اخبار محرمانه

آخرين مطالب

گانتس و نتانیاهو هیچ کدام کوتاه نمی‌آیند بین الملل

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - تسنیم / بحران سیاسی در رژیم صهیونیستی به سبب پافشاری دو رقیب اصلی بر مواضع خود در مسئله تشکیل دولت جدید و کوتاه نیامدن از مواضع خود ادامه دارد.
ائتلاف ژنرال‌ها موسوم به کاحول لاوان (آبی سفید) به ریاست بنی گانتس برای از سرگیری مذاکرات تشکیل دولت با حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو این شرط را گذاشته به اینکه در چرخشی شدن نخست وزیری دولت جدید، ابتدا گانتس نخست وزیر شود و پس از وی، نتانیاهو این سمت را برعهده بگیرد.
این شرط در حالی مطرح شده است که حزب لیکود همچنان به جمع آوری امضا از اعضای کنست(پارلمان) رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد تا بتواند 61 امضا را کسب کند و به پشتوانه آن، بار دیگر بنیامین نتانیاهو از سوی رووین ریولین رئیس رژیم صهیونیستی مامور تشکیل دولت شود، این در حالی است که مذاکرات تشکیل دولت میان لیکود و کاحول لاوان(آبی سفید) تا کنون پیشرفتی نداشته است.
رادیو رسمی «کان» رژیم صهیونیستی در چارچوب تلاش‌ها برای تشکیل دولت و اجتناب از رفتن به سمت سومین انتخابات پیاپی کنست گزارش داده است که تیم مذاکراتی ائتلاف کاحول لاوان، پیامی را به تیم مذاکراتی حزب لیکود ارسال کرده است مبنی بر اینکه تصمیمی به برگزاری هیچ جلسات مذاکراتی در آینده ندارند، زیرا هیچ پیشرفت واقعی در این نشست‌ها به دست نمی‌آید.
بر اساس گزارش این رسانه رژیم صهیونیستی، تیم مذاکراتی کاحول لاوان تصمیم به قطع تماس‌ها با حزب لیکود تا زمانی که این حزب با نخست وزیری گانتس موافقت نکند، گرفته است. کاحول لاوان گفته است حزب لیکود باید با این اصل که ابتدا گانتس نخست وزیر چرخشی در دولت جدید باشد، موافقت کند تا همچنان به تماس‌هایش ادامه دهد.
در مذاکراتی که تا کنون میان کاحول لاوان و لیکود انجام شده است تا نتانیاهو متقاعد شود ابتدا گانتس نخست وزیر شود و وی پس از گانتس عهده‌دار نخست وزیری شود، ائتلاف کاحول لاوان پیشنهاد کرده است قانونی تصویب شود که به صراحت اعلام کند نتانیاهو در جایگاه جانشین نخست وزیر و دارای اختیارات نخست وزیر باشد تا در پی ارائه کیفرخواست علیه وی، خواستار استعفا از مناصبش در کابینه و کنست نشوند.
این در حالی است که عودید فورر رئیس فراکسیون پارلمانی حزب یسرائیل بیتینو به ریاست آویگدور لیبرمن به خبرهایی پرداخت که به این اشاره می‌کند که کمیته انتخابات با جلو انداختن زمان برگزاری انتخابات به ماه فوریه موافقت کرده است. وی در این باره گفت همه مشغول تاریخ زودتر برای برگزاری انتخابات هستند به جای اینکه از زمان کافی برای تشکیل دولت وحدت استفاده کنند.
این عضو حزب لیبرمن افزود تمام تلاش‌ها برای تشکیل دولت، جدی نبوده و به سبب امور شخصی و حزبی داخلی در کاحول لاوان و لیکود، هیچ یک از دو طرف به توافقی درباره آنچه طرفدارانشان انتخاب کرده اند، نرسیده اند.وی همچنین به مسئله مصونیت نتانیاهو اشاره کرد و گفت برای رای گیری درباره مصونیت، نخست وزیر باید خواستار آن شود، حتی اگر در آخرین روز درخواست کند، تشکیل کمیته کنست در این زمینه فایده ای ندارد.
افشای هدف سفر هیئت سیاسی رژیم صهیونیستی به واشنگتن
یک رسانه رژیم صهیونیستی به نقل از وزیر خارجه این رژیم علت سفر هیئت سیاسی اسرائیلی به واشنگتن را فاش کرد. سایت اسرائیلی i24NEWS به نقل از یسرائیل کاتس وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نوشت هیئتی اسرائیلی روز دوشنبه وارد واشنگتن شده است تا امکان دستیابی به توافق «عدم تجاوز» را با کشورهای عربی حاشیه خلیج(فارس) بررسی کند.
کاتس در گفت‌وگو با رادیو ارتش اسرائیل به این نکته اشاره کرد که ایالات متحده آمریکا و کشورهای عربی حاشیه خلیج(فارس) برای تحقق این مسئله به رایزنی‌ها و تماس‌های خود ادامه می‌دهند.
وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اظهار داشت هیئت اسرائیلی شامل نمایندگانی از وزارتخانه‌های خارجه و قضایی و شورای امنیت داخلی و ارتش است. این وزیر صهیونیست به این نکته اشاره نکرد که آیا مذاکرات تنها به طرف آمریکایی منحصر خواهد شد یا اینکه مسئولانی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در آن شرکت خواهند کرد.
به گفته کاتس، این هیئت همچنین امکان پیشبرد ابتکار راه آهن صلح منطقه‌ای برای متصل کردن اراضی اشغالی فلسطینی به عربستان و دیگر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از طریق اردن و مرتبط کردن آن به دریای مدیترانه و خلیج حیفا بررسی خواهد کرد.
نتانیاهو به لندن نمی‌رود
خبر دیگر اینکه یک مقام صهیونیست گفت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر امروز برای دیدار با مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا بر اساس آنچه برنامه ریزی شده بود، به لندن سفر نخواهد کرد. وی افزود تلاش می‌شود تا دیدار دو طرف طی این هفته در کشور پرتغال برگزار شود.
این منبع صهیونیست به کانال سیزدهم تلویزیون رژیم اسرائیل گفت انگلیسی‌ها به نتانیاهو گفته‌اند که اسرائیل عضو ناتو نیست و به همین سبب وی به نشست سران ناتو(در لندن)دعوت نمی‌شود، چرا که عناصر وامکانات لجستیکی برای حمایت از نتانیاهو را ندارند.
رسانه رژیم صهیونیستی افزود نتانیاهو این مسئله را درک کرده ولی تمایل دارد با پامپئو برای بررسی رویکردهای طرف آمریکایی در روزهای آینده دیدار کند. این رسانه ادامه داد نتانیاهو به لیسبون پایتخت پرتغال خواهد رفت تا در آنجا با وزیر خارجه آمریکا دیدار کند.
بر اساس این گزارش، بر اساس جدول زمان بندی، پامپئو روز جمعه آتی وارد لیسبون خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/199094/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عربستان میزبان مذاکرات چندجانبه درباره آینده غزه

قرارداد 6میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

علت گرانی شدید قیمت پیاز

آقای ناخدا ما آدمای بدی نیستیم

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

بازداشت 100 دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی

حمله روزنامه زاکانی به آرایش سحر دولت‌شاهی

«پایتخت 7» مرداد 1403 کلید می‌خورد

زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟

ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت

این چه سوزشی است که بر جان من پدید آمد؟!

بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت 8نفر

جلد نشریه آمریکایی تایم با عنوان، تأثیرگذارترین افراد جهان؛ یولیا ناوالنایا

ادعای آمریکا: ساخت اسکله کمک‌رسانی به غزه آغاز شد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه استعفا داد

درخواست حماس برای اعزام تیم‌های پزشکی قانونی جهت شناسایی اجساد گورهای دسته‌جمعی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

گشاده دستی دولت در تخصیص بودجه به رسانه‌های همسو

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

انگلیس درصدد راه‌اندازی گنبد آهنین

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

آقای ذوالنوری ممنون

فروش 9 میلیاردی «مست عشق» در دو روز

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

سیگنال مثبت به بورس تهران

کاخ سفید: خواستار انجام‌ تحقیقات درخصوص گورهای دسته‌جمعی غزه هستیم

منابع عبری: اسرائیل با آتش‌بس چند هفته‌ای موافقت خواهد کرد

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

حمله پهپادی حزب الله به یک پایگاه توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی

واقعیت آمریکا بدون روتوش؛ ادامه سرکوب اعتراضات دانشجویی

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

دردسر تیک‌تاک

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی