اخبار محرمانه

آخرين مطالب

بودجه وزارت علوم برای سال 99 اقتصادی

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / بودجه وزارت علوم در بخش‌های تغذیه و رفاه، صندوق رفاه، فعالیت‌های فرهنگی، فعالیت‌های علمی دانشجویان و پاداش پایان خدمت بازنشستگان برای سال 99 مشخص شد.
بودجه وزارت علوم برای سال 99به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، بودجه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در لایحه بودجه سال 1399 کل کشور 209 هزار و 13 میلیارد و 476 میلیون ریال است. این در حالی است که بودجه مصوب سال 98 وزارت علوم 134 هزار و 287 میلیارد و 111 میلیون ریال است.
این وزارتخانه در بخش ارائه خدمات رفاهی به دانشجویان یک میلیون و 815 هزار میلیون ریال و در بخش اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان خارجی و ایرانی یک میلیون و 291 هزار میلیون ریال بودجه، در بخش برنامه‌های خدمات فرهنگی، رفاهی و ورزشی برای دانشجویان 23 میلیون و 147 هزار و 756 میلیون ریال اعتبار و برای ارائه تسهیلات مالی به دانشجویان 6 میلیون و 283 هزار میلیون ریال و برای توسعه امور رفاهی دانشجویان یک میلیون و 339 هزار و 157 میلیون ریال اعتبار و در بخش برنامه آموزش زبان فارسی به دانشجویان خارجی 38 هزار و 837 میلیون ریال اعتبار دارد.
اعتبار 4 هزار میلیارد ریالی تغذیه و رفاه دانشجویان از هدفمندی یارانه‌ها
در تبصره 14 لایحه بودجه سال 99 نیز در بند الف آمده است که در اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها تمامی دریافتی‌ها به حساب سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نزد خزانه داری کل کشور واریز می‌شود و پس از تخصیص سازمان برنامه و بودجه کشور، مطابق جدول ذیل هزینه می‌شود. در این جدول در بخش مصارف هدفمندی اعتباری معادل 4 هزار میلیارد ریال برای موضوع «تغذیه و امور رفاهی دانشجویان» در نظر گرفته شده است.
اولویت دادن به ساخت خوابگاه متاهلی در دریافت تسهیلات بانکی
در تبصره 9 لایحه بودجه سال 99 آمده است به دانشگاه ها، موسسات آموزشی و پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری اجازه داده می‌شود با تصویب هیأت‌ امنای خود تا سقف عملکرد درآمد اختصاصی سال 1398 نسبت به دریافت تسهیلات از بانک‌ها از محل توثیق اموال در اختیار خود اقدام کنند و در جهت تکمیل طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای خود و با اولویت احداث خوابگاه‌های متاهلی قانون برنامه ششم توسعه استفاده و نسبت به بازپرداخت اقساط از محل درآمد اختصاصی خود اقدام کنند.
صندوق رفاه دانشجویان مکلف هستند نسبت به پیش بینی اعتبار لازم در فعالیت‌های خود به منظور پرداخت یارانه سود و کارمزد یا اولویت احداث خوابگاه‌های متاهلین اقدام کنند. دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی و فناوری اعم از دولتی و غیردولتی می‌توانند با رعایت مفاد این بند از تسهیلات بانکی برای خرید تجهیزات صرفاً تخصصی و به روز رسانی آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های خود استفاده کنند.
اعتبار طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای دستگاه‌های اجرایی در سال 99
کمک به احداث 25 سالن و استخر و 30 زمین ورزشی با اعتبار 210 هزار میلیون ریال، تامین تجهیزات و ماشین آلات و تعمیرات اساسی 7 هزار 943 هزار میلیون ریال، کمک به تکمیل فضا‌های آموزشی و کمک آموزشی (تا 4 هزار متر مربع) که حداقل 50 درصد اعتبار آن‌ها از محل سایر منابع تامین شده است 315 هزار و 717 میلیون ریال، کمک به تکمیل فضا‌های آموزشی و کمک آموزشی نیمه وقت تا 8 هزار متر مربع در دانشگاه‌ها و موسسات اموزشی و پژوهشی که 50 درصد اعتبار آن توسط خیرین تامین شده است 315 هزار 717 میلیون ریال پیش بینی شده است.
کمک 800 میلیاردی برای صندوق‌های رفاه
همچنین 100 درصد وجوه اداره شده پرداختی از محل بازپرداخت وام‌های شهریه دانشجویی از سال 1385 تا 1398 تا سقف 800 میلیارد ریال به خزانه داری کل کشور واریز می‌شود. وجوه مذکور به صندوق‌های رفاه دانشجویی به عنوان کمک جهت افزایش منابع مالی صندوق‌های مزبور اختصاص می‌یابد تا بر اساس اساسنامه مصوب، صرف پرداخت وام شهریه به دانشجویان و سایر پرداخت‌های رفاهی دانشجویی شود.
اعتبار وزارت علوم در استان‌ها
جمع کل اعتبار هزینه‌ای وزارت علوم تحقیقات و فناوری در تمام استان‌های کشور 116840767 میلیون ریال است.
ممنوعیت کاهش اعتبارات برنامه‌های پژوهشی
بر اساس بند "ه" تبصره 9 لایحه بودجه سال 1399، در راستای تحقق اهداف نقشه جامع علمی کشور، کاهش اعتبارات برنامه‌های پژوهشی توسط دستگاه‌های اجرایی ممنوع است.
تاسیس موسسات پژوهشی دولتی توسط دستگاه‌های اجرایی؛ ممنوع
بر اساس بند "م" تبصره 9 لایحه بودجه سال آینده در سال 99 پذیرش و تامین اعتبار برای پذیرش دانشجوی جدید در مراکز و موسسات پژوهشی دولتی وابسته به دستگاه‌های اجرایی به غیر از وزارتخانه‌های علوم و بهداشت ممنوع است. همچنین این 2 وزارتخانه موظف هستند ظرفیت پذیرش دانشجوی جدید در مراکز و موسسات پژوهشی وابسته به خود از جمله پژوهشکده و پژوهشگاه را 20 درصد کاهش دهند. طبق بند "ن" این تبصره، در سال 99 صدور مجوز برای تاسیس مراکز و موسسات پژوهشی دولتی جدید برای دستگاه‌های اجرایی ممنوع است. سازمان‌های برنامه و بودجه و اداری و استخدامی کشور با همکاری وزارتخانه‌های علوم و بهداشت موظف هستند بر اساس عملکرد موسسات پژوهشی دستگاه‌های اجرایی در خصوص ساماندهی (تمدید، ادغام یا لغو مجوز) آن‌ها اقدام کنند.
کاهش 18 درصدی بودجه شورای عالی انقلاب فرهنگی
دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در لایحه پیشنهادی بودجه 99 در مجموع با کاهش 18 درصدی مواجه شده است.
بر این اساس، مجموع اعتبارات پیشنهاد شده دولت به مجلس در سال 99 برای این شورا 413 میلیارد و 200 میلیون ریال است.
بودجه مصوب سال 98 شورای عالی انقلاب فرهنگی مبلغ 505 هزار میلیون ریال بود که در مقایسه با بودجه سال آینده، این شورا با کاهش 18 درصدی اعتبارات مواجه خواهد بود.
اعتبار 475 هزار میلیون ریال برای اعتبار وام شهریه
در جدول شماره 9 برآورد اعتبارات ردیف‌های متفرقه لایحه بودجه سال 1399 نیز اعتبار 475 هزار میلیون ریال برای اعتبار وام شهریه درنظر گرفته شده است. بر این اساس اعتبار موضوع وجوه اداره شده برای اعطای وام قرض الحسنه با حداقل کارمزد و ارایه حمایت‌های مالی به دانشجویان از طریق صندوق‌های رفاه وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی و مراکز آموزش عالی غیرانتفاعی به نسبت تعداد دانشجویان و باز پرداخت پس از فراغت از تحصیل دانشجویان و مبلغ شهریه و بازپرداخت مبلغ شهریه اختصاص می‌یابد.
اختصاص 4 هزار میلیون ریال برای وام دانشجویی
ضمن اینکه در لایحه بودجه سال 1399 از بخش مصارف هدفمندی یارانه‌ها به مبلغ 4 هزار میلیون ریال به موضوع تغذیه و امور رفاهی دانشجویان اختصاص می‌یابد.
کاهش 7 درصدی بودجه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها
نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای سال آینده مبلغ هزار و 356 میلیارد و 506 میلیون ریال اعتباری پیشنهادی دولت دارد؛ این نهاد در سال 98 مبلغ هزار و 467 میلیارد و 284 میلیون ریال اعتبار مصوب داشت. اعتبارات پیشنهاد شده برای این نهاد برای سال 99 در مقایسه با امسال، هفت درصد کاهش دارد.
اعتبار 138 هزار میلیون ریالی برای پاداش پایان خدمت بازنشستگان
در بخش بودجه دستگاه‌های سیاست گذار، طی برنامه پاداش پایان خدمت بازنشستگان ستاد، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای سال 97 معادل 710 هزار میلیون ریال برای سال 98 معادل 140 هزار میلیون ریال در نظر گرفته شده بود و برای سال 99 به میزان 138 هزار میلیون ریال اعتبار هزینه‌ای در نظر گرفته شده است.
برای برنامه ارتقای فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و علمی دانشجویان مبلغ 177 هزار و 623 میلیون ریال اعتبار هزینه‌ای برای سال 99 پیش‌بینی شده است.
برای برنامه توسعه همکاری‌های علمی، فرهنگی و آموزشی بین‌الملل در آموزش عالی مبلغ یک میلیون و 661 هزار و 552 میلیون ریال اعتبار هزینه‌ای در نظر گرفته شده است. برنامه مدیریت شبکه‌های دانشگاهی 39 هزار و 850 میلیون ریال برآورد هزینه در سال 99 شده است. برنامه پژوهش‌های پایه‌ای دانشجویی 10 میلیون و 748 هزار 468 میلیون ریال برآورده هزینه در سال 99 دارد.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/203196/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

تارانتینو نظرش عوض شد؛ «منتقد سینما» را نمی‌سازد!

رئیسی: اگر اهل مذاکره‌اید، ما میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم

روایت هاشمی رفسنجانی از درخواست وزیر نفت برای صدور نفت مجانی به سوریه

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

نتانیاهو: نباید اختلافات داخلی را علنی کنیم؛ با تهدید وجودی روبرو هستیم

اردن: باید مانع حمله به رفح شد

تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت

جادوی بهاره، کار عمو نوروزه!

اردن: ایران قصد تشدید تنش ندارد

سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

ادعای رسانه عبری درباره اصابت موشک به دیمونا جنگ روانی است

«کارخانه هیولاها» در ایران روی صحنه رفت

امیرعبداللهیان: عملیات دفاع مشروع و اقدام متقابل ایران پایان یافته است

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

سازمان بهداشت جهانی: حجم ویرانی بیمارستان‌های غزه فاجعه‌آمیز است

فقط حرکتای صورت سلمان که به شیرین میگه منو لو نده!

بازیگر نقش سیروس قایقران در «پرویزخان» کیست؟

بیانیه بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی آمریکا

امیرعبداللهیان: در صورت تعرض به منافع ایران، در پاسخ‌گویی لحظه‌ای تردید نخواهیم کرد

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

با کودک مثل خودش صحبت کنید

غربت مرتضی

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

سلامت جسمی- روانی صهیونیست‌ها وخیم‌تر شده است

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

گوترش: خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد

اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد

ویدیوی اکران مردمی «بی بدن» با حضور بازیگران معروف

منبع آگاه: ادعای «معاریو» درباره حمله به دیمونا توسط ایران کذب است

اردوغان: باید در راستای توقف نسل‌کشی در غزه تلاش کنیم

امیرعلی نبویان در «پدرخوانده 3» حضور دارد؟

خط و نشان عضو کمیسیون امنیت ملی برای کشورهای عربی منطقه

رئیسی: گذشت زمانی که می‌خواستند با برجام 2 و 3 روی موشک‌های ما معامله کنند

بالاگرفتن نقدها به سریال‌های رمضانی

پورمختار: تلقی احمدی نژاد از «کشور» بودن اسرائیل درست نیست

خانم های باردار میوه های بهاری بخورند یا نه؟

پدافندهایی که مغلوب موشک ایرانی شدند

از چاله به چاه؟

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

درس مهم برنامه «اسکار» مهران مدیری به مسئولان

غیبت معنادار حسین مرعشی در جلسه حزب کارگزاران

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

رهبر انصارالله: کشتی‌های مرتبط با رژیم اشغالگر در معرض عملیات‌های ما هستند

چهره ها/ عکسی از لاله اسکندری که دوباره وایرال شد

حملات صهیونیست‌ها به فلسطینی‌ها به بالاترین حد از سال 2006 رسید

رئیس‌جمهور: اگر اسرائیل خطا ‌کند‌ پاسخی خواهیم داد که ‌پشیمان ‌شوند‌

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی