اخبار محرمانه

آخرين مطالب

رقبای اروپایی «در جست‌وجوی فریده» برای کسب جایزه اسکار 2020 فرهنگی اجتماعی

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / در این گزارش، نگاهی به فیلم‌های معرفی شده از سوی کشور‌های اروپایی برای حضور در بخش بین المللی اسکار 2020 می‌اندازیم.
ضرب‌ا‌لاجل تعیین شده از سوی آکادمی اسکار به کشور‌های مختلف برای ثبت فیلم هایشان در بخش بین المللی به پایان رسید و کشور‌های زیادی فیلم‌های خود را به این آکادمی ارسال کردند.
امسال اولین سالی است که این بخش با نام «فیلم‌های بین المللی» معرفی می‌شود. قبلاًً این بخش به نام «بهترین فیلم خارجی زبان» شناخته می‌شد که در ماه آوریل با تغییراتی که اسکار انجام داد، نام این بخش نیز دستخوش تعییراتی شد؛ اما قوانین اصولی این بخش ثابت مانده و فیلم‌های بلندی که در خارج از آمریکا ساخته شده و زبان غیر انگلیسی داشته باشند، واجد شرایط برای حضور در این بخش خواهند بود.
سه کشور غنا، اوگاندا و ازبکستان برای اولین بار در این رقابت شرکت می‌کنند. گفتنی است، نامزد‌های نهایی این بخش در تاریخ 13 ژانویه 2020 (23 دی) معرفی می‌شود و مراسم اهدای جوایز نیز در 9 فوریه (20 بهمن) برگزار می‌شود. مستند «در جست و جوی فریده» هم نماینده کشورمان در اسکار سال آینده است. فیلم‌های ثبت شده از قاره اروپا در بخش بین المللی اسکار که با فیلم کشورمان رقابت می کنند، به شرح زیر هستند:
آلبانی: «نمایندگی»
دوازدهمین فیلم ارسال شده از سوی این کشور برای حضور در مراسم اسکار است و داستان یک هیئت اروپایی فرستاده شده به پایتخت آلبانی را به تصویر می‌کشد که قصد دارند، کمونیسم را کنترل کنند. این فیلم در چندین جشنواره به نمایش گذاشته شده است. کشور آلبانی هیچ نامزدی در اسکار ندارد.
ارمنستان: «شب طولانی»
این فیلم درام تاریخی است که سه داستان متفاوت را طی هزار سال از تاریخ ارمنستان دنبال می‌کند؛ داستان هایی که یک وجه مشترک دارند. این سه داستان در سال‌های 2015، 2010و 1915 روایت می‌شوند. کشور ارمنستان هم تاکنون نامزد اسکار نشده است.
اتریش: «شادی»
این فیلم ساخته کارگردانی ایرانی تبار و متولد آلمان است که چهارمین فیلم بلندش به جشنواره فیلم ونیز راه یافت. این فیلم در مورد دو زن نیجریه‌ای و زندگی آن‌ها در اروپاست. این کشور در سال 2008 و 2013 توانسته جایزه اسکار را کسب کند.
بلاروس: «اولین»
یکی از معدود فیلم‌های مستند معرفی شده به اسکار امسال است که در مورد فضای بی روح و اتمسفر مخرب زندان زن هاست. این فیلم چهارمین فیلم ثبت شده بلاروس است و فیلم‌های ثبت شده قبلی نامزدی را برای این کشور در پی نداشت.
بلژیک: «مادران ما»
این فیلم وقایع طولانی مدت درباره مبارزه زنان در جنگ داخلی گواتمالا در دهه 80 میلادی را شرح می‌دهد. این فیلم از جشنواره کن نیز جایزه دریافت کرده است. بلژیک تا کنون هفت بار نامزد اسکار شده، اما هر هفت بار این جشنواره را دست خالی ترک کرده است.
بوسنی و هرزگوین: «پسر»
این فیلم که در جشنواره بین المللی ساراجوو نمایش داده شده بود؛ داستان پسری 18 ساله را روایت می‌کند که درگیر بحران هویتی است. فیلم سینمایی «منطقه بی طرف» از این کشور در سال 2001 توانست جایزه اسکار را دریافت کند.
بلغارستان: «آگا»
این فیلم داستان دو فرد را روایت می‌کند که در تلاش هستند با دنیای پیرامون خود سازگار شوند؛ اما در این بین یکی از آن‌ها بیمار می‌شود و دیگری برای یافتن دختر گمشده خود سفر می‌کند.
کرواسی: «مالی»
کشور کرواسی از سال 1991 تا کنون به اسکار فیلم ارسال کرده، اما از 27 فیلم گذشته تاکنون یک بار هم نامزد دریافت این جایزه نشده است. این فیلم روی یک دلال مواد مخدر تمرکز دارد که از زندان آزاد شده و برای حضانت پسرش در جدال است.
چک: «پرنده نقاشی شده»
این فیلم در مورد جنگ جهانی دوم است که یکی از جنجالی‌ترین فیلم‌ها در جشنواره فیلم ونیز بود. این فیلم داستان یک پسر جوان و عده‌ای که به اروپای شرقی پناهنده می‌شوند را روایت می‌کند. این کشور چندین بار نامزد اسکار شده، اما تاکنون موفق به دریافت جایزه نشده است.
دانمارک: «ملکه قلب ها»
کشور دانمارک یکی از موفق‌ترین کشور‌ها در اسکار است و تا کنون توانسته 12 نامزدی کسب کند و سه جایزه نیز به خانه ببرد.
استونیا: «حقیقت و عدالت»
این فیلم شانزدهمین فیلم ثبت شده این کشور در اسکار است که در سال 2013 تواسته بود، نامزد اسکار شد. این فیلم در مورد مردی است که می‌خواهد زمین خود را به یک زمین کشاورزی تبدیل کند.
فنلاند: «قلب جوان احمق»
این فیلم پیش از اکران در جشنواره تورنتنو 2018 جایزه خرس طلایی برلیناله را دریافت کرده بود. این کشور در سال‌های 2013 و 2015 نامزد شده، اما تا کنون موفق به دریافت جایزه نشده است.
فرانسه: «بی نوایان»
این فیلم بر اساس یک فیلم کوتاه دیگر به همین نام ساخته شده و رقبای زیادی را برای رسیدن به این عنوان کنار زده است. فرانسه نیز در زمینه اسکار بسیار موفق بوده و از 37 نامزدی 3 جایزه اسکار دریافت کرده است.
گرجستان: «شیندیسی»
این فیلم در مورد اتفاقی است در سال 2018 و دخالت نظامی روسیه در این کشور . این فیلم هجدمین اثر ثبت شده از سوی این کشور برای حضور در اسکار است.
آلمان: «سیستم شکن»
این فیلم در جشنواره فیلم برلیناله شرکت و جایزه نیز دریافت کرد. کشور آلمان تاکنون 11 بار نامزد اسکار شده و دو بار موفق به دریافت جایزه این شاخه اسکار شده است.
یونان: «وقتی گوجه فرنگی‌ها با واگنر روبرو شدند»
کشور یونان تاکنون 4 بار نامزد اسکار شده، اما هیچگاه به این جایزه دست پیدا نکرده است. این فیلم مستند در مورد یک دهکده کوچک در یونان است که گوجه فرنگی و عسل تولید می‌کند.
مجارستان: «کسانی که باقی می‌مانند»
این فیلم داستان یک دکتر 42 ساله و پسری 16 ساله است که توانسته اند از کمپ هولوکاست زنده بمانند. این کشور اخیرا در سال 2016 توانست جایزه اسکار را ببرد. پیش از آن هم در سال 1982 این جایزه را برده بود.
ایسلند: «یک روز سفیدِسفید»
فیلمی درام است در مورد شهری در ایسلند است که یک پلیس به مردی مشکوک می‌شود که همسر خود را به تازگی از دست داده است. این کشور چهل بار به اسکار نماینده ارسال کرده و بهترین نتیحه آن در سال 1992 رقم خورد که توانستند نامزد اسکار شوند.
ایتالیا: «خائن»
این فیلم در مورد یگ گروه مافیایی است که تلاش می‌کنند با ایتالیایی‌ها همکاری کنند. این فیلم در جشنواره فیلم کن نمایش داشت. ایتالیا سابقه 28 نامزدی و در یافت 11 جایزه را دارد.
لیتوانی: «پل‌های زمان»
فیلم مستندی از شاعران سینمایی در موج نوی بالتیک است. این فیلم دوازدهمین فیلم ثبت شده این کشور است که تاکنون نتوانسته نامزد اسکار شود.
لوکزامبورگ: «تل آویو در آتش»
این فیم در مورد شخصیت فلسطینی است که به طور اتفاقی با یک سرباز اسرائیلی روبرو می‌شود. این شانزدهمین فیلم لوکزامبورگ است که تاکنون نتوانسته نامزد اسکار شود.
هلند: «غریزه»
فیلم درباره یک روانشناس است که باید به درمان یک مجرم جنسی بپردازد. این کشور طی یازده سال سه جایزه اسکار دریافت کرده. آخرین نامزدی این کشور به سال 2003 باز می‌گردد.
نروژ: «اسب‌های ربوده شده»
این فیلم در مورد مردی تنها در سال 1999 است که بعد از همسایگی با یک مرد به یاد خاطراتش در سال 1948 می‌افتد. نروژ 5 بار نامزد اسکار شده، اما هنوز به دنبال دریافت اولین مرد طلایی خود است.
روسیه: «قد بلند»
این فیلم در مورد یک زن در در لنینگراد است که از جنگ جهانی دوم با پسر سه ساله اش باز می‌گردد. روسیه 7 بار نامزد اسکار شده و در سال 1995 نیز یک بار جایزه اسکار را دریافت کرده است.
اسپانیا: «درد و افتخار»
این کشور سابقه بردن چهار جایزه اسکار از 15 نامزدی را دارد و آخرین آن‌ها نیز در سال 2005 رقم خورد. این فیلم داستان زندگی همین کارگردان و تصمیمات اوست.
ترکیه: «تعهد اسلی»
این فیلم داستان شخصی به نام اسلی را روایت می‌کند که به دنیال یک پرستار است تا بتواند فرزندش را نگه دارد. کشور ترکیه تا کنون نامزد اسکار نشده و تنها یک بار در بین لیست ابتدایی این آکادمی قرار گرفته است

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/176225/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تاریخ سازی جعلی

فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می شود؟

سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا در حمله ایران را تکذیب کرد

6 پیشنهاد وزیر امور خارجه کشورمان در شورای امنیت سازمان ملل

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

سیل برای دبی گران تمام شد

رویترز: آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند

پشت پرده فروش 1200 میلیارد تومانی سینمای ایران!

هشدار صریح ایران به رژیم صهیونیستی؛ در پاسخ دادن به هرگونه ماجراجویی آنی عمل می‌کنیم

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

تارانتینو نظرش عوض شد؛ «منتقد سینما» را نمی‌سازد!

رئیسی: اگر اهل مذاکره‌اید، ما میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم

روایت هاشمی رفسنجانی از درخواست وزیر نفت برای صدور نفت مجانی به سوریه

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

نتانیاهو: نباید اختلافات داخلی را علنی کنیم؛ با تهدید وجودی روبرو هستیم

اردن: باید مانع حمله به رفح شد

تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت

جادوی بهاره، کار عمو نوروزه!

اردن: ایران قصد تشدید تنش ندارد

سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

ادعای رسانه عبری درباره اصابت موشک به دیمونا جنگ روانی است

«کارخانه هیولاها» در ایران روی صحنه رفت

امیرعبداللهیان: عملیات دفاع مشروع و اقدام متقابل ایران پایان یافته است

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

سازمان بهداشت جهانی: حجم ویرانی بیمارستان‌های غزه فاجعه‌آمیز است

فقط حرکتای صورت سلمان که به شیرین میگه منو لو نده!

بازیگر نقش سیروس قایقران در «پرویزخان» کیست؟

بیانیه بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی آمریکا

امیرعبداللهیان: در صورت تعرض به منافع ایران، در پاسخ‌گویی لحظه‌ای تردید نخواهیم کرد

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

با کودک مثل خودش صحبت کنید

غربت مرتضی

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

سلامت جسمی- روانی صهیونیست‌ها وخیم‌تر شده است

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

گوترش: خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد

اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد

ویدیوی اکران مردمی «بی بدن» با حضور بازیگران معروف

منبع آگاه: ادعای «معاریو» درباره حمله به دیمونا توسط ایران کذب است

اردوغان: باید در راستای توقف نسل‌کشی در غزه تلاش کنیم

امیرعلی نبویان در «پدرخوانده 3» حضور دارد؟

خط و نشان عضو کمیسیون امنیت ملی برای کشورهای عربی منطقه

رئیسی: گذشت زمانی که می‌خواستند با برجام 2 و 3 روی موشک‌های ما معامله کنند

بالاگرفتن نقدها به سریال‌های رمضانی

پورمختار: تلقی احمدی نژاد از «کشور» بودن اسرائیل درست نیست

خانم های باردار میوه های بهاری بخورند یا نه؟

پدافندهایی که مغلوب موشک ایرانی شدند

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی