اخبار محرمانه

آخرين مطالب

نشریه اخبار و تحلیل‌ها دوشنبه 27 آبان اخبار محرمانه از منابع دیگر

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی): دشمن چه چیزی را هدف گرفته است؟ من عرض می‌کنم دشمن یک هدف کوتاه‌مدّت دارد، یک هدف میان‌مدّت دارد، یک هدف بلند‌مدّت دارد. هدف کوتاه‌مدّت دشمن به هم زدن امنیّت کشور است، ایجاد آشوب و فتنه در کشور است، از بین بردن این افتخار بزرگ است که جمهوری اسلامی بحمدالله از آن برخوردار است.(1396/2/20)
پایگاه بصیرت
نشریه اخبار و تحلیل‌ها word
نشریه اخبار و تحلیل‌ها pdf
▼ حرف روز
درس‌های مهمی برای دولتمردان!
اعتراض‌ها و اغتشاش‌های بنزینی 25 آبان 1398 درس‌های مهمی برای دولتمردان داشت؛ موضوعاتی از این قبیل که یک طرح ملی به حساب می‌آید، بدون‌پیوست رسانه‌ای و عملیات روانی، ناهماهنگی با قوا و نیروهای امنیتی، پیامدهایی به دنبال داشت. مهم‌ترین بعد این مسئله که نقش تبدیل‌کننده برخی اعتراضات به اغتشاش را داشت، به شبکه‌های اجتماعی خارج از نظام بر می‌گردد. در سال‌های گذشته و از اغتشاشات سال 88 تا کنون مستندات امنیتی و اطلاعاتی متعددی درباره نقش فزاینده این شبکه‌ها و پیام‌رسان‌ها در «اطلاع‌رسانی»، «سازماندهی» و «هدایت اعتراضات به سمت اغتشاش» به دست آمده است؛ اما پس از گذشت یک دهه از آن حوادث بار دیگر شاهد بازگشت به این مسیر هستیم. در دو روز گذشته شبکه‌های اجتماعی بیگانه، مانند تلگرام، توئیتر، اینستاگرام، یوتیوب و پیام‌رسان واتس‌آپ مسدود بود؛ اما شبکه‌های اجتماعی مانند ایتا، بله و پایگاه‌های خبری ایران فعالیت خود را انجام می‌دادند.
قطع شدن شبکه‌های بیگانه که با انقلاب اسلامی معاندت دارند و بارها صفحات نیروهای انقلابی را مسدود کرده‌اند، اولاً یک عملیات موفق سایبری بود که اشرار را در رسیدن به اهداف و مواضع تخریبی ناکام کرد. ثانیاً به مسئولان کشور بار دیگر اثبات شد تنها سلاح آمریکا برای براندازی در کشور همین شبکه‌های اجتماعی است و این روند در 10 سال گذشته به اثبات رسید. «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه وقت آمریکا در کتاب خاطرات خود از نقش یکی از شبکه‌های اجتماعی آمریکا در آشوب‌های سال 88 پرده برداشته و نوشته است: «در پشت‌ صحنه، گروه من در وزارت خارجه به‌ طور مداوم با فعالان در ایران در ارتباط بودند و برای جلوگیری از تعطیل شدن توئیتر، به‌طور فوریتی مداخله کردند؛ قطع شدن توئیتر به معنای از بین رفتن یکی از وسایل اصلی ارتباطی معترضان بود.»
در روزهای آینده بار دیگر خواهیم دید که فلان مسئول در یک هیبت حق به جانب در مسئله قطع شبکه‌های اجتماعی بیگانه ورود خواهد کرد و به دو قطبی فیلتر و ضد فیلتر دامن زده و نقش اپوزیسیون را در حمایت از این شبکه‌ها می‌گیرد. لازم است که شورای عالی امنیت ملی ضمن سپردن مسئولیت فضای مجازی کشور به نیروهای مسلح، این عرصه امنیتی را از دست افرادی که فضا را برای ناامنی فراهم می‌کنند، خارج کند.
▼ گزارش روز
قطع امید اشرار از مردم
سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین بدون اطلاع‌رسانی دقیق درباره کم و کیف اجرا و اهداف حمایتی این طرح از اقشار کم درآمد در بامداد جمعه، موجی از نگرانی و نارضایتی را در میان مردم ایجاد کرد تا جایی که روز شنبه تعدادی از شهرهای کشور شاهد تجمعات اعتراضی مردم بود! تجمعاتی که در ساعات ابتدایی صبح شنبه در آرامش برگزار شدند؛ اما با گذشت زمان رسانه‌های ضد انقلاب و پیاده‌نظام منافقین، سلطنت‌طلب‌ها و... برای هدایت و مصادره به مطلوب اعتراضات مردمی با تمام توان وارد میدان شدند و برخی اعتراضات به اغتشاشات تبدیل شد، چنانکه برآوردهای اولیه نشان می‌دهد در روز شنبه بیش از 100 بانک و 57 فروشگاه آتش زده شده و میلیاردها تومان خسارت به اموال عمومی وارد شده است! همچنین تلاش برای ورود به مراکز حساس موجب درگیری و جان باختن تعدادی از اشرار شده است!
اما صبح روز یک‌شنبه پس از حمایت رهبر معظم انقلاب از مصوبه سران سه قوه و دستور ایشان برای رفع نگرانی‌های مردم درباره افزایش کالا و تورم و همچنین رسانه‌ای شدن تذکر ایشان به دولت درباره تسریع پرداخت درآمد حاصل از اصلاح قیمت بنزین به جامعه هدف 60 میلیون نفری این طرح، حمایت مجلس شورای اسلامی از تصمیم سران قوا و اعلام آمادگی برای کمک در اجرای دقیق آن و به حداقل رساندن تبعات تورمی، دستور رئیس قوه قضائیه به سازمان بازرسی کشور برای نظارت ویژه بر بازار و جلوگیری از سوءاستفاده برخی واسطه‌ها از افزایش قیمت بنزین، پایان مماشات نیروی‌های امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی با برهم زنندگان نظم عمومی و دستگیری لیدرهای اغتشاشات (23 نفر در بومهن، 2 نفر شیراز، 25 نفر اسلامشهر و...) و البته مهم‌تر از همه اقدام مردم در جدا کردن صف خود از آشوبگران از میان 100 نقطه که در کشور در عصر شنبه شاهد درگیری بودند، آشوب‌ها به کمتر از 10 شهر محدود شد که در آن نقاط نیز جمعیت و میزان درگیری‌ها به شکل محسوسی کاهش داشته و امید دشمنان ملت ایران برای صید آرزوهای‌شان از نگرانی مردم درباره افزایش قیمت بنزین قطع شده است.
▼ خبر ویژه
فرار رو به جلو برای انحراف افکار
در پی شایعه استعفای چند نفر از نمایندگان مجلس به دلیل گران شدن بنزین، «صادق خرازی» درباره نظر اصلاح‌طلبان پیرامون این استعفا مواردی را مطرح کرد و در یادداشتی نوشت: «امروز در گفت‌وگویی که با یکی از دوستان مجلسی‌ام داشتم، اشاره‌ای داشت به اینکه تعدادی از نمایندگان قصد استعفا از نمایندگی دارند، این مسئله بسیار قابل تأمل بود! هر چه با خود اندیشیدم متوجه نشدم که این استعفا چه فایده‌ای برای مردم دارد؟! کدام گره از وضعیت معیشتی مردم را می‌گشاید؟ چه فشاری را از روی دوش دولت تدبیر و امید بر می‌دارد؟ و در نهایت فقط به این نتیجه رسیدم که این اقدام تنها بخشی از مسیر تبلیغاتی دوستان به حساب می‌آید. اقدام به استعفا در شرایطی که تنها سه ماه از عمر مجلس باقی مانده و برخی از حضرات وکلای مجلس کارنامه قابل دفاعی برای ارائه به مردم ندارند برای استفاده در کمپین‌های انتخاباتی‌شان است. این اقدام زیبنده کسانی که شش سال در قدرت بودند و با این دولت همکاری داشته و دارند، نیست. این اقدام، شایسته کار حرفه‌ای کنشگران سیاسی نیست، هنوز ترکش‌های استعفای دسته‌جمعی مجلس ششم اندام اصلاحات را آزار می‌دهد، اینکه در آستانه هفتمین سال دولت مورد حمایت، چنین موضعی گرفته شود یا چنین اقدامی صورت بگیرد، یعنی فرار رو به جلو!!!»
▼ اخبار
1ـ ابراز حمایت از کسانی که باید به آنها گرسنگی داد!
«سیدعباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به ابراز حمایت و همراهی مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا با عده‌ای آشوبگر در برخی شهرهای ایران، ضمن تقبیح و محکومیت این‌گونه حمایت‌ها و اظهارات مداخله‌جویانه گفت: مردم عزتمند ایران به خوبی می‌دانند که این‌گونه اظهارنظرهای ریاکارانه و مزورانه حاوی هیچ‌گونه همدردی صادقانه و دلسوزانه‌ای نیست و اقدامات عده‌ای هرج و مرج‌طلب و تخریب‌گر مورد حمایت امثال ایشان به هیچ‌ وجه سنخیتی با روش و منش قاطبه مردم فهیم و بصیر ایران ندارد. سیدعباس موسوی با اشاره به نیات شوم و بدخواهانه دولت ایالات متحده آمریکا، به ویژه وزیر خارجه این کشور نسبت به مردم کشورمان، افزود: جالب است اظهار همدردی با مردمی انجام می‌شود که تحت فشار تروریسم اقتصادی آمریکا قرار داشته و پیش از این نیز از زبان همین فرد به صراحت بیان شد، باید به مردم ایران گرسنگی داد تا در مقابل ما تسلیم شوند.
2ـ دولت اجازه سودجویی‌ها و گرانی‌های دیگر کالاها را نخواهد داد
«محمود واعظی» رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با تقدیر از حمایت رهبر معظم انقلاب اسلامی از تصمیم سران قوا در اصلاح قیمت بنزین با بیان اینکه «هدف اصلی این طرح کمک معیشتی به طبقه متوسط و کمتر برخوردار است»، اظهار داشت: دولت از سال گذشته همواره به دنبال منابع مورد نیاز برای کمک معیشتی به حدود 60 میلیون نفر بود که با اصلاح قیمت بنزین همه درآمدها میان آنها توزیع می‌شود. حدود نیمی از خانوارهای کشور خودرو ندارند و با این طرح بیشتر از درآمد بنزین بهره خواهند برد. وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره قیمت دیگر کالاها، تأکید کرد: دولت قطعاً این موضوع را در نظر دارد و تلاش خواهد کرد با نظارت و مدیریت بازار، اجازه برخی سودجویی‌ها و گرانی دیگر کالاها را ندهد و با حمایت‌های معیشتی، نگرانی‌های مردم را برطرف کند.
3ـ تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از تشکیل دولت ائتلافی
«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با انتشار اخباری مبنی بر پیشرفت در مذاکرات میان «بنی‌گانتس» رئیس حزب «آبی‌ـ سفید» و «آویگدور لیبرمن» رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» برای تشکیل کابینه، هشدار داد که تشکیل کابینه با ائتلاف مشترک احزاب عربی، کاری خطرناک است. نتانیاهو در نشست حزب لیکود در تل‌آویو که خود ریاست آن را بر عهده دارد، گانتس را متهم کرد که تلاش می‌کند کابینه اقلیتی با ائتلاف احزاب عربی تشکیل دهد. وی افزود: ما نه انتخابات دیگری می‌خواهیم و نه دولتی که به عرب‌ها تکیه کند. نتانیاهو تلاش می‌کند تا جایی که می‌تواند همه اعضا و نمایندگان کنست از حزب لیکود را علیه رهبر حزب آبی‌ـ سفید بسیج کند و مانع از تشکیل دولت ائتلافی با حمایت از فهرست مشترک احزاب عرب ساکن سرزمین‌های اشغالی شود.
4ـ به اخلالگران و فرصت‌طلبان اجازه اخلال و ناامنی نمی‌دهیم
«سردار اشتری» با بیان اینکه به اخلالگران و فرصت‌طلبان اجازه اخلال و ناامنی نمی‌دهیم، گفت: مطمئناً نیروی انتظامی در کنار مردم و در خدمت امنیت آنان است؛ چرا که «امنیت مردم» و «حفاظت از اموال عمومی و مردمی» خط قرمز ماست. فرمانده ناجا ادامه داد: بحمداللّه پلیس وظایف خود را به خوبی انجام داده و در همین جا اعلام می‌کنم کسانی که قصد اخلال، بی‌نظمی و تعدی به حقوق مردم را دارند یا قانون‌گریز هستند، بدانند که براساس قانون با آنها برخورد خواهد شد. وی یادآور شد: طی روزهای اخیر به همت همکارانم، تعدادی از اخلالگران و فرصت‌طلبان شناسایی و برخورد لازم با آنها صورت گرفته و بحمداللّه اکثر آشوب‌ها پایان یافته است.
▼ اخبار کوتاه
◄ «سمیه محمودی» نماینده مردم شهرضا در مجلس با اشاره به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ افزایش قیمت بنزین و سهمیه‌بندی آن، گفت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دولت باید با نظارت دقیق خود اجازه ندهد تا گرانی قیمت بنزین فرصتی را در اختیار سوءاستفاده‌کنندگان قرار دهد. وی همچنین افزود: دولت در ماجرای تخصیص ارز 4200 تومانی به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کالاهای اساسی نتوانست نظارت دقیقی داشته باشد و این ارز در اختیار عده‌ای خاص قرار گرفت و آنها نیز این کالاها را با ارز دولتی خریدند و با ارز 14 هزار تومانی به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مردم عرضه کردند. امیدوارم در ماجرای افزایش قیمت بنزین بتواند بر بازار نظارت و کنترل دقیقی داشته باشد.
◄ هفته گذشته رسانه رسمی کره شمالی در واکنش به موضع‌گیری‌های «جو بایدن» علیه «پیونگ‌یانگ»، در مطلبی انتقادی نامزد پیشتاز دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 را به یک «سگ هار» تشبیه کرد که «باید آنقدر او را با چوب زد تا بمیرد.» ترامپ در واکنش به این موضع‌گیری، در توئیترش نوشت: «آقای رئیس [کیم جونگ اون]، جو بایدن شاید «خوابالو» و «بسیار کند» باشد، اما یک «سگ هار» نیست.»
◄ سازمان اطلاعات سپاه فجر استان فارس دو نفر از فریب‌خوردگان و لیدرهای وابسته به گروه‌های معاند نظام را در اعتراض‌های روز شنبه شیراز نسبت به افزایش قیمت بنزین، دستگیر کرد. این دو نفر با وعده‌های اقامت و پرداخت پول، مأموریت پیدا کرده بودند ضمن تحریک مردم برای حمله به اماکن کلیدی و تخریب اموال عمومی، فیلم این رویداد را تهیه و برای سرکردگان خود در خارج از کشور ارسال کنند.
◄ «احمد توکلی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آقای روحانی در حاشیه جلسه روز جمعه با رهبر معظم انقلاب گزارشی مختصر از روند اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین به رهبری ارائه کردند که رهبر معظم انقلاب به رئیس‌جمهور گفتند، مناسب بود همزمان با اجرای این طرح اولین پرداخت نقدی یارانه‌ها نیز صورت می‌گرفت، ولی حالا که انجام نشده، لازم است زودتر اقدام کنید.
◄ «عطاء‌الله مهاجرانی» در توئیترش نوشت: اپوزیسیون منحوس‌ برانداز برای چهارمین بار کوشید بر موج اعتراض مردم‌سوار شود و گاری شکسته بسته‌اش را از توی چاله 41 سال سرنوشت رو به زوالش بیرون بکشد، پمپئو هم رقصی و اشاره‌ای کرد که برو هواتو دارم! مثل 78، 88 و96 این جمع شلخته چارلنگی مات و مبهوت خواهد ماند.
ترنم زندگی
برای ایجاد تغییر در همسرتان، ابتدا او را با همان شخصیت پذیرا باشید و سپس ماهرانه و مدبرانه انتظارات
خود را بیان کنید.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/191672/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

شهادت فرمانده گردان طولکرم در سرایاالقدس

حمله مقاومت فلسطین به شهرک «سدیروت»

خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ

شهادت یک جوان فلسطینی در کرانه باختری

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: مسئولان متوجه اطرافیان کذاب و هتاک باشند

قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل‌کشی اسرائیل در غزه

عراق از حملات امروز به اصفهان ابراز نگرانی کرد

هشدار صندوق بین‌المللی پول نسبت به تبعات تصرف دارایی‌های روسیه

وقتی هیچی از هنر نقاشی نمیدونی

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

واکنش معنادار وزیر روحانی درخصوص تذکر دفتر رهبری به مسئولان بخاطر رفتار بی‌قاعده در حجاب

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

پیشرفت در مذاکرات صلح باکو و ایروان

اظهارات لاوروف درخصوص صحبت‌های جنجالی بورل

شیرین: تا وقتی بله نگفته بودیم، هیشکی قصد ازدواج نداشت حالا همه میخوان زن بگیرن!

وقتی ناراحتی از اینکه مخ زن خودت رو زدی

راهپیمایی تهرانی‌ها در حمایت از عملیات «وعده صادق»

لاوروف: روسیه از طریق کانال‌های دیپلماتیک به اسرائیل اطلاع داده که ایران خواهان افزایش درگیری نیست

ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی

شمار شهدای غزه از 34 هزار نفر گذشت

اوربان: اروپا یک قدم تا ارسال سرباز به اوکراین فاصله دارد

رپ خوانی بحرانی برای سید جواد هاشمی

روایت سفیر ایران در فرانسه از ماجرای تهدید به انفجار یک فرد در مقابل کنسولگری ایران

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم

ناتو تعداد بیشتری سامانه پدافند هوایی به اوکراین ارسال می کند

سرقت 250 هزار سند در حمله هکری «انانیموس» به ارتش رژیم صهیونیستی

استوری جدید و متفاوتی که منوچهر هادی منتشر کرد

چهره ها/ تغییر چهره «گلنار» سریال گیلدخت بعد از 3 سال

ببعی به زبان ترکی هم مسلطه!

چهره ها/ سلفی جالب نصرالله رادش و همسرش وایرال شد

سی‌ان‌ان: شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

ادعای یک نشریه انگلیسی: بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است

سلمان: بن افلک جنفیر رو همچین ماه عسلی نبرده بود که من آوردمت!

توصیه بامزه فامیل دور به آقای مجری

امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی پاسخ می‌دهیم

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائیل و اوکراین

نمک های بی پایان علی صادقی در سریال خانه به دوش

ماجرای عاشق شدن دیبی در جوانی

رویترز: کشورهای غربی با هدف تنش‌زدایی از طریق ترکیه به ایران پیام داده‌اند

وزیر خارجه انگلیس خطاب به نتانیاهو: سپاه را به عنوان نهاد تروریستی شناسایی نمی‌کنیم

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی