اخبار محرمانه

آخرين مطالب

نشریه اخبار و تحلیل‌ها سه‌شنبه 23 مهر اخبار محرمانه از منابع دیگر

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی): ابزار نظامی سپاه باید پیشرفته باشد. ما در زمینه ابزار نظامی در دوران طاغوت، هم وابسته، هم عقب مانده و هم نابلد بودیم. ابزار نظامی باید به روز باشد، مال خود شما باشد، خود شما آن را ابداع و تولید کنید. ببینید امروز در همه زمینه‌های نظامی و اطلاعاتی چه لازم دارید و به سراغ آن بروید.(1398/7/21)
پایگاه بصیرت
نشریه اخبار و تحلیل‌ها word
نشریه اخبار و تحلیل‌ها pdf
▼ حرف روز
سپاهی مقتدر و محبوب
دستگیری «روح‌الله زم» مدیر شبکه تلگرامی ضد انقلاب «آمدنیوز» به دست سازمان اطلاعات سپاه پاسداران بار دیگر ثابت کرد بازوان انقلاب اسلامی، قدرتمندتر و بلندتر از آن چیزی است که دشمنان تصور می‌کنند. روح‌الله زم با ایجاد سراب رسانه‌ای همواره اخبار و اطلاعات کذب در اختیار مخاطبان خود که عمدتاً جوان بودند، قرار می‌داد. ارزیابی مطالب کانال ضد ایرانی «آمدنیوز» نشان می‌دهد، عوامل داخلی و خارجی متعددی در پشت پرده آن وجود دارند و در خارج از کشور سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، آمریکا و فرانسوی‌ها، گروهک‌های تروریستی، همچون منافقین و همچنین افراد معلوم‌الحال دیگر پشتیبان اصلی این عنصر ضد انقلاب در پیشبرد اهداف ضد ایرانی بودند. روح‌الله زم با دلخوشی به سرویس‌های جاسوس معاند به طور شبانه‌روزی فعالیت رسانه‌ای ضد ایرانی خود را ادامه می‌داد و شاید اگر چند هفته قبل از وی درباره دستگیری‌اش سؤال می‌شد، بدون شک ناممکن تصور می‌کرد؛ اما سپاه مقتدر با استفاده از ابزارهای نوین و به‌کارگیری شگردهای حرفه‌ای وی را دستگیر و به داخل کشور منتقل کرد. خبر دستگیری وی در همان ساعات اولیه بازتاب‌های متعددی داشت. برخی همکاران و دوستان وی نسبت به اقدام انقلابی اطلاعات سپاه در بهت و حیرت به سر برده و برخی نیز به اقتدار جمهوری اسلامی ایران اعتراف کرده‌اند. آنچه اقدام سپاه را شیرین و دلچسب‌تر کرد، خوشحالی مردم پس از اعلام دستگیری وی بود.
این روزها اقدامات نتیجه‌بخشی همچون پیروزی در سوریه و عراق با سرکوب داعش، زدن پهپاد آمریکایی، گرفتن کشتی متخلف انگلیسی و ده‌ها اقدام دیگر که گاهاً رسانه‌ای نشده و دستگیری روح‌الله زم عنصر خودفروخته به سرویس‌های جاسوسی خارجی منزلت سپاه را در بین مردم بسیار افزایش داده که بر اساس نظرسنجی‌های جدید محبوبیت سپاه در بین مردم با محبوبیت دوره دفاع مقدس برابری می‌کند. هر چند عملکرد سپاه ستودنی و رو به پیشرفت است و تحسین همگان را در پی دارد؛ اما به قول رهبر معظم انقلاب که این روزها دو بار فرموده‌اند: «از سپاه راضی هستم اما به این حد از پیشرفت سپاه قانع نیستم» انتظارات از سپاه با توجه به زمینه‌های موجود بیشتر از اینهاست و ان‌شاءالله در گام دوم در یک جغرافیای وسیع آنها را عملیاتی خواهد ساخت.
▼ گزارش روز
کم‌دقتی!
رئیس دولت دوازدهم، عصر روز گذشته در نشست خبری خود با اشاره به انتخابات مجلس در اسفند ماه، گفت: «شورای نگهبان طبق قانون ناظر است، قضاوت‌کننده نیست، دخالت‌کننده هم نیست و امیدواریم به این وظایف خود به خوبی عمل کند.» این سخنان زمانی اهمیت ویژه خواهد یافت که بدانیم آقای روحانی چند روز پیش از این در جلسه هیئت دولت با بیان اینکه بهترین مجلس در طول تاریخ انقلاب اسلامی، مجلس اول بوده است، گفت: «در آن مجلس، نظارت به این شکل وجود نداشت و حتی شورای نگهبان و این همه دفاتر نظارتی وجود نداشت و همه از جناح‌های مختلف آمدند و ثبت‌نام کردند؛ حتی منافقین هم در آن انتخابات ثبت‌نام کردند. همچنین گروه‌هایی مانند دفتر هماهنگی، نهضت آزادی و جبهه ملی نیز ثبت‌نام کردند و بهترین انتخابات و بهترین مجلس ثمره آن بود، نباید اینقدر سختگیری کرده و فشار بیاوریم و فکر کنیم هر چه این فیلتر را تنگ‌تر کنیم، نتیجه مثبت‌تری خواهد داشت.» اظهاراتی که هر چقدر هم بخواهیم به آن خوش‌بینانه نگاه کنیم و بر شباهت ماهوی آن با تاکتیک انتخابات مشروط مطرح شده از سوی برخی چهره‌های اصلاح‌طلب چشم ببندیم، باز نمی‌توانیم از نشانه‌های تضعیف شورای نگهبان در آن عبور کنیم! وقتی آقای روحانی در دو موضع‌گیری متوالی می‌گوید بهترین انتخابات مجلس اول است و سپس اعلام می‌کند شورای نگهبان ناظر است، نه قضاوت‌کننده و دخالت‌کننده! چه برداشتی می‌توان داشت جز اینکه شورای نگهبان در انتخابات دخالت می‌کند؟ با وجود این بسیار بعید است که آقای روحانی قصد داشته باشد شورای نگهبانی را که صلاحیت خود او را بارها در انتخابات مجلس و ریاست‌جمهوری و خبرگان رهبری تأیید کرده، زیر سؤال برده و خدای ناکرده بر سازوکار نظارت استصوابی خدشه وارد کند، بهتر است آقای روحانی در انتخاب واژگان و جملات خود دقت بیشتری به خرج دهد تا زمینه‌سازی برای برداشت‌های ناصحیح و تضعیف شورای نگهبان صورت نپذیرد!
▼ اخبار ویژه
باید مقدمات ورود مردم به بهشت را فراهم کنیم
«حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری» رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: وظیفه ما بردن مردم به بهشت نیست، اما باید مقدمات ورود مردم به بهشت را فراهم کرده و با کسانی که می‌خواهند مردم را به زور به جهنم ببرند، مقابله کنیم. وی در همایش علمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که با حضور جمعی از فرماندهان، مسئولان، استادان، اندیشمندان و محققان در مرکز همایش‌های کوثر سازمان عقیدتی‌ـ سیاسی ارتش برگزار شد، با اشاره به توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به بیانیه گام دوم انقلاب خاطرنشان کرد: آنهایی که از نزدیک رهبری را می‌شناسند، می‌دانند که ایشان یک‌بارنویس هستند و کمتر پیش می‌آید در دست‌نوشته‌های ایشان خط‌خوردگی مشاهده شود، اما وقتی من دست‌نوشته‌های ایشان برای گام دوم را دیدم، برخی از صفحات این بیانیه تا حدود بیست بار ویرایش شده بود که این کار نشان از اهمیت و انجام کار کارشناسی بسیار بزرگ در تدوین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.
◄ یک منبع آگاه ارشد اطلاعاتی به نشریه «میدل ایست‌آی» گفته است: «طحنون‌بن‌زاید» مشاور امنیت ملی امارات و برادر کوچک‌تر ولی‌عهد این کشور، طی یک مأموریت مخفی با هدف کاهش تنش و بحران در خلیج‌فارس، 48 ساعت را در تهران گذرانده است. نشریه «میدل ایست‌آی» با اشاره به این مطلب، بیان کرده این مأموریت مخفی طحنون در تهران سطح بالاترین دیدار بین مقامات دو طرف از زمان وقوع تنش و بحران است. این نشریه با دفتر رسانه‌ای سفارت امارات متحده عربی در لندن تماس گرفته تا از جزئیات این ملاقات اطلاعات کسب کند، اما پاسخی دریافت نکرده است.
▼ اخبار
1ـ رجزخوانی بعد از چراغ سبز
رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای تصریح کرد: به زودی با انتشار یک فرمان اجرایی، مجوز اعمال تحریم‌هایی را علیه مقامات فعلی و سابق دولت ترکیه و اشخاصی که به اقدامات بی‌ثبات‌کننده ترکیه در شمال سوریه کمک می‌کنند، صادر خواهم کرد. «رجب طیب‌اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه با وجود فشارها قصد ندارد عملیات در شمال سوریه را متوقف کند، گفت: «ترکیه به این سخنان گوش نمی‌دهد و هرگز دست از عملیات در شمال سوریه نخواهد کشید تا این منطقه را کاملاً از تروریست‌ها پاکسازی کند و کاری را که شروع کرده، به پایان برساند.» گفتنی است، کاخ سفید هفته گذشته پس از گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد، نیروهای آمریکایی از مناطق نزدیک به نوار مرزی سوریه و ترکیه عقب‌نشینی می‌کنند که بسیاری این اقدام را چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای انجام عملیات علیه شبه‌نظامیان کرد در این مناطق تفسیر می‌کنند. ترکیه از هفته‌ها پیش اعلام کرده بود، قصد دارد علیه مناطق کردنشین شمال سوریه عملیات نظامی انجام داده و در نوار مرزی با سوریه یک «منطقه امن» ایجاد کند.
2ـ اعتراض در مجلس بر سر انتقال آب دریای خزر
در جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی گروهی از نمایندگان استان‌های شمالی از جمله مازندران، گلستان و گیلان با تجمع در جایگاه هیئت‌رئیسه لحظاتی دستور جلسه مجلس شورای اسلامی را متوقف و مخالفت خود را با انتقال آب دریای خزر اعلام کردند. این نمایندگان کاغذ‌هایی را در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود «نه به انتقال آب دریای خزر»، «تصمیم غیرکارشناسی برابر با نابودی دریای خزر است»، «ملت اجازه نابودی دریای خزر را نمی‌دهند»، «بلای زاینده‌رود و دریاچه ارومیه را بر سر دریاچه خزر نیاورید» و «انتقال آب دریای خزر برابر است با نابودی محیط زیست». گفتنی است، «عیسی کلانتری» رئیس سازمان محیط زیست بی‌اعتنا به نتایج بررسی کارشناسی کمیته فنی اداره کل منابع طبیعی مازندران در خصوص این پروژه که حاکی از اثرات مخرب این طرح انتقال بر جنگل‌های هیرکانی است، اجرای این پروژه را بلامانع دانسته و گفته است ضوابط زیست محیطی مورد نظر این طرح براساس تفاهم صورت گرفته در صورتجلسه کمیته ارزیابی ظرف مدت یک ماه به وزارت نیرو ابلاغ خواهد شد.
3ـ سپاه پهپاد رسانه‌ای آمریکا را سرنگون کرد
«سیدحسین نقوی‌حسینی» درباره اهمیت دستگیری «روح‌الله زم» تصریح کرد: این اقدام به جهت تأثیرگذاری معاندین و دشمنان انقلاب اسلامی در فضای مجازی و همچنین پروژه‌ای که علیه امنیت ملی کشورمان در این بستر به کار گرفته‌اند، بسیار مهم بود. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: دستگیری مدیر پایگاه ضد انقلاب «آمدنیوز» کمتر از نشاندن هواپیمای ریگی بر زمین یا سرنگونی پهپاد فوق پیشرفته آمریکایی نبود و می‌توان گفت اقدام سازمان اطلاعات سپاه در واقع سرنگونی پهپاد رسانه‌ای آمریکایی‌ها و مرکز تأمین خوراک تبلیغاتی رسانه‌های ضد انقلاب بود.
4ـ استفاده از یورو و روبل در صادرات نفت و گاز روسیه
روسیه سرگرم بررسی جایگزین‌هایی برای دلار آمریکا در مبادلات انرژی و استفاده از «یورو» و «روبل» برای تسویه پول صادرات انرژی است. «مکسیم اورشکین» وزیر اقتصاد روسیه در مصاحبه با روزنامه «فایننشال‌تایمز» اظهار داشت: ما ارز بسیار خوبی داریم که باثبات است؛ چرا از آن برای مبادلات جهانی استفاده نکنیم؟ ما می‌خواهیم فروش نفت و گاز در مقطعی به روبل انجام شود. گفتنی است، با توجه به محبوبیت اوراق قرضه داخلی در میان سرمایه‌گذاران خارجی که 29 درصد از اوراق قرضه به روبل را در اختیار دارند، روسیه قادر خواهد بود صادرات انرژی خود را به روبل بفروشد.
▼ اخبار کوتاه
◄ «محمدرضا تاجیک» نماینده مجمع عالی نمایندگان کارگران جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: با وجود اینکه مهر ماه رو به پایان است، هنوز خبری از برگزاری جلسه شورای‌ عالی کار نیست. وقت‌کشی وزارت کار درباره جلسات مزد همچنان ادامه دارد. در آن جلسه هماهنگ شد تا جلسات کمیته مزد برگزار شود؛ اما هنوز خبری از برگزاری جلسه نیست. وی با اشاره به کاهش قدرت خرید کارگران، اظهار داشت: در حال حاضر یک کارگر با حقوق 1 میلیون و 700 هزار تومانی چگونه زندگی کند؟
◄ «محمدرضا مرتضوی» رئیس انجمن آردسازان در حالی از وارد شدن ضایعاتی، مانند آجر و بلوک سیمانی به محموله‌های خرید تضمینی خبر می‌دهد که با اطمینان می‌گوید محصول نهایی آرد، پاک است. وی پیش از این در گفت‌وگو با «تسنیم» از اختلاط تعمدی سالیانه 700 هزار تن ضایعات نظیر خاک، سنگ و گندم‌های بی‌کیفیت با گندم‌های خرید تضمینی خبر داده بود؛ اما وزارت جهاد کشاورزی این موضوع را رد کرده است.
◄ «شی‌جن پنگ» رئیس‌جمهور چین در حاشیه دیدار با نخست‌وزیر «نپال» بدون اشاره مستقیم به تحولات در هنگ‌کنگ در تهدیدی آشکار گفت: «هر کسی که تلاش کند در هر جایی از کشور جدایی و تفرقه ایجاد کند، تمام بدنش متلاشی شده و استخوان‌هایش خُرد خواهد شد و هر نیروی خارجی که از چنین اقداماتی در راستای ایجاد جدایی و تفرقه کشور حمایت کند، از سوی مردم چین متوهم و خیال‌پرداز است.»
◄ «محمد راستاد» مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره آخرین وضعیت نفت‌کش سابیتی گفت: با اقدامات به موقع دریانوردان حاضر در کشتی موفق به مدیریت حادثه و خسارت شدیم تا جایی که از ادامه نشت نفت از کشتی و ایجاد آلودگی جلوگیری شد. گفتنی است، کشتی سابیتی تا ٩ روز دیگر وارد کشور می‌شود و تعمیرات آن در بندرعباس آغاز خواهد شد.
◄ «نیره پیروزبخت» رئیس سازمان ملی استاندارد در پاسخ به این پرسش که کدام خودروها یا چه تعداد از آنها در لیست ناتوانی در دریافت استاندارد 85گانه و توقف تولید قرار می‌گیرند، گفت: «تا زمانی که برنامه وزارت صمت دریافت نشود، نمی‌توان پیش‌بینی کرد و بنده نام نمی‌برم؛ ولی شاید دو خودرو در این لیست باشد.»
◄ وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه ستاد تنظیم بازار کشور گفت: رصد مستمر قیمت 100 قلم کالای اساسی و ضروری در سطح کشور نشان می‌دهد، قیمت 93 قلم کالا کاهش و هفت قلم کالای دیگر تلاطم داشته که بررسی و اقدامات لازم برای ایجاد ثبات در قیمت آنها در دستور کار قرار دارد.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/182384/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فارن‌پالیسی: ایران قادر بود تل‌آویو را هم بزند اما خویشتنداری کرد

میم مثل ماه، میم مثل مادر

امیرعبداللهیان: وضعیت در غزه به نقطه جوش رسیده است

نماینده مشهد در مجلس هفتم خطاب به دیگر نمایندگان: سیگار نکشید

تحریم جدید، فیک یا واقعی؟

تحلیلگر صهیونیست: حمله ایران ناتوانی ما را به نمایش گذاشت

بُرد ژئوپلیتیک ایران

اقتصاد ژاپن خوش رنگ شد

ثبت بالاترین میزان تاریخ تولید فولاد ایران در سال 1402

طلای جهانی دوباره از جا برخاست

حزب‌الله فیلم حمله به «عرب العرامشه» را منتشر کرد

روسیه خواستار رأی گیری درباره تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد

بورل: اوکراین و اسرائیل مثل هم نیستند

حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان

گزارش یونیسف از آمار تعداد کودکان کشته شده در جنگ غزه

فکر کن بچه ات صبح باهات صبحانه بخوره بره دیگه هیچ وقت برنگرده

تنها دلخوشیم شده لذت بردن از لذت دیگران

پارازیت و تورم کار ایناست؟!

امیر موسوی: جز حضرت امام(ره) و رهبر انقلاب کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود

رئیس موسسه «شورای روابط خارجی آمریکا»: اسرائیل گزینه‌های خوبی در برابر ایران ندارد

افشاگری مجری زن صداوسیما از بدقولی یک نماینده ردصلاحیت شده مجلس

دور دوم انتخابات در تهران تمام‌الکترونیک برگزار می‌شود

مجمع تشخیص مصلحت با بندی از برنامه هفتم توسعه مخالفت کرد

تو روزای بدم کنارم نبودی

میراث ماندگار کیومرث پوراحمد چیست؟

خیلی درد داره اگه پدر نباشه

لیلاز: اسرائیل می‌خواهد ما را وارد یک درگیری بزرگ کند، نباید در این دام بیفتیم

اختلاف‌نظر میان رهبران اروپایی در خصوص تحریم سپاه

صادق قطب زاده، یک انقلابی که قصد کودتای نظامی داشت

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

تولید در پتروشیمی غدیر به 120 درصد ظرفیت اسمی رسید

افزایش تولید برق کشور با یاری شرکت انتقال گاز

صدا و سیمای 24 هزار میلیاردی چقدر بیننده دارد؟

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی

سرهنگی: اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد باعث حفظ و جذب سرمایه گذاران و جلوگیری ازخروج آنان از کشور می شود

سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان بوشهر

ادای احترام معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام والای شهدای شهر بوشهر

3 سریال کره‌ای که طرفداران «جومونگ» نباید از دست بدهند

نخستین نشست ستاد شاهد شهرستان‌های استان تهران در سال جدید برگزار شد

افت قیمت نفت در پی نگرانی‌ها درباره عرضه جهانی

راه‌اندازی سامانه پایش درخواست‌های خرید کالا در شرکت نفت فلات قاره

تأکید شرکت نفت فلات قاره بر ارائه خدمات مناسب پروازی به کارکنان مناطق عملیاتی

از اصلاح دستمزد سلبریتی‌ها در تلویزیون تا اخبار تولید «پایتخت7» و وضعیت سریال «سلمان فارسی»

توزیع 40 میلیون لیتر سوخت در بخش کشاورزی منطقه سبزوار

انتقاد شدید رئیس دانشکده روانشناسی تهران از مدیران تلویزیون/ ویدئو

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «انصاری رامندی»

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «فرشیدفر»

خاتمی: در دانشگاه افراطیون چپ را کوبیدم و ناراحتشان کردم، به رهبرى گفتم، ایشان هم افراطیون راست را محکوم کنند؛ نپذیرفتند

برنامه‌ریزی نفت و گاز کارون برای تحقق شعار سال 1403

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی