اخبار محرمانه

آخرين مطالب

نشریه اخبار و تحلیل‌ها یک‌شنبه 7 مهر اخبار محرمانه از منابع دیگر

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی): ما راه تعامل و مذاکره و نشست و برخاست با هیچ کشوری در دنیا جز رژیم صهیونیستی و آمریکا را نبستیم، عملاً هم مشغولیم، لکن مطلقاً نبایستی اعتماد ما به غیر نیروی داخلی باشد؛ به ‌خصوص به کسانی که عَلم دشمنی در برابر جمهوری اسلامی و نظام بلند کردند که در رأس آنها بعد از آمریکا همین کشورهای اروپایی‌اند.(1398/7/4)
پایگاه بصیرت
نشریه اخبار و تحلیل‌ها word
نشریه اخبار و تحلیل‌ها psd
▼ حرف روز
چارچوبی برای تنقیح قوانین
امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای بند یک اصل 110 قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام قانون‌گذاری را ابلاغ و با توجه به اهمیت موضوع در حاشیه‌ آن مرقوم کردند: «سیاست‌ها به قوای سه‌گانه ابلاغ شود. سه قوه موظفند اقدامات را زمان‌بندی و پیشرفت‌ها را گزارش نمایند.»
متن سیاست‌های کلی نظام قانون‌گذاری مصوّب رهبر معظم انقلاب که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تنظیم شده، شامل هفده بند مهم و تعیین‌کننده است که اگر بخواهیم هدف کلی از تعیین و ابلاغ این سیاست‌ها را در یک کلمه بیان کنیم، باید بگوییم این سیاست‌ها چارچوبی برای «تنقیح» قوانین کشور است. تنقیح را مرحوم دهخدا در اثر ارزشمند خود، پاکیزه کردن و پیراستن کلام از عیب و نقص معنا کرده است. مرور چهار دهه انقلاب و بازبینی قوانین کشور و ثبت تجارب و تناقض‌ها از سوی دستگاه‌های مختلف و ارائه آنها به مسئولان امر نشان داد، به چارچوبی عملیاتی‌تر برای قانون‌گذاری در کشور در بخش‌های گوناگون کشور نیاز هست تا از مرحله پیشنهاد قانون در قالب‌های مختلف طرح، لایحه در مجلس و دولت تا تصویب نهایی آن در شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت و نگارش آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های داخلی و دستورالعمل‌های اجرایی در ارگان‌ها و سازمان‌های کشوری و لشکری، همانند روحی حاکم بر آنها عمل کرده و نقشه راه و الگویی برای قانون‌گذاری درست اسلامی و انقلابی در دسترس مسئولان باشد.
موفقیت در اجرای این سیاست‌ها آثار و برکات مبارکی از قبیل ممانعت از وضع قوانین تکراری، ناقص، غیراصولی، غیرقابل اجرا و مغایر با اصول اسلامی قانون اساسی و اسناد بالادستی خواهد داشت و می‌تواند در زمان و هزینه‌های افراد، نهادها و ارگان‌های مختلف صرفه‌جویی قابل توجهی ایجاد کرده و انرژی آنها را بیشتر مصروف کیفیت قوانین و چگونگی اجرایی‌سازی بهتر آنها با مقصود ارائه خدمات بیشتر به مردم معطوف کند. این سیاست‌ها با آسیب‌شناسی نواقص و حلقه‌های مفقوده گذشته تنظیم شده و می‌توان امیدوار بود با انسجام و اجرایی‌سازی آن از سوی همه قوا و نهادها و افراد بسیاری از مشکلات ریز و درشتی که در سال‌های گذشته با آن درگیر بوده‌ایم، رفع شود؛ چرا که با ابلاغ سیاست‌های کلی نظام قانون‌گذاری به مثابه شاخص‌ها و معیارهای واحد و مشترک قانون‌گذاری فهم‌ها و ادراک‌ها به هم نزدیک‌تر می‌شود و درصد برداشت‌های اختلاف‌ساز به حداقل می‌رسد.
▼ گزارش روز
شکست فناوری غرب!
«این واقعیت که یکی از فقیرترین کشورها از پهپاد و موشک کروز برای از میدان به در کردن سیستم‌های دفاع هوایی استفاده کرده، پیامی بزرگ با خود دارد.» این جمله‌ای است که روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» به آن اشاره کرده و در ادامه اعتراف می‌کند: «در یمن تحت محاصره یا ایران تحت تحریم، «محور مقاومت» می‌تواند فناوری غربی را شکست دهد. حملات پهپادی از نوعی که علیه عربستان سعودی استفاده شد، چه از سوی یمن مورد استفاده قرار گرفته باشند و چه از سوی ایران یا متحدانش، متوقف نشده‌اند.» رصد تحولات یمن نشان می‌دهد، آل‌سعود در چهار و نیم سال گذشته با استفاده از فناوری غربی به صورت شبانه‌روزی مردم بی‌گناه یمن را مورد تهاجم وحشیانه خود قرار داده است. محاصره شدید مردم این کشور از آغاز تجاوز آل سعود و آمریکا به یمن، همواره مشکلات جانکاه زیادی برای این مردم به همراه داشته است. از سوی دیگر، حکام ناپخته عربستان در یک ارزیابی، خود را پیروز قطعی جنگ قلمداد می‌کردند. بنابراین در طول این مدت عربستان سعودی هیچ یک از پیشنهادهای آتش‌بس را نپذیرفت؛ اما مردم یمن با مقاومت جانانه خود، توانستند وضعیت جنگ را به طور کامل تغییر دهند. حمله پهپادی یمنی‌ها به مراکز نفتی عربستان که در نوع خود حیرت همگان را برانگیخت، توانست نیمی از صادرات نفت عربستان را متوقف کند و بن‌سلمان، ولی‌عهد عربستان که چنین وضعیتی را هیچ‌گاه تصور نمی‌کرد، در سر دوراهی مانده است؛ اگر جنگ را متوقف کند، مورد هجمه شدید سایر شاهزادگان قرار خواهد گرفت؛ به گونه‌ای که ادامه ولی‌عهدی او را با چالش روبه‌رو خواهد کرد و اگر جنگ را ادامه دهد، هزینه‌های سنگینی را برای عربستان به بار خواهد آورد. این چنین است که به اعتراف روزنامه صهیونیستی محور مقاومت با وجود تحریم همه‌جانبه توانست بر فناوری غرب نیز فائق آید. به راستی، پیروزی‌های محور مقاومت در وضعیت فعلی تجلی آیه «اِنّ مَعَ العُسْرِ یسْراً» است.
▼ اخبار ویژه
جزئیاتی از مذاکرات آمریکا و طالبان
حاصل سه دور گفت‌وگو و مذاکره آمریکایی‌ها با طالبان، تهیه پیش‌نویس طرح خروج سربازان آمریکایی از این کشور است. بر اساس این طرح، پنج پایگاه اصلی نزدیک به 6 هزار نفر نیروی خود را خارج می‌کنند. همچنین تعداد نیروهای آمریکایی از 15 هزار نفر به 8 هزار و 400 نفر کاهش یافته و این 8 هزار و 400 نفر هم در فرایندی پنج ماهه از افغانستان خارج می‌شوند. طالبان نیز متعهد شده است، از گروه‌های تروریستی خارجی حمایت نکند و همچنین مذاکرات افغانی‌ـ افغانی را شروع کنند. آمریکایی‌ها علاوه بر مذاکره با طالبان مذاکراتی با روسیه، چین و پاکستان داشته و رضایت آنان را کسب کرده است. ظاهراً روس‌ها و چینی‌ها هم به ایران پیام داده‌اند که آمریکایی‌ها می‌خواهند شما در اجلاس تضمین صلح در افغانستان حضور داشته باشید. ایران فعلاً این موضوع را نپذیرفته و گفته است، شما مذاکرات خود را ادامه دهید.
◄ برخی کاربران عربستان سعودی در فضای مجازی مدعی شده‌اند: «عبدالعزیز الفغم» محافظ شخصی «ملک سلمان» پادشاه عربستان سعودی کشته شده است. «علی الاحمد» روزنامه‌نگار تحقیقی در حساب کاربری‌اش در توئیتر گفته است، می‌تواند مرگ «الفغم» بر اثر اصابت گلوله را تأیید کند. او نوشته محافظ شخصی ملک سلمان، چند روز پیش از سمتش عزل شده بود که این، مرگش را مشکوک می‌کند. الاحمد نوشته، در حال تلاش برای دریافت جزئیات بیشتر در این باره است. گفتنی است، هنوز هیچ منبع رسمی‌ای این خبر را تأیید نکرده است.
▼ اخبار
1ـ پیش‌بینی‌های مقامات آمریکا درباره اقتصاد ایران بی‌اساس است
«کنث کزمان» تحلیلگر مسائل ایران در مرکز تحقیقات کنگره آمریکا به روزنامه «واشنگتن‌پست» گفت: «پیش‌بینی‌ها درباره فروپاشی فوری اقتصاد ایران بی‌اساس هستند.» این تحلیلگر برآورد کرده است، ایران هنوز 100 میلیارد دلار ذخایر ارزی دارد. کزمان گفته است، حتی در شرایطی که تحریم‌ها توان ایران برای فروش نفت در بازارهای بین‌المللی را محدود کرده‌اند، ایران هنوز قادر به فروش محصولات زیادی در کشورهای همجوار خود است. ضمن آنکه شرکت‌های ایران در حال انجام پروژه‌های ساخت‌وساز در افغانستان هستند و اقدام به تولید و صدور خودرو و فروش گاز طبیعی به کشورهای همجوار می‌کنند. «واشنگتن‌پست» نوشته است، ایران در طول سالیان گذشته «بقا با منابع مالی کم» را به یک هنر تبدیل کرده است.
2ـ آمریکا و عربستان در برابر ایران شکست خورده‌اند
پایگاه خبری «النشره» لبنان در یادداشتی با اشاره به حمله پهپادی یمنی‌ها به تأسیسات آرامکو، نوشت: پس از ضربه سنگین یمنی‌ها به عربستان سعودی، رهبران ریاض تلاش کردند این حمله را به فرصتی برای فشار بر ایران با حمایت بی‌سابقه بین‌المللی تبدیل کنند؛ اما کاملاً مشخص شد که در این هدف ناکام مانده‌اند. در این یادداشت آمده است: پس از موج‌سازی‌های سعودی هیچ کشوری حاضر به همراهی با این موج نشد و صرفاً دونالد ترامپ به تشدید تحریم‌ها علیه بانک مرکزی ایران اکتفا و اعلام کرد اعزام نظامیان بیشتر به عربستان و امارات نیز در مقابل دریافت پول صورت می‌گیرد. البته شکست در برابر تهران منحصر به عربستان نیست و آمریکا هم در کشاندن ایران پای میز مذاکرات از ترس تحریم‌ها ناموفق بوده است.
3 ـ تکرار حرف‌های ترامپ از زبان اصلاح‌طلبان!
«عباس عبدی» در یادداشتی در روزنامه «اعتماد» نوشت: «یکی از نقاط ضعف برجام که خود را نشان داد این بود که فقط مسئله هسته‌ای را محور خود می‌دانست و سایر مسائل را مغفول گذاشته بود. طرفین برجام گمان می‌کردند مراحل بعدی برجام در ترتیبات منطقه‌ای خواهد بود و مسئله هسته‌ای گام اول است؛ ولی مرحله بعدی هیچ‌گاه در دستور کار قرار نگرفت.» عبدی در ادامه نوشت: «بدون توافقات منطقه‌ای بعید است برجام یا قوی‌تر از آن بتواند دوام پیدا کند؛ حتی اگر ایالات متحده به آن بازگردد.» آنچه این تحلیلگر اصلاح‌طلب گفته است، دقیقاً همان موضوعاتی است که ترامپ نیز درباره ایران و مذاکرات هسته‌ای تکرار می‌کند.
4ـ تحریم‌ها ضوابط و مقررات ندارند!
«ماهاتیر محمد» در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد از جامعه جهانی خواست ضوابط و مقرراتی برای مسئله تحریم‌ها وضع کنند. وی از تلاش‌های خصمانه آمریکا در وادار کردن همه کشورها برای توقف همکاری و مناسبات تجاری‌شان با ایران انتقاد کرد. نخست‌وزیر مالزی اظهار داشت: ما نمی‌دانیم بر اساس کدام قوانین، تحریم‌ها اعمال می‌شود. واقعیت این است که وقتی تحریم‌هایی علیه کشوری اعمال می‌شود، کشورهای دیگر به‌سبب آن در معرض تحریم‌هایی قرار می‌گیرند؛ برای نمونه مالزی و خیلی از کشورهای دیگر بازار مهمی را به‌ سبب اعمال تحریم‌ها علیه ایران از دست داده‌‌اند.
5ـ‌ وجود 10 هزار شعبه مازاد بانکی در کشور!
معاون بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزیر اقتصاد با بیان اینکه برنامه اصلاح نظام بانکی به ستاد اقتصادی دولت ارائه شده است، گفت: در سال جاری 60 هزار میلیارد تومان بنگاه دولتی زیرمجموعه بانک‌ها واگذار و هزار شعبه مازاد نیز ادغام خواهد شد. «معمارنژاد» با بیان اینکه 10 هزار شعبه بانکی در سطح کشور به صورت مازاد وجود دارد و بر اساس برآوردهای انجام شده 80 هزار میلیارد تومان درآمد با واگذاری 10 هزار شعبه مذکور ایجاد خواهد شد، گفت: در سال جاری برنامه ادغام یا واگذاری هزار شعبه در سراسر کشور در دستور کار قرار گرفته است.
▼ اخبار کوتاه
◄ «رجب طیب اردوغان» قبل از ترک هفتادوچهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک گفت: در زمینه تجارت با پول ملی ترکیه مجدداً پیشنهاد خود به ایران را در نشست آنکارا به رئیس‌جمهور ایران ارائه کرده‌ایم و عزم ترکیه در این زمینه پابرجاست. رئیس‌جمهور ترکیه افزود: ما به خرید گاز از ایران ادامه خواهیم داد؛ ولی در زمینه خرید نفت با مشکل مواجه هستیم، چون نفت را عمدتاً بخش خصوصی ترکیه از ایران خریداری می‌کرد و به دلیل تهدیدهای آمریکا، متأسفانه در حال حاضر این خرید انجام نمی‌شود.
◄ «عطاءالله مهاجرانی» وزیر فرهنگ و ارشاد دولت اصلاحات در پیامی توئیتری نوشت: «تجربه ثابت کرده است، افق دید و زاویه نگاه و تفسیر آیت‌الله خامنه‌ای درباره آمریکا و اروپا، از همه نگاه‌ها و تفسیر‌ها روشن‌تر و دقیق‌تر بوده است. با مدیریت ایشان، ایران به اقتدار درجه اول ملى و منطقه‌اى رسیده است. مسائل و مشکلات داخلى و نقد‌ها نباید موجب کتمان این حقیقت شود.»
◄ «صادق زیباکلام» از چهره‌های اصلاح‌طلب گفت: «هر روزی که می‌گذرد ناکارآمدی‌های اقتصادی دولت، سرعت ریزش محبوبیت اصلاح‌طلبان و شمار پشیمان‌ها، سرخوردگان و ناراضیان از رأی‌دهی به روحانی بیشتر می‌شود. در واقع روحانی دارد شانس روی کارآمدن مجلس و رئیس‌جمهور اصولگرا را بیشتر و بیشتر می‌کند.»
◄ «سردار سرلشکر صفوی» دستیار و مشاور فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه «رهبری، فرمانده مدافع کشور‌های اسلامی است»، تأکید کرد: آیت‌الله خامنه‌ای به‌ عنوان یک رهبر جهان اسلام به کمک ملت‌های مسلمان عراق و سوریه شتافتند و اگر ایشان نبودند، سوریه و عراق سقوط کرده بودند.
◄ «محمدرضا باهنر» دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین گفت: روایت داریم مؤمن باید همیشه در حالت خوف و رجا باشد. احزاب سیاسی هم باید اینطور باشند. اما برخی اصولگرایان خود را پیروز انتخابات می‌دانند و به دلیل همین اطمینان ممکن است به خودشان ببازند.
همزمان با آغاز بیستمین سال انتشار
صبح صادق در قطع و قالب جدید منتشر شد
در شماره 915 می‌خوانید؛
چرا باید از اروپا قطع امید کرد؟/ قدرت نه به مذاکره/ فرافکنی یا فرار به جلو؟/ گفت‌وگو با سردار جوانی در بیستمین سال انتشار صبح صادق؛ ضرورت انتشار هنوز هم پابرجاست/ بوسه سردار بر دست سردار؛ حاشیه‌نگاشتی از مراسم رونمایی آثار پژوهشی دفاع مقدس

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/173405/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رئیس بانک مرکزی اروپا: اقتصاد جهانی در نقطه عطف قرار دارد

تداوم بازدید مقامات ژاپنی از معبد جنگ سوال برانگیز شد

دعوت پوتین از همه کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب

تولیدات صداوسیما را از شبکه‌های اجتماعی می‌بینند نه تلویزیون/ یک‌ونیم میلیارد بازدید نشان از عدم موفقیت تلویزیون است، نه موفقیت!

سریال‌های جدید تلویزیون را بشناسید

«هفت سر اژدها» روایتی تلفیقی از چند آقازاده

توضیح وزیر کشور درباره علت تغییر استاندار مازندران

1500کیلو زعفران فردا در بورس کالا عرضه می‌شود

قیمت طلای جهانی اندکی صعود کرد

استقبال استاندار ایالت پنجاب از رئیسی

بازدارندگی متعارف ایران

تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا

قبلا کلاس زبان رفته؟

نشست سخنگوی دولت؛ از واردات خودرو تا افزایش تعطیلات

هیچ جنگی برنده نداره

انتصاب مدیرکل توسعه منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران

راحتی خیال از مرز شرقی؟

سرلشکر باقری: همه سناریوها را در سطح عملیاتی دقیقا بررسی می‌کنیم

زیباکلام: هزینه‌ای که اسرائیل برای رهگیری موشک‌های ایران داد خیلی بیشتر از هزینه‌ای بود که ایران متحمل شد

انتقادها به «گناه فرشته» و ماجرای سخنان جنجالی یک مدیر!

افعی تهران دقیقا چندتا قتل انجام داده؟

میرسلیم: رئیسی در فرصت باقی‌مانده تدبیر مناسبی بیندیشد وگرنه همه ضرر می‌بینیم

کارگران به دیدار رهبر انقلاب می‌روند ‌

حکم 2 رهبر پای متمم قانون اساسی ایران

ماجرای جت شخصی؛ 21 سال دیر فهمیدیم!

سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟

افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌ را کسی گردن نمی‌گیرد

گوشت با سبزی در صدر منوی تورم

تعرض مجدد شهرک‌نشینان با همراهی نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی

حمله وحشیانه جنگنده های رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در بیت لاهیا

50 سال قبل؛ خط تولید مرسدس بنز در آلمان/ عکس

قالیباف بازنده مشارکت حداقلی

تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم/حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید

تماس تلفنی ماکرون با نتانیاهو با درخواست آتش‌بس

افشای ابعاد تازه از جنایات صهیونیست‌ها در گورهای جمعی غزه

چی در ذهن آرمان میگذره

انتصاب جدید در سازمان صدا و سیما

تصاویری که عبدالرضا داوری از تفاوت استقبال از روحانی و رئیسی در فرودگاه پاکستان منتشر کرد

افزایش احتمال افسردگی در میان سالی با ساعات‌کار طولانی در جوانی

جلوی لرزش و سروصدای لباسشویی تو بگیر !!!

معاریو: جنگ با حماس سال‌ها طول می‌کشد

مادر فلسطینی پیکر فرزند شهیدش را گل‌باران و معطر کرد

حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در جنوب لبنان

ادای احترام رئیس جمهور به اقبال لاهوری

سپهبد مقتدر

رئیس سازمان انرژی اتمی: تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد

کی بود کی بود من نبودم؟!

اوجی: پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است

قالیباف: بانک مرکزی در پایان سال 1402 به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرد

اتحادیه صنف طلا و جواهر: چشم انداز قیمت سکه و طلا صعودی نیست

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی