح داشته باشند.
فراخوان جذب هیئت علمی
نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه در نظر دارد به منظور تأمین اعضای هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع)، دانشکده شهید محلاتی و گروه‌های معارف اسلامی دانشگاه‌های سپاه عضو هیئت علمی جذب کند. متقاضیان می‌توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر به پورتال پاسدار یا دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه در رده‌های سپاه مراجعه کنند.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/204690/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تزریق ٥٠٠٠ میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ماجرای عکس تکان دهنده «آلن دلون» چه بود؟

عبدی: جذب حمایت داخلی از حمله به اسرائیل با برخورد با زنان در خیابان‌ها، تعارض دارد

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

شمار شهدای نوار غزه به 34 هزار و 305 نفر رسید؛ شهادت 141 خبرنگار

دستگیری گسترده دانشجویان دانشگاه کلمبیا توسط پلیس نیویورک

تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر دارایی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد

حمله به دانشجویان دانشگاه آمریکایی قاهره به خاطر حمایت از فلسطین

درخواست اتحادیه عرب برای اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه

نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد

وقتی که یک عطسه باعث بهمن می شود

سخنگوی دولت روحانی: وقتی خودتان تیک آبی و خاکستری می‌گیرید، بستن فضای مجازی چه خاصیتی دارد؟

بانک مرکزی: رشد نقدینگی تحت کنترل است

هفتمین «پاتوق فیلم کوتاه» برگزار می‌شود

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب

عاقبت تلخ ازدواج برای فرار از خانه پدری

تبدیل 400 هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا

واکنش انگلیس به کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه

فحش کم آورد!

بررسی ابعاد مختلف سریال «جنگل آسفالت»

زهره الهیان: از اقدام پلیس برای اجرای طرح «نور» حمایت می‌کنیم

نخستین اظهار نظر اسماعیلیان در مورد سریال رمضانی الحشاشین

صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تولید توسط شبکه بانکی

سلنا گومز در پشت صحنه یک سریال کمدی

نگاهی به آنونس سریال دوپینگ

امیر آشتیانی برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع شانگهای به قزاقستان سفر کرد

حماس: از خواسته‌های خود کوتاه نخواهیم آمد

داوران نوعی نگاه کن معرفی شدند

نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود

بازیگران شبکه نمایش خانگی را ستاره‌باران کردند

قالیباف: بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد، مجلس برنامه می‌دهد

هشدار روسیه در مورد استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان

میرسلیم: رئیسی در فرصت باقی‌مانده تدبیر مناسبی نیندیشد، همه ما ضرر می‌بینیم

همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی با قوت ادامه می‌یابد

زنان مو بِلوند و چشم آبی‌ای که در خدمت نسل طلایی آلمان بودند!

طلای 18عیار پایین آمد؛ بازگشت دلار به کانال 63 هزار تومان

مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند

کل کل نون خ ها در آخرین لحظات عمرشان

تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل سازمان «سپند»

مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند

چند تصویر جالب از دخترانی که امروز کنکور داشتند

افسر اسرائیلی هدف تک‌تیرانداز مقاومت فلسطین

گنجی: توماج صالحی حتما اعدام نمی‌شود

معاون پارلمانی رئیسی: دستگاه‌ها باید به وظایف روشن و بی‍ّن خود درباره حجاب عمل کنند

ضرورت روزآمدسازی دانش و اطلاعات مدیران مناطق نفت‌خیز جنوب

گام بلند مناطق نفت‌خیز جنوب در بومی‌سازی تجهیزات

پاپ فرانسیس: جنگ غزه و اوکراین را متوقف کنید

بخشی از آثار ویرانی های ارتش اشغالگر در شهر خان یونس

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی