اخبار محرمانه

آخرين مطالب

نشریه اخبار و تحلیل‌ها سه‌شنبه 5 آذر اخبار محرمانه از منابع دیگر

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه -
مردم به امنیت حساسند
حضور گسترده و خودجوش مردم در راه‌پیمایی‌های ضد آشوب و اغتشاش که دیروز به ایستگاه تهران رسید، تودهنی محکمی به آمریکا و هم‌پیمانانش بود. با وجود اینکه مردم نگرانی‌ها و گلایه‌ها و اعتراض‌های جدی به نحوه عملکرد دولت در نحوه افزایش قیمت سوخت داشتند، ولی با حضور خود نشان دادند با تشخیص به موقع فتنه‌ها در صحنه حضور دارند و پشت سر رهبرشان هستند. حضور مردم به معنای واقعی کلمه چشم فتنه و فتنه‌گران را کور کرد. با در نظر گرفتن حوادثی که در کشور اتفاق افتاد و به دنبال آن وحدت خیره‌کننده مردم را به نمایش گذاشت، توجه به این نکات خالی از لطف نیست؛
1ـ لازمه توسعه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و... وجود امنیت و آرامش در کشور است. مسئله‌ای که دشمن برای برهم زدن آن سال‌هاست تلاش می‌کند. سرمایه‌گذاری عظیم آل‌سعود و رژیم صهیونیستی‌ـ به عنوان دو متحد اصلی سیاست‌های تروریستی آمریکا در منطقه‌ـ در برهم زدن امنیت جمهوری اسلامی ایران برای سد کردن مسیر پیشرفت کشورمان است. در این میان، گروهک تروریستی منافقین به عنوان بازوی اصلی این کشورها همواره سعی در اجرای سیاست امنیت‌زدایی از ایران را داشته است. با رصد اقدامات آشوبگران در چند روز گذشته و اطلاعاتی که از طریق اعترافات آنها در دسترس است، روشن می‌شود که منافقین تا چه حد با مردم و منافع ملی در تضادند که برخورد جدی با آنها و رصد شبانه‌روزی فعالیت منافقین کوردل باید سرلوحه فعالیت‌های حافظان امنیت کشورمان قرار گیرد؛ از این‌رو شکی نیست سربازان گمنام امام زمان(عج) ریشه این گروه تروریستی را خواهد خشکاند که مطالبه جدی مردم است.
2‌ـ برخی از گزاره‌ها، از جمله اعترافات روح‌الله زم و داده‌هایی که نیروهای اطلاعاتی به دست آورده‌اند، نشان می‌دهد دشمن برای امسال(1398) قصد ایجاد فتنه در سر داشته است که گرانی بنزین، جرقه این فتنه و توطئه را روشن کرد. بنزین که یک کالای حساس محسوب می‌شود و در همه جای دنیا نسبت به تغییر قیمت آن واکنش‌هایی صورت می‌گیرد، ضرورت داشت در ایران نیز با برنامه‌ریزی دقیق اقدام به این کار می‌شد تا مجال فتنه از دشمن گرفته شود؛ از این‌رو اقدام دولت در افزایش نرخ بنزین بدون پیوست امنیتی و رسانه‌ای بی‌تدبیری محض و قابل تأمل بود که مجریان این طرح باید در این زمینه جوابگوی هزینه‌های ایجاد شده باشند.
▼ گزارش روز
تقطیع واقعیت
حالا که آشوب‌ها تنها در دو سه روز مهار شده و پروژه ناامن‌سازی ایران درهم شکسته است، بخش دوم سناریوی ضد ایرانی دشمن این بار در رسانه‌های ضد انقلاب کلید خورده است! بخشی که عبارت است از روایت وارونه‌ و جعلی از آنچه در آشوب‌ها گذشت! روایتی تقطیع شده که آشوبگران را مردم جا ‌زده و دستگاه‌های امنیتی و نظامی را به حمله با سلاح گرم به مردم متهم می‌کند! در راستای این پروژه، روایت‌های وارونه با محوریت رسانه‌هایی، چون صدای آمریکا، ایران وایر، ایران اینترنشنال و... آغاز و در شبکه‌های اجتماعی نیز بازنشر می‌شود. روز گذشته فیلمی منتشر شد که ادعا می‌شود در یکی از خیابان‌های گرگان ضبط شده است. در این فیلم در حالی که یکی از سربازان امنیت یک تبر در دست دارد، به پای یک فرد از سوی نیروهای انتظامی شلیک می‌شود. فیلمی که با عناوینی چون کشتار مردم و... به شکل پر حجم منتشر شد! اما تنها ساعتی بعد مردم حاضر در صحنه تصاویری دیگر از این اتفاق را منتشر می‌کنند که نشان می‌دهد واقعیت کاملاً خلاف آن است! تصاویری از زوایای گوناگون که نشان می‌دهد همان فردی که نیروهای انتظامی به پای او شلیک می‌کنند، تبری را می‌چرخاند و با فحاشی و توهین به حافظان امنیت آنها را تهدید می‌کند و در کنار او نیز فردی با در دست داشتن قمه از او پشتیبانی می‌‌کند! پلیس با صبوری چندین بار هشدار می‌دهد و تقاضا می‌کند تبر را کنار گذاشته و صحنه را ترک کند، اما این شرور همچنان در تلاش برای حمله به نیروهای امنیتی است که در نهایت پلیس مجبور به شلیک به پای این شرور می‌شود.
حمله به پلیس، تهدید نیروهای امنیتی، حمله به پادگان‌ها و تلاش برای دستیابی به سلاح و مواردی از این دست مسئله‌ای است که هیچ نظامی در هیچ جای جهان نسبت به آن اغماض و چشم‌پوشی ندارد! فکر کنید اگر سلاح گرم به دست این اشرار تبر و قمه به دست بیفتد، چه فاجعه‌ای رخ خواهد داد!
فراتر از این مباحث، ضروری است، رسانه‌ها و جریان‌های رسانه‌ای انقلاب پس از شکست آشوب‌ها برای جلوگیری از قلب واقعیت اغتشاشات به میدان آمده و دروغ‌پردازی‌های حرفه‌ای جریان‌های ضد انقلاب را خنثی کنند.
▼ خبر ویژه
جعبه سیاه بانک ملت در دادگاه گشوده شد
در جریان رسیدگی به پرونده فساد در بانک ملت از افرادی نام برده شد که به جعبه سیاه پرونده یادشده موسوم هستند. از جمله این افراد «عبدالله دستغیب» است که بسیاری او را یکی از چهره‌های کلیدی در فساد بانکی در ایران می‌دانند و می‌گویند دستغیب با استفاده از نفوذ نزدیکان، دوستان و همدستانش از بازپرداخت بالغ بر هزار میلیارد تومان بدهی به نهادهای مالی و دولتی ایران فرار کرده است و هم‌اکنون در خارج از کشور به سر می‌برد. در جریان دادگاه مذکور، «علی دیواندری»، مدیرعامل سابق بانک ملت و رئیس فعلی پژوهشکده پولی‌ـ بانکی بانک مرکزی از یکی از همدستان عبدالله دستغیب پرده برداشت که براساس برخی اطلاعات موجود در پرونده این شخص به دستغیب کمک کرده است تا از بازپرداخت 220 میلیارد تومان اصل و سود وام دریافتی‌اش از بانک ملت فرار کند. «سیداحسان سخایی» داماد یک فرد مشهور در دولت که دستغیب او را به عنوان نماینده ویژه و وکیل تام‌الاختیار به مجموعه‌های گوناگون معرفی کرده، کسی است که در یک قلم، برای 220 میلیارد تومان بدهی سیدعبدالله دستغیب به بانک ملت بخشودگی گرفته است. روشن است این بخشودگی نه براساس ضوابط و قانون که براساس روابط و رایزنی‌های فراقانونی صورت گرفته است و اگر سیداحسان سخایی از امتیاز دامادی برخوردار نبود، آیا باز هم می‌توانست این خدمت ویژه را برای عبدالله دستغیب انجام دهد؟
▼ اخبار
1ـ پایان تحریم‌های تسلیحاتی توان نظامی ایران را تقویت خواهد کرد
پایگاه خبری «بلومبرگ» در گزارشی در زمینه انقضای بند تحریم‌های تسلیحاتی قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل در اواخر سال آینده میلادی، نوشته است: واشنگتن با خروج زودهنگام از توافق هسته‌ای، خود را در برابر احتمال خرید تسلیحاتی ایران از روسیه و چین، در موضع ضعف قرار داده است. بر اساس یکی از بند‌های قطعنامه 2231 که از سال 2016 میلادی اجرایی شد، ایران تا پنج سال از خرید تسلیحات تهاجمی منع شده است. این بند از قطعنامه در اکتبر سال 2020 (مهر ماه 1399) منقضی می‌شود و پس از آن ایران این امکان را خواهد داشت که از کشور‌های خارجی جنگ‌افزار بخرد. بلومبرگ نوشته است: پایان این تحریم‌ها، می‌تواند توان نظامی ایران را به مراتب بیش از گذشته افزایش دهد. به ادعای بلومبرگ، در حال حاضر ایران برای خرید جنگنده‌های «سوخوـ 30»، هواپیمای آموزشی «یاک‌ـ 130»، تانک‌های «تی‌ـ 90»، سامانه پدافندی «اس‌ـ 400» و سامانه دفاع ساحلی «باستیون» با روسیه در حال مذاکره است.
2ـ فرانسه به دنبال ایفای نقش بیشتر در منطقه
روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در گزارشی نوشت: «فرانسه با مأموریت دریایی جدید در منطقه به دنبال ایفای نقشی بزرگ‌تر است.» «فلورنس پارلی» وزیر دفاع فرانسه که در منطقه حضور داشت، این هفته از آمریکا به دلیل مقابله نکردن با تهدید ایران علیه عربستان سعودی و دیگر کشور‌ها انتقاد کرد. از سوی دیگر، در حالی که نفوذ واشنگتن در سراسر منطقه در حال کاهش است، پاریس به دنبال ایفای نقش پررنگ‌تری در امنیت دریایی منطقه است. وزیر دفاع فرانسه که برای شرکت در نشست منامه در بحرین به سر می‌برد، خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران را محکوم و از ایران نیز انتقاد کرد. این نشست را مؤسسه مطالعات استراتژیک سازماندهی کرده بود و وزیران خارجه کشور‌های منطقه و همچنین مقامات امنیتی و دفاعی نیز در آن حضور داشتند. وزیر دفاع فرانسه در این نشست گفت: «ما شاهد کاهش تدریجی و عامدانه تعهدات آمریکا هستیم.»
3ـ آشوبگران 13 بانک را با پوشک بچه آتش زدند!
بر اساس گزارش‌های موجود در روزهای آشوب و اغتشاش اشرار، 13 بانک در «اسلامشهر» ظرف مدت 3، 4 ساعت به دست آشوبگران به آتش کشیده شد و حالا اهالی این شهر با مشکل پول نقد مواجه هستند و حتی برای دریافت مبالغ کم از عابربانک، باید مدت‌ها جلوی معدود بانک‌های باقی‌مانده در صف بایستند. یکی از شاهدان عینی درباره رفتار آموزش‌دیده شده اغتشاشگران و اشرار گفته است: «فروشگاه بزرگ شهر را که تخریب کردند، یکی از چیزهایی که اغتشاشگران به غارت بردند، بسته‌های پوشک بچه بود! پوشک‌ها را آغشته به بنزین می‌کردند، بعد آتش می‌زدند و داخل بانک می‌انداختند. پوشک چون بنزین را کاملاً جذب می‌کرد، حجم آتشی که ایجاد می‌کرد، خیلی زیاد بود. اینطور بود که بانک‌ها با این سرعت و شدت آتش گرفت.»
4ـ مردم از مسئولان می‌خواهند حرف‌شان را بشنوند
«پرویز فتاح» رئیس بنیاد مستضعفان حضور مردم را نشان‌دهنده بصیرت آنان و بسیار بامعنا دانست و گفت: ما مسئولان باید حضور مردم را متوجه خود هم بدانیم. مردمی که امروز علیه دشمن شعار سر می‌دهند، معترضند و مسئله و مشکل دارند. مردم بین اعتراض و حمایت از نظام خط فاصله‌ای گذاشته‌اند. وی افزود: وقتی که رهبر معظم انقلاب فرمودند راه مردم از آشوب جداست، راه خود را جدا کردند؛ اما همچنان معترضند‌. تقاضای مردم از مسئولان این است که حرف‌شان را بشنوند و با آنان سخن بگویند. فتاح با تأکید بر اینکه باز مسئولان از مردم عقب افتادند، عنوان کرد: رهبری به خوبی مسئله را مدیریت کردند و تمامی هزینه‌ها را هم به جان خریدند. ایشان فتنه را دفع و اختلافات داخلی را رفع کردند.
▼ اخبار کوتاه
◄ روزنامه لبنانی «الاخبار» با اشاره به سفر وزیر دفاع آمریکا به بغداد نوشت: ظاهراً دیدار نکردن مسئولان عراقی با «مایک پنس» ناشی از سردی روابط بین واشنگتن و بغداد است؛ زیرا آمریکا می‌بیند که عراق به ایران تمایل دارد. مسئولان آمریکایی می‌گویند پنس، عبدالمهدی را تشویق کرده که عراق را از ایران دور و رابطه خود را با تهران قطع کند. یک مسئول برجسته عراقی گفت: فاصله بین عراق و آمریکا هیچ گاه مانند امروز انقدر زیاد نبوده است. شاید آنچه بر خشم آمریکا افزوده، این است که عراق توانسته از بحران موجود عبور کند و گام‌های اصلاحی را بردارد.
◄ وزیر اقتصاد آلمان با توجه به تلاش آمریکا برای ممنوع اعلام کردن ورود شبکه نسل پنجم مخابراتی چین به آلمان گفت: ما در یک دنیای آزاد زندگی می‌کنیم و من به هیچ وجه کشور‌هایی، مانند آمریکا را که به قانون احترام نمی‌گذارند، با کشور‌هایی که در آنجا دموکراسی و احترام به قانون رعایت می‌شود، یکی نمی‌دانم. «پیتر آلتمایر» با یادآوری تلاش آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) برای جاسوسی از آلمان و استراق سمع تماس‌های تلفنی «آنگلا مرکل»، گفت: دولت آمریکا قابل اعتماد و مطمئن نیست.
◄ رئیس کل دادگستری گلستان گفت: فرماندار سابق شهرستان رامیان به اتهام اختلاس، تحصیل مال از طریق نامشروع، تصرف در اموال دولتی و خیانت در امانت بازداشت شده است. افزون بر وی، یکی از کارمندان این فرمانداری، مدیرعامل شرکت تعاونی «خبازان رامیان» و متصدی کارخانه «آرد الماس» گلستان نیز به همین اتهامات بازداشت شده‌اند. این افراد از سال 1397 تاکنون حدود 600 تن آرد دولتی را به جای توزیع بین نانوایی‌ها از شبکه توزیع خارج کرده و آن را در بازار آزاد می‌فروختند.
◄ سه خودروساز بزرگ کشور شش ماه نخست امسال را نیز مانند چند دوره گذشته با ضرر، آن هم ضرری هنگفت به پایان رساندند تا صنعت خودرو کماکان در زیان غوطه‌ور بماند. طبق صورت‌های مالی ارائه شده به بورس از سوی سه خودروساز بزرگ، «ایران‌خودرو»، «سایپا» و «پارس‌خودرو» در نیمه نخست امسال، در مجموع زیانی بالغ بر 9 هزار و 421 میلیارد و 777 میلیون تومان متحمل شده‌اند.
◄ پایگاه «گلوبال ریسرچ» نوشت: ناآرامی‌ها در ایران، از طریق سامانه‌های اینترنتی و شبکه‌های اینترنتی‌ـ اجتماعی، از قبل به دقت برنامه‌ریزی شده بود و ایران با قطع اینترنت، توانست آرامش را به کشور بازگرداند و از این‌رو باید گفت، سازمان سیای آمریکا و بنیاد ملی دموکراسی بار دیگر میلیون‌ها دلار خرج کردند، ولی مانند گذشته شکست خوردند.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/195237/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

پوستر جدید فیلم سینمایی سال گربه منتش شد

واکنش سردار فدوی درخصوص احتمال ورود سپاه به صنعت خودروسازی: هرجا معظم له صلاح بدانند، ورود پیدا می‌کنیم

بازجویی هایی که به مرگ رئیس دانشگاه تهران ختم شد

پیش‌بینی جدید یک کارشناس درباره قیمت خودرو

تاکید روسیه و چین برآتش‌بس کامل و ارسال فوری کمک‌های انسانی به غزه

سرگشتگی و یاس یک فضانورد

پاکستان: سفر رئیسی به اسلام‌آباد موفقیت‌آمیز بود؛ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد

سقوط ین رکورد 34 ساله را شکست

واکنش تند نتانیاهو به اعتراضات ضد اسرائیلی دانشجویان در آمریکا

روسیه: توافقنامه‌های امنیتی با ایران و 3 کشور دیگر در سال جاری اجرایی می‌ شوند

سرمقاله اعتماد/ پدیده‌های اجتماعی و جبر مستقیم

سرمقاله ایران/ تجویز اصولی در برابر آدرس غلطِ «ان‌شاءالله خیرخواهان» چیست؟

سرمقاله دنیای اقتصاد/ انتخابات آمریکا؛ روشنی‌ها و ابهام‌ها

سرمقاله تعادل/ تصویرسازی مطالبات کارگران

سرمقاله همشهری/ نگاه ویژه رهبرمعظم انقلاب به فرهنگ کار

«اسماعیل» دوست نداره من کار کنم

شش سریال پربیننده صداوسیما که درس عبرت مردم شدند

اصولگرایانِ منتقد «گشت ارشاد»، تغییر موضع داده‌اند؟

سرمقاله خراسان/ فناوری ایرانی ، پیشران دیپلماسی اقتصادی

سرمقاله فرهیختگان/ ضرورت ترویج گفتمان مقاومت برای خانواده دانشگاه آزاد

سرمقاله شرق/ محیط زیست به‌مثابه تمام دولت

لوکاشنکو: اوکراین میدانی برای آزمودن نظم جهانی آینده است

کاخ سفید: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند

سرمقاله کیهان/ اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است

سرمقاله وطن امروز/ حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند

ارتش یمن: سه عملیات موفق بر ضد کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی انجام دادیم

گرگ های زیادی اطراف همسرتون هستند

استوری جذاب الناز حبیبی با تم مشکی

عبدی: چند بار دست در حفره حجاب کردید و گزیده شدید؟

گزارش رئیسی از سفر به پاکستان و سریلانکا: برگزاری این سفر در این مقطع، پیام مهمی داشت

استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش رژیم صهیونیستی

رئیس‌جمهور وارد تهران شد

دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)

سردار فدوی: صهیونیست‌ها با حمله به کنسولگری حماقت کردند و باید تنبیه اساسی می‌شدند

واکنش مداخله‌جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای توماج صالحی

رئیسی: شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آماده مشارکت در پروژه‌های عمرانی سریلانکا هستند

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی

استعفای ناگهانی فرمانده یگان ویژه «اشباح» از ارتش رژیم صهیونیستی

بازدید میدانی یحیی السنوار از مناطق درگیری در غزه

آخرین وضعیت شکایت صداوسیما از مهران مدیری و پخش دورهمی؛ در انتظار تعیین تکلیف شبکه نسیم

کاخ سفید ارسال مخفیانه موشک های دوربرد به اوکراین را تایید کرد

رئیسی پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد

چهره ها/ عکس صمیمی بازیگران سریال «نون خ» در دل طبیعت

رژلب‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد سمی هستند

محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست

قابی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم

ادعای جنجالی یکی از عمو‌های فیتیله‌ای علیه مجید قناد!

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی