اخبار محرمانه

آخرين مطالب

آمارهای رسمی از انتخابات؛ بیش از 16 هزار نفر احساس تکلیف کردند سیاسی

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - ایسنا / رئیس ستاد انتخابات کشور از ثبت نام 15 هزار و 618 نفر برای انتخابات مجلس خبر داد و گفت: با توجه به ازدحام جمعیت و به دلیل اینکه از لحاظ قانونی با مشکل مواجه بودیم، فرم ها به شکل دستی پر شد و اگر در سامانه ثبت شود این رقم به 16 هزار و 145 نفر خواهد رسید.
جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور صبح امروز(یکشنبه) در نشست خبری با اهالی رسانه پیرامون اعلام گزارش ثبت‌نام داوطلبین یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همانطور که در شنبه گذشته پیش‌بینی اولیه از تعداد ثبت‌نام کنندگان صورت گرفت، تقریبا همان پیش‌بینی محقق شد. 15 هزار و 618 نفر آمار کل ثبت نامی‌ها است.
وی عنوان کرد: با توجه به ازدحام جمعیت و به دلیل اینکه از لحاظ قانونی با مشکل مواجه بودیم، فرم ها به شکل دستی پر شد و اگر در سامانه ثبت شود این رقم به 16 هزار و 145 نفر خواهد رسید.
رئیس ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: از این تعداد به لحاظ ترکیب جمعیتی حدود 88 درصد آقایان و 12 درصد خانم‌ها هستند. به لحاظ میانگین سنی، سن 36 تا 40 سال 3 هزار و 209 نفر ثبت‌نام کردند و نوعی جوانگرایی صورت گرفته و بعد از آن 41 تا 45 سال با 2837 نفر ثبت نام کردند و کمترین میانگین سنی 71 تا 75 سال است که 61 نفر ثبت نام کردند.
وی افزود: بیشترین گروه شغلی کارمندان با 5 هزار و 464 نفر و کمترین گروه شغلی، نظامیان با 90 نفر بوده است. ایثارگران 26 درصد از کل ثبت‌نام‌ها را با 4 هزار و 101 نفر به خود اختصاص دادند.
عرف افزود: داوطلبان ادوار گذشته 4 درصد برابر با 633 نفر ثبت نام کردند. داوطلبانی که قبلا در مجلس داوطلب بودند 23 درصد بودند یعنی 3 هزار و 533 نفر. ثبت نام قطعی نمایندگان کنونی مجلس 2 درصد از کل است یعنی 248 نفر که البته امکان دارد تغییر کند. به لحاظ تحصیلات هم بیشترین رنج تحصیلات کارشناسی ارشد با 12 هزار و 4 نفر است. 680 نفر نیز با تحصیلات حوزوی ثبت نام کردند که 29 درصد نسبت به گذشته افزایش مشارکت داشته‌ایم.
وی تصریح کرد: همه روزهای ثبت نام به جز روز جمعه روند افزایشی ثبت نام نسبت به دوره گذشته داشتیم و روز جمعه روند ثبت نام کاهش داشت. در مجلس خبرگان نیز تا این لحظه 81 نفر ثبت نام کرده اند.
رئیس ستاد انتخابات کشور در رابطه با میزان انصرافی‌ها از ثبت نام شدگان گفت: به شکل قطعی آماری نداریم اما به شکل موردی که نامه ارسال کردند و درخواست انصراف داشتند مواردی بوده است.
عرف در رابطه با نحوه فعالیت هیئت‌های اجرایی در ایام ثبت‌نام خاطرنشان کرد: همکاران ما در این روزها تحت فشار بودند. هیئت‌های اجرایی نیز در قریب به اتفاق همه حوزه‌ها تشکیل شده و استعلامات از مراجع چهارگانه اخذ می‌شود و در روند رسیدگی قرار می‌گیرد.
وی در رابطه با اینکه ستاد انتخابات چه پیش‌بینی برای انتخابات پویا داشته است، گفت: ما به عنوان مجری انتخابات تمام هم و غم‌مان برگزاری انتخابات است. ما تقریبا در ابتدای کار هستیم و زمینه سازی برای اجرای قانون به عنوان مجری انتخابات یعنی وزارت کشور و ناظر یعنی شورای نگهبان است. ان شاءالله افراد کارآمد و در تراز انقلاب برای انتخابات مجلس انتخاب شوند.
معاون سیاسی وزیر کشور در رابطه با انتقادات پیرامون نحوه متفاوت ثبت‌نام قالیباف در ستاد انتخابات کشور، گفت: شخصی را از قبل فرستاده بودند و مدارک ارائه شده و بخشی از روند ثبت نام هم طی شده بود.
عرف در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در رابطه با اینکه در جریان ثبت نام‌ها شاهد این بودیم که برخی نمایندگان فعلی و نمایندگان ادوار شهرستانها با تغییر حوزه‌های انتخابیه خود، از حوزه تهران ثبت نام کردند؛ آیا میزان اقبال برای ثبت‌نام در شهرهای کوچک کاهش پیدا کرده است؟ تاکید کرد: براساس آمار، تمام حوزه‌های ما بیش از ظرفیت صندلی‌ها داوطلب دارد.
وی افزود: در خود تهران برای صندلی‌های 30 گانه بالغ بر حدود 5 هزار نفر ثبت‌نام کردند و سایر حوزه‌ها نیز همین گونه است لذا از این حیث مشکلی نیست و در مرحله صلاحیت‌ها این بحث‌ها بیشتر گفته خواهد شد.
رئیس ستاد انتخابات کشور همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر، در رابطه با اینکه آیا آماری از ترکیب سیاسی ثبت نام کنندگان دارید و چه تغییراتی نسبت به دوره قبل در نام نویسی سیاسیون دو جناح داشتیم؟ گفت: الان خیلی زود است در این خصوص آماری بدهیم؛ در حال حاضر آنالیزی از 16 هزار ثبت‌نام کننده اتفاق نیفتاده است، از سوی دیگر تمام کسانی که ثبت‌نام کردند وارد گردونه رقابت نمی شوند. باید اجازه دهید تا در مراحل بعد به این سوالات راحت‌تر پاسخ بدهیم.
رئیس ستاد انتخابات کشور در پاسخ به این سوال که آیا ستاد انتخابات کشور بر رفتار انتخاباتی صدا و سیما نظارت دارد، عنوان کرد: قاعدتا ارزیابی تبلیغات قبل از زمان برگزاری انتخابات در دستور کار ماست و دستگاه های ناظر هم جهت پیشگیری در قوه قضاییه هستند و بررسی خواهند کرد، اگر با مواردی برخورد شود ابتدا تذکر می‌دهیم و اگر به لحاظ قانونی جواب ندهند به مراکز قضایی معرفی خواهند شد.
وی در رابطه با آماری افرادی که از ثبت نام جامانده‌اند، گفت: طوماری 20 نفره نوشته شده بود که پشت در بودند و یکی از معاونین وزیر با من تماس گرفتند که اگر امکان دارد داخل بیایند و این زمانی بود که حدود 300 نفر جمعیت هم در داخل باقی مانده بودند و به دلیل اینکه اعلام کرده بودیم ساعت 6 ثبت نام اتمام پیدا می‌کند این امکان وجود نداشت، بنابراین گفتم باید بررسی شود. لذا حدود حداکثر 30 نفر پشت در ماندند که 10 برابر آنها در سالن‌ها بودند و اگر موافقت می‌شد، تعدادی می‌گفتند مگر اینها با شما نسبتی دارند؟
عرف افزود: این آمارهای دوگانه‌ای که گفته شد، حدود 520 نفر هستند که مربوط به همان‌هایی بودند که ما عرض کردیم و به شیوه دستی فرآیند ثبت‌نامشان انجام شد. دیدیم افراد با انگیزه‌ای هستند بنابراین کارهایشان انجام شد.
وی در رابطه با حضور یکی از نامزدها که بدون نوبت آمده بود و اعتراض‌هایی به نحوه ثبت نام او مطرح شد، گفت: آن فرد، شخصی را از قبل فرستاده بود و مدارک داده شده و بخشی از کار انجام شده بود. این نکته هم نکته واردی بود چون برخی افراد هم آمده بودند و مانند سایرین نشسته بودند بنابراین این مورد سوال قرار گرفت.
رئیس ستاد انتخابات کشور در مورد احراز صلاحیت داوطلبان خاطرنشان کرد: از امروز احراز صلاحیت‌ها پس از استعلام نهادهای چهارگانه به هیئت‌های اجرایی مشتمل بر 8 نفر از معتمدین، فرماندار، دادستان و رئیس ثبت احوال به عنوان هیئت اصلی ارسال می‌شود و آنها حدود 10 روز براساس ماده 50 فرصت اعلام دارند.
وی در پایان تصریح کرد: در مورد اعتراض‌ها و کسانی که به بررسی صلاحیت‌ها اعتراض دارند هیئت های نظارت شکل می‌گیرد و در دو دوره 20 روزه بررسی‌ها انجام می‌شود که در مجموع حدود 50 روز طول خواهد کشید.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/201562/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سردار فدوی: صهیونیست‌ها با حمله به کنسولگری حماقت کردند و باید تنبیه اساسی می‌شدند

واکنش مداخله‌جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای توماج صالحی

رئیسی: شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آماده مشارکت در پروژه‌های عمرانی سریلانکا هستند

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی

استعفای ناگهانی فرمانده یگان ویژه «اشباح» از ارتش رژیم صهیونیستی

بازدید میدانی یحیی السنوار از مناطق درگیری در غزه

آخرین وضعیت شکایت صداوسیما از مهران مدیری و پخش دورهمی؛ در انتظار تعیین تکلیف شبکه نسیم

کاخ سفید ارسال مخفیانه موشک های دوربرد به اوکراین را تایید کرد

رئیسی پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد

چهره ها/ عکس صمیمی بازیگران سریال «نون خ» در دل طبیعت

رژلب‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد سمی هستند

محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست

قابی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم

ادعای جنجالی یکی از عمو‌های فیتیله‌ای علیه مجید قناد!

چهره ها/ سلفی متفاوت المیرا شریفی‌مقدم در برنامه تلویزیون

مادرشوهر و عروس چه دعوایی کردن

اگر زن شاغل است حساب مشترک باز کنید

پیام‌های حمله به دو پایگاه آمریکا در شرق سوریه

آغاز بالن سواری تاریخی پایتختی‌ها

دوره ما اینطوری نبود!

واعظی: عملیات «وعده صادق» تقویت اتحاد ملی کشور را در پی دارد

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

حامیان گشت ارشاد

تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو

چهره ها/ پست عاشقانه نوید محمدزاده برای تولد همسرش

فیلم سینمایی "شیفت شب"؛ فردا شب از آی‌فیلم

قابی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیل

امضای یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه

بیانیه وزارت امور خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا

زمان برگزاری ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اعلام شد

حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

تکرار یک اشتباه

لحظه هدف قرار گرفتن محل استقرار نظامیان اسرائیلی توسط حزب‌الله

والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است

عصبانیت "نقی" از تیپ پایتختی‌ها در سفر خارج

یه زخم گردن باعث سوءتفاهم شد!

روایت سخنگوی انجمن سینماداران از یک رکورد شکنی

آخرین خبر از وضعیت بیماری ترانه علیدوستی به نقل از وکیلش

با «مثبت آموزش» به روز باشید

پزشکیان: اصرار به حجاب اجباری، عناد ایجاد می‌کند

سند مهم منتشر شده در یازدهمین جلسه دادگاه منافقین

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم

سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا

چیزی که تورو نکشه قوی‌ترت میکنه!

المیادین: مأموریت‌ مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی