اخبار محرمانه

آخرين مطالب

نامه‌ احمد توکلی به اژه‌ای درباره تخلفات پرونده هفت‌سنگان قزوین سیاسی

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - تسنیم /احمد توکلی رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت با ارسال نامه ای به معاون اول قوه قضائیه بار دیگر بر تخلف برخی از قضات و کارکنان دادگستری استان قزوین در تجاوز به اراضی کشاورزی منطقه هفت سنگان تاکید کرد و خواستار رسیدگی هرچه سریعتر به جرائم ارتکابی ذینفعان این اراضی شد.
متن این نامه بدین شرح است
بسم الله الرحمن الرحیم
برادر ارجمند جناب آقای محسنی اژه‌ای
معاون اول محترم قوه قضاییه
سلام علیکم
دیده‌بان شفافیت و عدالت طی نامه به شماره 111-198-در مورخ 09/04/1398 اعلام جرمی در موضوع تعرض به منابع کشاورزی و اراضی مزروعی تصرف شده به دست قضات و کارکنان دادگستری و برخی دیگر از مسئولان استان قزوین و بستگان آنان را منتشر و به قوه قضاییه تقدیم کرد. در این اعلام جرم، تغییر غیرقانونی کاربری این اراضی و تبدیل آنها به ویلا برای این اشخاص و همچنین نقش مسئولین متخلف استان در این موضوع را با استنادات کافی همراه ساخته و خواستار پیگیری موضوع و برخورد با عوامل این تخلف و جرم تغییر کاربری اراضی کشاورزی شدیم. بیان این نکته لازم است که این قانون‌شکنی را تعاونی مسکن کارکنان قضایی و غیرقضایی دادگستری قزوین مرتکب شده است. در حالی که دادگستری خودش مسئول حسن اجرای همین قانون بوده است، بنابراین زشتی عمل بیشتر و مقابله با آن اهمیتی دو چندان است.
متأسفانه اظهارنظر سخنگوی قوه قضاییه در تاریخ 08/05/98 در خصوص موضوع بیانگر تقلیل اهمیت موضوع و عادی بودن آن از منظر ایشان است که آینده خوبی را از برخورد با موضوع ترسیم نمی­‌کند.
آقای دکتر اسماعیلی با بیان اینکه این پرونده قدیمی است و پیشینه آن به قبل از انقلاب و به کارخانه نخ استان باز می‌­گردد، موضوع را در حد یک پرونده قدیمی و در ارتباط با جای دیگری عنوان کرد در حالیکه همان‌طور که سابقاً بیان شد سابقه قبل از انقلاب مربوط به تفکیک این اراضی با کاربری باغی و کشاورزی است و ارتباطی به ویلاسازی در این اراضی توسط برخی مقامات قضایی و غیرقضایی دادگستری قزوین به شکل تعاونی کارکنان، ندارد. سخنگو بیان کرد همان زمان (قبل از انقلاب) این زمین‌ها نقل‌وانتقال پیدا کرده است. در حالی که این چنین نیست و زمینها در سال 85 به حکم دادگاه اصل 49 به ملکیت ستاد اجرایی درآمده و در سال 93 به تعاونی مسکن کارکنان دادگستری انتقال پیدا کرده است و از همان زمان نیز به دلیل تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی مورد اعتراض و شکایت جهاد کشاورزی استان و وزرای راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی و رئیس سازمان بازرسی کل کشور و... قرار گرفته است. البته شکایت مراجع تخصصی مربوط با مقاومت شهرداری قزوین و تصمیم دادگستری به جایی نرسیده است.
موضوع کارخانجات نخ استان نیز مربوط به مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری است که اجازه احداث مسکن کارگری برای کارگران این شرکت در قطعات 200 متری بوده که اجرایی نشده و ارتباطی به تغییر غیرمجاز کاربری این اراضی و ساخت ویلاهای 2000 متری ندارد.
دکتر اسماعیلی در ادامه اضافه کرده است که این موضوع ارتباط مستقیمی به دادگستری ندارد. وی باز هم تلاش کرد از اهمیت موضوع کاسته شود. در حالی که قبلاً نیز بیان شد هنگامی که تخلف توسط قانون‌دانان و کسانی که متولی برخورد با تخلف هستند صورت می­‌گیرد اهمیت بیشتری می‌یابد. آیا می­توان گفت که تعاونی مسکنی که متشکل از مقامات قضایی و قضات است ارتباطی به قوه قضاییه ندارد و تخلف آنها مرتبط با دستگاه قضا نیست؟! آیا هر تعاونی و یا شخص دیگری مرتکب این عمل می­‌شد می‌­توانست به سادگی در مقابل دستگاه‌های مسئول مقاومت کند و دستگاه قضایی با او همین برخورد را می‌­داشت؟!
سخنگو همچنین گفت نهادهایی که مدعی دفاع از حقوق عامه هستند موضوع پیگیری این امر را مصادره به مطلوب نکنند. این نحوه موضع‌گیری‌ها به امیدهای فراهم آمده از مواضع درست و انقلابی رئیس قوه آسیب می‌زند.
دیده‌بان شفافیت و عدالت برای دفاع از منافع عمومی و حقوق عامه با تکیه بر حق قانونی خویش اعلام جرم کرده است و پاسخ اعلام جرم قانونی را سخنگوی قوه قضائیه نمی‌دهد؛ بلکه طبق قانون اعلام جرم باید به بازپرسی متناسب ارجاع شود و سخنگو حداکثر می‌تواند نتایج دادرسی را به آگاهی مردم برساند. البته دیده‌بان باز هم براساس اختیار قانونی خویش در تمام مراحل دادرسی حضور می‌یابد و اگر خدای ناخواسته مانند نوبت قبلی در رسیدگی به این پرونده تخلف از قانون آئین دادرسی کیفری رخ دهد موضوع را شفاف و عادلانه به اطلاع مردم می‌رساند. البته با تحولات اخیر امید است چنین نشود. ما بر درخواست خویش و اعلام جرم قانونی که انجام داده‌ایم پافشاری داریم و از جنابعالی مصرانه تقاضا می‌کنیم که دستور سریع برای رسیدگی به جرائم ارتکابی ذینفعان از تجاوز به اراضی کشاورزی منطقه هفت‌سنگان، به ویژه مسئولان ارشد استان و بالأخص قضات و مسئولان دادگستری قزوین صادر فرمایید.
با تشکر_احمد توکلی

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/149391/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

درخواست حماس برای اعزام تیم‌های پزشکی قانونی جهت شناسایی اجساد گورهای دسته‌جمعی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

گشاده دستی دولت در تخصیص بودجه به رسانه‌های همسو

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

انگلیس درصدد راه‌اندازی گنبد آهنین

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

آقای ذوالنوری ممنون

فروش 9 میلیاردی «مست عشق» در دو روز

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

سیگنال مثبت به بورس تهران

کاخ سفید: خواستار انجام‌ تحقیقات درخصوص گورهای دسته‌جمعی غزه هستیم

منابع عبری: اسرائیل با آتش‌بس چند هفته‌ای موافقت خواهد کرد

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

حمله پهپادی حزب الله به یک پایگاه توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی

واقعیت آمریکا بدون روتوش؛ ادامه سرکوب اعتراضات دانشجویی

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

دردسر تیک‌تاک

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد

هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید

طوفان نمک کوهنوردیه!

هلاکت دو تروریست در اطراف زاهدان با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد

موی چتری به چه صورت هایی می آید؟

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی