اخبار محرمانه

آخرين مطالب

تلاش مشترک آلمان و فرانسه برای تشکیل شورای امنیت اروپایی بین الملل

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - تسنیم / وزیر امور خارجه آلمان ضمن حمایت از ناتو در برابر انتقادهای فرانسه از تلاش‌ها و رایزنی‌های خود با همتای فرانسوی اش برای تشکیل شورای امنیت اروپایی خبر داد.
"هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان در مقاله‌ای که در هفته نامه "اشپیگل" به چاپ رسیده است نوشت: رئیس جمهور آمریکا نیروهای خود را بدون هماهنگی با تنگاتنگ ترین شرکای خود از شمال سوریه خارج می کند. ترکیه بدون توجه به هشدارهای آمریکا و اتحادیه اروپا در سوریه دخالت نظامی می کند. رئیس جمهور فرانسه هم مرگ مغزی ناتو را اعلام می کند. همه این ها در عرض چند روز اتفاق می افتد گویا که تاریخ جهانی به سرعت در حال پیشرفت است.
هایکو ماس در بخش دیگری از این مقاله نوشت: سی سال بعد از سقوط دیوار برلین پایان این قصه رقم نخورد و گویا آینده بازتر، غیر قابل پیش بینی تر و مبهم تر از همیشه به نظر می رسد.
مسئله غرب و شرق مدتهاست که دیگر نگرانی واشنگتن نبوده، بلکه یک مسئله سیاست جهانی بدون در نظر گرفتن اینکه چه کسی در کاخ سفید حکومت می کند شده است. این وضعیت جهان است و بنابراین این خوب و درست است که آلمان این روزها درباره سیاست خارجی بحث می کند.
در ادامه این مقاله این پرسش مطرح شده است که حالا اوضاع چگونه است؟ دیگر این یک مسئله بدیهی نیست که ما در آلمان در صلح و آرامش زندگی کنیم. در سال های اخیر همواره گفته می شود که آلمان باید مسئولیت بیشتری را برای صلح و امنیت در دنیا بر عهده گیرد. در این لحظه تاریخی ما می بینیم که فراتر از این وظیفه همچنان مسائل فوری تری هم وجود دارد، ما باید مسئولیت را بر عهده گیریم تا از امنیت خود در اروپا و آلمان دفاع کنیم.
به همین دلیل است که مسائل سیاسی در مرکز چارچوب بین المللی قرار دارد که ما می خواهیم در آن صلح و امنیت را در آِینده برای کشورخود و اروپا تامین کنیم.
سه نکته در اینجا حائز اهمیت است:
اول اینکه "امانوئل ماکرون" حق دارد وقتی که یک اروپای مستقل و قدرتمند را در مرکز ارزیابی های خود قرار می دهد. در آِینده ما اروپاییان باید مسئولیت بیشتری را برای امنیت خود بر عهده گیریم. به همین دلیل ما در تلاشیم همراه با فرانسه اروپایی رابسازیم که در سیاست های امنیتی بسیار نزدیکتر عمل می کند. در این میان پیمان آخن که همکاری هر چه بیشتر در توسعه مهارت، ابتکار عمل و تقویت مدیریت بحران مدنی را مد نظر دارد سنگ بنای ما است.
دوم اینکه چگونه ما می توانیم یک اروپای قدرتمند و مستقل را به بهترین شکل به دست آوریم مسئله‌ای است که در این باره باید با دوستان فرانسوی خود یک راه مشترک ردست یابیم. برای آلمان این مسئله آشکار است تضعیف ناتو حطا است.. بدون ایالات متحده نه آلمان و نه اروپا نمی توانند به صورت موثر از خود حمایت کنند.
این مسئله‌ای است که نقض پیمان موشکی از طرف روسیه برای ما روشن کرده است. یک سیاست خارجی و امنیتی بدون واشنگتن غیر مسئولانه است و جدایی امنیت اروپا و آمریکا خطرناک است.
هایکو ماس در ادامه این مقاله نوشت: ما سال ها به ناتو نیاز خواهیم داشت. این برای تقسیم بار، همکاری بین المللی و چند جانبه گرایی لازم است و اگر روزی اروپا بتواند از امنیت خود دفاع کند ما باید همچنان خواهان این ائتلاف نظامی باشیم. درست است ما خواهان یک اروپای قدرتمند مستقل هستیم، اما ما آن را به عنوان بخشی از یک ناتوی قدرتمند و نه جایگزینی برای آن می خواهیم.
سوم اینکه ما اروپاییان در مسائل امنیتی نباید دچار جدایی شویم. با آلمان به تنهایی هیچ راه ویژه ای نه به سمت مسکو و نه در مسائل دیگر وجود نخواهد دشت.همسایگان ما در کشورهای بالتیک و لهستان می توانند اعتماد کنند که ما نیازهای امنیتی آن ها را به اندازه نیازهای خود در این زمینه جدی می گیریم.
در بخش دیگری از این مقاله آمده است که در این دوران دراماتیک ما باید رویکرد خود را در راستای یک اروپای قدرتمند و نه به عنوان مدلی جانشین و بلکه به عنوان موتوری برای احیای اتحاد ناتو حفظ کنیم. این نه به عنوان یک پروژه تنها آلمانی-فرانسوی بلکه به عنوان یک تلاش مشترک برای همه اروپایی ها لازم است. تنها این گونه است که امنیت واقعی برای اروپا وجود خواهد داشت. آلمان به عنوان کشوری در مرکز اروپا باید در این راستا نقشی محوری، میانجی گرانه و میانه رو داشته باشد. اگر ما این رهبری را بر عهده نگیریم هیچ کس آن را انجام نخواهد داد.
ما به صورت ملموس در این راستا کار می کنیم از جمله در بحران اوکراین، از طریق حمایت از فرآیند قانون اساسی در سوریه در مسئله برنامه اتمی ایران و در راستای پایداری مناطق آفریقایی و مذاکرات آتش بس در لیبی.
هایکو ماس در بخش دیگری از این مقاله تصریح کرد که ایده ای را که من همراه با همتای فرانسوی خود روی آن کار می کنم و برای من در مرکز مسائل رهبری اروپا قرار دارد مسئله شورای امنیت اروپایی است.
وی همچنین گفت که ما به چنین معیاری به عنوان نهادی که اروپایی ها در چارچوب آن فعالیت های سیاست خارجی و امنیتی خود را انجام دهند نیاز داریم. انگلیس حتی اگر اتحادیه اروپا را ترک کند باید بخشی از این نهاد اروپایی باشد. واشنگتن هم باید شریک مهم ما باشد. در این تشکل ما می توانیم هسته سیاست امنیتی و خارجی اروپایی که در دوران بحران به آن نیاز داریم را ایجاد کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/188564/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

ادعای رسانه عبری درباره اصابت موشک به دیمونا جنگ روانی است

«کارخانه هیولاها» در ایران روی صحنه رفت

امیرعبداللهیان: عملیات دفاع مشروع و اقدام متقابل ایران پایان یافته است

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

سازمان بهداشت جهانی: حجم ویرانی بیمارستان‌های غزه فاجعه‌آمیز است

فقط حرکتای صورت سلمان که به شیرین میگه منو لو نده!

بازیگر نقش سیروس قایقران در «پرویزخان» کیست؟

بیانیه بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی آمریکا

امیرعبداللهیان: در صورت تعرض به منافع ایران، در پاسخ‌گویی لحظه‌ای تردید نخواهیم کرد

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

با کودک مثل خودش صحبت کنید

غربت مرتضی

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

سلامت جسمی- روانی صهیونیست‌ها وخیم‌تر شده است

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

گوترش: خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد

اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد

ویدیوی اکران مردمی «بی بدن» با حضور بازیگران معروف

منبع آگاه: ادعای «معاریو» درباره حمله به دیمونا توسط ایران کذب است

اردوغان: باید در راستای توقف نسل‌کشی در غزه تلاش کنیم

امیرعلی نبویان در «پدرخوانده 3» حضور دارد؟

خط و نشان عضو کمیسیون امنیت ملی برای کشورهای عربی منطقه

رئیسی: گذشت زمانی که می‌خواستند با برجام 2 و 3 روی موشک‌های ما معامله کنند

بالاگرفتن نقدها به سریال‌های رمضانی

پورمختار: تلقی احمدی نژاد از «کشور» بودن اسرائیل درست نیست

خانم های باردار میوه های بهاری بخورند یا نه؟

پدافندهایی که مغلوب موشک ایرانی شدند

از چاله به چاه؟

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

درس مهم برنامه «اسکار» مهران مدیری به مسئولان

غیبت معنادار حسین مرعشی در جلسه حزب کارگزاران

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

رهبر انصارالله: کشتی‌های مرتبط با رژیم اشغالگر در معرض عملیات‌های ما هستند

چهره ها/ عکسی از لاله اسکندری که دوباره وایرال شد

حملات صهیونیست‌ها به فلسطینی‌ها به بالاترین حد از سال 2006 رسید

رئیس‌جمهور: اگر اسرائیل خطا ‌کند‌ پاسخی خواهیم داد که ‌پشیمان ‌شوند‌

خبرهای مهم درباره تجهیزات نظامی نیروی زمینی ارتش

متحدان اسرائیل در برزخ

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

کارگردانی که هرچه ساخت ماندگار شد

دیدار جمعی از دیپلمات‌های وزارت خارجه با ولایتی

حقیقت‌پور: باید در داخل، مداراگر باشیم

سریال های معروفی که «لعیا زنگنه» بازی کرده است

واکنش رئیسی به درگذشت پرویز داودی

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها

تعقیب سرباز روسی توسط پهپاد انتحاری اوکراینی؛ نتیجه را ببینید

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی