اخبار محرمانه

آخرين مطالب

روحانی: هنوز تروریست‌ها در ادلب حضور دارند سیاسی

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - ایرنا / رئیس جمهوری ‌حضور آمریکا در سوریه را مداخله جویانه و غیرقانونی عنوان کرد و گفت: آمریکا به جای آنکه خودش را محکوم کند و اعتراف کند به این که حضورش در منطقه مشکل آفرین است، هر از گاهی کشورها یا مردم مبارز یمن را متهم می‌کند.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی پیش از عزیمت به‌ آنکارا و شرکت در اجلاس سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه در فرودگاه مهرآباد گفت: این پنجمین اجلاس سران سه کشور در رابطه با مسئله سوریه است. برای هر سه کشور مسئله امنیت منطقه حائز اهمیت است و هر سه کشور کشورهایی هستند که در همین منطقه و در همسایگی سوریه و منطقه زندگی می‌کنند.
رئیس جمهوری افزود: آنچه برای ما مهم است این است که الان قریب به 9 سال است که مردم سوریه با مشکلات فراوان در برابر تروریست‌ها و حامیان آنها مواجه هستند. خوشبختانه در دو سال و نیم اخیر روند آستانه -که این سه کشور ضامن آتش بس در سوریه هستند - روند مناسبی بوده و امروز اکثریت قاطع سرزمینی و جمعیت سوریه تحت پرچم و حاکمیت دولت سوریه قرار دارد.
هنوز تروریست‌ها در ادلب حضور دارند
رئیس جمهوری ادامه داد: اما هنوز بخش‌هایی از سوریه در اشغال دیگران است و حضور تروریست‌ها در این مناطق ادامه دارد. در منطقه ادلب هنوز تروریست‌ها حضور دارند و ادامه جنگ با تروریست‌ها در این منطقه ضرورت دارد.
وی با اشاره به مشکلاتی که سوریه در منطقه شرق فرات با آن مواجه است، گفت:حضور آمریکایی‌ها تجاوزگرایانه، غیرقانونی و مداخله‌جویانه است که همواره این بخش از منطقه سوریه را ناآرام نگه داشته است.
روحانی مداخلات و تجاوزات رژیم صهیونیستی در رابطه با سوریه و حمایت آنان از تروریست‌ها و حملات رژیم صهیونیستی به مردم و زیرساخت‌های سوریه جزو نگرانی‌های منطقه و سه کشور عنوان کرد و گفت: در واقع بخش بزرگی از مسائل حل شده و بخشی از مسائل مانده که بزرگترین آن مسئله ادلب و شرق فرات است و تجاوزات رژیم صهیونیستی و حضور مداخله‌جویانه آمریکاست.
رئیس جمهوری یادآور شد: البته علاوه بر مبارزه با تروریسم، عدم مداخلات خارجی، مسئله‌آینده سوریه، بازگشت آوارگان، بازسازی سوریه، اصلاح قانون اساسی، انتخابات 2021 همه مسائل مهم پیش روست که در این اجلاس سه جانبه بحث و بررسی خواهد شد.
آنچه در منطقه رخ می‌دهد ناشی از برنامه ریزی و توطئه‌ آمریکاست
روحانی خاطرنشان کرد: همانطور که بارها اعلام کردیم مسائل منطقه باید توسط کشورهای منطقه و از طریق گفت و گو و مصالحه حل شود؛ در زمینه سوریه و یمن نظر ما همین است. آنچه امروز در این منطقه رخ می‌دهد که بسیاری از کشورهای دنیا را نگران کرده است ناشی از برنامه‌ریزی‌های غلط و توطئه‌های آمریکا در این منطقه است.
رئیس جمهوری تصریح کرد: آنها از عربستان سعودی و امارات پشتیبانی می‌کنند، اسلحه و اطلاعات می دهند و بخشی از عملیات جنگی توسط آمریکایی ها اداره می شود. روزانه شمار زیادی از بی گناهان در یمن کشته می‌شوند در منطقه ناامنی وجود دارد.
رئیس دولت تدبیر و امید اضافه کرد: آمریکا به جای آنکه خودش را محکوم کند و اینکه اعتراف کند به اینکه حضور آنها در منطقه مشکل آفرین است، هر از گاهی کشورها یا مردم مبارز یمن را متهم می‌کند. اگر می‌خواهیم در این منطقه امنیت واقعی برقرار شود باید تجاوز آمریکا و مداخلات تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی قطع شود وگرنه شاهد ادامه ناامنی‌ها خواهیم بود.
‌رئیس جمهوری گفت: غیر از این مسئله مهم که مسئله ثبات و امنیت منطقه است. امیدواریم در این اجلاس که پنجمین اجلاس در طول دو سال و نیم گذشته است، قدم های موثری برداشته شود و سه کشور بتوانند برای کمک به مردم سوریه و آینده این کشور توافق کنند.
روحانی در عین حال گفت: البته ما همواره تاکید کردیم و الان هم تاکید می کنیم آینده سوریه متعلق به مردم سوریه است تصمیم با آنهاست و کشورهای دیگر باید به دولت مشروع و قانونی دمشق کمک و یاری و همچنین به مردم عزیز سوریه کنند.
وی با تاکید بر اهمیت روابط با همسایگان اظهارداشت: ما همواره تاکید کردیم روابط با همسایگان و روابط نزدیک و صمیمانه برای ما مهم بوده است و امروز هم برای ما اهمیت دارد. هم سوریه و هم ترکیه برای ما مهم هست با این دو کشور و سایر کشورهای همسایه به غیر از یکی دو کشور روابط بسیار دوستانه و صمیمی داریم.
رئیس جمهوری با بیان این که آمادگی داریم با همسایگانمان روابط بردارانه و دوستانه داشته باشیم و معتقدیم مشکلات منطقه را از طریق گفت وگو باید حل و فصل شود، گفت: معتقدیم در یمن و از طریق مذاکره یمنی – یمنی خودشان مسائل را حل و فصل کنند و بمباران مردم یمن باید خاتمه پیدا بکند.
روحانی اظهار داشت: روابط ما با همسایگان برای ما مهم است و امروز هم برای رفع مشکلات اقتصادی کشورمان بهترین راه حل بعد از مقاومت و ایستادگی مردم است. بنابراین روابط اقتصادی نزدیک با همسایگان برای ما اولویت دارد.
با روسای جمهور ترکیه و روسیه دیدارهای دوجانبه خواهم داشت
وی گفت: در این سفر هم با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه درباره روابط سوریه مذاکره دو جانبه خواهیم داشت و هم با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه درباره روابط دو جانبه با ترکیه خواهیم داشت. امیدوارم روابط سه کشور و روابط با همه همسایگان به سمت ارتقا و روابط نزدیک‌تر پیش برود.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی شامگاه یکشنبه و به دعوت رسمی رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه برای حضور و سخنرانی در پنجمین دور اجلاس سه جانبه سران ایران، روسیه و ترکیه و در ادامه رایزنی های سه کشور ضامن روند آستانه برای حل بحران سوریه، تهران را به مقصد آنکارا ترک کرد.
سران سه کشور ایران روسیه و ترکیه در این دور از اجلاس که روز دوشنبه 25 شهریورماه برگزار می شود، برای ادامه و توسعه همکاری های سه جانبه در حوزه های مختلف اقتصادی و همچنین ارتباطات منطقه ای نیز گفت و گو خواهند کرد.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/164498/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

به رشد حرکتی کودک‌تان کمک کنید

افزایش سه برابری ظرفیت تبادل برق ایران و ترکمنستان

پاسخ معاون وزیر کار در مورد دستمزد کارگران؛ افزایش حقوق بی‌سابقه بوده، 119 درصد افزایش یافت

ذوق‌زدگی رژیم صهیونیستی از تصویب بسته کمکی در سنای آمریکا

ابراز احساسات مردم سریلانکا از حضور رئیسی در کشورشان

متقی: تخم‌ مرغ‌های حماس در یک سبد نیست

عکس دوست‌داشتنی هوتن شکیبا در پشت‌صحنه مهمونی

بازهم سلمان برای کارهای سخت انتخاب شد!

روایت زهره حمیدی از روزهای سخت سرطان؛ از تلویزیون و وزارت ارشاد دلخورم

بالا رفتن پرچم ایران در جزیره سیلان سریلانکا

جزئیات رایزنی‌های چهار گزینه ریاست مجلس دوازدهم با منتخبین

بودجه روسیه برمبنای نفت 65 دلاری تنظیم می‌شود

تأکید ایران و پاکستان بر اهمیت همکاری در حوزه انرژی ازجمله خط لوله گازی آی‌پی

روش هایی برای اتو کردن صحیح لباس

بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه؛ نرخ مالیات املاک، خودرو، طلا و ارز چقدر است؟

لیلا زارع: نباید در زمینه فیلمسازی فقط به جشنواره‌های دولتی اکتفا کرد

پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان

ابراز تاسف معاون وزیر صمت از کاهش عرضه محصولات پتروشیمی

هشدار وزارت کار: اخبار رسمی کالابرگ‌ را تنها از مراجع رسمی دنبال کنید

نامزد دور دوم انتخابات: شفافیت مجلس قبل مورد نقد است/ در کشور حکمرانی رسانه‌ای درستی نداریم

افشاگری فلاحت‌پیشه درباره یک کلاهبرداری بزرگ؛ ماجرای دریافت غرامت جنگی از عراق

مراسم استقبال رسمی از رئیس‌جمهور ایران در سریلانکا

وصول 110 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در سال گذشته

اتمام بررسی جداول لایحه بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق

نامزد دور دوم انتخابات: شفافیت مجلس قبل مورد نقد است

پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی شهادت جانباز گرانقدر «سلمان کلیوند عباسی»

نشست هم‌اندیشی تشکل‌های ایثارگری با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد

اردن: تلاش می‌کنیم مانع حمله به رفح شویم

گوشی آیفون باعث نگرانی کره جنوبی شد

سختی‌های فیلم‌سازی از زبان سیدجواد هاشمی

پاسخ معنادار سعید حجاریان به یک منتقد نااُمید در توئیتر

بهسازی جاده قدیم «نمره‌ یک» به امیدیه از سوی نفت و گاز آغاجاری

مبادلات طلا ساماندهی می‌شود

همدم تازه منوچهر هادی پس از یکتا ناصر!

فارن‌پالسی: بایدن با تحریم نفتی ایران به دام نمایندگان افراطی نیفتد

خیلی راحت این پاکت هارو درست کنید

مانور فضایی کره جنوبی و آمریکا در برابر کره شمالی

بیاین راجع‌ به محاسن کوله بری صحبت کنیم

ربیعی: از تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان خواهش می‌کنم مدتی تصمیم نگیرید

کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد

تیرخلاص به خودروی کارکرده

آمار جدید شهدا و مجروحان ناشی از حمله های رژیم صهیونیستی به غزه

حدیث نصب‌ شده در محل دیدار امروز کارگران با رهبر انقلاب

درخواست خصمانه آرژانتین از پاکستان و سریلانکا: وزیر کشور ایران را بازداشت کنید

سخنگوی دولت در سالروز شکست آمریکا در طبس: امیدواریم درس بگیرند

اشتباهات مهلک در تربیت فرزند

هفت هزار تن چای خارجی اموال تملیکی به مزایده گذاشته شد

خبر خوب برای کارگران؛ اخراج سخت شد

دیلی‌تلگراف: اوکراین فقط 6 ماه وقت دارد

کنایه سیدجواد هاشمی به حواشی آهنگ خواندن با هودی!

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی