اخبار محرمانه

آخرين مطالب

آوازه جهانی «باور 373» تحلیل ویژه

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه -
آوازه جهانی «باور 373»
k ٣.٨
٠
صبح نو / متن پیش رو در صبح نو منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
بعد از سرنگونی پهپاد «گلوبال هاوک» به‌دست سامانه ایرانی سوم خرداد، حال دیگر آوازه تسلیحات ایران جهانی شده و مشتری پیدا کرده است؛ همچنان‌که یکی از رسانه‌های روسی گزارش داد سوریه به‌دلیل کارایی کم «اس 300» روسیه، در نظر دارد از ایران سامانه پدافندی «باور373» را بخرد. وبگاه Avia.Pro روسیه که اخبار هوانوردی را دنبال می‌کند، گزارش داد: «سوریه تصمیم گرفته است که به‌جای اس 300 روسیه، سامانه «باور373» ایران را بخرد». این رسانه روس در گزارش خود نوشت: «با اینکه بیش از یک سال از تحویل اس 300 به سوریه می‌گذرد، این سامانه پدافند هوایی کارایی ناامید‌کننده‌ای از خود نشان داده است؛ به‌همین‌دلیل، سوریه در نظر دارد سامانه باور373 ایران را بخرد».
وبگاه «Avia.Pro» این خبر را به‌نقل از خبرنگاران سوری منتشر کرده است؛ خبرنگارانی که منبع اصلی خبرشان را «یکی از منابع ارتش سوریه» اعلام کرده‌اند. در این گزارش ادعا شده است در یک سالی که از تحویل اس 300 روسیه به سوریه گذشته است، هرگز از این سامانه برای دفع حملات استفاده نشده است. طبق گفته «برخی منابع» استنادی این وبگاه، دلیل اولیه استفاده‌نکردن از اس 300 در سوریه به‌رغم حملات متعدد یک سال اخیر رژیم صهیونیستی، آن است که این سامانه هواپیماهای اسرائیلی را نمی‌بیند.
البته، برخی دیگر از منابع به Avia.Pro گفته‌اند دلیل استفاده‌نکردن از اس 300 در سوریه برای مقابله با حملات اسرائیل، «موضع خاص روسیه» بوده است. تاکنون مقام‌های سوریه و ایران اظهارنظری درباره فروش باور373 و خبر این وبگاه روسی را تأیید یا تکذیب نکرده‌اند. سامانه پدافندی «باور373» 31مرداد و همزمان با روز صنعت دفاعی با حضور رییس‌جمهوری ایران به‌طوررسمی رونمایی شد. این خبر را در حالی رسانه‌های روسی منتشر می‌کنند که اخیرا بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در آستانه برگزاری انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی با ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه، در شهر «سوچی» دیدار کرد و این دیدار دستاورد چندانی برای نتانیاهو به‌همراه نداشت؛ چراکه در تلاش بود روابط ایران، روسیه و سوریه محدودتر شود.
گفته می‌شود نتانیاهو ابتدا از این دیدار خواسته‌ای کاملا متفاوت داشت. او خواستار برگزاری دیدار سه‌جانبه‌ای میان مشاوران امنیت داخلی روسیه، اسرائیل و آمریکا با حضور خودش، ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا بود. این خواسته او به‌دلیل امتناع پوتین از همکاری ناکام ماند.
فرانسه: موشک‌های ایرانی را باید جدی گرفت
خبرگزاری فرانسه با انتشار گزارشی متفاوت، توان نظامی و موشکی ایران را ستود و عنوان کرد: ساقط‌کردن پهپاد پیچیده آمریکا نشان داد موشک‌های ایرانی را باید جدی گرفت. این گزارش می‌افزاید: ساقط‌شدن «هواپیمای بدون سرنشین پیچیده آمریکا» که اخیرا با یک موشک ایرانی شکل گرفت، ثابت کرد سامانه دفاع هوایی ایران می‌تواند مشکل بزرگی به سیطره توان هوایی آمریکا در منطقه تحمیل کند.
«بکا واسر، تحلیلگر اندیشکده معتبر «رند»، در‌این‌باره می‌گوید: ساقط شدن این پهپاد نشان داد ایران در حال رونمایی قابلیت خود و ارسال پیامی برای ایالات متحده است. این کارشناس غربی درادامه تحلیل خود به خبرگزاری فرانسه گفت: «اگر درست باشد، خیلی مهم است؛ چراکه این قابلیت تولیدی داخلی است و ایران توانسته آن را بسازد و همچنین می‌تواند آن را دراختیار بازوهای منطقه‌ای خود قرار دهد که تهدیدی برای آمریکا و شرکایش در منطقه هستند.»
براساس گزارش «میلیتاری بالانس»، ژورنال سالانه مؤسسه مطالعات استراتژیک آمریکا، ایران 32 سامانه از سیستم دفاع هوایی اس 300 روسی را نیز دراختیار دارد که از سال 2016 تاکنون، دراختیار این کشور قرار داده شده است. این‌ها تهدیدات جدی به‌شمار می‌روند. خبرگزاری فرانسه درادامه گزارش خود آورده است: علاوه‌بر‌این‌ها، جمهوری اسلامی ایران سیستم‌های موشکی از نوع ایرانی را هم توسعه داده است؛ ازجمله موشک‌های باور373، سام طبس و سام رعد که به‌صورت منظم در رژه‌های نظامی این کشور نمایش داده می‌شوند. این گزارش افزود: سپاه پاسداران می‌گوید پهپاد آمریکایی را با سامانه سوم خرداد منهدم کرده که نسخه‌ای از موشک سام رعد است.
مدیر صنایع الکترونیک ایران: رادار 373 بیش از 10 هزار اِلِمان دارد
امیر سرتیپ شاهرخ شهرام، مدیرعامل سازمان صنایع الکترونیک ایران، همزمان با رونمایی سامانه باور373 که اخیرا صورت گرفت، درباره این سامانه عنوان کرد: این سامانه با‌توجه‌به نیاز کشور به پدافند دفاعی با برد بالا طراحی و ساخته شد و با‌توجه‌به اینکه تنفیذ ساخت این سامانه از سوی رهبر معظم انقلاب و با میلاد پیامبر اکرم؟ص؟ همزمان شد، عدد 373 عدد ابجد پیامبر اکرم؟ص؟ است و کلمه «باور» هم به تبرک از کلام مقام معظم رهبری مبنی‌بر «خودباوری» نام‌گذاری شد.
وی ادامه داد: با‌توجه‌به افزایش تهدیدات، به سامانه‌ای قوی‌تر از اس 300 نیاز داشتیم؛ از‌این‌رو، سامانه باور373 طراحی و ساخته شد. امیر سرتیپ شهرام افزود: این سامانه در‌مقایسه‌با سامانه اس 300 از برد ردگیری، کشف و برد درگیری و قدرت جنگندگی و کشندگی بیشتری برخوردار است. معاون وزیر دفاع با بیان اینکه این سامانه ابرسامانه است و زیرسامانه‌هایی همراه خود دارد و متحرک است، گفت: یک رادار جست‌وجو دارد که بیش از 320 کیلومتر برد دارد و یک رادار ردگیر با بیش از 250 کیلومتر برد دارد و با دقت بسیار زیاد هدف را دنبال
می‌کند.
امیر سرتیپ شهرام افزود: این سامانه بیش از 10 هزار اِلِمان (چشم مرکب) دارد که هریک، یک رادار محسوب می‌شود. وی با بیان اینکه این سامانه در مقابله با موشک‌های بالستیک کاربرد دارد، اضافه کرد: سامانه موشکی باور373 از سامانه «پاتریوت» آمریکا بسیار برتر است. معاون وزیر دفاع گفت: سامانه موشکی «تاد» بیشتر سامانه مراقبتی است و خانواده سامانه باور373 در کلاس بالاتر از آن است که پس از آزمایش موفق سامانه، خط‌تولید آن با نگاه توسعه و تحقیق، عملیاتی و محقق می‌شود. مدیرعامل سازمان صنایع الکترونیک ایران با بیان اینکه لبه تکنولوژی دنیا در حوزه لیزر برای سامانه‌های دفاعی در دست نیروهای مسلح و وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران است، گفت: در موضوع ماهواره و ماهواره‌بر جزو 10 کشور مطرح جهان هستیم.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/164424/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

افت محسوس قیمت سکه امامی؛ عقبگرد دلار به کانال 65 هزار تومانی

چرا «گناه فرشته» نظر مخاطب را جلب نکرد؟

رابطه تازه سحر دولتشاهی و پیمان معادی صدای برخی‌ها را درآورد!

حسین شریعتمداری: حمله اسرائیل مانند توپ میرزا آقاسی، صدراعظم محمدشاه قاجار بود

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

اصلا حوصله کارکردن در این روزهای بهاری را ندارم

افزایش نرخ سود بین بانکی در هفته پایانی فروردین ماه

شمار شهدای غزه به 34 هزار و 49 نفر رسید

واکنش سفارت ایران در لندن به کمپین نمایندگان پارلمان انگلیس علیه سپاه

وزیر دفاع سابق آمریکا: سکوت ایران و اسرائیل می‌تواند نشانه پایان تنش‌ها باشد

اظهارنظر بولتون درباره واکنش ناچیز رژیم صهیونیستی: ایران در این مورد خیلی خیلی خوش‌شانس بود

شبکه 12 تلویزیون رژیم اسرائیل: ایرانی‌ها ما را مسخره‌ می‌کنند

بچه بال مگسی رو واکس زده!

ارزیابی دستگاه‌های اجرایی در برابر تهدیدات با حضور رئیس ستادکل نیروهای مسلح

سردار شکارچی: قدرت بازدارندگی ایران مانع تهاجم دشمنان است

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

ترفند آویزان کردن شلوار

جولان گرانی در کالاهای اساسی؛ حبوبات 30 درصد گران شد

زخمی شدن 5 نوجوان بر اثر تیراندازی در مریلند

چهره ها/ شوخی جالب شاهرخ استخری با بازپخش سریال هایش

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارد

نابودی بزرگترین مرکز داروسازی نوار غزه به دست اشغالگران صهیونیست

دیدار ماکرون با میقاتی در پاریس

امیرعبداللهیان: نتانیاهو از کنترل خارج شده و باید مهار شود

فرمانده ارتش به فرمانده سپاه پیام داد

واکنش نماینده مجلس به ادعای دولت درباره قیمت دلار 100 هزار تومانی

فیلم شهرک در بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی «کازابلانکا»

شروع یک انقلاب در درمان طاسی سر

وداع تلخ مادر با کودک خردسالش که در بمباران صهیونیست‌ها به شهادت رسید

آزمایش یک موشک قاره پیمای جدید در کره شمالی

خانواده جعفری‌جوزانی عزادار شدند

آهنگ «معین زد» رو از خود خواننده قشنگ‌تر خوندن!

چالش مرندی برای مجری معروف انگلیسی: در برنامه‌ات فیلم سرهای بریده‌شده اسرائیلی‌ها را نشان بده!

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

روشی جالب برای قفل کردن درهای خانه برای دزد نزدن

ایران و اسرائیل در منطقه خاکستری

وعده مقام وزارت نیرو برای رفع مشکلات فنی انتقال برق ایران، آذربایجان و روسیه

ازدواج سه زوج فلسطینی در دل جنگ

زلنسکی: ناتو باید روشن کند متحد کی‌یف هست یا نه

مدیر مدرسه‌ دختر یا نامزد سابق پدر؟

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

دردسرهای بزرگ اصولگرایان

آمریکا هرگونه حمله هوایی در عراق را رد کرد

دفاع هوایی روسیه 50 پهپاد اوکراینی را ساقط کرد

میزان موفقیت‌ ‌عملیات وعده صادق از زبان جانشین فرمانده‌ کل سپاه

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

تکذیب افزایش مجدد دستمزد کارگران

اکران آنلاین «آخرین تولد» با بازی الناز شاکردوست

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی