اخبار محرمانه

آخرين مطالب

نشریه اخبار و تحلیل‌ها یک‌شنبه 28 مهر اخبار محرمانه از منابع دیگر

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی): صفا و نورانیت شما عزیزان بسیار مغتنم است و بنده از خداوند متعال مسئلت می‌کنم که ما و شما را همواره در مسیر مستقیم ثابت قدم بدارد، چرا که اگر شما در این مسیر حق ثابت قدم باشید، کشور و دنیا اصلاح و بشریت از منافع آن بهره‌مند می‌شود.(1398/7/27)
پایگاه بصیرت
نشریه اخبار و تحلیل‌ها word
نشریه اخبار و تحلیل‌ها pdf
▼ حرف روز
توصیه تاریخی
«ثبات قدم» مهم‌ترین و تنها توصیه امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) به تشکل‌های دانشجویی در روز اربعین بود؛ این کلیدواژه‌ پیام‌های بسیار مهمی در خود دارد؛ همه پیروزی‌ها و موفقیت‌های جبهه اسلامی نتیجه ثبات قدم و حرکت پیوسته در مسیر حق بوده است و این جبهه هرچه ضربه دیده ناشی از بی‌توجهی به این مسئله و انحراف از مسیر حق است؛ مسئله‌ای که از چالش‌های نظام اسلامی در طول عمر خود بوده است. بسیار اتفاق می‌افتد که مسئولی پس از مدتی مشغول دنیا می‌شود و ثروت و قدرت او را فریب داده، آرام‌آرام از مسیر صحیح دست بر می‌دارد تا آنجا که با تغییر مسیر سبب تشکیک در مسیر حق هم می‌شود. «منذربن‌جارود» در‌ زمان امام علی(ع) از سپاهیان ایشان بود و در‌ جنگ‌های جمل و صفین در‌ رکاب ایشان جنگید.
ابن‌جارود در‌ هنگامه‌ای که بسیاری از یاران امام ساز جدایی می‌زدند، به امام علی(ع) گفت: ما سخن معاویه و عمرو عاص را شنیدیم و بر باطن و ظاهر ایشان واقف گشتیم. اکنون اگر دل تو چنان می‌خواهد که با این قوم جنگ کنی، هنوز لشکر ما قدرت ایستادگی دارد و ما نیز همگی مطیع و فرمان‌بردار هستیم. وی پس از جنگ صفین مسئولیت مهمی از امام دریافت می‌کند؛ اما به دلیل نداشتن ثبات در مسیر حق از سوی امام علی(ع) عزل و زندانی می‌شود و سپس با وساطت یکی از یاران امام نجات می‌یابد... انحراف از مسیر حق کار او را به جایی رساند که مردم را به بیعت و همراهی عبدالملک مروان می‌خواند...
در روزهای گذشته خبرهای نامه‌نگاری برخی نیروهای حزب‌اللهی در عرصه عمومی یا فردی که با «آمدنیوز» و «موساد» کار می‌کرده و ظاهر حزب‌اللهی داشته، تلنگری بود که نیروهای انقلابی را بیدارتر کرد؛ یادمان نمی‌رود که چند سال پیش در جریان بازدید از حوزه‌ها، رابط دستگیرشده آمدنیوز را دیدیم که برای جمعی از نیروهای حزب‌اللهی سخنرانی می‌کرد، سخنان تند و آتشین آن روز او که مدعی بود از همه چیز اطلاع دارد و فقط به دنبال افشاگری‌، تخریب و ناامید کردن جوانان انقلابی بود، سبب شگفتی شد. او حامیان دو نفر از نامزدهای جریان اصولگرا را به نفوذی بودن متهم ‌کرد و حتی مدعی شد، اگر در عملیات «خان طومان» حضور نداشت، 600 تا 700 نفر کشته می‌شدند.
▼ گزارش روز
غرب، مروج تروریسم
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتر خود نوشته است: «همین‌ الآن به من اطلاع داده شده که برخی از کشورهای اروپایی برای اولین بار مایل هستند داعشی‌هایی را که از کشورهای آنها آمده‌اند(به سوریه) تحویل بگیرند. این خبر خوبی است، ولی باید همان وقتی انجام می‌شد که دستگیرشان کردیم.» با دقت در جملات مطرح شده از سوی ترامپ به خوبی قابل درک است که عامل اصلی بحران سوریه از سال 2011 به بعد کشورهای غربی هستند؛ به این صورت که غرب با ایجاد داعش(چیزی که هیلاری کلینتون به آن اعتراف کرده است) در منطقه غرب آسیا، هزاران نفر از افراد بزهکار کشورهای خود را به سمت سوریه گسیل کرد. این افراد به مدت هشت سال سوریه را مرکز جولانگاه اقدامات تروریستی خود قرار داده‌ و تا ‌توانستند این کشور را ویران کردند. نکته نغز موضوع اینجاست که غربی‌ها همزمان با مدیریت میدانی آشوب‌ها از طریق کسانی که به نیابت از غرب برای تجزیه کشورهای اسلامی در منطقه به جنایت دست می‌زدند، ادعای مبارزه با تروریسم را مطرح کردند و ائتلاف نمادین علیه مبارزه با تروریسم و داعش تشکیل دادند و نزدیک به چندین سال منطقه را ناامن نگه داشتند. به راستی، هدف اصلی کشورهای اروپایی از این اقدام چه بوده است؟ پاسخ ساده است؛ آنها درصدد هستند هر طور شده غرب آسیا در جنگ و خون‌ریزی باشد؛ از این رو سیاست آنها بر این است که با تولید ناامنی مدیریت شده در منطقه، امنیت و منافع خود را تأمین و تضمین کنند. بنابراین تفکر لیبرالیسم غربی با فدا کردن زیرساخت و افراد بیگناه کشورهایی، همچون سوریه، عراق و... به دنبال آرامش در سرزمین‌های خود هستند. نکته جالب اینجاست که راهبرد ناامنی در واشنگتن و بروکسل طراحی می‌شود و متأسفانه در غرب آسیا از سوی برخی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس در منطقه به اجرا در می‌آید. ایجاد داعش مرحله آخر توطئه‌چینی غرب نخواهد بود و بدون شک تاکتیک جدید برای برهم زدن امنیت منطقه در حال طراحی است.
▼ خبر ویژه
توصیه به نقض قوانین بین‌المللی!
«مایک پمپئو» در پی دیدار خود با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و همچنین «یوسی کوهن» رئیس سازمان اطلاعاتی رژیم صهیونیستی‌ (موساد) گفت: چنانچه اسرائیل احساس تهدید کند، نباید با قوانین یا مرزهای بین‌المللی محدود و مقید شود و همواره می‌تواند به حمایت آمریکا تکیه کند. پمپئو در گفت‌وگو با روزنامه «جروزالم‌پست» گفت: «دولت آمریکا همواره «بسیار شفاف» عمل کرده و به اسرائیل برای از بین بردن هرگونه جوانه «تهدید از جانب ایران» در سراسر منطقه آزادی عمل بسیار داده است.» وی در ادامه مدعی شد، «رژیم صهیونیستی برای درگیر شدن در هر فعالیتی که امنیت مردم اسرائیل را تضمین کند، از حق بنیادی برخوردار است و این حقی است که نه تنها کشورها از آن برخوردارند، بلکه وظیفه و تعهد آنها نیز به شمار می‌رود.» این ادعاهای وزیر خارجه آمریکا در حالی مطرح می‌شود که خروج نیروهای نظامی آمریکا از خاک سوریه سبب نگرانی مقامات رژیم صهیونیستی شده است. تحت این شرایط، وزیر خارجه آمریکا تلاش می‌کند مقامات رژیم اشغالگر قدس را مطمئن کند که همتایان آنها در واشنگتن همچنان به حمایت از این رژیم پایبندند. گفتنی است، سفر پمپئو به رژیم صهیونیستی پس از سفر فوری وی به ترکیه صورت گرفت. او در این سفر تلاش کرد «رجب طیب اردوغان» را به توقف موقت عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه متقاعد کند.
▼ اخبار
1ـ درس تهران به واشنگتن
«برایان کاتز» در نشریه «آتلانتیک» نوشت: استراتژی جنگ چریکی و ائتلاف‌های نیروی قدس با بازیگران محلی می‌تواند درس‌های مهمی برای آمریکا باشد. تردیدی وجود ندارد که تهران بر روی تشکیل ائتلاف‌های استراتژیک بلندمدت در منطقه تمرکز کرده است. این در حالی است که آمریکا بیشتر یک رویکرد معامله‌ای را در منطقه دنبال کرده و با پایان هر مأموریت شرکای خود را به حال خود رها می‌کند. استراتژی ایرانی‌ها پس از پایان جنگ شامل تبدیل نیروهای نیابتی خود به بازیگران سیاسی قدرتمند در کشورهای منطقه است. برای نمونه، حزب‌الله اکنون یکی از شاخه‌های قدرتمند در کابینه دولت لبنان در نظر گرفته می‌شود. شبه‌نظامیان شیعه در نیروهای بسیج مردمی عراق نیز متحدان نظامی و سیاسی قابل اطمینانی برای تهران محسوب می‌شوند. حکومت بشار اسد پلی زمینی برای متصل کردن تهران به بیروت فراهم کرده است. تهران همچنین با کمک متحدان محلی خود در یمن، یعنی شبه‌نظامیان حوثی توانست ضربات مهلکی را به عربستان سعودی وارد کند.
2ـ سردار سلیمانی ماجرا را برعکس کرد
کانال «در مسیر کربلا» منتسب به سردار سلیمانی نماهنگی را منتشر کرده است. در بخش‌هایی از آن اظهارات رهبری پخش می‌شود که می‌فرمایند: «اگر چنانچه این فرزندان عزیز شما، شهدای عزیز شما نبودند این کسانی که رفتند مجاهدت کردند، دشمن تا نزدیکی قبر مطهر حضرت اباعبدالله(ع) تا نزدیکی کربلا جلو آمده بود. با خمپاره کوتاه‌برد کربلا را می‌زدند آنقدر که نزدیک آمده بودند.» در بخش دیگری از این فیلم صحبت‌های سردار سلیمانی آمده که در یک سخنرانی می‌گوید: «هجوم اولیه که به عراق صورت گرفت اگر آنها می‌توانستند به مقدسات ما برسند، مقدسات ما را تماماً ویران می‌کردند.» در انتهای نماهنگ صحبت‌های رهبری در توصیف سردار سلیمانی آمده است که می‌فرمایند: «یک خانم دکتر عراقی به این دوست ما گفته بود من به هر ایرانی که می‌رسیدم فکر می‌کردم دو برادر من که در جنگ کشته شده است را او کشته تا اینکه سلیمانی را دیدم و وقتی دیدم سلیمانی آمده است و اینطور فداکاری می‌کند، قضیه برعکس شد.»
3ـ پیروزی در برابر فشار‌ها حتمی است
«عبدالناصر همتی» رئیس کل بانک مرکزی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: از حدود 50 سال پیش که نفت سهم غالب تولید و صادرات را در اقتصاد ایران داشت تا به امروز که نفت کمتر از یک‌سوم صادرات را تشکیل می‌دهد، به هر دلیل دولت نتوانسته است بودجه خود را از نفت جدا کند. رشد اقتصادی کشور نیز با وجود کاهش سهم نفت به‌ شدت متأثر از بخش نفتی است. وضعیت سامانه نیما و پیشی گرفتن عرضه ارز نسبت به تقاضای آن نشان می‌دهد، با همت صادرکنندگان و تمهیدات واردات به‌حول و قوه الهی از این دوره سخت نیز به‌سلامت عبور خواهیم کرد. بدیهی است در صورت بازگشت به چرخه طبیعی اقتصادی، بانک مرکزی نیز سیاست‌های اصلاحی و احتیاطی خود را ادامه داده و از تکرار تجربه‌های تلخ گذشته حتی‌الامکان پرهیز خواهد کرد.
4ـ FATF به نفع یا ضرر ایران؟
گروه ویژه اقدام مالی موسوم به «FATF» که خودش را یک نهاد بین‌المللی برای مقابله با پولشویی و مبارزه با تأمین مالی تروریسم می‌داند، برای ششمین و آخرین بار تا فوریه 2020 به ایران برای پایبندی به آنچه هنجار‌های بین‌المللی خوانده شده، فرصت داد. این در حالی است که کارشناسان معتقدند، تصویب نشدن این لوایح فواید بیشتری برای جمهوری اسلامی به همراه دارد. به عبارت صریح‌تر، اگر ایران به این معاهدات پیوسته بود، اکنون امکان قدرتنمایی و مقابله با تهدیدات آمریکا در منطقه را نداشت. اکنون که ارزش پول ملی در حال افزوده شدن است و اقتدار منطقه‌ای کشورمان در حال گسترش است، نهادهای وابسته به آمریکا درصدد هستند با ابزارهایی که تأیید دولتی دارند، با اقتصاد کشور مقابله کنند!
▼ اخبار کوتاه
◄ در نظرسنجی جدید دانشگاه «مریلند» که نتایج آن امروز منتشر شد، از سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان محبوب‌ترین چهره سیاسی در ایران یاد شده است. بر اساس گزارش این نظرسنجی، 82 درصد از شرکت‌کنندگان درباره سردار سلیمانی دیدگاه مثبت داشته‌اند. گفتنی است، از سال 2016 میلادی که این پرسش وارد نظرسنجی‌های دانشگاه مریلند شد، سردار سلیمانی همواره در رده نخست محبوب‌ترین چهره‌های ایرانی قرار داشته است.
◄ رئیس‌جمهور ترکیه به نامه توهین‌آمیز همتای آمریکایی‌اش، «دونالد ترامپ» که درباره درگیری‌ها در شمال سوریه نوشته شده بود، واکنش نشان داد. به نوشته روزنامه «ایندیپندنت» اردوغان در یک نشست خبری گفت: «نامه ترامپ منطبق با عرف دیپلماتیک و سیاسی نبود. ما این بی‌احترامی را فراموش نمی‌کنیم. این برای ما اولویت نیست، اما وقتی زمانش برسد، می‌خواهیم بدانند که اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.»
◄ «حسین امیرعبداللهیان» دستیار ارشد رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفته است: در اجرای برجام هیچ امیدی به اروپا نیست. واقعیت این است که بین آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان بر سر تضعیف جمهوری اسلامی ایران توافق و تقسیم کار واقعی صورت گرفته است. اینستکس هم موتور محرکه‌ای ندارد و ایران نیازمند اقدامی است که فضای تروریسم اقتصادی تحریم به شکل اساسی تغییر کند.
◄ پایگاه اینترنتی به نشانی «Do Something.org» ضمن اشاره به واقعیت درباره گرسنگی در آمریکا می‌نویسد: حدود 40 میلیون آمریکایی سالانه گرسنگی را تجربه می‌کنند. دست کم 15 میلیون خانوار آمریکایی گرفتار ناامنی غذایی هستند. گرسنگی نتیجه فقر و منابع مالی ناکافی است که مشکل کشوری به شمار می‌رود.
◄ «آنگرت کرامپ‌ـ کارنباوئر» وزیر دفاع آلمان با انتقاد از تهاجم ترکیه به شمال سوریه و واکنش آمریکا با بیان اینکه اتفاق مذکور قابل اعتماد بودن آمریکا را با تردید مواجه کرده است، تأکید کرد: «این مسئله سؤالی واقعی درباره قابلیت اعتماد به قدرتمندترین شریک ما در دنیا ایجاد می‌کند.»
شماره 918 صبح صادق
به همراه پرونده ویژه «پیروزی حداکثری» منتشر شد
در این شماره می‌خوانید؛
این تازه شروع ماجراست/ پیش به سوی فتح‌الفتوح/ مبارزه دووجهی با فساد/ قربانی حقیقت باشیم/ چهارگانه دلارزدایی روسیه/ زخم‌هایی که بی‌اجر نماند.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/183448/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

نماینده روسیه در شورای امنیت: آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است

کاخ سفید: آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است

مرغ ارزان شد

حماس: مواضع بایدن متناقض است

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

تصویر احوالپرسی ظریف از ولایتی

چرا به شاهد 136، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

تاریخ سازی جعلی

فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می شود؟

سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا در حمله ایران را تکذیب کرد

6 پیشنهاد وزیر امور خارجه کشورمان در شورای امنیت سازمان ملل

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

سیل برای دبی گران تمام شد

رویترز: آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند

پشت پرده فروش 1200 میلیارد تومانی سینمای ایران!

هشدار صریح ایران به رژیم صهیونیستی؛ در پاسخ دادن به هرگونه ماجراجویی آنی عمل می‌کنیم

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

تارانتینو نظرش عوض شد؛ «منتقد سینما» را نمی‌سازد!

رئیسی: اگر اهل مذاکره‌اید، ما میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم

روایت هاشمی رفسنجانی از درخواست وزیر نفت برای صدور نفت مجانی به سوریه

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

نتانیاهو: نباید اختلافات داخلی را علنی کنیم؛ با تهدید وجودی روبرو هستیم

اردن: باید مانع حمله به رفح شد

تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت

جادوی بهاره، کار عمو نوروزه!

اردن: ایران قصد تشدید تنش ندارد

سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

ادعای رسانه عبری درباره اصابت موشک به دیمونا جنگ روانی است

«کارخانه هیولاها» در ایران روی صحنه رفت

امیرعبداللهیان: عملیات دفاع مشروع و اقدام متقابل ایران پایان یافته است

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

سازمان بهداشت جهانی: حجم ویرانی بیمارستان‌های غزه فاجعه‌آمیز است

فقط حرکتای صورت سلمان که به شیرین میگه منو لو نده!

بازیگر نقش سیروس قایقران در «پرویزخان» کیست؟

بیانیه بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی آمریکا

امیرعبداللهیان: در صورت تعرض به منافع ایران، در پاسخ‌گویی لحظه‌ای تردید نخواهیم کرد

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

با کودک مثل خودش صحبت کنید

غربت مرتضی

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی