اخبار محرمانه

آخرين مطالب

مدیرعامل بورس: ملک و املاک خود را برای ورود به بازار ما نفروشید اقتصادی

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - فارس / مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران به سرمایه‌گذاران تازه‌وارد در بورس تهران توصیه کرد: از پس‌اندازهای خود در بورس سرمایه‌گذاری کنند و اموال و املاک خود را برای بورس نفروشند.
علی صحرایی مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران امروز در حاشیه مراسم عرضه اولیه سهام شرکت فولاد فراب سپید کویر، گفت: با عرضه اولیه 10 درصد سهام شرکت فولاد بیش از 850 هزار نفر از این عرضه اولیه استقبال کردند و زنجیره شرکت‌های فولادی در بورس تکمیل شد و بیش از 1500 میلیارد تومان به ارزش بازار اضافه شد.
وی همچنین در مورد شاخص کل بورس تهران که در هفته قبل به صورت جهشی رشد می‌کرد و در یکی دو روز گذشته ریزش‌های قابل توجهی داشت،‌گفت: نماگرهای بازار نشان می‌دهد حجم و ارزش معاملات بازار بهتر شده است و امروز نماگرها بهتر شده‌اند و امیدواریم از هفته آینده روند رو به رشد شاخص کل بورس ادامه پیدا کند، اما به این معنا نیست که همه شرکت‌های حاضر در بورس خوب هستند، بلکه باید به تناسب عملکرد و آمارهای ارائه شده در شرکت‌ها سهام شرکت‌های بهتر خریداری شود.
مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران به فعالان جدید بازار بورس توصیه کرد: در سرمایه‌گذاری دقت کنند و با کسانی مشورت کنند که دارای مجوزهای رسمی مشاوره بورس هستند و یا افراد مورد وثوق آنها هستند و یا اینکه فعالان تازه‌وارد از ابزارهای غیرمستقیم مانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری استفاده کرده و وارد بورس شوند.
صحرایی همچنین گفت: مردم باید پس‌اندازهای خود را وارد بورس کنند و از فروش دارایی‌های خود مانند ملک، آپارتمان و یا ماشین برای سرمایه‌گذاری در بورس استفاده نکنند.
وی همچنین در مورد صنایع جذاب بورسی گفت: صنایع پالایشی، پتروشیمی و فرآورده‌های جانبی مورد توجه سرمایه‌گذاران در بورس قرار می‌گیرد.
به گفته صحرایی، مردم اعتماد خوبی به بازار سرمایه پیدا کردند در عرضه اولیه شرکت سراب سپید کویر که به عنوان ششمین عرضه اولیه در سال جاری است، این شرکت‌ توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شده و سهام آن به میزان 10 درصد در بورس عرضه اولیه شده است که بیش از 850 هزار نفر برای خرید سهام این شرکت اقدام کرده‌اند.
مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران با تأکید بر اینکه نوسان جز ذات بازار سرمایه است،‌گفت: با توجه به رکودی که در بازارهای موازی وجود دارد، سرمایه‌گذاران به بورس توجه کردند و این باعث شده فزونی عرضه و تقاضا در بورس روی دهد. از طرفی عملکرد 6 ماهه شرکت‌های بورسی که باعث شد اطلاعات خود را ارائه کنند، باعث استقبال سرمایه‌گذاران شده است.
وی با بیان اینکه نوسان شاخص کل بورس کاهش یافته است،‌گفت: امیدواریم ریزش شاخص در هفته جاری تمام شود و از هفته آینده وضعیت بورس بهتر شود، البته این بستگی به شرایط شرکت‌ها و اطلاعات بنیادی آنها و نیز قیمت‌های جهانی دارد.
صحرایی همچنین در مورد طولانی شدن توقف نمادها گفت: قبلاً میانگین توقف هر نماد 36 روز بود که الان این میانگین به یک روز کاهش یافته و این بر عملکرد نقدشوندگی سهام بازار اثر دارد و بین نقدشوندگی و باز بودن نماد از یکسو و شفافیت اطلاعات شرکت باید توازن برقرار باشد و شرکت‌ها اطلاعات بیشتری به سرمایه‌گذاران بدهند.
صحرایی همچنین در مورد آخرین شرایط بازار پایه فرابورس گفت: آخرین رویداد این است که اگر در بازار پایه صف خرید و یا فروش برای یک سهم قابل توجه باشد و یا گره معاملاتی روی دهد، ناظر بازار برای رفع گره و نیز افزایش حراج‌ها اقدام می‌کند. از طرفی در بازار پایه فرابورس حضور بازارگردان‌ها و صندوق‌های بازاریابی و بازارگردانی باعث عملکرد بهتر می‌شوند.
مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران در مورد عرضه شرکت‌های دولتی در بورس تهران گفت: فعلاً عرضه شرکت دولتی در بورس نداریم، عرضه‌های دولتی به صورت عمده و بلوکی انجام می‌شود.
وی همچنین در توصیه به فعالان تازه وارد بورس،‌گفت: برای سرمایه‌گذاری و حضور مردم در بورس نیاز به مشورت با مجموعه‌های تخصصی و آدم‌های قابل اعتماد است و همچنین می‌توان از ابزارهای غیرمستقیم و صندوق‌ها در بازار سرمایه حضور پیدا کرد و این گونه نباشد که برای حضور در بورس دارایی افراد به فروش برسد.
صحرایی گفت:‌درست است که ریسک در بازار وجود دارد اما عده‌ای از افراد سوء استفاده‌گر در فضای مجازی سرمایه‌گذاران تازه‌وارد را اغما می‌کنند باید به تحولات بنیادی شرکت‌ها و اطلاعات آنها توجه کرد و سرمایه‌گذار تحت تأثیر فضای غبارآلود مجازی و هیجانات و اغواگری عده‌ای سودجو قرار نگیرند بلکه از مراجع مشاوره رسمی دارای مجوز و یا آدم‌های مورد اعتماد مشورت بگیرند.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/179977/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

با کودک مثل خودش صحبت کنید

غربت مرتضی

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

سلامت جسمی- روانی صهیونیست‌ها وخیم‌تر شده است

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

گوترش: خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد

اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد

ویدیوی اکران مردمی «بی بدن» با حضور بازیگران معروف

منبع آگاه: ادعای «معاریو» درباره حمله به دیمونا توسط ایران کذب است

اردوغان: باید در راستای توقف نسل‌کشی در غزه تلاش کنیم

امیرعلی نبویان در «پدرخوانده 3» حضور دارد؟

خط و نشان عضو کمیسیون امنیت ملی برای کشورهای عربی منطقه

رئیسی: گذشت زمانی که می‌خواستند با برجام 2 و 3 روی موشک‌های ما معامله کنند

بالاگرفتن نقدها به سریال‌های رمضانی

پورمختار: تلقی احمدی نژاد از «کشور» بودن اسرائیل درست نیست

خانم های باردار میوه های بهاری بخورند یا نه؟

پدافندهایی که مغلوب موشک ایرانی شدند

از چاله به چاه؟

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

درس مهم برنامه «اسکار» مهران مدیری به مسئولان

غیبت معنادار حسین مرعشی در جلسه حزب کارگزاران

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

رهبر انصارالله: کشتی‌های مرتبط با رژیم اشغالگر در معرض عملیات‌های ما هستند

چهره ها/ عکسی از لاله اسکندری که دوباره وایرال شد

حملات صهیونیست‌ها به فلسطینی‌ها به بالاترین حد از سال 2006 رسید

رئیس‌جمهور: اگر اسرائیل خطا ‌کند‌ پاسخی خواهیم داد که ‌پشیمان ‌شوند‌

خبرهای مهم درباره تجهیزات نظامی نیروی زمینی ارتش

متحدان اسرائیل در برزخ

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

کارگردانی که هرچه ساخت ماندگار شد

دیدار جمعی از دیپلمات‌های وزارت خارجه با ولایتی

حقیقت‌پور: باید در داخل، مداراگر باشیم

سریال های معروفی که «لعیا زنگنه» بازی کرده است

واکنش رئیسی به درگذشت پرویز داودی

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها

تعقیب سرباز روسی توسط پهپاد انتحاری اوکراینی؛ نتیجه را ببینید

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران فاقد ارزش نظامی بود

آشیانه سری

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی بخاطر شایعه ازدواج‌!

پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران

چگونگی انتخاب اردشیر رستمی برای نقش شهریار

رسوایی 99 درصدی

درآمد عجیب از زباله گردی

حمله فسفری؛ روایت جنون صهیونیست‌ها

رهبر انصارالله یمن: متجاوزان فهمیدند که هرگونه تجاوزی بی پاسخ نخواهد ماند

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی