اخبار محرمانه

آخرين مطالب

دکتر جمشیدی: گام سوم ضعیف بود؛ برای عقب نشینی آمریکا باید گام‌های محکم‌تری برداریم/ راهبرد جمهوری اسلامی در پاسخ به آمریکا اقدامات هسته‌ای و سیاست منطقه‌ای است اخبار محرمانه از منابع دیگر

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - جمشیدی گفت: امتیازاتی را که اروپا مطرح کرده امتیازاتی نیست که مشکل کشور را حل کند ایران باید بتواند به لحاظ سانترفیوژ سطح غنی سازی و سرعت هسته‌ای طرف مقابل را وادار به تغییر محاسبه کند، اما متاسفانه این گونه نبوده و گام سوم گام خوبی نبود.
گروه سیاسی-رجانیوز: شکست فشار حداکثری و ادامه کاهش تعهدات هسته‌ای شامگاه 10 مهرماه در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با حضور سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و جمشیدی استاد روابط بین الملل دانشگاه تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ابتدا با اشاره به اینکه سناریویی در نیویورک بنا بود اجرا شود با توجه به همه فضا سازی‌های رسانه‌ای که صورت گرفته بود و مقدمات آن با فشار‌های مختلف تحریم اقتصادی و مسائل دیگر در برجام بنا بود عظمت و عزت ملت ایران با یک بمب خبری و تبلیغاتی مهار شود گفت: برنامه ریزی گسترده‌ای در این خصوص صورت گرفت منتها دستور کار مقامات ایران از قبل تعیین شده بود که به هیچ وجه هیچ مذاکره و گفت‌وگویی و حتی برخورد احتمالی صورت نگیرد غربی‌ها زرنگ هستند و گاهی در راهرو‌ها و مسیر‌ها به گونه‌ای قرار می‌گیرند تا افراد در کنار هم قرار بگیرند، اما آنها به نتیجه نرسیدند و این سناریو با شکست روبه‌رو شد.
او با اشاره به اینکه این موضوع پیام مهم و بزرگی در بر داشت افزود: التماس، درخواست، عجز و ناتوانی برای نشستن، گفت‌وگو، مذاکره و عکس یادگاری را از طرف مقابل شاهد بودیم و از سوی دیگر شاهد اقتدار، توانمندی و ایستادگی ملت ایران بودیم که به معنای پیروزی ایران در این مواجهه بود.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه فشار حداکثری آمریکا و اروپا طی سال‌های اخیر به ویژه بعد از اجرای برجام و خروج آمریکا از برجام علیه ملت ایران شکست خورده است گفت: به نظر آن‌ها تحریم‌های شکننده علیه ایران اعمال شد، شاید بخش کوچکی از این تحریم‌ها علیه هر کشور دیگری اعمال می‌شد آن کشور از پا در می‌آمد، همچنین فشار‌های بین المللی را علیه ایران اعمال کردند، اما ملت ایران از این مواجه پیروزمندانه بیرون آمد و این موضوع به معنای این است که فشار حداکثری با شکست روبه‌رو شده است.
نقوی حسینی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران دو راهبرد را در دستور کار خود قرار داده است عنوان کرد: راهبرد اول فعال کردن اقتصاد درون‌زا و مقاومتی است که پالس‌های مثبت آن را می‌بینیم، ما حتماً 6 ماه دوم سال روز‌های خوب اقتصادی کشور را می‌بینیم به گونه‌ای که فعالیت‌های اقتصادی طراحی شده که آرام آرام در حال جواب دادن است، نوید حل شدن مشکلات اقتصاد ایران نمی‌دهم، اما با کاهش ضریب بیکاری، گردش سرمایه، فعال شدن بنگاه‌های اقتصادی داخلی و تولید اقتصادی درون‌زا روبه‌رو خواهیم بود.
او با اشاره به اینکه در دوران مذاکرات از همسایگان و مناطق حاشیه‌ای غفلت کردیم به طوریکه شرکای سنتی خودمان را از دست دادیم خاطرنشان کرد: توتال و پژو رفتند و شرکای سنتی اقتصادی از ما دلگیر بودند.
نقوی حسینی با اشاره به این که اکنون به ثبات اقتصادی رسیده‌ایم و در آینده پویندگی اقتصادی به وجود می‌آید گفت آن‌ها می‌خواستند ایران را به نرمشی و سازش بکشانند که به هیچ‌یک از دست پیدا نکردند
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه در گام سوم باید به گونه‌ای حرکت می‌کردیم که غربی‌ها تکان می‌خوردند افزود: غربی‌ها بر روی نظارت و بازرسی حساس هستند به طوری که ما پروتکل الحاقی را به صورت داوطلبانه اجرا می‌کنیم و باید اجرای این پروتکل را متوقف میکردیم لذا باید در گام چهارم به سمت این مسائل حرکت کنیم.
او با اشاره به اینکه اروپا ما را تهدید به خروج از برجام می‌کند اظهار داشت: بنده با برجام و توافق برجام مخالف بودم، باید گام‌های ایران محکم تراز گام‌های قبلی باشد و به سمت کاهش تعهدات پیش برویم.
جمشیدی استاد روابط بین الملل دانشگاه تهران با اشاره به اینکه سیاست فشار حداکثری آمریکا به نتیجه نرسیده است خاطر نشان کرد: باید سیاست فشار حداکثری آمریکا با ناکامی مطلق مواجه شود، راهبرد جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به آمریکا شامل دو بعد اقدامات هسته‌ای و سیاست منطقه‌ای است عنوان کرد جمهوری اسلامی ایران در مقابل آمریکا ابتکار عمل نشان داده است به‌طوری که در بعد هسته‌ای ایران گام‌های بعدی را باید بلندتر بردارد اگر بخواهیم طرف مقابل را مجبور به عقب نشینی کنیم باید گام‌های محکم تری برداریم.
او با اشاره به اینکه اگر بخواهیم گام‌های مان را ضعیف برداریم طرف مقابل تحریک نمی‌شود گفت: امتیازاتی را که اروپا مطرح کرده امتیازاتی نیست که مشکل کشور را حل کند ایران باید بتواند به لحاظ سانترفیوژ سطح غنی سازی و سرعت هسته‌ای طرف مقابل را وادار به تغییر محاسبه کند، اما متاسفانه این گونه نبوده و گام سوم گام خوبی نبود.
این استاد روابط بین الملل با اشاره به اینکه گام سوم تحقیق و توسعه است گفت: در گام سوم زنجیره میانی فعال می‌شود در حالیکه باید تمام زنجیره‌ها به طور کامل فعال می‌شد.
او تصریح کرد: آمریکا 4 تعهد را از ایران می‌خواهد اول اینکه هرگز ایران به سلاح اتمی دست پیدا نکند این در حالی است که ما به دنبال سلاح اتمی نیستیم، ترامپ در سخنرانی خود در سازمان ملل می‌گوید ایران به دنبال سلاح اتمی نرود و شاخص‌هایی را می‌گوید که نظارت بر مراکز مهم را شامل می‌شود، می‌گویند ایران هیچ موشک بالستیک‌ای نباید داشته باشد آن‌ها معتقدند که موشک‌های بالستیک قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای ای دارد، آمریکا به دنبال این است تا در دستور کار مذاکرات با ایران را مشخص کند این در حالی است که ایران به هیچ وجه به دنبال مذاکره نیست، ترامپ ایران را تجاوزگر معرفی می‌کند.
جمشیدی با اشاره به اینکه سیاست اعمال فشار حداکثری آمریکایی‌ها بر ایران یک سیاست راهبردی است که از زمان اوباما دنبال می‌شد و این سیاست به نوعی از باور‌های دولت ترامپ برای فلج کردن ایران بود ادامه داد: برآورد آمریکایی‌ها از فشار حداکثری این بود که این فشار‌ها بر ایران جواب می‌دهد ضمن اینکه هزینه‌ای هم به همراه نخواهد داشت، در کنار این برآورد‌ها باور دیگری هم وجود داشت و آن، براندازی نظام یا ایجاد آشوب بزرگ در ایران بود که هیچ کدام هم اتفاق نیفتاد و در حال حاضر هم باوجود تحریکات شبکه‌های بیگانه به منظور ایجاد آشوب در ایران، هنوز چنین اتفاقی روی نداده است، زیرا مردم ایران می‌دانند که بیگانگان قصد بزرگ نمایی دارند.
نقوی حسینی در بخش دیگری ار این برنامه با اشاره به طرح 4 ماده‌ای مکرون افزود: طرح مکرون، حرف مذاکره جدید ترامپ است و بازگرداندن ایران پای میز مذاکره، همان حرف و خواسته‌ی ترامپ بوده و است.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه ایران یک بار در برجام با آمریکا بر سر بسیاری از مسائل مذاکره کرد چرا باید دوباره باب مذاکرات جدید با آمریکا باز شود در مذاکراتی که در حین و پس از برجام با غربی‌ها و اروپایی‌ها داشته ایم به هیچ کدام اعتماد نداشته و نداریم خاطرنشان کرد: هیچ یک از اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها به تعهدات برجامی خود عمل نکرده اند و در حال حاضر هم هیچ اعتمادی وجود ندارد و باید به سیاست‌های اقتصادی مقاومتی برگردیم.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/176784/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

صادق قطب زاده، یک انقلابی که قصد کودتای نظامی داشت

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

تولید در پتروشیمی غدیر به 120 درصد ظرفیت اسمی رسید

افزایش تولید برق کشور با یاری شرکت انتقال گاز

صدا و سیمای 24 هزار میلیاردی چقدر بیننده دارد؟

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی

سرهنگی: اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد باعث حفظ و جذب سرمایه گذاران و جلوگیری ازخروج آنان از کشور می شود

سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان بوشهر

ادای احترام معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام والای شهدای شهر بوشهر

3 سریال کره‌ای که طرفداران «جومونگ» نباید از دست بدهند

نخستین نشست ستاد شاهد شهرستان‌های استان تهران در سال جدید برگزار شد

افت قیمت نفت در پی نگرانی‌ها درباره عرضه جهانی

راه‌اندازی سامانه پایش درخواست‌های خرید کالا در شرکت نفت فلات قاره

تأکید شرکت نفت فلات قاره بر ارائه خدمات مناسب پروازی به کارکنان مناطق عملیاتی

از اصلاح دستمزد سلبریتی‌ها در تلویزیون تا اخبار تولید «پایتخت7» و وضعیت سریال «سلمان فارسی»

توزیع 40 میلیون لیتر سوخت در بخش کشاورزی منطقه سبزوار

انتقاد شدید رئیس دانشکده روانشناسی تهران از مدیران تلویزیون/ ویدئو

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «انصاری رامندی»

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «فرشیدفر»

خاتمی: در دانشگاه افراطیون چپ را کوبیدم و ناراحتشان کردم، به رهبرى گفتم، ایشان هم افراطیون راست را محکوم کنند؛ نپذیرفتند

برنامه‌ریزی نفت و گاز کارون برای تحقق شعار سال 1403

گازسوزی حداقلی در نفت و گاز مارون

تعظیم روز ارتش

جانباز گرانقدر 70 درصد «سلمان کلیوند عباسی» به خیل شهدا پیوست

اجرای 80 پروژه فنی و خدماتی در نفت و گاز آغاجاری

توزیع 1.5 میلیون لیتر سوخت میان ناوگان هوایی منطقه بوشهر در ایام نوروز

60 لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه 1403 بامداد شنبه شارژ می‌شود

60 لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه 1403 امشب شارژ می‌شود

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از 28 میلیارد دلار در سال 1402

سفر به تهران قدیم؛ کشتی با خرس در خیابان‌های تهران/ تصاویر

پیگیری فشرده‌ی سازمان منطقه آزاد کیش برای تعیین تکلیف مالیات بر ارزش افزوده/ جلسه اختصاصی کمیسیون اقتصادی مجلس با سرهنگی

حرفهای جنجالی مجری سابق صداوسیما: تک تک مسئولان استعفا دهند/ ویدئو

همدلی همکاران در مسیر تحقق اهداف سازمانی ضرورت دارد

پیام تبریک بنیاد شهید وامور ایثارگران استان گیلان به مناسبت فرا رسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی

ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخار و مایه سربلندی کشور

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعان رسیدگی کرد

افشاگری تلخ مجری تلویزیون از تصمیم به خودکشی/ ویدئو

سه‌شنبه‌های ایثارگری در مازندران

قدرت و اقتدار نیروهای مسلح ایران امروز در اوج است

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام دهنوی

تازه‌ترین اوضاع شرکت‌های تولیدی صندوق‌ بازنشستگی صنعت نفت بررسی شد

مسیر تولید در صنعت نفت از ایجاد اوضاع مطلوب برای کارکنان می‌گذرد

بار اصلی تحقق شعار سال بر دوش صنعت نفت است

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

وزارت نفت اثر تحریم‌ها در تولید و صادرات نفت را کم کرد/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم

متخصصان وزارت نفت تحریم‌ها در زمینه تولید و صادرات نفت را بلااثر کردند/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم

تولید نفت شیل آمریکا در ماه مه افزایش می‌یابد

تمایل اوپک برای عضویت جمهوری نامیبیا

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی