اخبار محرمانه

آخرين مطالب

سریال مذاکرات نمایشی ترامپ با کره‌شمالی تحلیل ویژه

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - سریال مذاکرات نمایشی ترامپ با کره‌شمالی
٥٥٢
٠
صبح نو / متن پیش رو در صبح نو منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
روح‌الله فرقانی| دونالد ترامپ در آستانه دور جدید انتخابات ریاست‌جمهوری و روزهایی که زیر ذره‌بین استیضاح نمایندگان آمریکاست در تلاش است تا با ایجاد مذاکرات مجدد با رهبران کره‌شمالی، روند فعالیت‌های خود را در صدر اخبار قرار دهد؛ اما عدم‌پایبندی به تعهدات و ثابت شدن وعده‌های پوشالی او در دیدارهای رسمی، موجب شد تا دیروز کره‌شمالی دور جدید مذاکرات خود با آمریکا را متوقف کند و مذاکره با آمریکا را «بی‌فایده» بنامد.
مذاکرات میان واشنگتن با پیونگ‌یانگ در حالی دیروز متوقف شد که طرفین قرار بود پس از ماه‌ها توقف، روز یکشنبه (13 مهرماه) مذاکرات خود را از سر بگیرند؛ البته، در ابتدا نشستی اولیه میان مقام‌های دو کشور و در سطح کاری روز شنبه، 12 مهرماه، صورت گرفت که گویا نتیجه‌بخش نبود و منجر به نشست نهایی مقامات کره و آمریکا نشد. نتیجه‌بخش نبودن مذاکرات اولیه در استکهلم سوئد موجب شد تا مذاکرات رسمی بین مقامات طرفین شکل نگیرد و این مذاکرات با توقف روبه‌رو شود.
هر چند رسانه‌های آمریکایی خبر دادند که دونالد ترامپ قصد دارد تعلیق تحریم‌های سازمان ملل بر صادرات منسوجات و زغال‌سنگ از کره‌شمالی را به پیونگ‌یانگ پیشنهاد دهد و در عوض از طرف مقابل بخواهد که تأسیسات هسته‌ای «یونگ‌بیون» را تعطیل و غنی‌سازی اورانیوم با درصدهای بالا را متوقف کند؛ اما عدم پایبندی دونالد ترامپ به تعهداتش و پوشالی بودن وعده‌های او موجب شد تا کره‌شمالی دیگر اعتمادی به گفتمان با آمریکا نداشته باشد و مذاکرات روز گذشته خود با این کشور غربی را متوقف کند.
توقف مذاکرات در سطح کاری
«کیم میونگ گیل» سرپرست هیات مذاکره‌کننده کره‌شمالی روز گذشته درحالی‌که برای مذاکره با هیات آمریکایی در سطح کارشناسی در استکهلم سوئد به سر می‌برد، از توقف این مذاکرات در همان روز نخست خبر داد. این نشست که قرار بود در حومه پایتخت سوئد برگزار شود نخستین مذاکرات رسمی دو کشور بعد از ملاقات «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی در ماه ژوئن (خرداد) بود. این دو در آن برهه توافق کردند که مذاکرات اتمی که در ویتنام با بن‌بست مواجه شد را از سر بگیرند.
به گزارش خبرگزاری یونهاپ، سرپرست هیات مذاکره‌کننده کره‌شمالی در این خصوص اظهار کرد: «باعث تأسف است که طرف آمریکایی هیچ چیز برای ارائه در مذاکرات نداشت. اکنون مسوولیت ادامه مذاکرات با آمریکایی‌هاست.»
بیانیه امورخارجه کره‌شمالی با موضوع مذاکرات پیونگ یانگ و آمریکا درحالی چند روز پیش منتشر شد که پیش از این رهبر کره‌شمالی از ترامپ برای سفر به پیونگ یانگ دعوت رسمی به عمل آورده بود. «دونالد ترامپ» و «کیم جونگ اون» از ژوئن سال گذشته تاکنون سه بار با یکدیگر دیدار کرده‌اند تا درباره راهکارهای حل‌و‌فصل بحران هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی، مذاکره‌ کنند. آخرین دیدار ترامپ و کیم در ژوئن امسال در منطقه مرزی بین دو کره بوده است. کره‌شمالی اخیراً در واکنش به مانورهای نظامی آمریکا و کره‌جنوبی، موشک‌های کوتاه برد را آزمایش کرده است.
وعده‌های پوشالی ترامپ
جمعه گذشته نشریه آمریکایی تایم به نقل از منابع آگاه در کاخ سفید گزارش داده بود که دونالد ترامپ قصد دارد تعلیق تحریم‌های سازمان ملل بر صادرات منسوجات و زغال‌سنگ از کره‌شمالی را به پیونگ‌یانگ پیشنهاد دهد و در عوض از طرف مقابل بخواهد که تأسیسات هسته‌ای «یونگ‌بیون» را تعطیل و غنی‌سازی اورانیوم با درصدهای بالا را متوقف کند.
با این حال، براساس اظهارات سرپرست هیات مذاکره‌کننده کره‌شمالی به نظر می‌رسد که آمریکایی‌ها منتظر اقدام یک‌طرفه کره‌شمالی بوده‌ و تلاش کرده‌اند بدون دادن هیچ‌گونه امتیازی به خواسته‌های خود برسند که با واکنش قاطعانه مقامات کره‌شمالی مواجه شده‌اند.
سفیر کره‌شمالی: مذاکره با آمریکا بی‌فایده است
سفیر کره‌شمالی در سازمان ملل متحد نیز هفته گذشته هنگام برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل به «بی‌فایده بودن مذاکره با آمریکا» اذعان کرد.
درست همانند اقدام یکجانبه‌ای که پیونگ‌یانگ در ابتدای مذاکرات هسته‌ای با واشنگتن داشت و بخشی از زیرساخت‌های هسته‌ای خود را منفجر کرد تا طرف آمریکایی هم بخشی از تحریم‌های اقتصادی را مرتفع کند؛ اما آمریکا علاوه بر مذاکرات مستمر، حاضر به رفع تحریم‌ها یا انجام بخشی از تعهداتش در قبال کره‌شمالی نشد و این موضوع باعث شد تا «کیم جونگ اون» علاقه‌ای به ادامه مذاکرات نمایشی «دونالد ترامپ» نشان ندهد و سه دیدار تاریخی طرفین بدون دستیابی به توافق‌نامه نهایی با شکست همراه شود و رییس‌جمهوری آمریکا برخلاف سخنانش در قبال کره‌شمالی همچنان به افزایش تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور ادامه دهد.
دور اول مذاکرات هسته‌ای میان رییس‌جمهوری آمریکا و رهبر کره‌شمالی در سال 2018 در سنگاپور برگزار شد که نتیجه‌ای در برنداشت. دور دوم مذاکرات نیز در «هانوی» پایتخت ویتنام برگزار شد که به شکست انجامید. ترامپ و کیم بار سوم در منطقه غیرنظامی در مرز دو کره دیدار کردند و از آن به بعد به‌دلیل عدم پایبندی واشنگتن به تعهداتش در مقابل کره‌شمالی، هیچ‌گونه پیشرفتی در روابط دو کشور حاصل نشده است.
ترامپ بارها ثابت کرده است که قابل اعتماد نیست و دیدار را فقط برای قاب عکاسان می‌خواهد. برای او نه نتیجه مذاکره، بلکه صرف خود مذاکره اهمیت دارد تا به رقبایش ثابت کند که می‌تواند با مخالفان آمریکا مذاکره کند؛ با این حال نه‌تنها دموکرات‌ها، بلکه جمهوری‌خوا‌هان هم اعتقاد دارند ترامپ در دوره اول ریاست‌جمهوری خود هیچ دستاوردی در حوزه سیاست خارجی نداشته است و مذاکراتش نمایشی بدون محتواست.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/178793/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

نماینده روسیه در شورای امنیت: آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است

کاخ سفید: آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است

مرغ ارزان شد

حماس: مواضع بایدن متناقض است

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

تصویر احوالپرسی ظریف از ولایتی

چرا به شاهد 136، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

تاریخ سازی جعلی

فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می شود؟

سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا در حمله ایران را تکذیب کرد

6 پیشنهاد وزیر امور خارجه کشورمان در شورای امنیت سازمان ملل

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

سیل برای دبی گران تمام شد

رویترز: آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند

پشت پرده فروش 1200 میلیارد تومانی سینمای ایران!

هشدار صریح ایران به رژیم صهیونیستی؛ در پاسخ دادن به هرگونه ماجراجویی آنی عمل می‌کنیم

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

تارانتینو نظرش عوض شد؛ «منتقد سینما» را نمی‌سازد!

رئیسی: اگر اهل مذاکره‌اید، ما میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم

روایت هاشمی رفسنجانی از درخواست وزیر نفت برای صدور نفت مجانی به سوریه

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

نتانیاهو: نباید اختلافات داخلی را علنی کنیم؛ با تهدید وجودی روبرو هستیم

اردن: باید مانع حمله به رفح شد

تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت

جادوی بهاره، کار عمو نوروزه!

اردن: ایران قصد تشدید تنش ندارد

سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

ادعای رسانه عبری درباره اصابت موشک به دیمونا جنگ روانی است

«کارخانه هیولاها» در ایران روی صحنه رفت

امیرعبداللهیان: عملیات دفاع مشروع و اقدام متقابل ایران پایان یافته است

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

سازمان بهداشت جهانی: حجم ویرانی بیمارستان‌های غزه فاجعه‌آمیز است

فقط حرکتای صورت سلمان که به شیرین میگه منو لو نده!

بازیگر نقش سیروس قایقران در «پرویزخان» کیست؟

بیانیه بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی آمریکا

امیرعبداللهیان: در صورت تعرض به منافع ایران، در پاسخ‌گویی لحظه‌ای تردید نخواهیم کرد

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

با کودک مثل خودش صحبت کنید

غربت مرتضی

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی