اخبار محرمانه

آخرين مطالب

گزیده‌های «نفتی» هفته وزارت نفت

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - صنعت نفت هفته گذشته را پرخبر پشت سر گذاشت، هفته‌ای که افزون بر اعلام عملکرد شرکت‌های نفتی همزمان با هفته دولت، وزیر نفت در آیین بهره‌برداری از طرح‌های زیربنایی روستایی در کنار رئیس جمهوری در سالن اجلاس سران قرار گرفت، چهارمین همایش مسئولیت اجتماعی برگزار شد، وزارت نفت لوح سپاس پانزدهمین جشنواره شهید رجایی را دریافت کرد و زنگنه در روزهای پایانی هفته گذشته در برنامه «تیتر امشب» ضمن پاسخ به پرسش‌های ببیندگان این برنامه، دستاوردهای صنعت نفت را تشریح کرد.

به گزارش شانا، گزارش عملکرد شرکت‌های نفتی در هفته جاری با گزارش شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب آغاز شد. این شرکت در گزارشی 13 بندی به تشریح عملکرد خود در یکسال اخیر پرداخت که امضای قرارداد مطالعات جامع مخازن شش‌گانه مناطق نفت‌خیزجنوب، مشارکت همه‌جانبه در مدیریت بحران سیل، امضای 6 قرارداد از طرح نگهداشت و افزایش توان تولید و راه‌اندازی مشعل بدون دود واحد بهره‌برداری اهواز سه، از جمله آنها به شمار می‌آید.
شرکت ملی حفاری ایران هم در گزارشی عنوان کرد که در یک سال اخیر، حفاری 124 حلقه چاه نفت و گاز در کارنامه این شرکت ثبت شده که از این تعداد، یک حلقه اکتشافی، 52 حلقه توسعه‌ای - توصیفی و 70 حلقه تعمیری - تکمیلی بوده است.
شرکت نفت مناطق مرکزی ایران هم که مسئولیت تولید و توسعه 51 میدان گازی، 28 میدان نفتی و یک میدان گازی – نفتی را به‌عهده دارد اعلام کرد که در یک‌سال اخیر در مجموع حدود 69 میلیارد متر مکعب گاز تولید کرده است.
این هفته همچنین درمانگاه صنعتی غرب کارون با هدف ارتقای شاخص‌های سلامت کارکنان، دروازه‌های گمرکی منطقه پارس 2 کنگان و ایستگاه آتش‌نشانی شماره 5 این منطقه، مجتمع ورزشی چندمنظوره سیراف و طرح گازرسانی به بخش الوار گرمسیری اندیمشک و چند پروژه گازرسانی در استان‌های سمنان، کردستان، یزد و گیلان افتتاح شد. حسن منتظر تربتی، معاون وزیر نفت در امور گاز، اعتبار مجموع طرح‌هایی گاز که در هفته دولت افتتاح شد را 29 هزار میلیارد تومان عنوان کرد.
دولت روحانی و گازرسانی روستایی
حسن روحانی،‌ رئیس جمهوری در سومین روز هفته دولت و سومین روز هفته جاری با همراهی برخی از وزیران کابینه که زنگنه، ‌وزیر نفت هم در کنار آنان قرار داشت به سالن اجلاس سران رفت تا در آیین بهره‌برداری از طرح‌های زیربنایی روستایی شرکت کند. رئیس جمهوری در این رویداد گفت:‌ «آمار گازرسانی روستایی در این دولت با آمار تاریخ گازرسانی تا پیش از سال 92 برابر است. تا سال 92 تنها 14 هزار روستا گازرسانی شده بودند، در حالی که از سال 92 تاکنون یعنی تنها در 6 سال فعالیت دولت تدبیر و امید، به بیش از 14 هزار روستا گازرسانی شده که این موضوع نشان‌دهنده تصمیم حاکم بر دولت درباره خدمت به روستاهاست.»
سخنگوی دولت نیز در همین روز، مقصد نفتکش آدریان دریا (گریس 1) و مقصد نهایی آن را به‌عهده خریدار آن دانست و تاکید کرد که خریدار تصمیم می‌گیرد محموله این نفتکش به کجا و چطور منتقل شود.
تداوم پایبندی به کاهش توافق تولید
اخبار بین الملل نفت در هفته جاری، با کاهش دکل‌های حفاری آمریکا آغاز شد. شمار دکل‌های حفاری نفت این کشور در هفته گذشته با 16 مورد کاهش به 754 دکل رسید که شدیدترین کاهش پس از ماه آوریل امسال است. همزمان رویترز در خبری با استناد به داده‌های سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) مدعی شد سهم این سازمان از بازار نفت در ماه ژوئیه امسال به حدود 30 درصد رسید، در حالی که این رقم در سال 2012 میلادی 35 درصد بود.
درباره قیمت نفت هم اینکه، این هفته نوسان زیادی را تجربه نکرد و در محدوده 60 دلار برای هر بشکه معامله شد،‌ یک بانک هلندی اما اعلام کرد که آرامش کنونی در بازارهای جهانی نفت‌خام آرامش پیش از طوفان است.
کمیته وزارتی نظارت بر توافق کاهش تولید نفت کشورهای عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) هم اعلام کرد که در ماه ژوئیه سال 2019 میلادی پایبندی به توافق جهانی کاهش تولید نفت به 159 درصد بوده است.
تولید و صادرات نفت همچنان موضوع داغ
میانه هفته، در کنار همایش مسئولیت اجتماعی، موضوع تولید و صادرات نفت و تحریم هم داغ بود. وزیر نفت در حاشیه همایش مسئولیت اجتماعی درباره اینکه تولید نفت ایران پس از توافق احتمالی چه زمانی به حداکثر ممکن می‌رسد، گفت: «سه روز هم طول نمی‌کشد.»
فرخ علیخانی، معاون امور تولید شرکت ملی نفت ایران ساعاتی پیش از این اظهارات وزیر نفت درباره تحریم و تولید نفت ایران گفته بود: «ما از تحریم برای رفع گلوگاه‌های تولید و انجام بسیاری از کارهای گاه عقب‌مانده در زمینه تعمیرات، بازسازی و حتی نوسازی برخی تاسیسات استفاده کردیم و می‌توانم بگویم آمادگی خوبی برای بازگشت به تولید حداکثری نفت پیدا کرده‌ایم.»
محمد جواد ظریف، ‌وزیر امور خارجه و معاونش عباس عراقچی معاونش نیز از صادرات نفت و برجام گفتند:‌ اگر ایران بتواند صادرات نفت خود را از سر گیرد، می‌تواند ظرف چند ساعت دوباره به اجرای کامل تعهدهای خود در برجام بازگردد.
اینکه خواسته ایران درباره فروش نفت فراهم شود به‌عهده اروپاست و آنها باید فرمول‌های این موضوع را فراهم کنند، در این صورت ما می‌توانیم به برجام ادامه دهیم.
انتصاب‌ها و ابلاغیه این هفته «زنگنه»
وزیر نفت این هفته افزون بر صدور احکام جداگانه برای مهدی جمشیدی‌دانا و حمیدرضا حق‌بین جهرمی برای عضویت سه ساله در هیئت مدیره شرکت ملی گاز ایران و فریده منصوری برای مدیرکل حسابرسی و امور مجامع وزارت نفت، «سیاست‌ها و نظام‌نامه نحوه ایفای مسئولیت‌های اجتماعی در صنعت نفت» را همزمان با برگزاری چهارمین همایش مسئولیت اجتماعی صنعت نفت ابلاغ کرد، شیوه‌نامه‌ای که محور سخنان وزیر نفت در مراسم اختتامیه این همایش نیز قرار گفت و زنگنه در این مراسم تاکید کرد که درهای صنعت نفت باید به روی دانشجویان و استادان علوم اجتماعی باز باشد. در این همایش توانمندسازی جوامع محلی مورد تاکید قرار گرفت. در پایان این مراسم هم با اعطای تندیس طلایی و نقره‌ای از برگزیدگان در ارائه گزارش‌های پایداری قدرردانی شد.
تقدیم جایزه شهید رجایی به کارکنان صنعت نفت
وزیر نفت چهارشنبه یکبار دیگر به سالن اجلاس سران رفت و لوح سپاس پانزدهمین جشنواره شهید رجایی را از حسن روحانی، رئیس جمهوری دریافت کرد. زنگنه این لوح را دربرنامه « تیترامشب » به مدیران و کارکنان نفت تقدیم کرد. وزیر نفت در این برنامه (تیتر امشب) از پیشتازی ایران در میدان‌های مشترک غرب کارون، تولید روزانه 115 میلیون لیتر بنزین در کشور، توسعه شبکه گازرسانی و حفظ محیط زیست، تحریم خرید تجهیزات زیست محیطی عسلویه و جنایت آمریکا، افزایش تولید ناخالص پتروشیمی، خرید سالانه 6 میلیارد دلار خوراک ازسوی پتروشیمی‌های پایین‌دستی و اختصاص زمین برای استارتاپ‌ها گفت و درباره سهمیه بندی بنزین هم گفت هنوز تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشده است.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/153399/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

سقوط سهام آسیا

چین: در کنار مردم فلسطین هستیم

ادعای رویترز درباره حادثه مقابل کنسولگری ایران در پاریس

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

متیو مک کانهی: وقتی خدا رو داری یه رفیق داری اون رفیقم خودتی

آمریکا: در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران شرکت نکردیم

نویسنده آمریکایی: خاورمیانه در پرتگاه جنگ گسترده‌تری است که هیچ‌کس نمی‌خواهد

مرغ کیلویی چند؟

هدیه یک میلیارد دلاری بایدن به اسرائیل

مهارت شگفت‌انگیز بازیگر مشهور سینما در کشیدن نقاشی

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

10 هزار بی خانمان در پی تخریب دو هزار خانه در مرکز غزه

فیلمسازی در حوزه اقوام یک گام بزرگ است

دستور فرمانده به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

فنلاند قواعد پناهندگی را تشدید می‌کند

جزئیات مقابله سامانه‌های پدافند هوایی با اشیای مشکوک در آسمان اصفهان

سفر مقام‌های ارشد بلاروس به کره شمالی

گروه 7: با هرگونه عملیات نظامی اسرائیل در رفح مخالف هستیم

جشن 30 سالگی «داستان عامه‌پسند»

درخواست وزرای خارجه گروه 7 از ایران و اسرائیل: از هرگونه تشدید تنش اجتناب کنید

وضع بهداشتی وخیم فلسطینی‌ها در اردوگاه جبالیا

پسر صدیقه خانم که اروپایی‌ها را شگفت زده کرد

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق در مشهد، گرگان و کرمان

کرملین: از ایران و اسرائیل می‌خواهیم خویشتن‌داری کنند

حاج‌علی‌اکبری: عملیات وعده صادق یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود

خاطره جالب محمد بحرانی از 3هزار تومانی که زندگی‌اش را تغییر داد

آذری جهرمی: در صورت اعلام جهاد توسط فرماندهی کل قوا، لباس سربازی خواهم پوشید

حماس و فتح وتوی ضد فلسطینی آمریکا را محکوم کردند

مهران رجبی رازی که خیلی‌ها دنبالش بودند را فاش کرد!

شلاگیم؛ ماجرای ضربه به پایگاه امنیتی رژیم اسرائیل

باهنر: وحدت شکنی بلای مجلس است

چطور با خودشیفته‌ها رفتار کنیم؟

اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار سه دهک اول درآمدی

حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به رفح

آمریکا از پاسخ به استفاده از پایگاه نظامی پاکستان طفره رفت

بازیگر سفارشی که کارگردان رو تحقیر میکنه!

لاپید: بن‌گویر با یک توئیت یک‌کلمه‌ای اسرائیل را مضحکه دنیا کرد

روایت خبرگزاری روسی از سخنان سفیر ایران درباره پاسخ قاطع ایران به حمله تل آویو

دیدار محسن رضایی با اعضای شورای نگهبان

رئیس جمهور: «وعده صادق» اقدامی ضروری و نماد اقتدار کشور بود

اوپک می‌تواند مانع 100 دلاری شدن قیمت نفت شود

فعال کارگری: شیفت کار پنجشنبه کارگر باید «اضافه کاری» حساب شود

پکن: با هر رفتاری که تنش را در خاورمیانه زیاد کند مخالفیم

تلویزیون آخر هفته چه فیلم هایی پخش می کند؟

استقبال دامغانی‌ها از رئیس‌جمهور ساعاتی پس از زلزله

واکنش جالب شبنم مقدمی به آهنگ گل پامچال

مقامات اسرائیلی نمایش تمسخرآمیز ریزپرنده‌ها را پایان حمله به ایران اعلام کردند

واکنش جالب مردم اصفهان به هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده‌ توسط پدافند

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی