اخبار محرمانه

آخرين مطالب

مرگ روزانه ١٥ نفر در هوای آلوده تهران تحلیل ویژه

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - روزنامه شهروند / متن پیش رو در شهروند منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
امانی، عضو شورای شهر تهران:هران شهر ماشین‌هاست، تهران شهر پارکینگ ماشین‌هاست، تهران شهر افراد پیاده هم نیست، چه برسد به شهروند معلول و سالمند و کودک
جلسه روز گذشته شورای شهر تهران درحالی برگزار شد که بوی نامطبوع بار دیگر بخش‌هایی از تهران را فرا گرفت و بارش باران هم نتوانست مانع از انتشارش شود. انتشار مجدد همین بو هم عاملی بود که آرش حسینی‌میلانی، رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران به شهرداری تهران درباره فراهم‌کردن منابع لازم برای ایجاد سیستم پایش بو در تهران تذکر دهد و با اشاره به اینکه ‌سال گذشته مقرر شده بود تجهیزات لازم برای پایش بو خریداری شود، خواستار فراهم‌شدن تجهیزات پایش بو شد: «با عنایت به نگرانی‌های شهروندان به شهرداری تهران تذکر می‌دهم در اسرع‌وقت منابع لازم برای تجهیز مدیریت شهری که به سیستم پایش بو اختصاص یافته و ساماندهی لازم جهت پایش سریع، فراهم شود.»
تذکر میلانی به شهرداری درباره بوی بد شهر درحالی مطرح شد که شهربانو امانی، دیگر عضو شورا هم در نطق پیش از دستورش از آلودگی هوای پایتخت گفت: «تهران شهری برای همه نیست، چون به صورت میانگین روزی 15نفر در اثر آلودگی هوا جان می‌سپارند. تهران شهر ماشین‌هاست، تهران شهر پارکینگ ماشین‌هاست، تهران شهر افراد پیاده هم نیست، چه برسد به شهروند معلول و سالمند و کودک. متأسفانه عزم و اراده جدی برای حل این مسائل در میان مسئولان و نهادهای مرتبط دیده نمی‌شود.» امانی ادامه داد: «مشت نمونه خروار است. همان‌طور که مشاهده کردید، هر روز حقوق اولیه شهروندان بیشتر مورد دست‌اندازی قرار می‌گیرد تا جایی که تصرف پیاده‌رو به یک فرهنگ تبدیل شده است. در تهران آمدوشد افراد پیاده، روز به روز دشوارتر می‌شود و سد معبر در معابر هم به آنها اضافه شده است، به‌طوری که این اقدام از محل کسب افراد به منازل مسکونی و نهایتا با همان رویه به خیابان‌‌ها بسط داده شده است.»
آتش‌نشان‌های پلاسکو شهید نامیده شوند
در ادامه جلسه روز گذشته شورا زهرا نژاد‌بهرام، عضو هیأت‌رئیسه شورای شهر تهران از بنیاد شهید خواست که جانباختگان حادثه پلاسکو را شهید بداند. او با اشاره به پیشنهاد شورای امنیت ملی نسبت به شهیدخواندن جانباختگان اعتراضات آبان‌ماه و جبران آسیب‌های وارده از سوی مقام معظم رهبری گفت: «از بنیاد شهید درخواست می‌کنم با توجه به اینکه بارها درخواست داده بودیم که ١٦ آتش‌نشان جانباخته در پلاسکو هم شهید خوانده شوند، این عزیزان را نیز در اسناد بنیاد شهید با عنوان شهید نام‌گذاری کنند. شهدای پلاسکو از جان خود مایه گذاشتند و قطعا در قلب شهروندان به‌عنوان شهید شناخته می‌شوند اما لازم است که در اسناد بنیاد هم شهید تلقی شوند.»
همسان‌سازی حقوق در شهرداری به معنای کاهش هزینه‌ها نیست
با توجه به نزدیکی فصل بودجه، یکی دیگر از بخش‌های مهم صحبت‌های روز گذشته اعضای شورا به این موضوع اختصاص داشت. آن‌طور که علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران اعلام کرده، طرحی توسط کمیسیون برنامه و بودجه ارایه شده تا سیاست‌ها و الزامات اجرای بودجه‌ سال آینده شهرداری تهران تعیین شود. به گفته او، این روال معمول بوده که پیش از ارایه لایحه بودجه توسط شهرداری، شورا نسبت به تعیین سیاست‌های تدوین بودجه چنین طرحی را بررسی کند: «الزامات و سیاست‌های بودجه در شورا به تصویب می‌رسد و به شهرداری ارسال می‌شود که براساس این سیاست‌ها، بودجه ‌سال آینده شهرداری تهران تدوین و به شورا ارسال شود و امروز سومین جلسه‌ای بود که شورا پیشنهادات اعضا درخصوص تعیین سیاست‌ها را مورد بررسی قرار داد. اگر پیشنهادات جدیدی اضافه نشود، امیدواریم جلسه آینده بررسی این سیاست‌ها تکمیل و به پایان برسد. ٩ طرح در جلسه دیروز مطرح شد که از این میان پنج طرح به تصویب رسید، همچنین چهارطرح هم توسط اعضا پس گرفته شد.»
حسن رسولی هم در ادامه بررسی طرح «سیاست‌های اجرایی و الزامات تدوین بودجه‌ سال ٩٩» درباره پیشنهادی مبنی بر افزایش بهره‌برداری از طریق همسان‌سازی حقوق سازمان و شرکت‌های شهرداری با ستاد و صف، گفت: «این پیشنهاد برای کمک به افزایش بهره‌برداری از طریق کاهش هزینه‌ها مطرح شده، اما واژه همسان‌‌سازی مترادف با کاهش هزینه‌ نیست و ممکن است منتهی به افزایش هزینه‌ جاری شود.»
خزانه‌ دار شورای شهر تهران همچنین درباره استثناکردن سازمان و شرکت‌های مرتبط با پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سیاست‌های اجرایی بودجه ٩٩ هم گفت: «نسبت مستقیم بین حد و اندازه و میزان هزینه‌بری سازمان و نهادهای مرتبط با آسیب‌های اجتماعی الزاما به معنای کاهش شاخص مرتبط با شاخص‌های اجتماعی نیست. سازمان‌های چابک کارآمد و کم‌هزینه بیشتر موثر هستند. اگر غیر این باور داشته باشیم، این سازمان‌ها به سازمان‌های آسیب‌دیده اجتماعی تبدیل می‌شود.»
او ادامه داد: «اگر به این شکل برای بخشی در جهت‌گیری و سیاست‌ها استثنا قایل شویم، قاعده‌ای نمی‌ماند. این مسائل احکام کلی هستند که می‌توان در سرفصل و تبصره‌های بودجه به آن پرداخت.»
صحبت‌های روز گذشته شورا درحالی بود که محسن‌ هاشمی، رئیس شورای شهر، پیش از آغاز جلسه از قصد شهردار تهران برای انتصاب سه مدیر در مجموعه شهرداری خبر داد. آن‌طور که ‌هاشمی اعلام کرده، قرار است برای سازمان تاکسیرانی، سازمان اتوبوسرانی و معاونت امور مناطق، مدیرانی جدید و از بدنه شهرداری انتخاب شود.
زیرگذر چهارراه گلوبندک تعیین تکلیف شود
جلسه دیروز شورای شهر تهران، موضوعات دیگری هم داشت. حجت نظری در این جلسه از مرمت بخشی از پل کن توسط شهرداری تهران بعد از 9ماه خبر داد: «با اینکه باید میراث فرهنگی نسبت به مرمت آن اقدام کند اما این مهم را انجام نداده است.» او با گلایه از میراث فرهنگی اعلام کرد که بخشی از پل کن دچار ریزش شده و با اینکه باید میراث فرهنگی نسبت به مرمت آن اقدام می‌کرد اما این مهم را انجام نداده و حالا شهرداری تهران از باب مسئولیت اجتماعی، مرمت این پل را آغاز کرده است.»
زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر هم از دیگر کسانی بود که درباره توقف پروژه زیرگذر چهارراه گلوبندک و ترافیک ایجادشده در این محدوده و سختی عبورومرور به شهروندان تذکر داد و از معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران و شهردار منطقه ١٢ خواست نسبت به بررسی وضع پروژه زیرگذر گلوبندک که ظاهرا پیشرفت آن ٦٠‌درصد است، اقدام و برنامه تکمیل و بهره‌برداری از آن را اعلام کنند.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/202123/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق در مشهد، گرگان و کرمان

کرملین: از ایران و اسرائیل می‌خواهیم خویشتن‌داری کنند

حاج‌علی‌اکبری: عملیات وعده صادق یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود

خاطره جالب محمد بحرانی از 3هزار تومانی که زندگی‌اش را تغییر داد

آذری جهرمی: در صورت اعلام جهاد توسط فرماندهی کل قوا، لباس سربازی خواهم پوشید

حماس و فتح وتوی ضد فلسطینی آمریکا را محکوم کردند

مهران رجبی رازی که خیلی‌ها دنبالش بودند را فاش کرد!

شلاگیم؛ ماجرای ضربه به پایگاه امنیتی رژیم اسرائیل

باهنر: وحدت شکنی بلای مجلس است

چطور با خودشیفته‌ها رفتار کنیم؟

اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار سه دهک اول درآمدی

حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به رفح

آمریکا از پاسخ به استفاده از پایگاه نظامی پاکستان طفره رفت

بازیگر سفارشی که کارگردان رو تحقیر میکنه!

لاپید: بن‌گویر با یک توئیت یک‌کلمه‌ای اسرائیل را مضحکه دنیا کرد

روایت خبرگزاری روسی از سخنان سفیر ایران درباره پاسخ قاطع ایران به حمله تل آویو

دیدار محسن رضایی با اعضای شورای نگهبان

رئیس جمهور: «وعده صادق» اقدامی ضروری و نماد اقتدار کشور بود

اوپک می‌تواند مانع 100 دلاری شدن قیمت نفت شود

فعال کارگری: شیفت کار پنجشنبه کارگر باید «اضافه کاری» حساب شود

پکن: با هر رفتاری که تنش را در خاورمیانه زیاد کند مخالفیم

تلویزیون آخر هفته چه فیلم هایی پخش می کند؟

استقبال دامغانی‌ها از رئیس‌جمهور ساعاتی پس از زلزله

واکنش جالب شبنم مقدمی به آهنگ گل پامچال

مقامات اسرائیلی نمایش تمسخرآمیز ریزپرنده‌ها را پایان حمله به ایران اعلام کردند

واکنش جالب مردم اصفهان به هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده‌ توسط پدافند

واکنش فرمانده نیروی زمینی ارتش به حادثه اصفهان

آمریکا برای کمک نظامی به آرژانتین بودجه اختصاص داد

واکنش فرمانده ارتش به حادثه امروز صبح اصفهان

هاشمی‌طبا: اگر ریشه فساد از بالا خشک نشود، جواب گرفتن واقعاً سخت است

چرا رسانه‌های غربی وقایع امروز ایران را بزرگنمایی کردند؟

واکنش انگلیس به حادثه اصفهان: کاهش تنش‌ها ضروری است

کارشناس اقتصادی: سیاست ارز 28500 تومان برخلاف ارز 4200 هیچ آثار سوء پولی نداشته است

مسلمانان روهینگیایی در میانمار قربانی سربازگیری اجباری!

خشم مردم انگلیس از تداوم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان

مقابله پدافند هوایی با چند ریزپرنده در اصفهان سوژه فضای مجازی شد

اجتماع یمنی‌ها در محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه

الجزایر: پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

امیرعبداللهیان در جلسه شورای امنیت چه گفت؟

ماجرای تولید موبایل ایرانی به کجا رسید؟

آماری از تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور

ماشینش «گاوکنترل» داره!

افشاگری عجیب امیرعلی نبویان از تقلب در بازی پدرخوانده و شب های مافیا

واقعیت‌هایی ورای روایت‌ها

ترک جلسه شورای امنیت توسط هیات الجزایری هنگام شروع سخنرانی نماینده رژیم صهیونیستی

فراخوان حماس برای حضور گسترده فلسطینیان در مسجد الاقصی

حزب الله تجمع نظامیان صهیونیست را در مجاورت پایگاه راهب هدف قرار داد

کنایه سنگین آشنا به اسرائیلی‌ها: موشک یا موش کوچک؟!

استقبال مردم استان سمنان از رئیس‌جمهور

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی