اخبار محرمانه

آخرين مطالب

سفر به اربعین امنیت کامل اخبار محرمانه از منابع دیگر

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - تا این لحظه از سوی تروریست ها یا معترضان در عراق به شکل مستقیم برای زوار ما هیچ مشکلی بوجود نیامده است.ذوالفقاری همچنین درباره دلایل تاخیر بازگشایی مرز خسروی و آخرین وضعیت این مرز خاطرنشان کرد: مرز خسروی مشکل نداشت، آنچه مشکل درست کرد، کنترل های امنیتی در بغداد و مشکل تردد زوار در داخل عراق بود. طرف عراقی اعلام کرده بود از جمعه شرایط برای تردد زوار فراهم می شود و مسیر دیگری برای تردد زوار در داخل عراق انتخاب شد و برای بررسی مسیر جدید، یکی دو روز معطلی ایجاد شد. در حال حاضر مرز خسروی از ساعت 7:30 تا ساعت 16 برای عبور زائران فعال است.
پایگاه بصیرت
رئیس ستاد مرکزی اربعین درباره وضعیت امنیت عراق گفت: دولت عراق، ستاد اربعین ما در عراق و ستاد کل نیروهای مسلح منبع ما برای ارزیابی وضعیت امنیت عراق هستند که هیچ کدام از این مراجع ابراز نگرانی بابت امنیت عراق نداشته اند.
به گزارش ایسنا، حسین ذوالفقاری خود با بیان اینکه هر چهار مرز باز است و مرز خسروی هم فعالیت خود را از صبح امروز آغاز کرده است، اظهار کرد: بر اساس آمار یک ساعت قبل، بیش از دو میلیون و 325 هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند و تا شب گذشته بیش از 1 میلیون و 150 هزار گذرنامه صادر شده است که نسبت به سال گذشته 97 درصد افزایش داشته است. 400 هزار برگه تردد هم صادر شده است. بیش از سه هزار کامیون از مرزها خارج شده‌اند و سه هزار کامیون دیگر هم بار و وسیله به عراق خواهند برد.
تاکنون 479 هزار زائر از مرزها خارج شده‌اند
وی افزود: تاکنون 479 هزار زائر از مرزها خارج شده اند که این آمار نسبت به سال گذشته 339 درصد رشد داشته است. بیشترین زائران از مرز مهران خارج شده‌اند. امسال تعداد زائران به دلیل لغو روادید افزایش می‌یابد؛ بنابراین اگر زوار با ما همکاری نکنند ارائه خدمات در مقاطعی با خلل مواجه می‌شود.
9 هزار اتوبوس به مراسم اربعین اختصاص داده می‌شود
معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور ادامه داد: مجموع اتوبوس های کشور 12 هزار اتوبوس است که هفتاد و پنجاه درصد اتوبوس ها یعنی 9 هزار اتوبوس به مراسم اربعین اختصاص داده می شود. 2500 اتوبس شهرداری هم برای حمل و نقل زائران در نظر گرفته ایم. اگر با ورود یا خروج دفعی زوار مواجه شویم، در ساعاتی حمل و نقل دچار خلل می‌شود.
کاپوتاژ خودروهای شخصی تا پایان مهر ماه به عراق ممنوع شد
وی خاطرنشان کرد: برای حل این مشکل توصیه می‌کنیم کسانی که قادر هستند، با خودروی شخصی به مرزها بروند؛ زیرا ظرفیت پارکینگ‌ها را افزایش داده‌ایم. کاپوتاژ اتوبوس به داخل عراق را کم کرده ایم و به افرادی خاص اختصاص داده ایم مثل افرادی که توانایی جسمی کافی ندارند. کاپوتاژ خودروهای شخصی تا پایان مهر ماه به عراق ممنوع شد؛ زیرا هم پارکینگ، جایگاه سوخت، جاده و امکانات زیرساختی در عراق کم است و سوخت هم در عراق گران است. این تصمیم به نفع خود زائران است. کاپوتاژ به حمل و نقل زائران کمک می کرد، اما دولت عراق با کاپوتاژ مخالفت کرد.وی درباره هزینه پارکینگ‌های اربعین گفت: این هزینه 5 هزار تومان برای هر خودرو در هر بیست و چهار ساعت است.
منابع ما ابراز نگرانی بابت امنیت عراق نداشته‌اند
ذوالفقاری درباره وضعیت امنیت عراق خاطرنشان کرد: دولت عراق، ستاد اربعین ما در عراق و ستاد کل نیروهای مسلح منبع ما برای ارزیابی وضعیت امنیت عراق هستند که هیچ کدام از این مراجع ابراز نگرانی بابت امنیت عراق نداشته اند. به خاطر مسایل امنیتی در ورودی برخی شهرها مثل نجف زوار معطل شدند، اما با پیگیری های انجام شده، مشکل حل شد.وی تاکید کرد: تا این لحظه از سوی تروریست ها یا معترضان در عراق به شکل مستقیم برای زوار ما هیچ مشکلی بوجود نیامده است.ذوالفقاری همچنین درباره دلایل تاخیر بازگشایی مرز خسروی و آخرین وضعیت این مرز خاطرنشان کرد: مرز خسروی مشکل نداشت، آنچه مشکل درست کرد، کنترل های امنیتی در بغداد و مشکل تردد زوار در داخل عراق بود. طرف عراقی اعلام کرده بود از جمعه شرایط برای تردد زوار فراهم می شود و مسیر دیگری برای تردد زوار در داخل عراق انتخاب شد و برای بررسی مسیر جدید، یکی دو روز معطلی ایجاد شد. در حال حاضر مرز خسروی از ساعت 7:30 تا ساعت 16 برای عبور زائران فعال است.
عراق از صبح اربعین موکب‌های خود را جمع می کند
معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور درباره خدمات رسانی مواکب ایرانی به زائران گفت: عراق از صبح اربعین موکب های خود را جمع می کنند، ولی مواکب ما سه روز بعد اربعین فعال بوده ولی به دلیل تعداد زیاد زوار، این مواکب پاسخگو نیستند، ولی در حد امکان خدمات رسانی می کنیم.
خواسته‌ایم بر هزینه‌های حمل و نقل در داخل عراق نظارت شود
ذوالفقاری درباره کنترل هزینه حمل و نقل در داخل خاک عراق، گفت: سال گذشته برخی راننده ها در داخل عراق هزینه های بیشتری از زائران طلب کردند که همکاران کنسولی ما وارد ‌شدند و مشکل را پیگیری کردند و پلیس عراق هم وارد شد و جلو کار را گرفت. در عراق ما نمی توانیم امر و نهی کنیم، اما از مقامات عراقی خواسته ایم بر هزینه های حمل و نقل در داخل عراق نظارت کنند.
وی همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا در بازگشت از مرزها با مشکل حمل و نقل مواجه می‌شویم، خاطرنشان کرد: ما مشکلی برای حمل زائران به داخل کشور تا سقف 200 هزار نفر نداریم اما هرچه به این جمعیت افزوده شود، مشکل بیشتر شده و زائران معطل می شوند برای همین ما از زائران خواهش می کنیم که سفر خود را مدیریت کنند تا از تجمع بیش از 200 هزار نفر در مرزها جلوگیری شود. همانطور که اشاره کردم، ظرفیت اتوبوس های کشور محدود است.
رئیس ستاد مرکزی اربعین درباره مراقبت های بهداشتی از زائران در بازگشت از مرزها تصریح کرد: مراقبت ها و کنترل های بهداشتی لازم از زائران در مرزها انجام می‌شود و موارد خاص هم تحت درمان و کنترل قرار می گیرند.
ذوالفقاری در پایان گفت: سه مرز مهران، شلمچه و چذابه 24 ساعته فعال است.
در حاشیه این نشست خبری از سامانه تردد زائرین اربعین رونمایی شد.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/178673/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جلد نشریه آمریکایی تایم با عنوان، تأثیرگذارترین افراد جهان؛ یولیا ناوالنایا

ادعای آمریکا: ساخت اسکله کمک‌رسانی به غزه آغاز شد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه استعفا داد

درخواست حماس برای اعزام تیم‌های پزشکی قانونی جهت شناسایی اجساد گورهای دسته‌جمعی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

گشاده دستی دولت در تخصیص بودجه به رسانه‌های همسو

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

انگلیس درصدد راه‌اندازی گنبد آهنین

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

آقای ذوالنوری ممنون

فروش 9 میلیاردی «مست عشق» در دو روز

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

سیگنال مثبت به بورس تهران

کاخ سفید: خواستار انجام‌ تحقیقات درخصوص گورهای دسته‌جمعی غزه هستیم

منابع عبری: اسرائیل با آتش‌بس چند هفته‌ای موافقت خواهد کرد

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

حمله پهپادی حزب الله به یک پایگاه توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی

واقعیت آمریکا بدون روتوش؛ ادامه سرکوب اعتراضات دانشجویی

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

دردسر تیک‌تاک

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد

هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید

طوفان نمک کوهنوردیه!

هلاکت دو تروریست در اطراف زاهدان با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی