اخبار محرمانه

آخرين مطالب

بازی تکراری بی‌بی‌سی از لندن تا بغداد +عکس فرهنگی اجتماعی

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - با وجود موج سواری شبکه بی‌بی‌سی همزمان با مراسم جهانی اربعین بر ازدواج سن پایین دختران در کشورهای اسلامی، بالاترین رقم کودک همسری و حاملگی نوجوانان در اروپا مختص به بریتانیا است.
به گزارش مشرق، طی روزهای اخیر شبکه بی بی سی خبری مبنی بر «ازدواج موقت دختران نوجوان در کشور عراق» را در بخش فارسی، عربی و انگلیسی زبان خود منتشر کرد. خبری که به رغم تبلیغات فراوان و چند رسانه ای این شبکه بازدید زیادی خورد و حتی در بخش انگلیسی زبان این رسانه با عنوان « تجارت سکس دختران نوجوان » جرقه جریانی تکراری بی بی سی را زد.
بیشتر بخوانید:
انگلستان در قرن 21 هنوز 16 مستعمره دارد؟! +عکس
جریانی که هرساله در حوالی رویداد جهانی اربعین و با هدف به حاشیه راندن این مراسم با شیوه ای جدید از سوی رسانه رسمی بریتانیا به راه می افتد.

به طوری که طی روزهای اخیر بیش ترین اخبار این رسانه در خصوص کشور های اسلامی، درباره بروز برخی ناآرامی ها در پایتخت عراق و خبر ازدواج موقت دختران عرب بوده و هیچ خبری در خصوص راهپیمایی جهانی اربعین در صفحه آن دیده نمی شود. بر اساس مطالب منتشر شده در این شبکه خبری، دختران کم سن و سال عراقی برخلاف قانون رسمی این کشور به صورت موقت به صیغه مردان در می آیند. این در حالی است که طبق قوانین اسلامی، ازدواج موقت دارای شرایط خاص و عده بوده و امکان جاری شدن صیغه در زمان عده وجود ندارد.

اما موج پروپاگاندای خبری بی بی سی در مورد ازدواج دختران عراقی در حالی به پا شده که طی سال های اخیر بالاترین میزان حاملگی و سقط میان نوجوانان به انگلستان اختصاص داشته است. به طوری که با وجود تاکید این رسانه انگلیسی بر ازدواج موقت دختران در عراق، روزانه اخبار متعددی از آمارهای کودک همسری و ازدواج اجباری کودکان در بریتانیا منتشر می شود اما احتمالا این آمار در میان موج سواری غربی ها برای بزرگنمایی این آسیب در کشورهای اسلامی و آسیایی کم تر دیده شده است.
خشونت علیه دختران و ازدواج اجباری بیش از هزار کودک در بریتانیا
طی سال های اخیر بسیاری از کودکان اروپا و بیش از همه انگلستان قربانی ازدواج در سن پایین، ازدواج اجباری و حاملگی در سنین نوجوانی شده اند.
کودکانی که ازدواج بسیاری از آن ها به صورت غیر قانونی و پنهانی انجام می شود و مصداق بارز ظلم و خشونت علیه آن ها جاری می شود، این در حالی است که دختران نوجوان اولین قربانیان این ماجرا را تشکیل می دهند و بسیاری از نوجوانان انگلیسی کودکی خود را با تولد نوزادی غیر مشروع سپری می کنند.
بر اساس آمارهای رسمی، سال 2017 حدود هزار و 200 نفر از کودکان این کشور به صورت اجباری ازدواج کرده اند. این در حالی است که 15.6 درصد ازدواج های اجباری بریتانیا در سال 2017 مربوط به افراد زیر 16 سال و 30 درصد آن ها برای افراد زیر 18 سال یعنی زیر سن قانونی ازدواج این کشور بوده است.
به علاوه دختران خردسال بیش ترین سهم در میان قربانیان کودک همسری داشته و 78 درصد افرادی که در سنین پایین مجبور به ازدواج شده اند، دختر و 22 درصد آن ها پسر بوده اند. بر اساس اخبار رسمی بریتانیا، در فاصله بین سال های 2010 تا 2015 بیش از 2 هزار نفر از کودکان این کشور ازدواج کرده اند به علاوه تمامی این ازدواج ها به صورت اجباری بوده و کودکان به دلیل فشار خانواده و فقر تن به زندگی مشترک داده اند.
اغلب این کودکان نیز به دنبال ازدواج اجباری؛ خشونت خانگی، تجاوزهای زناشویی، اجبار به ترک تحصیل و مشکلات بهداشتی حاملگی نوجوانان را تجربه کرده اند. اما این تنها مصداق خشونت های اروپایی و پنهانی علیه کودکان نیست و آمار حاملگی های نوجوانان و کودکان به یکی از بحران های جوامع غربی تبدیل شده است.
بریتانیا پرچم دار حاملگی نوجوانان
در حالی که رسانه های بیگانه ازجمله بی بی سی دائما در حال انتشار اخباری مبنی بر رقم بالای ازدواج کودکان در ایران و کشورهای اسلامی هستند، انگلستان در میان کشورهای اروپای غربی به عنوان پرچم دار حاملگی نوجوانان خودنمایی می کند.
بر اساس آمارهای رسمی، میزان حاملگی میان نوجوانان 15 تا 17 ساله انگلیسی در سال 2015 برابر با 6.4 درصد میان هر هزار دختر بوده است این در حالی است که این رقم در فرانسه برابر با 4.1، آلمان 3.6 و در ایتالیا 2.1 درصد بوده است. به تعبیر رسانه های غربی، انگلستان در میان دیگر کشورهای اروپایی تا سال 2018 بالاترین رقم حاملگی نوجوانان را به خود اختصاص داده است.
بیش از نیمی از نوجوانان انگلیسی اقدام به سقط جنین می کنند
سقط جنین میان نوجوانان انگلستان نیز یکی دیگر از مواردی است که در میان رپورتاژ خبری رسانه های غربی علیه ایران کم تر دیده شده است. به طوری که سال 2017 میزان سقط جنین میان نوجوانان بریتانیا به بالاترین رقم طی 25 سال اخیر رسید و 51.7 درصد از نوجوانان زیر 18 سال این کشور اقدام به سقط کردند.

به علاوه سال 2018 نیز بیش از هزار و 200 مورد سقط جنین توسط دختران زیر 16 سال انگلیسی رخ داده است. کارشناسان و مسئولین غربی معتقدند بسیاری از ازدواج های کودکان به صورت پنهانی رخ داده و آمارهای آن ثبت نمی شود.
بازی تکراری بی بی سی
با وجود تبلیغات فراوان رسانه های غربی به ویژه بی بی سی درخصوص شرایط بحرانی ازدواج اجباری دختران در ایران و کشورهای اسلامی آسیا، آمارهای رسمی انگلستان حکایت از وقوع بالاترین میزان تجاوز، ازدواج اجباری، حاملگی و سقط میان کودکان و نوجوانان در این کشور دارد.

آمارهایی که در هیاهوی بازی رسانه ای بی بی سی گم می شود و به جای رسانه ای شدن زندگی نابود شده دختران انگلیسی بر اثر تجاوز یا حاملگی نامشروع، خبری مبنی بر ازدواج موقت دختران مسلمان در صفحات این رسانه منتشر می شود تا بازی هر ساله و همیشگی بی بی سی همزمان با مراسم اربعین بار دیگر تکرار و افکار عمومی به حاشیه رانده شود.

سناریو تخریب رویداد اربعین توسط بی بی سی تنها به انتشار اخباری مبنی بر ازدواج موقت دختران این کشور ختم نمی شود و نمایش عکس ها و گزارشاتی از ناآرامی های عراق نیز شیوه دیگر این رسانه برای به حاشیه راندن این رویداد جهانی است. به طوری که با وجود بازگشایی مرز خسروی و برقراری امنیت در عراق برای زوار، همچنان تصاویر شلوغی های این کشور در بی بی سی دیده می شود این در حالی است که در میان لیست اخبار این رسانه، هیچ خبری از جمعیت عظیم زوار عراق به چشم نمی خورد.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/179545/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اعتراض ایرلند به قانون ضد مهاجرتی انگلیس

حمله جنگنده‌های اسرائیلی به مقر صلیب سرخ در غزه

سکانسی از سریال «همه چیز آنجاست»

"حاج کمال" سنگ‌انداز می‌شود

اگر کیس بهتری سراغ دارید به من بگید

غیرتی شدن "مهران غفوریان" بخاطر دسته گل

رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ

وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند

گزیده‌های نفتی هفته

رئیسی: ایران در تعامل با کشورهای آفریقایی تامین منافع متقابل را دنبال می‌کند

«مست عشق» نیامده رکورد فروش روز اول سینمای ایران را شکست

موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا

چین سفیر آلمان را احضار کرد

تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی

سروده نغمه مستشارنظامی در استقبال از غزل رهبر انقلاب

«پدر قهوه»، سریال جدید مهران مدیری در شبکه نمایش خانگی

آرامکوی عربستان حامی مالی فیفا شد

جزئیات بیشتر از درگذشت یک پزشک زن

هاآرتس مطرح کرد: اسرائیل در تله‌ای استراتژیک

عیادت معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید از حادثه دیده واقعه تروریستی کرمان

کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد

شویگو: روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است

دستگیری رئیس دپارتمان فلسفه دانشگاه جورجیا در جریان اعتراضات به نسل کشی غزه!

«هامون» داریوش مهرجویی به تئاتر می‌آید

جزئیات مراسم تشییع همسر سیدمصطفی خمینی اعلام شد

بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه 86 ارتش اعطا شد

قیمت بیت کوین تا 63 هزار دلار کاهش یافت

واکنش خبرگزاری دولت به حواشی دکترای افتخاری رئیسی از دانشگاه کراچی پاکستان

تحقق وعده صادق نشان از اقتدار سپاه بود

ادعایی درباره ضرر مرغداران؛ تولیدکننده 10 هزار تومان ضرر می‌کند

تبدیل امر خیر به امر شَر

کاظمی قمی: نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم

آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری برق در تابستان

پدر «نازنین» با اینکه دخترش عقد بمونه مخالفه!

مراقب باشیم واژه‌ها به خنجر تبدیل نشود!

دیدار وزرای دفاع ایران و چین در حاشیه اجلاس شانگهای

واکنش مقام دولت به تصاویر ورود نظامیان به حریم دانشگاه‌های آمریکا

وزیر دفاع در اجلاس شانگهای: پاسخ ایران به تجاوزگری رژیم صهیونیستی یک اعلان هشدار بود

کیش؛ الگوی ایران آینده/ سرمایه‌گذاری کشورهای عربی در کیش

باکلاس‌ها با هر لباس چه گردنبندی میندازن؟

جانشین فرمانده سپاه: ما پشتیبانی از مظلوم در برابر ظالم را دائما ادامه می‌دهیم

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

عاقبت شوخی با «ناهید» خانم

سیلی عروس به گوش تازه داماد

از اولش هم از شوهرت بدم می اومد

«لوران کانته» فیلمساز فرانسوی برنده نخل طلا و سزار درگذشت

تو زندگی منو نابود کردی

بری دادگاه بگی شوهرت با یکی دیگه رابطه داشته ؟!

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی