اخبار محرمانه

آخرين مطالب

معاون وزیر نفت در امور گاز خبر داد

سرمایه‌گذاری سالانه 3 هزار میلیارد تومان در سیستان و بلوچستان وزارت نفت

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از افتتاح 29 هزار میلیارد تومان انواع پروژه‌های صنعت گاز تا پایان هفته دولت خبر داد و درباره تخصیص اعتبار برای طرح‌های گازرسانی استان سیستان و بلوچستان گفت: تا سه سال آینده هر سال 3 هزار میلیارد تومان را به اجرای طرح‌ها در این استان پهناور اختصاص می‌دهیم.

در طبقه شانزدهم برج گاز، میهمان حسن منتظر تربتی، معاون وزیر نفت در امور گاز و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران هستیم. گرچه او در هر کجا پاسخگوی رسانه بوده است تا همه مواضع و عملکرد شرکت ملی گاز ایران را برای مردم تشریح کند، اما این بار به بهانه هفته دولت با او گفت‌وگویی داریم تا آنچه را که از برنامه‌ریزی یک ساله این شرکت سهم هفته دولت شده است از زبان مدیرعامل خراسانی‌اش بشنویم. همراهمان شوید و مصاحبه شانا با او را بخوانید.
آقای تربتی، به عنوان یکی از مدیران دولتی بگویید هر سال در روزهایی که به هفته دولت نزدیک می‌شویم، حال و هوای شرکت‌ها و مدیران دولتی چگونه است؟ چه موضوعی بیشتر اهمیت پیدا می‌کند؟
هفته دولت فرصت خوبی است که هم دولتمردان عملکرد خود را بررسی کنند و هم خارج از بدنه دولت، ارزیابی شوند. وقتی اسم هفته دولت به میان می‌آید همه به فکر ارائه گزارش عملکرد خود هستند، اما درباره دولت و مدیرانش، فقط عملکرد کاری مهم نیست، بلکه منش و رفتار دولتمردان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این همان موضوعی است که در زندگی شهیدان رجایی و باهنر مصداق داشت و پایه نام‌گذاری این هفته شد.
هنگامی که دوره کاری هر دولت به پایان می‌رسد هم کارنامه کیفی و کمی بخش‌ها و شرکت‌ها و وزارتخانه‌های آن دولت ارزیابی می‌شود و هم منش مدیران آن دولت در ذهن مردم باقی می‌ماند.
به نظر شما رفتار مدیران دولتی از عملکرد کاری آنها مهم‌تر است؟
کم‌اهمیت‌تر هم نیست. شاید اگر بخواهیم محبوبیت دولت‌ها را ارزیابی کنیم بیشتر از اینکه به عملکرد وابسته باشد به منش دولتمردی وابسته باشد و آنچه این روزها بسیار اهمیت دارد این است که دولتمردان چطور زندگی و کار می‌کنند. اکنون موضوع ساده‌زیستی و روش‌های رفتاری دولتمردان بیشتر زیر ذره‌بین مردم و رسانه‌ها قرار دارد.
برای تحقق منش صحیح در شرکت ملی گاز ایران چقدر تلاش کرده‌اید؟
در شرکت ملی گاز ایران به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت که به‌طور مستقیم با زندگی مردم و صنایع سروکار دارد نیز همه همت خود را به کار گرفتیم تا رضایت ذی‌نفعان یعنی مردم را به دست آوریم. کسب رضایت مردم، برقراری میزهای خدمت، ارائه خدمات سریع به آنان و هر کار دیگری که از دستمان بر می‌آید همه و همه در راستای اجرای رفتاری صحیح و اصولی برای کسب رضایت مردم و برقراری آرامش بین آنان است. ما شانس این را داشته‌ایم در شرکتی کار کنیم که محصولی پاک و ایمن را به جامعه عرضه می‌کند، گازی که هم دوستدار زندگی مردم است، هم دوستدار حفظ محیط زیست و منابع طبیعی.
بدون تردید منش ما نیز مورد بازبینی و نظارت مردم قرار دارد که امیدواریم همان منش شهیدان رجایی و باهنر باشد. تاکنون نیز تلاش کرده‌ایم مردم‌دوستی را در رفتارمان نشان دهیم.
و برای تحقق عملکرد صحیح چطور؟
در زمینه عملکرد نیز امسال همانند سال‌های گذشته مطابق برنامه‌ریزی، 3 هزار روستا را به شبکه گاز طبیعی متصل می‌کنیم. این کار گام بزرگی در توسعه رفاه عمومی است. با این کار، مردم دیگر برای تامین گرمایش و... مجبور به جمع‌آوری هیزم یا تامین سوخت مایع یا حمل کپسول‌های سنگین گازمایع نمی‌شوند. وقتی لبخند رضایت بر لبان مردم شهرها و روستاها در هر نقطه از کشور نقش می‌بندد خستگی از تن همه کارکنان صنعت گاز بیرون می‌رود. همچنین برنامه جدی برای پایداری گاز در کنار توسعه شبکه گازرسانی داریم.
چه میزان از این برنامه‌ریزی را برای ارائه در هفته دولت تعیین کرده‌اید؟
همان‌طور که می‌دانید برنامه گازرسانی به روستاها از اولویت‌های شرکت ملی گاز ایران است و این طرح‌ها مختص روزهای خاص مانند هفته دولت و دهه فجر نیستند، بلکه در همه روزهای سال، اجرای طرح‌های گازرسانی به بخش‌های خانگی، تجاری، صنعتی و نیروگاهی ادامه دارد. در بیشتر سفرهای استانی رئیس‌جمهوری، افتتاح طرح‌های گازرسانی و انتقال گاز نیز در برنامه سفر قرار می‌گیرد، اما طرح‌های کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی هر کدام از طرح‌ها را بدون برگزاری مراسم و تشریفات خاص، آغاز می‌کنیم که این کار به صورت مداوم ادامه دارد.
با این حال، تا پایان هفته دولت امسال طرح گازرسانی به 5 شهر و 885 روستا افتتاح می‌شود. این تعداد روستا در چارچوب همان 3 هزار روستایی است که تا پایان امسال باید گازرسانی شوند. بخشی از طرح‌های گازرسانی به این 3 هزار روستا در سفرهای پیشین رئیس‌جمهوری به استان‌ها افتتاح شده‌اند، بخشی از آن در هفته دولت افتتاح می‌شود و تا پایان سال به همین ترتیب افتتاح طرح‌ها را ادامه خواهیم داد.
برای گازرسانی به واحدهای صنعتی چه برنامه‌ای دارید؟
با در نظر گرفتن مصوبه شورای اقتصاد مبنی بر اعطای تسهیلات 240 میلیون تومانی به واحدهای صنعتی برای اتصال به شبکه گاز طبیعی، گازرسانی به 7 هزار و 600 واحد صنعتی تا پایان امسال در دستور کار شرکت ملی گاز ایران قرار گرفته است که این کار به موازات گازرسانی به روستاها و شهرها از سوی شرکت‌های گاز استانی اجرا می‌شود. در هفته دولت نیز گازرسانی به واحدهای صنعتی در هر استان با حضور مقامات استانی و مدیران شرکت‌های گاز استانی افتتاح خواهد شد.
مجموع طرح‌هایی که در هفته دولت افتتاح می‌شوند، چه اعتباری را به خود اختصاص داده‌اند؟
حدود 29 هزار میلیارد تومان که این رقم فقط برای طرح‌های این یک هفته است.
شبکه انتقال گاز را بر چه اساسی توسعه می‌دهید؟
به موازات افزایش ظرفیت تولید و پالایش گاز طبیعی، ظرفیت انتقال گاز کشور نیز توسعه می‌یابد. از میزان 830 کیلومتر خط انتقال گازی که امسال باید راه‌اندازی شود تاکنون 350 کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است. برای مثال، خطوط محور غرب کشور یعنی دو خط سراسری ششم و نهم امسال با 5 ایستگاه تقویت فشار گاز به بهره‌برداری رسمی می‌رسند که هم موجب پایداری صادرات گاز و هم موجب پایداری تامین گاز داخل کشور می‌شوند.
از توسعه گازرسانی در استان سیستان و بلوچستان چه خبر؟
وضع گاز در سیستان و بلوچستان هم خیلی خوب است و هم خیلی کمرنگ. این استان از لحاظ میانگین کشوری هنوز آمار بالایی در زمینه دریافت گاز طبیعی ندارد و اکنون آمار ما مبتنی بر توسعه و رشد است. وقتی به آمار استان‌ها در زمینه گازرسانی نگاه می‌کنیم به ارقام بسیار خوبی در استان‌های مختلف می‌رسیم، اما در سیستان و بلوچستان آمار برخورداری از گاز طبیعی پایین است. شایان ذکر است ما اکنون در این استان نیز سرعت رشد بسیار خوبی در زمینه گازرسانی و احداث خطوط انتقال گاز داریم.
به مردم زاهدان وعده داده بودید هرچه زودتر علمک گاز را در ورودی خانه‌های آنان نصب کنید.
بله همین‌طور است و به وعده خود مانند همیشه عمل می‌کنیم. ما توسعه گازرسانی در شهر زاهدان را با جدیت دنبال می‌کنیم به همین سبب چهار شرکت گاز استانی شامل شرکت‌های گاز سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، سمنان و همدان در کنار هم در حال توسعه شبکه گاز شهر زاهدان هستند.
خطوط لوله انتقال گاز سیستان و بلوچستان چند درصد پیشرفت داشته‌اند؟
قطعه اول خط لوله شرق استان یعنی خط زاهدان - خاش و خاش - میرجاوه به همراه قطعه اول خط لوله دوراهی دشتک - زابل عملیاتی شده است. خط لوله ایرانشهر - چابهار نیز به چهار قطعه تقسیم و بخشی از عملیات اجرایی آن توسط پیمانکار اجرا شده است و تا 20 ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
برای تامین منابع مالی در طرح‌ها به‌ویژه در سیستان و بلوچستان با مشکلی روبه‌رو نشده‌اید؟
ما در سیستان و بلوچستان بدون هیچ محدودیتی برای تامین منابع مالی و متناسب با طراحی‌ها و پیمان‌سپاری‌ها، کار را پیش می‌بریم. امروز بیشترین میزان پروژه‌های گازی در استان سیستان و بلوچستان اجرا می‌شود.
برای تکمیل طرح‌های گازرسانی و انتقال گاز استان، به چه میزان سرمایه نیاز دارید؟
پیش‌بینی می‌کنیم در دو تا سه سال آینده، هر سال حدود 3 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان سیستان و بلوچستان انجام دهیم. هدف ما توسعه رفاه عمومی در همه نقاط کشور است و مردم سیستان و بلوچستان نیز از ارزش و جایگاه خاصی نزد دولت برخوردار هستند.
گفت‌وگو: فاطمه شعبانی

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/152109/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

نماینده روسیه در شورای امنیت: آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است

کاخ سفید: آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است

مرغ ارزان شد

حماس: مواضع بایدن متناقض است

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

تصویر احوالپرسی ظریف از ولایتی

چرا به شاهد 136، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

تاریخ سازی جعلی

فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می شود؟

سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا در حمله ایران را تکذیب کرد

6 پیشنهاد وزیر امور خارجه کشورمان در شورای امنیت سازمان ملل

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

سیل برای دبی گران تمام شد

رویترز: آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند

پشت پرده فروش 1200 میلیارد تومانی سینمای ایران!

هشدار صریح ایران به رژیم صهیونیستی؛ در پاسخ دادن به هرگونه ماجراجویی آنی عمل می‌کنیم

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

تارانتینو نظرش عوض شد؛ «منتقد سینما» را نمی‌سازد!

رئیسی: اگر اهل مذاکره‌اید، ما میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم

روایت هاشمی رفسنجانی از درخواست وزیر نفت برای صدور نفت مجانی به سوریه

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

نتانیاهو: نباید اختلافات داخلی را علنی کنیم؛ با تهدید وجودی روبرو هستیم

اردن: باید مانع حمله به رفح شد

تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت

جادوی بهاره، کار عمو نوروزه!

اردن: ایران قصد تشدید تنش ندارد

سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

ادعای رسانه عبری درباره اصابت موشک به دیمونا جنگ روانی است

«کارخانه هیولاها» در ایران روی صحنه رفت

امیرعبداللهیان: عملیات دفاع مشروع و اقدام متقابل ایران پایان یافته است

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

سازمان بهداشت جهانی: حجم ویرانی بیمارستان‌های غزه فاجعه‌آمیز است

فقط حرکتای صورت سلمان که به شیرین میگه منو لو نده!

بازیگر نقش سیروس قایقران در «پرویزخان» کیست؟

بیانیه بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی آمریکا

امیرعبداللهیان: در صورت تعرض به منافع ایران، در پاسخ‌گویی لحظه‌ای تردید نخواهیم کرد

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

با کودک مثل خودش صحبت کنید

غربت مرتضی

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی