اخبار محرمانه

آخرين مطالب

دردسرهای یک بیانیه مقاله

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - شرق / متن پیش رو در شرق منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
بیانیه 77 نفر از اصلاح‌طلبان که اشاره به پذیرش حق اعتراض مسالمت‌آمیز و ضرورت پرهیز مردم از اعمال خشونت در اعتراض‌هایشان دارد، همچنان با حواشی متعددی همراه است، به‌نحوی‌که روز گذشته خبر رسید که تعدادی از امضاکنندگان این بیانیه به صورت کتبی به دادسرای فرهنگ و رسانه با عنوان اتهامی فعالیت تبلیغی علیه نظام احضار شده‌اند که در این میان نام‌هایی مانند مصطفی تاجزاده، محسن آرمین، علیرضا علوی‌تبار، آذر منصوری، رضا تهرانی، صادق نوروزی و جمعی دیگر که نخواستند نامشان ذکر شود، دیده می‌شود. صادق نوروزی که خود از احضارشدگان است، این خبر را در گفت‌وگو با «شرق» تأیید کرد و گفت که «به صورت کتبی احضار شده‌ام و باید به دادسرای فرهنگ و رسانه بروم». علی تاجرنیا هم که ذیل آن بیانیه را امضا کرده بود، به «شرق» گفت که هنوز احضار نشده‌ام و تا احضار کتبی دریافت نکرده‌ام به هیچ مرجعی مراجعه نمی‌کنم. مصطفی تاجزاده هم در توییتر خود با انتشار تصویر احضاریه، اصل خبر را تأیید کرد، اما تأکید کرد که در دادسرا حاضر نمی‌شوم.
رسانه‌های اصولگرا هم‌زمان با انتشار بیانیه مذکور عنوان کردند که جمعی از اصلاح‌طلبان در حمایت از اغتشاشگران مبادرت به انتشار نگارش چنین نامه‌ای کرده‌اند؛ به‌نحوی‌که خبرگزاری تسنیم نوشت: «در روزهای گذشته و هم‌زمان با به اغتشاش کشیده‌شدن برخی شهرهای کشور توسط آشوبگران و نفوذ اشرار به صف معترضان به گرانی بنزین، 77 نفر از شخصیت‌های جناح اصلاحات در بیانیه‌ای به برخورد نیروهای انتظامی انتقاد کرده و از مأموران خواستند که از اعمال خشونت در هر سطحی پرهیز و فورا نسبت به تعقیب کیفری آمران و عاملان تیراندازی به ‌سوی مردم اقدام کنند». تسنیم در حالی این ادعا را مطرح می‌کند که در بیانیه مذکور حمایت از اغتشاشگران صورت گرفته که در آن بیانیه آمده است: «از مردم عزیز و معترضان می‌خواهیم با نمایش تعهد خود به نفی هرگونه خشونت و تخریب اموال عمومی و خصوصی، از مسیر اعتراض مسالمت‌آمیز خارج نشده و به‌علاوه مراقب هر نوع سوءاستفاده احتمالی بیگانگان و گروه‌های خشونت‌طلب و غیرملتزم به تمامیت ارضی و حاکمیت ملی باشند».
پس از حمله همه‌جانبه تعدادی از رسانه‌های اصولگرا، برخی از امضاکنندگان بیانیه واکنش نشان دادند و ادعاهای مطرح‌شده را رد کردند؛ برای مثال علی تاجرنیا در آن زمان به «شرق» گفت: «رویکرد بیانیه اخیر به‌هیچ‌وجه در راستای تشویق یا تأیید جریان‌های آشوب‌طلب یا اغتشاشگر نیست. در نگاه ما عملکرد آشوب‌طلبان که بر جان و مال مردم تاختند و امنیت کشور را به خطر انداختند، با مردمی که واقعا دست به اعتراض قانونی زدند، تفاوت دارد». همچنین او درباره علت حمله به اصلاح‌طلبان گفت: «اصلاح‌طلبان همواره وفاداری خود به نظام را نشان داده‌اند و تصور می‌کنم مقامات نیز بدانند که چنین بهانه‌جویی‌هایی صرفا برای تنگ‌کردن عرصه بر نیروهای اصلاح‌طلب است».
عبدالله ناصری هم‌زمان با حمله تسنیم و دیگر رسانه‌های اصولگرا به «شرق» گفت که «برخی با حمله به اصلاح‌طلبان شانس خود را برای پیروزی در انتخابات مجلس افزایش می‌دهند. همه اینها در حالی است که آنها به قوه قضائیه و شورای نگهبان گرای امنیتی می‌دهند که با اصلاح‌طلبان در حوزه قضائی و احراز صلاحیت‌ها برخورد شود که این امری به‌شدت غیراخلاقی است. درحقیقت می‌خواهند با قلب واقعیت اصلاح‌طلبان را محدود کنند».
حتی شهیندخت مولاوردی در یادداشتی نوشت:‌ «در جای‌جای این بیانیه به واژه‌های معترضان، تجمعات مردمی و شهروندان عادی غیرمسلح که برای ابراز اعتراض خود به خیابان آمده‌اند، اشاره شده و در جایی به مسئولان گوشزد می‌شود «موقعیت کنونی را مطلقا به‌عنوان فرصتی برای رقابت‌های سیاسی و جناحی تلقی نکرده و از هرگونه رفتار و یا گفتاری که به آتش خشم معترضان می‌افزاید اجتناب کنند» و به‌کرات از اینکه مبادا «فاجعه‌ای به بار آورده شود و کشور متحمل صدمات غیرقابل جبرانی گردد»، ابراز نگرانی می‌شود.‌ به‌این‌ترتیب ادعاهای مشابه، یکدست و هماهنگ برخی رسانه‌ها از اساس واهی و دور از واقعیت است...».
بعد از اینها ناگهان خبرگزاری فارس مدعی شد که تعداد زیادی از امضاکنندگان، امضای بیانیه را تکذیب کردند. فارس به این ادعا کفایت نکرد و از یک بیانیه دیگر رونمایی کرد و مدعی شد که تکذیب‌کنندگان بیانیه اول، ذیل بیانیه دوم را امضا کرده‌اند. این خبرگزاری حتی نام بهزاد نبوی را در میان تکذیب‌کنندگان بیانیه 77 نفر آورد، در صورتی که اساسا نبوی بیانیه اصلی را امضا نکرده بود. بعد از این ادعای عجیب، بسیاری از امضاکنندگان بیانیه 77 نفر بیانیه فارس را تکذیب کردند و گفتند که بیانیه اصلی و اولیه را امضا کرده‌ایم. حتی افرادی که بیانیه را امضا نکرده بودند هم به اقدام فارس واکنش نشان دادند؛ مثلا شکوری‌راد نوشت: «اقدام محیرالعقول در جعل نامه با امضای تعدادی از افراد و انتشار متن کامل آن در خبرگزاری فارس! جعل‌کنندگان ناشی که نام بهزاد نبوی را در صدر امضاکنندگان گذاشته‌اند متوجه نبوده‌اند که وی اساسا جزء امضاکنندگان نامه ٧٧ نفر نبوده‌ است که خواسته ‌باشد آن را تکذیب کند».
بعد از تمام این حواشی، اکنون گویا تعدادی از امضاکنندگان بیانیه 77 نفر احضار شده‌اند و در احضاریه یاد شده است که «بر اساس شکایت مطروحه علیه شما» و این در حالی است که هنوز نتیجه شکایت مطهره شفیعی، از امضاکنندگان بیانیه 77 نفر، از خبرگزاری فارس که در دادسرای فرهنگ و رسانه به دلیل «انتشار بیانیه‌ای جعلی»است، هنوز
مشخص نیست.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/202195/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روایت «نیویورک تایمز» از قدرت حماس و چشم‌انداز غزه

زالوژنی رسما سفیر اوکراین در انگلیس شد

بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال 1403

عاقبت فرار از خانه به‌عشق خواستگار شیشه‌ای

خبرگزاری رسمی کره شمالی: هیات اقتصادی پیونگ یانگ عازم ایران می‌شود

لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در مجلس سنا تصویب شد

اعتراف عجیب ژیلا صادقی درباره آشپزی

چه خبر از مهران مدیری و نیکی کریمی؟

تجمع خانواده اسرای صهیونیست مقابل وزارت جنگ رژیم صهیونیستی

توضیحات رییس دادگاه منافقین در خصوص چگونگی برگزاری دور جدید جلسات محاکمه

گزارش یوسف سلامی از حسینیه امام خمینی پیش از آغاز دیدار کارگران با رهبر انقلاب

شاعر کیشوند، "وعده‌ی صادق" را روایت کرد: نشست مرهم از این مژده بر جراحت قدس

حرکت عجیب یک زن در تهران برای به رُخ کشیدن ثروتش

هیل: همه رئیسان ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

نماینده مجلس: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: کار ویژه بانک‌های خصوصی تامین مالی بخش خصوصی نیست

خودداری ارمنستان از شرکت در نشست امنیتی روسیه

اسامی 14 هزار کودک شهید فلسطینی بر روی یکی از دیوارهای غزه

بوی عجیبی داره بلالش چی زدین بهش؟

کت و شلوار «حبیب» جهانی شد!

توضیحات ویدئوییِ کریمی قدوسی درخصوص توئیت‌های اخیرش که جنجالی شد

یورونیوز: پهپاد‌های مهاجم به اسرائیل تسلیحاتی ویرانگر و مخوف هستند

خریداران و فروشندگان مسکن بخوانند

اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس منتشر شد

پیش به سوی کیش ایمن‌تر/ استخدام آتش نشان آقا از میان کیشوندان

رئیس بانک مرکزی دولت روحانی دست به قلم شد؛ توصیه به تیم اقتصادی رئیسی

تصویب انتقال پناهجویان از انگلیس به رواندا

تظاهرات شبانه دانش آموزان در طنجه مغرب در حمایت از فلسطین

دویست روز جنگ با اشباح حزب الله!

معاون وزیر دفاع روسیه به ظن دریافت رشوه بازداشت شد

سرگشتگی و یاس یک فضانورد/ مینی سریالی که باید دید

شیر خاورمیانه؛ لقب سریلانکایی‌ها به رئیس جمهور ایران

آغاز همایش ملی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور

فریاد اردنی‌ها در برابر سفارت رژیم صهیونیستی

تعطیلی دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضد اسرائیلی

تشدید حملات قبایل سوریه به هم‌پیمانان آمریکا در دیرالزور

رئیسی: اشغالگری رژیم صهیونیستی نه مشروعیت‌زا است و نه مالکیت‌آور

جانباز سرافراز «علی طحان سفلی» به خیل همرزمان شهیدش پیوست

یورو رکورد زد

کنایه «نون خ» به شعارهای مسئولین!

استقبال رسمی مقامات سریلانکا از رییس جمهور

سرمقاله اطلاعات/ اهمیت سفر رئیسی به پاکستان

سرمقاله آرمان ملّی/ مشروعیت مردمی قانون

دست رد سوئیس به استفاده از سود اموال مصادره شده روسیه

حسن بیادی: چه بسا دخالت‌های دولت نباشد کارها بهتر انجام شود

سرمقاله دنیای اقتصاد/ توصیه خیرخواهانه

سرمقاله جهان صنعت/ ضرورت جلب رضایت مردم

سرمقاله جوان/ در هوای مهاجرت 70 میلیون ایرانی!

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی