اخبار محرمانه

آخرين مطالب

سخنگوی دولت: به دنبال تغییر کوچکی در دل برجام هستیم سیاسی

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - فارس / سخنگوی دولت گفت: در این شرایط امکان مذاکره هم وجود دارد حتی برای اطمینان بخشی رئیس‌جمهور بن‌بست شکنی کرده و مطرح کرده ایم که دنبال تغییر کوچکی در دل برجام هستیم. این پیشنهاد را رئیس جمهور مطرح می کند ولی شرط ما این است که کشورهای طرف برجام به جایی که در برجام بودند، بازگردند و تحریم ها برداشته شود.
علی ربیعی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پیغام و پسغام زیادی برای دیدار ترامپ با روحانی رسیده است، گفت: منافع ملی را به خاطر فضای داخلی آمریکا هدر نمی‌دهیم.
وی با اشاره به بیانیه اخیر سه کشور اروپایی درباره حمله به تاسیسات نفتی عربستان و برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد تصریح کرد: از نظر دولت، بیانیه سران سه کشور اروپایی در محکوم کردن ایران و متهم ساختن کشورمان نسبت به مسائل میان یمن و عربستان به هیچ وجه قابل قبول نیست. بدون استناد صحبت کردن، بدون دلیل و مدرک صحبت کردن رویه‌ای شده است که اخیرا زیاد در حال تکرار است.
ربیعی همچنین خاطرنشان کرد: از نظر دولت بیانیه سه کشور اروپایی در محکوم کردن ایران بخاطر مسائل عربستان و یمن به هیچ وجه قابل قبول نیست. بدون دلیل و مدرک صحبت کردن رویه‌ای است که ایجاد شده است.
وی تاکید کرد: شاید این کشورها تحت فشار امریکا چنین بیانیه‌ای صادر کرده اند اما از طرفی ملاقات هایی با رئیس جمهور داشته اند و بر ادامه برجام تاکید کرده اند که این‌ها نشان می دهد بیانیه آنها تحت تاثیر فشارهای امریکا است.
سخنگوی دولت با بیان اینکه در جلسه امروز1+4 مسائل و شروطی که قبلا مطرح کردیم را تکرار خواهیم کرد، ادامه داد: حرف ما این است که تحریم‌ها رفع شده و کشورها به همان شرایط گذشته معاهده و جایی که بودند، بازگردند.
وی بیان داشت: در این شرایط امکان مذاکره هم وجود دارد حتی برای اطمینان بخشی رئیس‌جمهور بن‌بست شکنی کرده و مطرح کرده ایم که دنبال تغییر کوچکی در دل برجام هستیم. این پیشنهاد را رئیس جمهور مطرح می کند ولی شرط ما این است که کشورهای طرف برجام به جایی که در برجام بودند، بازگردند و تحریم ها برداشته شود.
ربیعی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما با دست پر در سازمان ملل حضور یافتیم؛ پیغام و پسغام‌های زیادی برای دیدار و ملاقات با ترامپ رسیده است، اگر به شرایط معاهده برگردند ما هم تصمیم می گیریم اما هر چه اتفاق افتد در قالب 5+1 خواهد بود.
سخنگوی دولت در پاسخ به سوال دیگری خاطرنشان کرد: هیچ بنایی برای تغییر آقای پیوندی از هلال احمر نداریم؛ هیچ گزارش تخلفی از خود ایشان نیست، اما در زیر مجموعه اتفاقاتی افتاده است.
وی درباره سفر روحانی و دیدارها و ملاقات‌های وی در نیویورک اظهار داشت:ما با دست پر هم برای امنیت منطقه حضور پیدا کردیم و هم ملاقات‌های بسیار خوبی با سران دولت‌های اروپایی و همچنین با آقای شینزو آبه و خیلی از ملاقات‌های دیگر صورت گرفت. به اعتقاد من ترامپ داشت حربه صلح را می‌دزدید و از این حربه می‌خواست استفاده کند که حضور رئیس جمهوری این حربه را برطرف کرد.
سخنگوی دولت با بیان اینکه ما فکر می‌کنیم آمریکا فشارهایی به این کشورها وارد کرده و آنها می‌خواستند نسبت به فشارهای آمریکا واکنشی داشته باشند، خاطرنشان کرد: ملاقات‌های مکرری که سران کشورهای اروپایی با رئیس‌جمهور حتی بدون تنظیم قبلی داشته‌اند و تاکیدی که آنها به ادامه اجرای برجام داشته‌اند، نشان می‌دهد ممکن است تحت تاثیر واکنش‌های آمریکا چنین مواضعی اتخاذ شده باشد.
ربیعی با اشاره به جلسه وزرای امور خارجه ایران و گروه 1+4 گفت: شروط و مسائل ما همان موضوعاتی است که قبلا مطرح کرده‌ایم. البته رفع تحریم و برگشت شرایط معاهده مسائلی است که نمی‌توان گفت شرط هستند بلکه حرف ما این است که به جایی که بوده‌ایم، برگردید. تحریم‌ها باید کاملا رفع شود و طرف مقابل به شرایط معاهده برگردد.
سخنگوی دولت گفت:‌ پیغام های زیادی از کشورهای منطقه و آسیایی گرفته (که اسمی از آنها نمی‌برم) تا کشورهای اروپایی، داده شده است. حرف ما همان است که گفتیم. ما حاضر نیستیم برای فضای داخلی آمریکا، منافع داخلی خود را هدر بدهیم که رئیس جمهوری آمریکا به افکار عمومی داخلی کشور خود پاسخ بدهد و بگوید که به هر چیزی که گفته، عمل کرده است.
وی تاکید کرد: ما منافع مردمان را دنبال می‌کنیم. اگر همین امروز تحریم‌ها را متوقف کنند و به شرایط معاهده برگردند ما تصمیم می‌گیریم.
سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره اعتراض به دولت در مورد برجام خاطر نشان کرد: اگر ما هم اینقدر در این زمینه صحبت می‌کنیم، دلمان می‌خواهد حرف دو طرف هم شنیده شود. ما هرچه دنبال می‌کنیم در چهارچوب امروز و آینده ایران است و دلمان نمی‌خواهد شرایطی برای ما پیش بیاید و یکسری افراد غیرمسئول به دولت حمله کنند، ما عقب نشینی کنیم و بعد در مقابل ملت و نسل‌های آینده پاسخگو باشیم.
ربیعی با بیان اینکه ما این روند را طبیعی می دانیم و کاری که دنبال می کنیم به طور کامل مبتنی بر اتفاق نظر داخلی است،گفت: اساساً اگر در قالب همین بحث که پیش می رویم به مذاکره برگردند، ملت ما برنده شده است. اگر هم برنگشتند خودشان حتی در داخل آمریکا تنهاتر از تنها می‌شوند. این روند غلطی نبوده است. از افرادی که می‌نویسند و حرف می‌زنند خواهش می‌کنم، هم منصفانه حرف بزنند و به افرادی که در خط مقدم ایستاده اند، فشاری وارد نکنند.
ربیعی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره واکنش دولت نسبت به اظهارات دیروز رئیس مجلس خبرگان مبنی بر ناامیدی از مدیران فعلی گفت: آقای جنتی برای ما محترم بوده و من درباره اظهارنظرهای وی صحبتی نمی کنم ولی چنین صحبت‌هایی درباره دولت مستقر با مشی رهبری مغایر است و ما به حمایت رهبری متکی هستیم. امیدواریم هیچ کس از تریبون رسمی سلایق فردی خود را مطرح نکند.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/170950/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سرمقاله خراسان/ تقویت تولید یا احیای واحدهای تولیدی؟!

سرمقاله کیهان/ طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد

تورم روسیه از پیش‌بینی‌ها عقب ماند

رشد 42درصدی اجاره خانه در فروردین 1403

شکار پهپاد آمریکایی در آسمان یمن

کره‌ شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری جهان را در آمریکا داریم

کاخ سفید: آمریکا هیچ سامانه پاتریوتی برای اوکراین ندارد

بیانیه مقامت عراق درباره حمله به هدفی «حیاتی» در حیفا

بمباران بامدادی مرکز و جنوب غزه؛ 9 فلسطینی به شهادت رسیدند

آنتونی بلینکن بار دیگر به تل‌آویو سفر می‌کند

حماس: پاسخ اسرائیل را در مورد مذاکرات دریافت کردیم

دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرده بود!

امیرعبدالهیان: روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است

سرکشی سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام از جانبازان سرافراز

پیام دیگر شاخه نظامی حماس به خانواده‌های اسرای صهیونیستی

دو گزینه کاخ سفید در مقابل اعتراضات دانشجویی

مقایسه تعرفه اینترنت ثابت اپراتورها

ماجرایی تازه برای خریداران طلا؛ مالیات جدید در راه است؟

سوژه داغ هفته؛ از بیماری عجیب ترانه علیدوستی تا ضرر سنگین لژیونر استقلال پس از طلاق همسرش

‌هنرمند اگر رنج نکشیده باشد اثرش عمیق نیست

وقتی دختر شاهرخ استخری مامانش رو سر کار میزاره!

واقعا کی لوبیا پلو بدون برنج سفارش میده؟

گوگل کارمندان حامی فلسطین خود را نقره‌داغ کرد

لحظه واژگون شدن خودروی بن‌گویر با عبور از چراغ قرمز

طعنه سنگین آقای بازیگر به مهران رجبی

‌ مصطفی مستور: در هنرهای روایی مثل داستان و سینما، به ابتذال رسیدیم

شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود

المسیره: عربستان مناطق مرزی یمن را هدف حمله موشکی و توپخانه‌ای قرار داد

چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است

هنرمندان ما غالبا جهان‌بینی و تفکر نظام‌مند منسجم ندارند

خبری از سلامتی زهره حمیدی

جوانه دلشاد از حواشی مهاجرتش می گوید

اردوغان: رادار ناتو در ترکیه نقشی در رهگیری موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل نداشت

امیر آشتیانی در دیدار با وزیر دفاع قزاقستان: ایران آماده گسترش همکاری‌های دو جانبه دفاعی است

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 8 اردیبهشت 1403

برخورد خشونت‌آمیز پلیس آلمان با دانشجویان حامی فلسطین

لایو سارا و نیکا در مورد سریال پایتخت

واکنش جمیله علم‌الهدی درباره اخبار مربوط به برخورد بد با زنان در ایران

وزیر خارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است

اینجوری چتری مدل کره ای ها بزن

اسرائیل سرگردان در بحران

حادثه برای وزیر تندروی رژیم صهیونیستی؛ «بن گویر» راهی بیمارستان شد

حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه عراق

اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهرهای انگلیس

لحظه اصابت موشک ارتش یمن به پهپاد آمریکایی MQ-9

هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم

تسلط صهبا شرافتی بازیگر نون خ به زبان کره ای

واگذاری زمین به 177 خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی

چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته‌ای استفاده نمی کند؟

بانک مرکزی: کاهش نرخ رشد 12 ماهه نقدینگی تداوم دارد

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی