اخبار محرمانه

آخرين مطالب

شیخ نشینان اماراتی کلاه خود را محکم‌تر می‌چسبند؛ خروج بیش از نیمی‌ از نیروهای اماراتی از یمن/ بعد از امارات سعودی‌ها هم پرچم سفید تسلیم شدن را بالا می‌برند اخبار محرمانه از منابع دیگر

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - این احتمال می‌رود که نیروهای انصارالله همان استراتژی را درخصوص اماراتی‌ها دنبال کنند که در خصوص عربستانی‌ها اجرا می‌کنند و به حملات پهپادی به امارات متوسل شوند. درنتیجه امارات باید از خطرات احتمالی فرار کند.
گروه بین الملل-رجانیوز: مقاومت در منطقه هر روز دشمنان را به این نتیجه میرساند که گزینه نظامی در برابر این اندیشه انقلابی ناکارآمد است. پس از شکت دشمن در لبنان و سوریه و عراق اینبار جبهه مقاومت یمن نیز این واقعیت را به دشمنان منطقه ای و فرامنطقه ای رسانده که که نمی توان با سلاح های پیشرفته هم در برابر اراده انقلابیون یمن ایستاد. حالا اخبار اختلاف بین متجاوزین به کشور یمن بیشتر شنیده میشود. پس از 4 سال تجاوز نظامی ائتلاف ساخته شده توسط امارات و سعودی، خبرها حاکی از پذیرش شکست توسط امارتی‌هاست؛ گویا بعد از مغرب این شیخ نشین جنوب ایران است که باید بی سر وصدا یمن را ترک کند.
به گزارش رجانیوز: چند هفته ای است که به صورت غیر رسمی اخباری در خصوص خروج نیروهای امارتی از یمن شنیده میشود. در روزهای اخیر اخبار این رویداد پررنگ‌تر از قبل توسط رسانه های مختلف جهانی پوشش داده میشود. کارشناسان معتقدند دلیل این رخداد عزم امارات برای خروج چراغ خاموش از باتلاق یمن است.
خبرگزاری آسوشیتدپرس آمریکا به نقل از منبع آگاهی که بنا به دلایل امنیتی خواسته نامش فاش نشود، گزارش داد که ابوظبی طی هفته‌های گذشته، بیش از نیمی از نیروهای خود را از یمن خارج کرده است. این منبع آگاه به این خبرگزاری گفته است: «قبل از آنکه عقب‌نشینی آغاز شود، نزدیک به 10 هزار نیروی اماراتی در یمن حضور داشت»
منبع آسوشیتدپرس به دلایل امنیتی آمار دقیقی ارائه نمی‌کند، ولی در این باره می‌گوید: «این آمار و ارقام سری است و نمی‌توان آن را علنی کرد. از بین همه لشکرهای نظامی امارات در یمن، بین 50 الی 75 درصد آن‌ها خارج شده‌اند»
منبع مذکور همچنین گفته که ابوظبی 90 هزار نظامی یمنی را در جنوب یمن آموزش داده و فرماندهان لشکرهای امارات همچنان در یمن حضور دارند. او گفت که این فرماندهان در حال آموزش دادن به نیروهای یمنی هستند.
خبر خروج امارات از یمن با تحلیل های مختلفی رو به رو شده است. سایت اماراتی لیکس نوشته است: «شکست‌های پیاپی امارات در منطقه، به ویژه در جنگ یمن و محاصره قطر، توهم ولی‌عهد ابوظبی در ایجاد امپریالیسم اماراتی در غرب آسیا با پول و سلاح را ثابت کرد.»
فرار چراغ خاموش امارات
سایت خبری «اشپیگل» هم نوشته است امارات برای آنکه ناخشنودی متحد خود در منطقه، عربستان سعودی را برنیانگیزد، نیروهای نظامی خود را به شکل پنهانی و در سکوت کامل خارج کرده است. گفته می‌شود که هنوز 10 هزار سرباز سودانی در یمن حضور دارند. این سربازان در استخدام ارتش امارات هستند و پول خود را مستقیما از دولت این کشور دریافت می‌کنند.
بر اساس گزارش مرکز سوفان، جنگ یمن موجب بروز اختلاف میان دو کشور امارات و عربستان شده است. محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی وعده یک پیروزی آسان را در یمن به حاکمان امارات داده بود اما اکنون با گذشت پنج سال از آغاز جنگ یمن، عربستان و امارات هیچ دستاوردی نداشته اند و این جنگ تبدیل به یک کابوس شده است. از سوی دیگر گفته می‌شود که امارات در سایه افزایش تنش در منطقه و به‌ویژه تنش بین ایران و آمریکا بر آن است تا سیاست دیگری در پیش بگیرد و در راستای کاهش تنش در منطقه گام بردارد.
هراس امارات از پهپادهای یمنی
«عمر عیاصره» نویسنده و تحلیلگر سیاسی ترس امارات از پهپادهای یمنی و شکست های مکرر انها از یمن را دلیل خروج این کشور میداند. او می‌گوید: «دلایل عقب‌نشینی امارات از یمن به طور عمده در نگرانی این کشور از رویکرد انصارالله نهفته است از آن جهت که این احتمال می‌رود که نیروهای انصارالله همان استراتژی را درخصوص اماراتی‌ها دنبال کنند که در خصوص عربستانی‌ها اجرا می‌کنند و به حملات پهپادی به امارات متوسل شوند.»
وی افزود: امارات می‌خواهد از طریق عقب‌نشینی این پیام را به انصارالله بدهد که ابوظبی طرفی نیست که مذاکره را رد می‌کند بلکه آن، طرف دیگر است. وی تأکید کرد که امارات به این اعتقاد رسیده است که راه‌حل نظامی در یمن شکست خورده است. محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن و رئیس هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن نیز حملات ارتش یمن به فرودگاههای عربستان سعودی را یکی از دلایل خروج نیروهای اماراتی از یمن دانسته است.
تجاوزی که جز هزینه دستاوردی نداشته است
«پاول پیلار»، تحلیل‌گر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در این‌باره می‌گوید: امارات متوجه شد که مداخله نظامی در یمن هیچ نتیجه‌ای در بر نداشته و پس از این همه سال جنگ هم، هیچ نشانه‌ای از شکست انصارالله در یمن به چشم نمی‌خورد. هزینه جنگ در یمن در حال افزایش بود و نتیجه‌ای که درخور این هزینه باشد به دست نیامد. او خاطرنشان کرد که: پیش‌بینی می‌شود اختلافاتی سیاسی بین عربستان و امارات وجود داشته باشد از جمله در خصوص نحوه تعامل با ایران.
جنگی که پیروز نظامی ندارد
رویترز نیز در خصوص خروج امارات نوشته است: امارات پس از چهار سال حضور در جنگ یمن در کنار نیروهای عربستان به این نتیجه رسیده است که این جنگ، پیروز نظامی ندارد و با توجه به افزایش تنش در منطقه خلیج فارس درصدد آن است تا هرچه سریع تر از این جنگ طولانی خارج شود.
عربستان هم از یمن خواهد رفت
به دنبال تصمیم امارات برای خروج از جنگ طولانی یمن، رویترز به نقل از منابع دیپلمات نوشت: تا پایان سال جاری میلادی طرف های درگیر در یمن، جنگ را به پایان رسانده و به یک آتش بس دست خواهند یافت. مشخص است که منظور رویترز از رفتن طرف های دیگر عربستان سعودی است.
پاول پیلار عضو پیشین شورای اطلاعات ملی آمریکا در خصوص خروج احتمالی عربستان از یمن اینگونه توضیح می‌دهد: از آن جا که این جنگ با نام محمدبن سلمان گره خورده، او نمی‌تواند مانند امارات به آسانی و بدون هزینه اعتباری از یمن خارج شود. او بیشتر از گذشته به‌دنبال راه‌حلی مبتنی بر مذاکره خواهد بود که به عربستان سعودی اجازه خروج دهد.
عربستان به دنبال تنش زدایی؟
سعودی که با تنش آفرینی و حمایت از تروریست ها در منطقه یکی از حامیان جنگ افروزی های اخیر شده است نتوانسته در 4.5 سال گذشته به اهداف توسعه طلبانه خود در یمن برسد. بن سلمان حاکم بی تجربه عربستان چند ماه قبل تر گفته بود ما منتظرنمیشویم که جنگ به عربستان برسد و لازم باشد در ایران میجنگیم. اما حالا با ناتوانی این رژیم در کشاندن جنگ به ایران علی رغم همه تلاش ها و توطئه ها، رویکرد این رژیم در اعلام مواضع کمی تعدیل شده است. سفیر سعودی در سازمان ملل اخیرا گفته است:ما اصلاً با ایران جنگ نداریم نه در یمن نه جای دیگری!
عبدالله المعلمی، نماینده عربستان در سازمان ملل متحد روز پنج شنبه در سخنانی در مقر سازمان ملل در نیویورک گفت کشورش به دنبال جنگ با ایران نیست و زمان آن فرا رسیده که جنگ یمن فروکش کند و به پایان برسد. عبدالله المعلمی در گفتگو با خبرنگاران تصریح کرد: عربستان خواهان جنگ با ایران چه در یمن و چه در هر جای دیگری نیست.
نماینده عربستان در سازمان ملل گفت تماس‌هایی با تهران در جریان نشست کنفرانس اسلامی که در مکه در ابتدای ژوئن برگزار شد، برقرار گردید. البته او توضیحات بیشتری در این خصوص نداد. معلمی گفته کشورش آماده تعامل دیپلماتیک با ایران است.
رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی قبلا از چراغ سبز عقب نشینی این کشور در برابر ایران گفته بود: «شاهد بودیم در منطقه حتی کشورهای عربستان و امارات متحده عربی از فرسایشی شدن بحران نگران هستند بنابراین چراغ سبز برای ایران ارسال کردند و دیگر حاضر نشدند وارد چالش‌های تازه طی چند ماه اخیر علیه ایران شوند.»
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هم معتقد است «مسیر عربستان سعودی در حال تغییر جدی است» سید حسین نقوی حسینی با اشاره به رفع توقیف نفتکش ایرانی از بندری در عربستان سعودی گفت: اشتباهات رخداده در منطقه خلیج فارس همچون جنگ بی‌نتیجه در یمن، باتلاقی برای نیروهای عربستان سعودی و امارات ایجاد کرد اخیرا شاهد تغییر موضع امارات مبنی بر خروج ائتلاف یمن بودیم که می‌توان گفت مجموعه این تحولات باعث شد عربستان سعودی به مسیر دیگری رود. او همچنین ادامه داد: عربستان سعودی نه تنها سودی از این تنش‌ها نبرده که مجبور بوده امکانات و جنگ‌افزارهای نظامی خریداری کند و خساراتی هم متحمل شده است به نظر می‌رسد مسیر عربستان سعودی در حال تغییر جدی است البته که همکاری‌ آنها با آمریکا براساس توافقات و قراردادهای قبلی ادامه دارد و اخیرا هم آمریکا با ارسال سلاح به عربستان سعودی موافقت کرده است.
تحلیل گران از اخبار فوق این نتیجه را می گیرند که مقاومت در برابر تنش‌سازی‌های رژیم های متحجر و وابسته منجر به این نتیجه میشود که انها دست به تنش زدایی بزنند و منافع خود را از طریق میز گفت و گو و مذاکرات سیاسی پیش ببرند. چراکه بازدارنگی نظامی محور مقاومت آنها را در استفاده از قدرت نظامی برای رسیدن به اهداف خود ناامید کرده است.
مطالب مرتبط
دشمنان دیروز مقاومت در صف ارتباط مجدد با دمشق/ ماجرای سفارت‌خانه کشور‌های عربی درسوریه که پس از هفت سال مجبور به بازگشایی می‌شوند/ گاردین: اتحادیه عرب برای بازگرداندن کرسی سوریه به اجماع نزدیک شده است
دولت به جای «برجام» میوه‌های «مقاومت» را چید/ دستاوردهای سفر سه روزه به عراق؛ از دور زدن تحریم‌ها تا آغاز بزرگترین پروژه‌های اقتصادی منطقه
چرا آمریکا از سپاه عصبانی است؟/ رویای 7 تریلیون دلاری آمریکا زیر چکمه‌های فرزندان مقاومت

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/142008/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فارن‌پالیسی: ایران قادر بود تل‌آویو را هم بزند اما خویشتنداری کرد

میم مثل ماه، میم مثل مادر

امیرعبداللهیان: وضعیت در غزه به نقطه جوش رسیده است

نماینده مشهد در مجلس هفتم خطاب به دیگر نمایندگان: سیگار نکشید

تحریم جدید، فیک یا واقعی؟

تحلیلگر صهیونیست: حمله ایران ناتوانی ما را به نمایش گذاشت

بُرد ژئوپلیتیک ایران

اقتصاد ژاپن خوش رنگ شد

ثبت بالاترین میزان تاریخ تولید فولاد ایران در سال 1402

طلای جهانی دوباره از جا برخاست

حزب‌الله فیلم حمله به «عرب العرامشه» را منتشر کرد

روسیه خواستار رأی گیری درباره تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد

بورل: اوکراین و اسرائیل مثل هم نیستند

حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان

گزارش یونیسف از آمار تعداد کودکان کشته شده در جنگ غزه

فکر کن بچه ات صبح باهات صبحانه بخوره بره دیگه هیچ وقت برنگرده

تنها دلخوشیم شده لذت بردن از لذت دیگران

پارازیت و تورم کار ایناست؟!

امیر موسوی: جز حضرت امام(ره) و رهبر انقلاب کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود

رئیس موسسه «شورای روابط خارجی آمریکا»: اسرائیل گزینه‌های خوبی در برابر ایران ندارد

افشاگری مجری زن صداوسیما از بدقولی یک نماینده ردصلاحیت شده مجلس

دور دوم انتخابات در تهران تمام‌الکترونیک برگزار می‌شود

مجمع تشخیص مصلحت با بندی از برنامه هفتم توسعه مخالفت کرد

تو روزای بدم کنارم نبودی

میراث ماندگار کیومرث پوراحمد چیست؟

خیلی درد داره اگه پدر نباشه

لیلاز: اسرائیل می‌خواهد ما را وارد یک درگیری بزرگ کند، نباید در این دام بیفتیم

اختلاف‌نظر میان رهبران اروپایی در خصوص تحریم سپاه

صادق قطب زاده، یک انقلابی که قصد کودتای نظامی داشت

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

تولید در پتروشیمی غدیر به 120 درصد ظرفیت اسمی رسید

افزایش تولید برق کشور با یاری شرکت انتقال گاز

صدا و سیمای 24 هزار میلیاردی چقدر بیننده دارد؟

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی

سرهنگی: اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد باعث حفظ و جذب سرمایه گذاران و جلوگیری ازخروج آنان از کشور می شود

سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان بوشهر

ادای احترام معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام والای شهدای شهر بوشهر

3 سریال کره‌ای که طرفداران «جومونگ» نباید از دست بدهند

نخستین نشست ستاد شاهد شهرستان‌های استان تهران در سال جدید برگزار شد

افت قیمت نفت در پی نگرانی‌ها درباره عرضه جهانی

راه‌اندازی سامانه پایش درخواست‌های خرید کالا در شرکت نفت فلات قاره

تأکید شرکت نفت فلات قاره بر ارائه خدمات مناسب پروازی به کارکنان مناطق عملیاتی

از اصلاح دستمزد سلبریتی‌ها در تلویزیون تا اخبار تولید «پایتخت7» و وضعیت سریال «سلمان فارسی»

توزیع 40 میلیون لیتر سوخت در بخش کشاورزی منطقه سبزوار

انتقاد شدید رئیس دانشکده روانشناسی تهران از مدیران تلویزیون/ ویدئو

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «انصاری رامندی»

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «فرشیدفر»

خاتمی: در دانشگاه افراطیون چپ را کوبیدم و ناراحتشان کردم، به رهبرى گفتم، ایشان هم افراطیون راست را محکوم کنند؛ نپذیرفتند

برنامه‌ریزی نفت و گاز کارون برای تحقق شعار سال 1403

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی