اخبار محرمانه

آخرين مطالب

بر مدار پیروزی اخبار محرمانه از منابع دیگر

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - وقایع سال‌های اخیر در منطقه غرب آسیا گویای تغییر ماهیت و موازنه قدرت در این منطقه است. قدرت به معنای متداول آن در روابط بین‌الملل که بر شاخصه‌های ناعادلانه در چنین نظامی متکی است، ماهیت انقلابی و تحول‌خواهانه یافته و از سوی دیگر عقب راندن گروه‌ها و رژیم‌های وابسته به غرب از سوی محور مقاومت، موازنه قدرت را به سود این محور تغییر داده است. بر کسی پوشیده نیست که «ایران» سردمدار محور مقاومت برای ساخت هندسه جدید قدرت در منطقه و جهان چه هزینه‌های سنگینی پرداخته و اکنون میوه‌های آن را که تبدیل شدن به جزیره ثبات در منطقه پرآشوب غرب آسیاست، می‌چیند. این تحولات تا حد زیادی نشان داد، اتفاقات در عراق، سوریه، لبنان، عربستان و یمن بخش‌هایی از جورچین بزرگ انقلاب معنوی و زیربنایی در منطقه غرب آسیا به منظور گسترش عدالت‌خواهی ملت‌ها در برابر استکبار جهانی است. مروری بر رویدادها نشان می‌دهد، ضریب نفوذ و اقتدار محور مقاومت قابلیت رو به توسعه و پیش‌رونده دارد. در ادامه بخشی از عملیات‌ها و پیروزی‌های گروه‌ها و کشورهای محور مقاومت مرور خواهد شد.
پایگاه بصیرت / امیر جعفری
لبنان / سخنرانی‌های آتشین « سیدحسن نصراللّه » و حمایت وی از جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی در کنار پاسخ‌های کوبنده به رژیم صهیونیستی، از جمله مواردی است که در ماه‌های اخیر سبب تقویت محور مقاومت شده است . رهبر حزب‌اللّه در ایام محرم سخنرانی‌های حماسی در حمایت از محور مقاومت و امام خامنه‌ای داشتند ؛ به گونه‌ای که پرچم حزب‌اللّه را در دفاع از محور مقاومت به رهبری رهبر معظم انقلاب بالا برد . ایشان گفتند : « امشب و فردا به ترامپ و نتانیاهو می‌گوییم که ما قومی هستیم که نه محاصره، نه تحریم، نه فقر و نه گرسنگی به اراده ما خللی وارد نمی‌کند . در برابر آمریکا و اسرائیل به امام خامنه‌ای، می‌گوییم که ای فرزند حسین ( ع ) ، ما تو را تنها نمی‌گذاریم . » همچنین حزب‌اللّه لبنان در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی حملات موفقی در مرز لبنان علیه سربازان این رژیم ترتیب داد و تلفات سنگین نظامی و جانی را به ارتش صهیونیستی تحمیل کرد . حملات راکتی دقیق حزب‌اللّه در 9 شهریور ماه صورت گرفت . پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی سبب شد تا هزینه‌های این رژیم برای حملات متجاوزانه بالا برود و در چند هفته اخیر خبری از حملات رژیم صهیونیستی نیست .
یمن / زمانی که حملات وحشیانه ائتلاف عربی به یمن در اسفند 1394 آغاز شد، کمتر کسی گمان می‌کرد با توجه به قدرت آتش و تجهیزات فوق مدرن سعودی و امارات، یارای مقاومت برای یمنی‌ها وجود داشته باشد؛ اما یمن به باتلاق متجاوزان تبدیل شده است؛ حمله پهپادی اردیبهشت ا نصارالله یمن و هدف قرار دادن خط لوله نفت شرق به غرب عربستان که نفت این کشور را به دریای سرخ منتقل می‌کرد؛ عبور از سامانه های پدافند هوایی آمریکایی عربستان و هدف قرار دادن تأسیسات نفتی آرامکو با موشک کروز و پهپاد که به کاهش 5 میلیون بشکه از تولیدات نفتی سعودی منجر شد و دست خالی رژیم سعودی برای پاسخگویی به مقاومت یمن و در نهایت عملیات « نصر من‌ اللّه » با فاصله کوتاهی از هدف قرار گرفتن تأسیسات آرامکو، سرتیپ « یحیی سریع » سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد، این نیروها طی عملیاتی موفقیت‌آمیز به ‌نام « نصر من اللّه » در محور نجران، یک تیپ کامل از ارتش سعودی را به‌اسارت درآورده و صدها خودروی نظامی و زرهی را به‌ غنیمت گرفته‌اند و همچنین صدها کیلومتر از بخش‌های تحت سیطره متجاوزان را آزاد کرده‌اند .
فلسطین و سوریه / شکست توطئه غربی - عبری - سعودی برای ایجاد جنگ داخلی در سوریه و سرنگون کردن دولت قانونی بشار اسد و پاکسازی سوریه از نیروهای تروریستی و تکفیری و افزایش ثبات دمشق، بار دیگر سوریه را وارد معادلات قدرت در محور مقاومت برای نقش‌آفرینی در رویدادهای منطقه کرده است . برخی کشورهای عربی در حال رایزنی و مذاکره با دمشق برای بازگشایی سفارت‌خانه هستند و احتمال بازگشت سوریه به اتحادیه عرب افزایش یافته است تا آنجا که در آخرین نشست این اتحادیه عربستان از دولت عراق خواسته است تا مقدمات بازگشت سوریه به اتحادیه عرب را فراهم کند . در کنار این تجاوز ترکیه به سوریه و حمله به مواضع کُردهای شمال سوریه، موقعیتی را فراهم کرده تا کُردها به سمت بشار اسد چرخش داشته باشند . اخراج آمریکا از سوریه نیز از دیگر موفقیت‌هایی است که باید به آن اشاره کرد . از سوی دیگر نیروی مقاومت در فلسطین نیز با ایجاد قدرت بازداندگی و پاسخ‌‌های دقیق به هر تهدید و حمله صهیونیستی خواب را از چشمان صهیونیست‌ها ربوده‌اند .
عراق / روابط قدرت در عراق و پیچیدگی قومیت‌ها و گروه‌ها همواره درگیری‌های داخلی را به دنبال داشته است . از سویی قدرت‌گیری حشدالشعبی و الفتح در عراق سبب شده است تا سناریوهایی برای تحت‌الشعاع قرار دادن این قدرت از سوی دشمنان پیاده‌سازی شود . « عادل عبدالمهدی » نخست‌وزیر عراق، در یک سال اخیر توانست بیکاری را کاهش دهد و مبارزه موفقیت‌آمیزی با فساد داشته باشد . با وجود این، محور عبری، عربی و غربی سناریوی انحلال حشدالشعبی و ادغام آن در ارتش را دنبال کرد و بر همین اساس در کنار فشار به دولت عراق، تلاش کرد با ایجاد آشوب‌هایی در شهرهای شیعه‌نشین، بسیج عراق و مرجعیت را روبه‌روی مردم عراق به عنوان مسبب اصلی مشکلات اقتصادی قرار دهد؛ اما با وجود سرمایه‌گذاری‌های هنگفت برای بی‌ثبات‌سازی عراق در آستانه پیاده‌روی اربعین، فتنه عراق به شکست انجامید . در واقع، حضور میلیون‌ها زائر حسینی در عراق و افزایش توان مانور حشدالشعبی در عراق موقعیت منحصربه فردی را برای محور مقاومت ایجاد کرده؛ موقعیتی که حشدالشعبی را به فکر تشکیل نیروی هوایی نیز انداخته است .

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/183762/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جامساز مطرح کرد: کسری بودجه و تورم مهمترین چالش اقتصاد ایران در سال 1403

اولین آرزوت موقع تحویل سال چیه؟

اجرای آهنگ خواننده ممنوع‌الکار توسط ژیلا صادقی!

سقف برداشت از حساب‌های بانکی افزایش یافت

سازمان‌ ملل: خطر مرگ دسته‌جمعی در غزه قریب‌الوقوع است

قابی از آقای خواننده در تلویزیون که متعجبتان می‌کند

دستور رحیم سرهنگی برای ترخیص فوری کالاها از گمرک سازمان منطقه آزاد کیش در ایام نوروز

آغاز مذاکرات رژیم اسرائیل با مصر و قطر برای دستیابی به توافق آتش بس در غزه

همه اینا یک نقشه از پیش تعیین شده بود

تشکیل کمیته بحران شرکت متن در پی هشدار هواشناسی در استان‌های غربی کشور

برشی جالب از ریش گرو گذاشتن وزیر کار در چانه‌زنی با نمایندگان کارفرمایی

چارلز میشل: اروپا باید برای جنگ آماده شود

خاطره رضا هلالی از معلمی که او را از کلاسش بیرون انداخت!

جلوگیری از سوختن روزانه 30 میلیون فوت مکعب گاز مشعل در میدان آزادگان شمالی

اعزام بیش از یک هزار کارشناس فنی عملیاتی به جایگاه‌های عرضه سوخت در قالب طرح گلگشت نوروزی

نزدیک شدن یک زن به بایدن در کمپین انتخاباتی و دخالت محافظان

آمار فاجعه‌ مرگ ناشی از تصادفات جاده‌ای در ایران

پرونده مزد 1403 بسته شد

آمار شهدای غزه به 31 هزار و 819 نفر افزایش یافت

سیل در اندونزی هزاران نفر را آواره کرد

تقلید صدای علی زندوکیلی با آهنگ صنم

رئیسی: ایران آماده حفظ ثبات در قفقاز جنوبی است/ پوتین: روابط دو کشور رو به رشد است

تشدید نظارت بر جایگاه‌های سوخت کشور

تاکید پاشینیان بر حل اختلاف مرزی با باکو برای جلوگیری از درگیری

جرئت یا حقیقت با دکتر حسابی در برمودا!

بزرگترین انتخابات جهان در هند

ترکی، مشهدی، اصفهانی و آبادانی حرف زدن داویدز

اظهارات سخنگوی هواپیمایی هما درباره تحقق شعار سال 1402 و چالش‌های پیش رو

واردات نفت چین از روسیه رکورد جدید می‌زند

سال نو به سبک نئاندرتال‌ها در غار قلعه‌کرد ایران/ عکس

تغییر همزمان مدیرعامل 6 شرکت سایپا

چهره‌ها/ عکس پرانرژی حامد آهنگی و بهنام بانی در کنسرت

رام‌الله: زمان آن فرا رسیده یک بار برای همیشه فلسطین را آزاد کنیم

چهره‌ها/ خاص‌ترین لحظه سال برای همسر بیرانوند

دیگه قراره یک یادش بخیر قبل خاطرات خوب امسال بیاد

فروش استقلال 10 روز پس از عرضه سهام پرسپولیس

نتانیاهو گانتز را از مذاکرات تبادل اسرا حذف کرد

پوستر «آسمان غرب» رونمایی شد/ برای مردمت بجنگ!

علی ضیا اولین برنامه نوروزی یوتیوب را ساخت

پرویز پرستویی و هدیه تهرانی به نمایش‌ خانگی آمدند

خداحافظی «فسیل» از سینماها

اولین تصویر از فصل سوم زخم کاری

روایت «مشرق» از پروژه حذف رضا پهلوی

اعتراف جنجالی علی پروین روی آنتن تلویزیون: خطم را 7 میلیارد می‌خرند!

آغاز ریاست ایران بر کنفرانس خلع سلاح

امشب فرزاد حسنی به تلویزیون برمی‌گردد

گفتگوی قرآنی رهبر انقلاب با دو دختر حافظ قرآن

سردار تنگسیری: نفت ما را هر جای این دنیا بدزدند مقابله به مثل می‌کنیم

نفت و گاز اروندان معین شهرستان دشت آزادگان برای مقابله با حوادث سیل احتمالی شد

توزیع بیش از 140 میلیون لیتر بنزین در روز 28 اسفند ماه

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی