اخبار محرمانه

آخرين مطالب

مقاومت برای صلح اخبار محرمانه از منابع دیگر

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - صلح بدون عدالت تثبیت نظام نابرابر به نفع مستکبران و زیاده‌خواهان بوده و تنها به خلع سلاح عدالت‌خواهان، خاموشی فریاد آزادی‌خواهان و غلاف کردن شمشیر رهبران مقاومت خواهد انجامید و عامل فراگیری ظلمت و تباهی و فساد خواهد بود.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی / مهدی سعیدی
صلح را می‌توان یکی از زیباترین و ارزشمندترین مفاهیم انسانی دانست که زیست مبتنی بر آن، آمال و آرزوهای همیشگی بشریت در طول تاریخ بوده است . در این میان، همواره زیاده‌خواهانی بوده‌اند که برای برخورداری بیشتر، تجاوز به حقوق دیگران را در دستور کار خود قرار داده‌ و آرامش، امنیت و صلح جوامع بشری را تهدید کرده‌اند؛ بنابراین تاریخ بشر بیش از آنکه تاریخ صلح باشد، تاریخ جنگ است .
در طول هزاران سال بشر بخش عمده‌ای از حیات خود را یا مشغول نبرد بوده است یا آماده‌سازی و تدارک مقدمات آن ! جنگ‌هایی که زیاده خواهان به منظور اشغالگری و گسترش سلطه سیاسی، اقتصادی و گاه فرهنگی طرح‌ریزی کرده‌اند که حاصل آن قتل و جنایت و نابودی دستاوردهای فرهنگی تمدنی بشر بوده است . از آغاز پیدایش دولت‌ها در حدود پنج هزار سال پیش تاکنون، توسعه جمعیت‌ها، گسترش تمدن‌ها و دستیابی به دانش و علم و فناوری نه تنها از روند رشد جنگ‌ها نکاسته، بلکه ابعاد آن را پیچیده‌تر کرده است . به گفته برخی پژوهشگران « بین سال‌های 3500 پیش از میلاد تا اواخر سده 20 میلادی، حدوداً 14500 جنگ رخ داده و 3/5 میلیارد نفر بر اثر آنها جان خود را از دست داده‌اند و تنها 300 سال از تاریخ بشر در صلح به سر رفته است . »
در این میان انبیای الهی و ادیان ابراهیمی همواره پیشگامان تحقق « صلح همراه با عدالت » بوده‌اند . در نگاه ایشان بشریت برای زندگی عاری از جنگ و تجاوز در جهان خلق شده و قرار است که این کره خاکی مقری برای عبادت و بندگی خدا باشد؛ اما مستکبران و زیاده‌خواهان این نظم طبیعی را بر هم ریخته و جهانی نابرابر و همراه با خشونت و جنگ را رقم زده‌اند؛ بنابراین انبیای الهی یکی از مهم‌ترین شعار و اهداف خود را تحقق صلح دانسته‌اند .
نکته اساسی در فهم مفهوم صلح آن است که صلح ارزشمند و انسانی صلحی است که مبتنی بر عدالت باشد . به واقع راه تحقق صلح تحقق عدالت است و این گسترش عدالت است که صلح را برای بشریت به ارمغان خواهد آورد . صلح بدون عدالت تثبیت نظام نابرابر به نفع مستکبران و زیاده‌خواهان بوده و تنها به خلع سلاح عدالت‌خواهان، خاموشی فریاد آزادی‌خواهان و غلاف کردن شمشیر رهبران مقاومت خواهد انجامید و عامل فراگیری ظلمت و تباهی و فساد خواهد بود .
این روزها که تقابل جمهوری اسلامی با زیاده‌خواهی استکبار جهانی با پرچمداری آمریکایی‌ها به نقطه حساسی رسیده است، باز هم صداهای گوناگونی از سوی برخی جریان‌های سیاسی داخلی غرب‌گرا به نام صلح بلند شده است . در همین راستا رئیس‌جمهور دولت اصلاحات در نوشتاری که در روزنامه انگلیسی گاردین منتشر گرئخ، به موضوع ائتلاف برای صلح پرداخته است . وی با طرح مجدد « گفت‌وگوی تمدن‌ها » از افکار عمومی جهانی‌ خواهان شده تا از بروز جنگ جلوگیری کرده و « نه به جنگ با ایران » را فریاد بزنند .
1ـ فارغ از اینکه چنین نوشتاری چرا در روزنامه‌ای انگلیسی منتشر شده و تا چه اندازه در افکار عمومی جهانی اثرگذار بوده و آیا امکان شنیده شدن آن از سوی جهانیان وجود دارد یا خیر؟ این پرسش مطرح است که آیا این پیام خواهد توانست موجب تغییر رفتار زیاده‌خواهان کاخ سفید شد؟ به واقع باید گفت چنین سخنانی در جهان عاری از عدالت، کاری از پیش نخواهد برد و تا زمانی که نظام نابرابر سلطه به نفع سلطه‌گران وجود دارد، تقاضا برای صلح حرف بیهوده‌ای خواهد بود . امروزه افکار عمومی را همان صاحب قدرت آمریکایی مدیریت می‌کند و چنین نوشته‌هایی اثرگذاری حداقلی را نیز ندارد . تنها کارکرد این‌گونه اقدامات به ظاهر کسب نوعی پرستیژ بین‌المللی برای نویسنده آن است !
2ـ تقلیل صلح به مذاکره نکته انحرافی دیگری است که در متن این نوشتار ترویج شده است . واقعیت این است که در وضعیت نابرابر و در شرایطی که دشمن جز نابودی و تسلیم ما چیزی نمی‌خواهد، مذاکره راهکار تحقق صلح عادلانه نیست . مذاکرات گذشته نیز مؤید این حقیقت است که دشمن هیچ الزامی برای پایبندی به تعهدات ندارد . مذاکره شاید پیش از مذاکرات برجام برای اصلاح‌طلبان دستاوردی داشت؛ اما امروز به راهکار سوخته‌ای بدل شده است که خریداری در افکار عمومی ندارد .
3ـ ملاحظه دیگر کارکردهای داخلی این‌گونه نوشتارهاست که برای تحت فشار قرار دادن مخالفان به کار می‌آید ! متأسفانه این روزها دوگانه صلح و جنگ، در فضای داخلی کشور، دوگانه ساختگی مخالفان « منطق مقاومت » است که تلاش دارند وادادگی و انفعال را هواداری از صلح و مقاومت و ایستادگی را هواداری از جنگ معرفی کنند . این جریانات مدعی‌اند که دو جریان اقلیت جنگ طلب در داخل و خارج کشور، عامل شکل‌گیری این وضعیت هستند که هر دو باید از سوی افکار عمومی تحت فشار قرار بگیرند و منفعل شوند . از نگاه ایشان سقوط پهپاد متجاوز آمریکایی و توقف کشتی متخلف انگلیسی، اقداماتی جنگ‌طلبانه است که این اقلیت جنگ‌طلب طرح‌ریزی کرده‌اند؛ مغالطه بزرگی که افکار عمومی باید درباره آن هوشیار باشند، دچار اشتباه محاسباتی نشوند و مقاومت را به مثابه مهم‌ترین « مانع جنگ » ، « عامل جنگ » نپندارند !
سخن پایانی اینکه « مقاومت » منطق حامیان « صلح عادلانه » برای مهار جنگ‌طلبان عالم و مقابله با آنان است و « مذاکره » منطق آنانی است که « سازش و تسلیم » را به مثابه « صلح » جا می‌زنند و حاضر به دفاع واقعی از حقوق مستضعفان و ملت‌ها نیستند ! و نباید فراموش کرد که به فرموده حکیم انقلاب اسلامی « برای یک ملت، صلحِ تحمیلی و غیر عادلانه، از جنگ هم بدتر است . »

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/141815/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فروش 2.7 تن طلا در 20 حراج؛ 80 کیلو طلا امروز فروخته شد

ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت

ویدئویی جدید از بنیامین بهادری که ترند شد!

«مست عشق» نیامده حدود 2 میلیارد فروخت

«زیرخاکی» و «مردان آهنین» پربیننده‌ترین‌های آخر فروردین

رئیس‌جمهور: امیدواریم توافقات سفر پاکستان با پیگیری مقامات دو طرف سریع‌تر اجرایی شود

پس لرزه‌های حمله ایران؛ استعفای مقام ارشد اطلاعاتی ارتش اسرائیل

پرداخت 16 میلیارد یورو ارز دولتی برای واردات هیچ در 8 سال!

انفجار خودرو بمب‌گذاری شده در الرقه سوریه

تغییر در قوانین جوایز «اسکار»

انرژی هسته‌ای ارزش تحمل این همه فشار را دارد؟

سریال های ایستاده در صف شبکه نمایش خانگی

افزایش تعداد شرکت‌های دولتی از 300 به 2هزار!

عمار حکیم: جامعه جهانی رژیم صهیونیستی را وادار به اجرای آتش‌بس کند

قطع عضو؛ سرنوشت تلخ کودکان فلسطینی

نماوا بایکوت می‌شود؟/ رضا کیانیان: از شانه‌ساززاده شکایت می‌کنیم

خوشمزه‌ترین سوغاتی گرگان از نظر «احمدرضا اسعدی»

بیت مرحوم آیت‌الله کاشانی بیانیه صادر کرد

اجرای حکم یک روزنامه نگار

«نفرین شاه باستانی ایران»؛ مهمترین یادگار تاریخ

معاون رئیسی: تعطیلی پنجشنبه‌ها بهتر از ‌شنبه‌هاست

رایزنی دبیر شورای عالی امنیت ملی و الاعرجی با محوریت توافق امنیتی ایران و عراق

جایزه تتری و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

مرحله‌ی پایانی تدوین یک لایحه‌ی ضد کارگری؛ حذف کارگران از میدان مناقشه!

افزایش 75 میلیارد پوندی بودجه دفاعی انگلیس

پاسخ دوقلوهای سریال «پایتخت» به 2 سوال مهم

اظهارات جدید وزیر کشور درخصوص گشت ارشاد و طرح نور

جمهوری اسلامی: اهانت‌کننده به پیشوایان دین را به جای محاکمه بر صدر می‌نشانند

آمار قابل تامل از میزان مسافرت ایرانیان؛ تنها 30 درصد!

به نظرتون سروش با حامد چه صحبتی داشت؟

دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی اعطا شد

4 روش درخشان برای تیز کردن چاقوهای کُند

جوان: یارانه انرژی را به جای خودروها به کدملی بدهید

قطر: دفتر حماس در دوحه می‌ماند

داریوش ارجمند: دولت باید به اقتصاد خانواده‌ها توجه بیشتری کند

علی دایی پیگیر وضعیت ترانه علیدوستی شد

ویدئویی جدید از رفتارهای عجیب بنیامین بهادری!

منتجب‌نیا: اصولگرایان نمی‌توانند در مجلس با هم کنار بیایند

ادای احترام رئیس‌جمهور به مقامِ رهبر استقلال پاکستان

روزنامه اصولگرا: فرافکنی های منصوری ادامه دارد

قطع خدمات دولتی برای صاحبان مجوزی که شناسه یکتا ندارند

حواشی یک توهین/ عذرخواهی نماوا پذیرفته نشد!

هم میهن خطاب به رئیسی: مسئولیت احیای گشت ارشاد را بپذیرید

کم‌کاری وزارت نیرو و سازمان ثبت اسناد برای تکمیل سامانه ملی املاک و اسکان

سکه و طلا ارزان‌تر شد

روز تحلیف پوتین مشخص شد

«هما» عاقبت راز خود را برملا کرد

القسام: پاسخ قاطع و گسترده ایران، معادلات دشمن را برهم زد

توصیه انتخاباتی مصباحی مقدم به مردم: از میان نامزدهای باقیمانده، اصلح را انتخاب کنید

روزنامه دولت: 11 میلیون ایرانی در دولت قبل زیر خط فقر رفتند

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی