اخبار محرمانه

آخرين مطالب

سنت شانتاژ آمریکایی تحلیل ویژه

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - صبح نو / متن پیش رو در صبح نو منتشر شده و انتشار آن در آخرین خبر به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
هرچند برخی از رسانه‌های غربی از تصمیم آمریکا برای اعزام چند هزار نیروی نظامی به منطقه غرب آسیا با درخواست و حمایت رژیم صهیونیستی به منطقه خبر داده بودند، اما روز گذشته دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا اخبار مربوط به اعزام 12 هزار نظامی به عربستان‌سعودی را خبری جعلی توصیف کرد.
روزنامه وال‌استریت‌ژورنال روز چهارشنبه به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داده بود دولت ایالات متحده به ریاست «دونالد ترامپ» در حال برنامه‌ریزی برای اعزام 14000 نیرو به منطقه است تا با ایران مقابله کند. رسانه‌های رژیم صهیونیستی از جمله روزنامه «هاآرتص»، «جروزالم پست» و خبرگزاری «جوییش تلگرافیک» اما نوشتند که مسوولان ارشد اسرائیلی از تصمیم ماه سپتامبر ترامپ در خارج‌کردن نظامیان آمریکایی از سوریه عصبانی و نگران بودند. این رسانه‌ها نوشتند که طبق گزارش وال‌استریت ژورنال درباره اعزام نیروی نظامی به غرب آسیا، کابینه تل‌آویو در آن نقش داشته و ترامپ این تصمیم را به توصیه اسرائیلی‌ها اتخاذ کرده است.
همچنین روز پنجشنبه یک مقام پنتاگون گزارش‌ها درباره قصد واشنگتن برای اعزام نظامیان بیشتر به منطقه غرب آسیا را تأیید کرد. «جان رود»، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاست‌گذاری در جلسه کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا گفت: «وزیر دفاع دائماً با مشورت دیگران شمار نیروهایی را که باید در خاورمیانه مستقر شوند، ارزیابی می‌کند.» وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: «وزیر دفاع به من گفته قصد دارد در صورت لزوم تغییراتی در آرایش نیروهایمان در آنجا ایجاد کند.»
جان رود گفت: نیمی از 14000 نیرویی که از بهار سال جاری به این منطقه اعزام شده‌اند در کشتی‌های جنگی مستقر شده‌اند. به گفته او، نیم دیگر این نظامیان در یک پایگاه نیروهای هوایی آمریکا در عربستان به کار گرفته شده‌اند. جان رود مدعی شد که آمریکا در پرتو گزارش‌هایی که از احتمال «حملات ایران در منطقه» خبر می‌دهند اعزام نیروهای بیشتر را در دست بررسی دارد. وی مدعی شد: «سیر تهدیدهایی که شاهد آن هستیم ما را نگران می‌کند و یادآور می‌شوم که طی یک هفته آتی در جلسه‌ای علنی گزارشی به این کمیته ارائه خواهیم کرد. ممکن است لازم باشد تغییراتی در آرایش نیروهایمان اعمال کنیم. فکر می‌کنم این کار باید به صورتی دوراندیشانه و بر اساس آنچه مشاهده می‌کنیم، انجام شود.» رود در عین حال تاکید کرد: «ما تصمیمی برای مستقر‌کردن 14000 نیرو نگرفته‌ایم.»
حال روز گذشته «دونالد ترامپ» رییس‌جمهور آمریکا برخی گزارش‌ها مبنی بر تصمیم واشنگتن به اعزام چند هزار نیروی نظامی بیشتر به منطقه غرب آسیا را تکذیب کرد. ترامپ در صفحه شخصی توییتر خود نوشت: «این خبر امروز که ما در حال اعزام 12 هزار نیرو به عربستان‌سعودی هستیم، غلط است. دقیق‌تر بگویم، خبر جعلی است». نه‌تنها رقمی که ترامپ در توییت خود نوشته (12 هزار نفر) با رقمی که در گزارش وال‌استریت ژورنال آمده (14 هزار نفر)‌ تفاوت دارد، بلکه در گزارش مذکور کشور دقیقی برای اعزام این نیروها ذکر نشده بود. گزارش وال‌استریت ژورنال درحالی مدعی اعزام 14 هزار نظامی به منطقه شده که ترامپ پیش از این، بارها از هزینه‌های هنگفت حضور نظامی خارجی آمریکا گلایه کرده و آن را هدر دادن پول خوانده است. خارج‌کردن نظامیان آمریکایی از منطقه غرب آسیا یکی از شعارهای انتخاباتی ترامپ در جریان رقابت‌های سال 2016 میلادی بود.
البته پیش از این هم شاهد فضاسازی‌هایی علیه ایران بودیم که مرور ز زمان مشخص کرد فقط شانتاژ رسانه‌ای بودند. زمانی که چند کشتی نفتی در منطقه مورد حمله قرار گرفت و پهپاد جاسوسی آمریکا توسط ایران منهدم شد، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز 16 اردیبهشت، اعلام کرد که ایالات متحده شاهد افزایش تحرکات ایران در منطقه بوده‌ و اعزام ناوگروه آبراهام لینکلن به خلیج‌فارس هم به همین دلیل است. جان بولتون، مشاور جنگ‌طلب برکنارشده ترامپ نیز درباره دلیل اعزام ناوگروه مزبور به خلیج‌فارس گفت: «اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن و یگان بمب‌افکن ارتش آمریکا به خاورمیانه حامل این پیام روشن برای ایران است که در صورت هرگونه تعرض نظامی علیه منافع ایالات متحده یا متحدان آن، با واکنشی بی‌رحمانه مواجه خواهد شد». این اظهارات جنگ‌طلبانه مقامات آمریکا در حالی مطرح شده بود که آبراهام لینکلن از یک ماه قبلش قرار بود وارد خلیج‌فارس شود و اساس این اعزام‌ها و جابه‌جایی‌ها امری عادی تلقی می‌شد؛ اما مقامات آمریکایی سعی کردند به این اقدام معمول کشورشان پوشش نظامی بدهند. آن‌ها همزمان با اقداماتِ در ظاهر جنگی، اشتیاق وافرشان برای مذاکره با ایران را هم نشان می‌دادند و در همان ایام بود که کاخ سفید با سوییس تماس گرفت و شماره تلفنی را در اختیار گذاشت تا مقامات ایرانی بتوانند با ترامپ تماس بگیرند.
حال هرچند امروز مقامات دولتی و وزارت دفاع آمریکا مدعی شده‌اند که در هفته‌های اخیر تحرک‌هایی در نیروها و سلاح‌های ایران ایجاد شده و ابراز کرده‌اند که آمریکا نگران انجام یک حمله احتمالی است، اما آن‌ها امیدوار هستند با مدیریت جنگ روانی نوعی آشفتگی در ابعاد مختلف سیاسی، امنیتی و اقتصادی ایران ایجاد کنند؛ چنانکه اول مدعی تحرکات نظامی ایران به منظور حمله احتمالی به یک نقطه شده و سپس از توقیف یک کشتی حامل موشک‌های ایرانی در مسیر یمن خبر می‌دهند.
تحلیلگران معتقدند این اقدام آمریکا صرفاً در چارچوب جنگ روانی قابل تحلیل است. آمریکا امیدوار است با اقداماتی از این دست و آماده جنگ نشان دادن خود، شرایط امنیتی، اقتصادی و روانی را در جامعه ایران از کنترل نظام اسلامی خارج کند؛ البته برای نیل به این هدف به فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی و نیز کارکرد عوامل نفوذ در حوزه‌های تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر کشور امید زیادی بسته است، اما گستره جغرافیایی ایران و نیز پهن‌شدن سامانه‌های دفاعی و تهاجمی ایران در این گستره با مختصات جغرافیایی منحصربه‌فرد، خصوصا سواحل طولانی جنوب و د‌ه‌ها جزایر تسلیح‌شده به انواع تسلیحات پیشرفته، امکان هر‌گونه مانور را از نظامیان آمریکا سلب و آن‌ها را تبدیل به اهدافی سهل برای تهاجمات ایران کرده است.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/201131/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

نماینده روسیه در شورای امنیت: آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است

کاخ سفید: آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است

مرغ ارزان شد

حماس: مواضع بایدن متناقض است

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

تصویر احوالپرسی ظریف از ولایتی

چرا به شاهد 136، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

تاریخ سازی جعلی

فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می شود؟

سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا در حمله ایران را تکذیب کرد

6 پیشنهاد وزیر امور خارجه کشورمان در شورای امنیت سازمان ملل

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

سیل برای دبی گران تمام شد

رویترز: آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند

پشت پرده فروش 1200 میلیارد تومانی سینمای ایران!

هشدار صریح ایران به رژیم صهیونیستی؛ در پاسخ دادن به هرگونه ماجراجویی آنی عمل می‌کنیم

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

تارانتینو نظرش عوض شد؛ «منتقد سینما» را نمی‌سازد!

رئیسی: اگر اهل مذاکره‌اید، ما میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم

روایت هاشمی رفسنجانی از درخواست وزیر نفت برای صدور نفت مجانی به سوریه

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

نتانیاهو: نباید اختلافات داخلی را علنی کنیم؛ با تهدید وجودی روبرو هستیم

اردن: باید مانع حمله به رفح شد

تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت

جادوی بهاره، کار عمو نوروزه!

اردن: ایران قصد تشدید تنش ندارد

سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

ادعای رسانه عبری درباره اصابت موشک به دیمونا جنگ روانی است

«کارخانه هیولاها» در ایران روی صحنه رفت

امیرعبداللهیان: عملیات دفاع مشروع و اقدام متقابل ایران پایان یافته است

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

سازمان بهداشت جهانی: حجم ویرانی بیمارستان‌های غزه فاجعه‌آمیز است

فقط حرکتای صورت سلمان که به شیرین میگه منو لو نده!

بازیگر نقش سیروس قایقران در «پرویزخان» کیست؟

بیانیه بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی آمریکا

امیرعبداللهیان: در صورت تعرض به منافع ایران، در پاسخ‌گویی لحظه‌ای تردید نخواهیم کرد

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

با کودک مثل خودش صحبت کنید

غربت مرتضی

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی