اخبار محرمانه

آخرين مطالب

نشریه اخبار و تحلیل‌ها شنبه 12 مرداد اخبار محرمانه از منابع دیگر

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی): ما بایستی کاری کنیم که مجموعه‌ عظیمی از نسل انقلاب اسلامی را در کشورمان شاهد باشیم که از لحاظ سطح فهم، مسائل مدیریتی، خدمت‌رسانی، ایجاد عدالت و قیام به قسط، به جایی رسیده باشد که ذهن‌های معمولی بشر به آنجا نرسیده و باید از او الگو بگیرند.(1398/5/10) *** سالروز ازدواج امیرالمؤمنین علی(ع) و حضرت فاطمه‌زهرا (س) مبارک باد ***
پایگاه بصیرت
نشریه اخبار و تحلیل‌ها word
نشریه اخبار و تحلیل‌ها pdf
▼ حرف روز
واقعیت‌ها و عبرت‌های یک تحریم!
آمریکا وزیر امور خارجه کشورمان را در فهرست تحریمی خود قرار داد. این تحریم تنها اقدام توهین‌آمیز و رفتار کودکانه از سوی مدعیان دموکراسی نیست؛ بلکه آمریکایی‌ها در سفر اخیر ظریف به نیویورک هم برای شرکت در نشست سازمان ملل، محدودیت‌هایی را برای تردد او وضع کرده بودند. چنانکه او فقط می‌توانست به دفتر نمایندگی ایران ساختمان اصلی و محل اقامت خود تردد داشته باشد. در این باره چند نکته وجود دارد:
نخست: ‌وزیر امور خارجه کشورمان، مورد تحریم و دشمنی‌های خصمانه آمریکا قرار گرفته و در این وضعیت حمایت از دکتر ظریف و نشان دادن رویکردهای خصمانه و تناقض‌آمیز مقامات آمریکایی امری لازم و ضروری به نظر می‌رسد.
دوم: چنین اقدام کودکانه‌ای، نشانه روشن درماندگی دولت آمریکا و نشانه‌ای واضح‌تر از «اثربخشی سیاست مقاومت مردم در برابر تحریم‌ها» تلقی می‌شود؛ اینکه مقامات آمریکا پس از ماه‌ها تحریم و اعمال فشار حداکثری، به تحریم وزیر خارجه جمهوری اسلامی رسیده‌اند، نشان می‌دهد کفگیر فشارهای‌شان به ته دیگ خورده است.
سوم: همزمانی کوشش برای مذاکره و وضع تحریم نشان می‌دهد آمریکایی‌ها به دنبال مذاکره واقعی نیستند؛ از منظر آنها مذاکره تحت فشار و محدودیت‌های اقتصادی، ابزاری برای کسب امتیازات بیشتر از ایران و وادار کردن کشورمان به عقب‌نشینی از مواضع اصولی خود است.
چهارم: مسئله آمریکا با ایران هویتی است؛ مشکل آمریکایی‌ها، نظام جمهوری اسلامی است و برای رسیدن به این هدف نه به اصولگرایان دل خوشی دارند و نه تعلق عاطفی به اصلاح‌طلبان دارند.
پنجم: باید بازی پلیس بد و خوب در مقطع جدید را جدی گرفت و نباید با بزرگنمایی عداوت و رفتار خصمانه ترامپ، نسخه اعتماد به تروئیکای اروپایی را پیچید یا به روی کار آمدن دموکرات‌ها در آمریکا دل بست؛ تحریم‌های ایسا و کاتسا و قانون ویزا و نقض‌های متعدد برجام و حفظ ساختار تحریم‌ها جملگی در دوره اوبامای دموکرات رقم خورد.
در جمع‌بندی نهایی می‌توان گفت، این اقدام آمریکا فاقد اثرگذاری بوده است و از همین الآن شکست ‌خورده تلقی می‌شود و تنها به مثابه اقدامی نمادین با هدف افزایش فشار به ایران در چارچوب فشار حداکثری است.
▼ گزارش روز
زندگی در پناهگاه!
حالا دیگر برای درک قدرت و صلابت محور مقاومت نه، به اظهارات مقامات بلندپایه حزب‌الله لبنان، حماس و دیگر نیروهای مقاومت نیاز است و نه، به واقعیت‌های میدان نبرد در تقابل با رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت منطقه احتیاج است! تنها با مرور گفته‌ها و ناگفته‌های مقامات تل‌آویو شاهد دست برتر محور مقاومت و ترس بی حد و حصر صهیونیست‌ها خواهید بود!
گفته‌ها: در تازه‌ترین نمونه از این اذعان‌ها و اعتراف‌ها، فرمانده جبهه داخلی در ارتش رژیم صهیونیستی درباره هرگونه درگیری و جنگ با گروه‌های مقاومت در غزه و حزب‌الله هشدار داده و گفته است: «قدرت آتش این گروه‌ها، دیگر برای ترساندن [ما] استفاده نخواهد شد؛ بلکه سعی خواهد شد به منظور فلج کردن جبهه داخلی، آن‌ هم با مجبور کردن این جبهه و [شهروندان اسرائیلی] به ماندن مستمر در پناهگاه‌ها، فلج کردن بنادر و فرودگاه‌ها تا عبور از سامانه دفاع ضد موشکی ارتش اسرائیل ما را تحت فشار قرار دهند.» «تامیر یدعی» تأکید می‌کند: «آنها کاری خواهند کرد که ساکنان مجبورند همیشه در پناهگاه‌ها بمانند.»
نا‌گفته‌ها: اگر چند ماه گذشته و به ویژه روزهای پس از سخنرانی «سیدحسن نصرالله» و اعلام آمادگی نیروهای مقاومت برای حمله همه‌جانبه به موضع دشمن در صورت بروز کوچک‌ترین خبط و خطا را مرور کنید، به یک نکته جالب برخواهید خورد؛ «سکوت مطلق» سران رژیم صهیونیستی! آنها دیگر جرئت تهدید نظامی مقاومت را حتی در نطق‌های‌شان هم ندارند! فراتر از این سکوت مرگبار، در پس پرده همه تلاش خود را برای جلوگیری از بروز هرگونه درگیری به کار می‌بندند؛ چنانکه به تازگی اخباری منتشر شده که نشان می‌دهد، پس از اسقاط پهپاد متجاوز فوق پیشرفته «گلوبال هاوک» به دست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بلوف ترامپ درباره حمله نظامی به ایران، مقامات صهیونیست به شدت نگران شده‌اند و بنیامین نتانیاهو شخصاً برای جلوگیری از بروز جنگ در منطقه رایزنی‌های خود را آغاز کرده است. او به ترامپ گفته بود آغاز جنگ در منطقه مساوی است با تهدید موجودیت ما!
▼ اخبار ویژه
پاسخ منفی مسئولان ایرانی به درخواست انگلیس!
«بن علوی» وزیر خارجه عمان در سفر اخیر خود به ایران از طرف لندن از تهران درخواست کرده است نفت‌کش «استنا امپرو» را آزاد کند و در مقابل انگلیس نیز چند ساعت بعد نفت‌کش «گریس1» را که در جبل‌الطارق توقیف کرده، آزاد خواهد کرد. این در حالی است که وی در دیدار با شمخانی و ظریف نتوانست پاسخ مثبتی دریافت کند و حتی شنید وقتی بریتانیا اول به توقیف نفت‌کش اقدام کرده، خودش باید برای آزادی نفت‌کش ایرانی پیش‌قدم شود. انگلیس پس از ناامیدی از وساطت عمان، به عراق نیز پیغام داد که هر کاری از دست‌تان برمی‌آید انجام دهید، فقط ایران نفت‌کش ما را آزاد کند!
امید اصلاح‌طلبان به شکل‌گیری جریان سوم
پس از طرح موضوع جریان سوم یا جمهوری سوم، برخی اصلاح‌طلبان گفته‌اند باید با جریان سومی که منطق اجتماعی داشته باشد مثلاً در حوزه فرهنگ و تمدن ایرانی، دین ایرانی و... وارد میدان شد. اصلاح‌طلبان مدعی شده‌اند، خیلی از این جریان‌ها ذائقه سیاسی ندارند و بحث‌های سیاسی برای آنها هزینه‌ساز است. در نشست‌های آنها گفته شده است، نمی‌توان در قالب احزاب سیاسی کار کرد و باید حوزه زنان، محیط زیست، گردشگری و تمدن ایرانی را برجسته کنیم تا در این قالب‌ها بتوان پیاده‌نظام خود را وارد میدان کرده و جریان سوم را مدیریت کنیم.
▼ اخبار
1ـ جمهوری اسلامی ایران قرارگاه مرکزی محور مقاومت است
سردار یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه با بیان اینکه «آمریکایی‌ها امروز اساساً به فکر این هم نیستند که بخواهند روزی حمله‌ای علیه ما انجام دهند؛ اما ممکن است روزی مرتکب خطایی شوند» گفت: اگر آمریکایی‌ها دست از پا خطا کنند، منطقه بر سر آنها فرود خواهد آمد. وی با بیان اینکه با ساقط شدن پهپاد آمریکایی‌ها، هیمنه آنها فرو ریخت، افزود: در ابتدا برای‌شان باورپذیر نبود که چنین اتفاقی افتاده است؛ ولی به ناچار آن را پذیرفتند. سردار جوانی تأکید کرد: امروز مقاومت در منطقه، جمهوری اسلامی ایران را قرارگاه مرکزی خود می‌داند و این پیام را آشکارا به آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها داده است که اگر دست از پا خطا کنید و بخواهید به این قرارگاه مرکزی تعرضی داشته باشید، همه مجموعه‌های مقاومت از شرق هیمالیا تا شرق مدیترانه و تا دریای سرخ و دریای عرب و خلیج عدن، هر آنچه نیرویی از مقاومت است، بر متجاوز یورش می‌برد.
2ـ آلمان به مأموریت دریایی آمریکا نخواهد پیوست
«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان در گفت‌وگو با پایگاه «رادیو آلمان» با اشاره به بحران در خلیج‌فارس، اعلام کرد، آلمان هیچ سهمی در تشدید تنش‌ها در این منطقه نخواهد داشت و به مأموریت دریایی آمریکا در منطقه خلیج‌فارس نخواهد پیوست. وی افزود: استراتژی آمریکا این است که فشار حداکثری بر ایران اعمال کند؛ اما این استراتژی ما نیست. به‌ گفته وی، این استراتژی آمریکا تا به حال موفقیتی در پی نداشته و تنها سبب شده است ایران برنامه اتمی خود را دوباره آغاز کند. «ماس» به همین دلیل مشارکت با آمریکا در مأموریت دریایی در خلیج‌فارس را هم بی‌نتیجه ارزیابی کرد و در عین حال گفت: ما این مسئله را رد نمی‌کنیم که توسط آمریکا همچنان با این مسئله درگیر شویم؛ اما سیاست دولت فدرال آلمان همان سیاست اروپا در قبال ایران است. ما بر این توافق هسته‌ای تأکید داریم، چرا که معتقدیم تنها با این توافق ایران دیگر هیچ سلاح اتمی نخواهد داشت.
3ـ 180 هزار تن برنج در انتظار تصمیم ارزی
«مسیح کشاورز» دبیر انجمن واردکنندگان برنج کشور با بیان اینکه 180 هزارتن برنج در مبادی کشور در انتظار تخصیص ارز دولتی است، گفت: با توجه به نزدیک شدن ماه محرم و ورود حجاج به کشور مصرف برنج افزایش می‌یابد، بنابراین لازم است این میزان برنج که در مبادی کشور رسوب کرده، هرچه زودتر وارد شود. وی اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون 800 هزارتن برنج از سوی بخش دولتی و خصوصی وارد کشور شده است که بخشی از آن سهم شرکت بازرگانی دولتی ایران برای حفظ ذخایر استراتژیک و بخشی سهم بخش خصوصی است. وی تصریح کرد: بدون احتساب سهم برنج دولت از این میزان، واردات برنج در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از سوی بخش خصوصی 10 درصد رشد داشته است.
4ـ عربستان سعودی در منطقه تنها مانده است
روزنامه «الاخبار» با اشاره به دیدار مسئولان امنیت دریایی ایران و امارات، نوشت: نشان‌های ترمیم روابط میان دو کشور در مسئله امنیت مرزها و دریانوردی ظاهر شد. نشست بی‌سابقه سران امنیتی دو کشور را باید نتیجه موفقیت تماس‌های پشت پرده امارات با تهران بدانیم. دیداری که می‌توان آن را آغازی بر تحول معادلات منطقه دانست؛ که در نتیجه آن ریاض در مقابل ایران تنها مانده است. این روزنامه همچنین افزود: این دیدار تأییدکننده عقب‌نشینی امارات از یمن و نشان‌دهنده ایجاد شکافی جدی در تیم «ب» است. گفتنی است، «سردار قاسم رضایی» و «سرتیپ علی‌محمد مصلح الاحبابی» فرماندهان مرزبانی ایران و امارات با هدف افزایش تعاملات و تحکیم انتظامات مرزی دیدار داشتند و تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
▼ اخبار کوتاه
◄ مطابق نتایج به دست آمده از آخرین نظرسنجی «دانشگاه کوینیپیاک» آمریکا، 51 درصد از شرکت‌کنندگان، «دونالد ترامپ» را فردی نژادپرست می‌دانند، این در حالی است که 45 درصد آنان مخالف چنین دیدگاهی هستند. همچنین 46 درصد از شرکت‌کنندگان سفیدپوست در این نظرسنجی، دونالد ترامپ را نژادپرست می‌دانند و 50 درصد دیگر از آنان معتقدند او این گونه نیست. از سوی دیگر، 80 درصد از شرکت‌کنندگان سیاه‌پوست در این نظرسنجی ترامپ را نژادپرست می‌دانند و 11 درصد دیگر مخالف نژادپرست بودن او هستند.
◄ پایگاه خبری‌ـ تحلیلی آمریکایی «پلیتیکو» با اشاره به امتناع کشورها از پیوستن به طرح دولت دونالد ترامپ برای ایجاد ائتلاف دریایی علیه ایران، این طرح را «ائتلاف تک‌نفره ترامپ» توصیف کرده و نوشته است: «ائتلاف دونالد ترامپ برای محافظت از نفت‌کش‌ها در برابر ستیزه‌جویی‌های ادعایی ایران ظاهراً فقط یک عضو دارد: ایالات متحده. انگلیسی‌ها خرده گرفته‌اند، فرانسوی‌ها تعهدی به این ائتلاف ندارند و آلمان‌ها به صراحت پاسخ نه داده‌اند.»
◄ «اصغر نوراله‌زاده» مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از اختصاص 2000 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در سال 1398 خبر داد و گفت: طرح روستای بدون بیکار تا پایان سال در 100 روستای کشور اجرا خواهد شد. وی تأکید کرد: در سال گذشته 1300 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی تخصیص پیدا کرد که این میزان تسهیلات پرداختی، حدود 23 هزار طرح اشتغالزایی خرد و کوچک را شامل می‌شود.
◄ روزنامه «آفتاب یزد» در گزارشی با عنوان «وقت‌نشناسی» نوشت: «حذف چهار صفر از پول ملی در حالی به تصویب دولت رسید که کارشناسان می‌پرسند آیا در شرایط خطیر فعلی این کار به نفع اقتصاد کشور است؟ برخی کارشناسان اقتصادی درباره حذف چهار صفر از پول ملی معتقدند زمان مناسب این کار، هنگامی است که به ثبات اقتصادی برسیم.»
◄ روزنامه «واشنگتن‌پست» با اشاره به دروغ‌های پر تکرار سران کاخ سفید درباره ایران و سیاست‌های شکست خورده این کشور در برابر تهران، نوشت: «ما در حال ورود به دورانی خطرناک در مناسبات بین‌المللی هستیم که در آن اعتبار آمریکا در سطح پایینی است و هیچ چهره صلاحیت‌داری نیست که بتواند به دیگران اطمینان‌بخشی کند.»
◄ «رضا تازیکی» مدیر طرح ملی توسعه کسب‌وکار و اشتغال پایدار وزارت کار با اشاره به اینکه 50 درصد ظرفیت پوشاک داخلی خالی است، گفت: امکان اشتغال 1/5 میلیون نفری در صنعت پوشاک وجود دارد؛ اما در حال حاضر حدود 530 هزار نفر در این صنعت مشغول هستند.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/144500/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

وزارت نفت اثر تحریم‌ها در تولید و صادرات نفت را کم کرد/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم

تولید نفت شیل آمریکا در ماه مه افزایش می‌یابد

تمایل اوپک برای عضویت جمهوری نامیبیا

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

استفاده از توان دانش‌بنیان‌های ایرانی در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان

تأکید رئیسی بر مقابله بی‌امان با قاچاق سوخت

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

افزایش 23 درصدی درآمد پلیمر آریاساسول در 1402

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

سرعت‌ عمل بالای روسیه در احیای ظرفیت پالایشی آسیب‌دیده

آغاز سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در میدان‌های نفت و گاز

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

برداشت 750 هزار بشکه نفت با تفکیک‌گرهای سیار در نفت و گاز گچساران

قیمت نفت بالای 90 دلار ایستاد

پیشتازی نفت و گاز مارون در دستاوردهای فنی بار اول

بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در منطقه کردستان

خاطرات ناصرالدین‌شاه؛ خرس‌ها ول می‌شدند می‌رفتند توی مردم؛ خنده داشت

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

مجری جنجالی روی آنتن زنده پابرهنه شد/ ویدئو

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی: «نور نیوز» ارگان رسانه‌ای شورا و دبیرخانه نیست

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

قزاقستان تخطی از سهمیه تولید در اوپک‌پلاس را جبران می‌کند

انجام موفقیت‌آمیز 2 هزار و 200 کیلومتر توپکرانی در نفت و گاز گچساران

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

«حفظ نظم و انضباط اداری» و «پاسخگویی حداکثری به جامعۀ هدف» پایه و اساس خدمت است

مادر شهیدان والامقام «انصاری رامندی» به لقاءالله پیوست

31 فروردین آخرین مهلت هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه "طنزپهلو"

قیمت نفت کاهش یافت

پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش

تضمین ارزآوری برای کشور به همت صنعت گاز/ «ایران» شریک اقتصادی مطمئن شناخته شد

رفع نشتی در 5 مرکز بهره‌برداری خطوط انتقال گاز

تکریم مدیرکل بنیاد کرمانشاه از ایثارگران شهرستان جوانرود

عملیات عمرانی طرح جامع گلزار شهدای قزوین آغاز می‌شود

همه فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد آذربایجان شرقی استخدام می‌شوند

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی