اخبار محرمانه

آخرين مطالب

واکنش مقامات اروپایی به طرح نهایی جانسون درباره برگزیت بین الملل

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - تسنیم / مقامات بروکسل از طرح نهایی برگزیت جانسون رنجیده خاطر شده و واکنش‌های همراه با خشم و انتقاد آمیزی به آن نشان دادند.
به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان برای "بوریس جانسون"، نخست وزیر انگلیس این مسئله مشخص است که کشورش در 31 اکتبر (9 آبان ماه) این اتحادیه را ترک می کند. حالا وی پیشنهادات جدیدی را برای دستیابی به توافق به "یان کلود یونکر"، رئیس کمیسیون اروپایی ارائه داده است.
وی روز گذشته در نامه‌ای پیشنهادات جدید خود برای برگزیت را به کمیسیون اروپایی ارائه داده است. این پیشنهادات رنجش و تردیدهای بزرگی را در اتحادیه اروپا ایجاد کرده است. در این پیشنهاد جانسون پیشنهاد شده که طرح مربوط به مرزهای ایرلند موسوم به Backstop از توافق برگزیت حذف شود. بر این اساس این طرح باید با سیستم پیچیده‌ای جایگزین شود که در آن کنترل های گمرکی، البته نه مستقیما در مرزها را ضروری می کند. به خواست لندن اتحادیه اروپا باید همزمان خود را موظف کند که به هیچ عنوان کنترل هایی را در مرزها انجام ندهد.
جانسون طرح موسوم به Backstop را پلی به ناکجا ارزیابی کرد.
«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس روز چهارشنبه طی یک سخنرانی در شهر منچستر کلیات آخرین طرح خود برای توافق با اتحادیه اروپا را ارائه کرد و هشدار داد که حتی در صورت عدم حصول توافقات لازم بین دو طرف، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در موعد مقرر اتفاق خواهد افتاد.
بوریس جانسون که در جمع اعضای حزب محافظه‌کار در شهر منچستر سخن می‌گفت،‌ خاطرنشان کرد: «ما پیشنهاداتی را که فکر می‌کنیم سازنده و منطقی هستند و می‌توانند منجر به شکل‌گیری یک توافق بین طرفین شوند را روی میز گذاشته‌ایم. بگذارید صراحتاً بگویم که جایگزین این طرح پیشنهادی بدون شک برگزیت بدون توافق است.»
بر اساس طرح پیشنهادی نخست‌وزیر انگلیس، پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا نقاط بازرسی گمرگی بین ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند (ایرلند جنوبی) حذف خواهد شد.
یان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپایی واکنش محتاطانه‌ای به پیشنهادات جدید جانسون نشان داده و تاکید کرد که وی هنوز برخی مسائل باز را در پیشنهادات جانسون می بیند. کمیسیون اتحادیه اروپا بعد از تماس تلفنی یونکر با نخست وزیر انگلیس که روز چهارشنبه انجام شد تاکید کرد که هنوز برخی نقاط مشکل ساز وجود دارد. وی هم زمان پیشرفت های مثبت در روند برگزیت را تمجید کرد.
آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم روز چهارشنبه بعد از گفتگو با نخست وزیر هلند در برلین در این باره اظهار داشت که ما این پیشنهادات را دقیقا بررسی می کنیم. وی تاکید کرد : من نمی توانم امروز چیزی در این باره بگویم.
مرکل اعلام کرد که این پیشنهادات ابتدا در بین 27 عضو باقی مانده این اتحادیه مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. برای ما این مسئله مهم است که همه اعضای اروپایی در این باره متحد باشیم. ما همچنان به "میشل بارنیر"، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا اعتماد داریم.
خروج انگلیس از اتحادیه اروپا برای 31 اکتبر ( نهم آبان ماه) برنامه ریزی شده است. مسئله مرزهای ایرلند به عنوان پیچیده ترین و سخت ترین موضوع در مذاکرات برگزیت مطرح است. هر دو طرف می خواهند از کنترل های مرزی بین ایرلند شمالی و ایرلند اجتناب کنند تا از شعله ور شدن مجدد درگیری های خونین در این منطقه جلوگیری کنند.
جمهوری ایرلند عضو اتحادیه اروپاست و قرار است عضو این اتحادیه باقی بماند. ایرلند شمالی اما جزیی از خاک بریتانیاست.
پس از جنگ‌های خونین داخلی میان دو ایرلند، قرارداد بلفاست در سال 1998 امضا و بر مبنای آن قرار شد برای جلوگیری از درگیری، مرزی میان این دو کشور نباشد. حالا با خروج بریتانیا و به تبع آن ایرلند شمالی از اتحادیه اروپا، مشخص نیست که مرز میان دو کشور چگونه خواهد شد.
طرحی موسوم به Backstop یا «پشتیبان» یکی از راه‌های پیشنهاد شده برای حل این معضل است که با اجرای آن از بازگشت «مرز سخت» یا همان مرز فیزیکی بین دو ایرلند جلوگیری شده و بریتانیا موظف می‌شود برای مدتی محدود در چارچوب مقررات گمرکی اتحادیه اروپا عمل کند.
البته جانسون این طرح را کاملا رد می کند چرا که در این صورت لندن نمی تواند هیچ توافق تجاری مستقلی را با کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا مانند آمریکا ببندد.
جانسون در نامه خود به کمیسیون تروپایی تاکید کرده است که حالا راه حل های پیشنهادی وی یک برگزیت معقول را پیش بینی می کند.
بسیاری از مقامات اروپایی البته به طرح جدید جانسون برای برگزیت انتقاد وارد کرده اند.
نمایندگان پارلمان اروپا تاکتیک جانسون را به عنوان تلاشی برای اخاذی از اتحادیه اروپا دانسته و این را بعید دانستند که اتحادیه اروپا در مسیر جانسون حرکت کند.
این جمله جانسون که اتحادیه اروپا را در برابر دو انتخاب قرار داده بود که یا اروپا پیشنهادات برگزیت ما را می پذیرد و یا انگلیس در 31 اکتبر بدون توافق این اتحادیه را ترک می کند خوشایند مقامات اروپایی نبود.
"ینس گایر"، رئیس نمایندگان حزب سوسیال دموکرات در پارلمان اروپا در واکنش به طرح جدید جانسون برای برگزیت گفته است که نخست وزیر می خواهد گناه برگزیت سخت را به گردن اتحادیه اروپا بیاندازد. به گفته وی جانسون می خواهد ادعا کند که کمیسیون اروپایی پیشنهادات سازنده او را رد کرده است، به همین دلیل انگلیس باید از این اتحادیه خارج شود. کمیسیون اروپایی برای مقابله با این گونه اتهامات از طرف لندن حالا باید این پیشنهادات را جدی بگیرد.
"تری راینتکه"، کارشناس برگزیت از حزب سبز پارلمان اروپا هم اظهارات مشابهی را داشته و از بازی لندن بر پشت مردم و اقتصاد انگلیس و اتحادیه اروپا سخن گفته است.
وی در این باره گفته است که پیشنهاد دولت انگلیس نشان می دهد که لندن به دنبال راهی است تا اتحادیه اروپا را برای عدم توافق احتمالی مسئول نشان دهد. وی تاکید کرد که حالا باید برگزیت به تعویق بیافتد تا انگلیس زمان این را داشته باشد تا یک راه حل جدی بیابد.
یک سخنگوی کمیسیون اروپایی هم بر اراده خود برای توافق با جانسون تاکید کرده و گفته است که ما اعتقاد داریم که یک برگزیت منظم خیلی بهتر از وقوع سناریوی عدم توافق است.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/176460/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سردار فدوی: صهیونیست‌ها با حمله به کنسولگری حماقت کردند و باید تنبیه اساسی می‌شدند

واکنش مداخله‌جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای توماج صالحی

رئیسی: شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آماده مشارکت در پروژه‌های عمرانی سریلانکا هستند

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی

استعفای ناگهانی فرمانده یگان ویژه «اشباح» از ارتش رژیم صهیونیستی

بازدید میدانی یحیی السنوار از مناطق درگیری در غزه

آخرین وضعیت شکایت صداوسیما از مهران مدیری و پخش دورهمی؛ در انتظار تعیین تکلیف شبکه نسیم

کاخ سفید ارسال مخفیانه موشک های دوربرد به اوکراین را تایید کرد

رئیسی پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد

چهره ها/ عکس صمیمی بازیگران سریال «نون خ» در دل طبیعت

رژلب‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد سمی هستند

محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست

قابی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم

ادعای جنجالی یکی از عمو‌های فیتیله‌ای علیه مجید قناد!

چهره ها/ سلفی متفاوت المیرا شریفی‌مقدم در برنامه تلویزیون

مادرشوهر و عروس چه دعوایی کردن

اگر زن شاغل است حساب مشترک باز کنید

پیام‌های حمله به دو پایگاه آمریکا در شرق سوریه

آغاز بالن سواری تاریخی پایتختی‌ها

دوره ما اینطوری نبود!

واعظی: عملیات «وعده صادق» تقویت اتحاد ملی کشور را در پی دارد

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

حامیان گشت ارشاد

تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو

چهره ها/ پست عاشقانه نوید محمدزاده برای تولد همسرش

فیلم سینمایی "شیفت شب"؛ فردا شب از آی‌فیلم

قابی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیل

امضای یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه

بیانیه وزارت امور خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا

زمان برگزاری ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اعلام شد

حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

تکرار یک اشتباه

لحظه هدف قرار گرفتن محل استقرار نظامیان اسرائیلی توسط حزب‌الله

والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است

عصبانیت "نقی" از تیپ پایتختی‌ها در سفر خارج

یه زخم گردن باعث سوءتفاهم شد!

روایت سخنگوی انجمن سینماداران از یک رکورد شکنی

آخرین خبر از وضعیت بیماری ترانه علیدوستی به نقل از وکیلش

با «مثبت آموزش» به روز باشید

پزشکیان: اصرار به حجاب اجباری، عناد ایجاد می‌کند

سند مهم منتشر شده در یازدهمین جلسه دادگاه منافقین

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم

سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا

چیزی که تورو نکشه قوی‌ترت میکنه!

المیادین: مأموریت‌ مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی