اخبار محرمانه

آخرين مطالب

پس از هشتگ‌سازی سعودی‌ها، طرح ترور آیت الله سیستانی نیز شکست خورد/ صحنه‌گردان‌ها مشخص شدند؛ آرامش به عراق بازگشت اخبار محرمانه از منابع دیگر

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - تاکنون مشخص شده 79٪ توییت‌هایی که با موضوع ناآرامی‌های عراق منتشر شده، از مبدأ عربستان صورت گرفته و تنها 6٪ سهم خود عراقی‌ها بوده است.
گروه بین الملل-رجانیوز: در یک طرف جمعیت میلیونی زائران امام حسین علیه‌السلام همچون سال‌های گذشته خود را برای حماسه‌ای دیگر آماده می‎‌کرد و در طرف دیگر اتاق‌های فکر استکباری، عصبانی از این راهپیمایی به دنبال ضربه زدن به آن برامده بودند. ایجاد رعب و واهمه بین زائران و کاشتن بذر کینه و نفرت بین مردم ایران و عراق برای کمرنگ کردن این حماسه بزرگ در دستور کار قرار گرفته بود اما چند روزی بیشتر دوام نیاورد و نقاب از چهره طراحان این سناریو افتاد.
به گزارش رجانیوز ، مشکلات داخلی و به خصوص معیشتی مردم عراق باعث شده تا سال‌ها مردم این کشور لزوم اصلاحات را درک کرده باشند و هر از چندگاهی این مطالعه خود را فریاد بزنند. این بار نیز با وجود اینکه مطالبات مردم اقتصادی بود اما با هدایت سرویس‌های بیگانه به سرعت رنگ رادیکال، سیاسی و حتی ضددینی به خود گرفت. این رخداد همزمان با ایام نزدیک به راهپیمایی بزرگ اربعین از ابتدا توسط کارشناسان به عنوان رخدادی مشکوک مورد تحلیل واقع شد. به خصوص اینکه رژیم صهیونیستی و آمریکا از تظاهرکنندگان و آشوب گران اعلام حمایت کردند. این فتنه انگیزی در حالی رقم خورد که این کشورها به همراه رژیم سعودی درصدد جبران شکست‌های متعدد خود در لبنان، سوریه، عراق و یمن هستند. آنها که قبلا در ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی ناکام ماندند تلاش کردند تا این اختلاف را بین شیعیان دامن بزنند.
در داخل عراق هیچ گروهی مسئولیت اعتراضات را بر عهده نگرفت و جریان‌های داخلی عراق نیز مردم را دعوت به آرامش کردند. با این وجود فراخوان‌ها در شبکه‌های اجتماعی و سازماندهی و مانور رسانه‌ای به شکل قابل توجهی انجام شد. تجزیه و تحلیل فعالیت‌های رسانه‌ای در این کشور آمار جالبی را نشان می‌دهد که بزرگی عملیات رسانه‌ای دولت سعودی را نمایش می‌دهد.
تاکنون مشخص شده که 79٪ توییت‌هایی که با موضوع ناآرامی‌های عراق منتشر شده، از مبدأ عربستان صورت گرفته و تنها 6٪ سهم خود عراقی‌ها بوده است. تحلیل‌گران در فضای مجازی نیز به نتایج جالب‌تری در این خصوص رسیده اند.

به عنوان نمونه مدت زمان ترندشدن هشتگ اصلی طراحی‌شده سعودی‌ها برای پوشش دادن به اعتراضات عراق در کشورهای عربی نشان داده است که در کشور لبنان هشتگ‌ ضدعراقی تنها چهار ساعت ترند بوده و در بحرین که یه طور کامل توسط سعودی‌ها کنترل می‌شود 24 ساعت ترند باشد. این آمار میزان توان سایبری رژیم سعودی را در منطقه به خوبی نمایش می‌دهد. آنالیزها نشان می‌دهد غیر عربستان، کویت، امارات، بحرین، مصر و آمریکا تلاش‌های فراوانی برای تقویت این هجوم رسانه‌ای انجام داده اند که در مجموع 94 درصد هشتگ‌ها از خارج از عراق مدیریت می‌شود.
تصویر زیر نیز نشان می‌دهد که ده کاربر فعال توئیتر در اغتشاشات عراق از وابستگان و عمال رژیم سعودی هستند.

این رخدادها باعث شد تا مرجعیت عراق به فتنه‌انگیزی و رادیکال شدن اتفاقات واکنش نشان بدهد. حجت الاسلام و المسلمین احمد صافی، نماینده آیت الله العظمی سید علی سیستانی در کربلای معلی، ظهر دیروز در خطبه نماز جمعه در حرم مطهر امام حسین (ع) با قرائت بیانیه ای، دیدگاه مرجع عالیقدر شیعیان عراق در قبال تحولات اخیر این کشور را تشریح و حوادث خشونت آمیز را محکوم کرد. در این بیانیه ضمن لزوم پیگیری مطالبات به حق مردم آمده است: «طی روزهای گذشته حملات غیر قابل قبول و محکوم به تظاهرکنندگان مسالمت آمیز، نیروهای امنیتی و اموال عمومی و خصوصی در بغداد و شماری از استان های عراق روی داده و تظاهرات در بسیاری از موارد و در صحنه های بسیار دردناک و تاسف بار مشابه آن چه در برخی سال های گذشته به وقوع پیوست، به آشوب و برخوردهای خونین کشیده شد که ده ها قربانی، شمار زیادی زخمی و مجروح و خسارت های زیادی به نهادهای دولتی و غیره به دنبال داشت.»
این بیانیه با استقبال عادل عبدالمهدی نیز روبه رو شده بود. نخست وزیر عراق گفت: مرجعیت دینی بار دیگر ثابت کرد که سوپاپ اطمینان و شعله‌ای است که مسیر هدایتگری را در روزهای دشوار روشن می‌کند. وی همچنین دستور لغو ممنوعیت آمد و شد در بغداد را از صبح امروز (شنبه) پنج اکتبر صادر کرد.
همزمان با این موضع گیری ها بود که دولت عراق یک تیم تروریستی که درصدد ترور آیت الله سیستانی بود را دستگیر کرد. در این خصوص شبکه المیادین به نقل از استاندار نجف از بازداشت گروهی در این استان خبر داد که قصد داشتند مرجعیت دینی در عراق را ترور کنند.ئئ به گزارش ایسنا، شبکه المیادین به نقل از لؤی الیاسری، استاندار نجف اعلام کرد: گروهی برای ترور آیت الله العظمی سید علی سیستانی، مرجعیت دینی در عراق وارد بخش قدیمی شهر نجف شدند که توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.
این رخدادها باعث شد تا کم کم غبارها فرو بنشیند و ماهیت فتنه اخیر در عراق مشخص گردد. حالا خبرها حکایت از بازگشت کامل امنیت به بغدا نجف، بصره، ذی‌قار و... دارد.


دانلود فیلم
همچنین با وجود بعضی تحریکات و اعتراضات در عراق، شهر کربلا و جاده‌های منتهی به آن در فاصله دو هفته به اربعین حسینی از امنیت و آرامش کافی برخوردار است و عزاداری‌ها در بین‌الحرمین آغاز شده است.
اختلاف افکنی بین شیعیان در آستانه اربعین حسینی با موج سواری بر روی مطالبات قانونی مردم که می‌رفت تا به فتنه‌ای بزرگ‌ تبدیل شود کم کم به حاشیه رفته و بار دیگر آرامش در عراق حاکم شده است و مردم عراق خود را اماده استقبال از زائران حسینی از سرار عالم می‌کنند.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/177864/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

درخواست حماس برای اعزام تیم‌های پزشکی قانونی جهت شناسایی اجساد گورهای دسته‌جمعی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

گشاده دستی دولت در تخصیص بودجه به رسانه‌های همسو

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

انگلیس درصدد راه‌اندازی گنبد آهنین

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

آقای ذوالنوری ممنون

فروش 9 میلیاردی «مست عشق» در دو روز

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

سیگنال مثبت به بورس تهران

کاخ سفید: خواستار انجام‌ تحقیقات درخصوص گورهای دسته‌جمعی غزه هستیم

منابع عبری: اسرائیل با آتش‌بس چند هفته‌ای موافقت خواهد کرد

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

حمله پهپادی حزب الله به یک پایگاه توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی

واقعیت آمریکا بدون روتوش؛ ادامه سرکوب اعتراضات دانشجویی

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

دردسر تیک‌تاک

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد

هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید

طوفان نمک کوهنوردیه!

هلاکت دو تروریست در اطراف زاهدان با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد

موی چتری به چه صورت هایی می آید؟

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی