اخبار محرمانه

آخرين مطالب

روایت علم‌الهدی از پیشنهادات مشاور ارشد مکرون به ایران سیاسی

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - فارس / امام جمعه مشهد گفت: رئیس جمهور فرانسه مشاور ارشد خود را فرستاد پیش رئیس جمهور ایران و پیشنهادش این بود که مشکلات تحریم اقتصادی آمریکا و تنش با آمریکا را حل می‌کنیم به شرطی که یک کاری کنید آن هم این که یمنی‌هایی که زن، بچه و خودشان و بیمارستان‌شان زیر بمب‌ها خاکستر می‌شود دیگر پهپاد و موشک به طرف سعودی‌ها و امارت نفرستند، به شرطی که حزب الله شما از سوریه بیرون برود و در مقابل تکفیری‌ها و نایب‌های جنگی آمریکا قرار نگیرد، به شرط اینکه در مقابل اسرائیل مقاومت نکنید و به شرط اینکه در عراق حشد شعبی و نیروهای مذهبی و بصیر و دلاور عراقی که در مقابل استکبار ایستاده اند، آمریکایی‌ها را اذیت نکنند و به آن ها امنیت دهند، پس دشمنان امروز باور کرده اند و اقرار می‌کنند حاکم بر منطقه و مقتدر اول منطقه ایران است.
آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی برگزار شد،گفت: کلام ما در خطبه اول در موضوع وعده‌های خدا در قرآن بود وعده‌های خدا در دو قسم است یک وعده‌های خدا در دنیا است که در این خصوص بحث کردیم و از این هفته خطبه‌های ما مربوط به وعده‌های آخرت است.
امام جمعه مشهد اظهار کرد: در هفته گذشته در مورد تعیین وعده ای که خدا در آخرت داده است صحبت کردیم، علی‌رغم اینکه همه فکر می‌کنند وعده صدق خدا برای مومنان بهشت و برای کافران عذاب است، باید بگویم این اصل وعده نیست بلکه نتیجه وعده است.
وی ادامه داد: اصل وعده در آیه 16 سوره احقاف آمده است، پروردگار می‌گوید که وعده صدقی که مومنان وعده داده شده اند این است که دو جریان در مورد افراد با تقوا و مومن اجرا می‌شود که قبول کردن بهترین اعمال و بخشش گناهان است و نتیجه آن بهشت است.
آیت الله علم الهدی با اشاره به آیات 73 و 74 سوره مبارکه زمر گفت: خداوند می‌فرماید اهل بهشت اولا به صورت دسته جمعی به سمت بهشت می‌روند و وقتی وارد ورودی بهشت می‌شوند آنگاه ماموران الهی می‌گویند سلام علیکم و این یک سلام معمولی نیست بلکه سلام آنها یک اعلام و ابلاغ است، یعنی این بهشت برای شما سلام و سلامت است.
وی افزود: مرحوم علامه طباطبایی در تفسیر المیزان می‌فرماید سلام بهشت بدین معنا است که بهشت بر شما سلام می‌کند و هیچ چیز را در این بهشت نمی‌بینید مگر اینکه از آن لذت ببرید و شما خوشنود می‌شوید.
امام جمعه مشهد ادامه داد: در ادامه این آیات آمده است زمانی که بهشتیان وارد می‌شوند، می‌گویند ستایش پروردگاری را که وعده خود را به مرحله تحقق و صدق رساند، با این نگرش مقصود این است فرد بهشتی زمانی که وارد بهشت می‌شود می‌بیند هیچ سنخیتی بین نعمت‌های بی شمار بهشتی با او نیست در حالی که در دنیا لذت‌های دنیوی او را سرگرم کرده بود،پس فرد بهشتی خدا را بابت وعده هایش شکر می‌کند.‌
آیت الله علم الهدی با بیان اینکه بهشت به واسطه بهانه به کسی داده نمی‌شود، تصریح کرد: باید بهای ورود به بهشت را پرداخت کرد و این پاداش کسانی است که باید به اعمال خود عمل کنند، باید به پرونده خود رسیدگی کنیم و ببینیم در چه وضعیتی قرار داریم.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری همایش ائمه جمعه سراسر کشور در هفته گذشته و خروجی‌های سازنده این برنامه، اظهار کرد:در هفته ای که گذشت همایش با اهمیت ائمه جمعه سراسر کشور در تهران تشکیل شد و محور این همایش و در رأس برنامه‌های آن ائمه جمعه کشور به زیارت و دیدار مقتدای حکیم خود نائل شدند.
امام جمعه مشهد بیان کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار رهنمودهایی که عنایت فرمودند علاوه برهمه امتیازات و رهنمودهایشان که در همه دیدارها وجود دارد نکات جامعی را بیان فرمودند که در واقع وظیفه و تکلیف ائمه جمعه کشور را در هم در مواضع و رفتارهای سیاسی و هم در مسائل فنی خاص خطابه و بیان مطالب و نوع گفتار در خطبه‌ها و هم در رفتارهای اجتماعی و تعاملات مردمی مشخص می‌کند.
امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری امتیازش تنها رهنمود نبود، بلکه راهکار هم در کنار رهنمودها ارائه دادند، تاکیدکرد: از جمله مطالبی که تحت عنوان تبیین رفتار سیاسی لازم خود ائمه جمعه و ترویج این رفتار در جامعه دینی ما به وسیله ائمه جمعه بیان فرمودند مسئله انقلابی بودن، انقلابی عمل کردن و انقلابی ماندن بود. مقام معظم رهبری با تاکید بر اتخاذ مواضع انقلابی فرمودند کشور با روحیه انقلابی قابل پیشرفت است و با حرکت انقلابی به اوج تکامل می‌رسد و با هرگونه کوتاه آمدن از این مواضع نه فقط به ضرر انقلاب است بلکه به ضرر کشور و آینده ایران است.
آیت الله علم الهدی با بیان این موضوع که کسی بخواهد در مواضع سیاسی از مبانی انقلاب و انقلابی بودن کوتاه بیاید، موقعیت‌های زمانی و رضایت برخی جریان‌ها و خوشایند برخی افراد را به دست بیاورد و از مواضع انقلابی خود تنزل کند، در تضاد با انقلابی بودن است، ادامه داد: ایشان فرمودند این به ضرر ملت، کشور و به ضررآینده ایران خواهد بود، با این نگرش مردم ما چه خواسته چه ناخواسته در یک ریلی قرار گرفته‌اند و سوار قطاری شده‌اند که دارد می‌رود و توقف جلوی این رفت و پیشرفت را می‌گیرد، در حقیقت رهنمودهای مقام معظم رهبری به ائمه جمعه کشور خطاب به همه مردم و مسئولان بود.
وی با تاکید بر اینکه در هیچ بعدی نباید از مواضع انقلابی کوتاه بیایم و از مواضع انقلابی عقب‌گرد کنیم مخصوصا مسئولین کشور، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند تو آقایی که امام جمعه هستی و در یک مسئولیت امام جمعه و حرف زدن با مردم و اداره یک منبر به نام نماز جمعه قرار گرفته ای اگر از مواضع انقلابی کوتاه بیایی آنگاه مردم و کشور ضرر می‌کنند تا چه برسد به سایر مسئولان، پس اگر یک برادر و خواهری در مجلس و دولت و سایر نهاد ها می‌خواهد مسئولیتی قبول کند اول حساب کند آیا این مسئولین را می تواند با حفظ موضع انقلابی بپذیرد و اگر این طور نیست از اول آن را قبول نکند.
امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه از مواضع انقلابی نمی‌شود کوتاه آمد، خاطرنشان کرد: در سال 95 و در سالگرد رحلت امام راحل، مقام معظم رهبری بر روی انقلابی بودن خیلی موارد و راهکارهای زیبایی ارائه دادند، اولین شاخصه ای که مقام معظم رهبری در سال 95 و در این مراسم بیان فرمودند این بود که اول شاخصه انقلابی بودن وابستگی و اعتقاد به مبانی انقلاب و باورمندی نسبت به اصول انقلاب است، یعنی یک ادمی نمی تواند ادعا کند که انقلابی است و اصول انقلاب را زیر پا بگذارد و نسبت به این اصول وارد مذاکره شود و بخواهد معامله کند نمی تواند ادعا کند که انقلابی است.
امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه پایبندی به مبانی انقلاب پایبندی به اصل اسلام است، بیان کرد: انقلاب ما انقلاب اسلامی است و نمی‌توانیم حلال و حرام را زیر پا بگذاریم و بگوییم ما انقلابی هستیم، اصل دوم انقلاب اعتقاد و باورمندی محوریت مردم است چراکه این انقلاب را مردم سرپا کرده اند، هیچ جناح، جریان و هیچ عنصری غیر از امام بزرگواری که جلوی مردم راه افتاده بود و امام مردم بود، نمی‌تواند ادعا کند او در انقلاب اصالت دارد، مردم انقلاب کردند و 40 است که پای انقلابشان هستند و هنوز هم ایستاده اند، محور در این انقلاب مردم هستند، مردم را نادیده گرفتن، فکر معیشت مردم نبودن، فکر زندگی مردم و سرنوشت نسل جوان و دختر و پسر مردم نبودن، با انقلابی بودند منافات دارد و باید محوریت مردم را حفظ کنیم.
آیت الله علم الهدی با بیان اینکه اصول انقلاب سه اصل است، افزود: اصل اول پایبندی به اسلام ناب است، در این اصل از نظر عمل و عقیده و تظاهر و ایستادگی به پای دین، احکام و براندازی حرام های الهی و منکرات شرعیه و اجرای وظایف دینی تا پای جان ایستادن است.
وی عنوان کرد: اینکه بگویند به خاطر خوشایند برخی، از یک حرام چشم بپوشیم و به خاطر اینکه بعضی ناراحت نشوند سال‌ها از تصویب قانون حجاب می‌گذرد و قانون آن را اجرا نکنیم و به خاطر اینکه بعضی ناراحت می‌شوند علیه منکرات و ناهنجاری ها حرف نزنیم، اینا همه ضد انقلابی بودن است، آدم نمی‌تواند انقلابی باشد و با چشم خودش مظاهر غضب خدا را در این کشور ببیند و آرام بگیرد و حرف نزند!
امام جمعه مشهد یادآور شد: رئیس جمهور فرانسه مشاور ارشد خود را فرستاد پیش رئیس جمهور ایران و پیشنهادش این بود که مشکلات تحریم اقتصادی آمریکا و تنش با آمریکا را حل می‌کنیم به شرطی که یک کاری کنید آن هم این که یمنی‌هایی که زن، بچه و خودشان و بیمارستان‌شان زیر بمب‌ها خاکستر می‌شود دیگر پهپاد و موشک به طرف سعودی‌ها و امارت نفرستند، به شرطی که حزب الله شما از سوریه بیرون برود و در مقابل تکفیری‌ها و نایب‌های جنگی آمریکا قرار نگیرد، به شرط اینکه در مقابل اسرائیل مقاومت نکنید و به شرط اینکه در عراق حشد شعبی و نیروهای مذهبی و بصیر و دلاور عراقی که در مقابل استکبار ایستاده اند، آمریکایی‌ها را اذیت نکنند و به آن ها امنیت دهند، پس دشمنان امروز باور کرده اند و اقرار می‌کنند حاکم بر منطقه و مقتدر اول منطقه ایران است.
آیت الله علم الهدی در پایان با اشاره به اینکه دشمن می‌خواهد ما استکبار ستیز نباشیم و این محال است، تصریح کرد: استکبار ستیزی اصل انقلاب ما است و از استکبار ستیزی دست بر نمی‌داریم، این سنگلاخ‌ها را باید جمع کنیم تا آقای ما تشریف بیاورند و حکومت جهانی اسلامی را تشکیل دهند، مگر ما از جریان استکبار ستیزی دست بر می داریم؟ با این نگرش مقام معظم رهبری شاخصه اول انقلابی بودن را پایبندی به اصول انقلاب معرفی کرده اند.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/136192/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی

استعفای ناگهانی فرمانده یگان ویژه «اشباح» از ارتش رژیم صهیونیستی

بازدید میدانی یحیی السنوار از مناطق درگیری در غزه

آخرین وضعیت شکایت صداوسیما از مهران مدیری و پخش دورهمی؛ در انتظار تعیین تکلیف شبکه نسیم

کاخ سفید ارسال مخفیانه موشک های دوربرد به اوکراین را تایید کرد

رئیسی پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد

چهره ها/ عکس صمیمی بازیگران سریال «نون خ» در دل طبیعت

رژلب‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد سمی هستند

محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست

قابی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم

ادعای جنجالی یکی از عمو‌های فیتیله‌ای علیه مجید قناد!

چهره ها/ سلفی متفاوت المیرا شریفی‌مقدم در برنامه تلویزیون

مادرشوهر و عروس چه دعوایی کردن

اگر زن شاغل است حساب مشترک باز کنید

پیام‌های حمله به دو پایگاه آمریکا در شرق سوریه

آغاز بالن سواری تاریخی پایتختی‌ها

دوره ما اینطوری نبود!

واعظی: عملیات «وعده صادق» تقویت اتحاد ملی کشور را در پی دارد

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

حامیان گشت ارشاد

تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو

چهره ها/ پست عاشقانه نوید محمدزاده برای تولد همسرش

فیلم سینمایی "شیفت شب"؛ فردا شب از آی‌فیلم

قابی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیل

امضای یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه

بیانیه وزارت امور خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا

زمان برگزاری ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اعلام شد

حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

تکرار یک اشتباه

لحظه هدف قرار گرفتن محل استقرار نظامیان اسرائیلی توسط حزب‌الله

والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است

عصبانیت "نقی" از تیپ پایتختی‌ها در سفر خارج

یه زخم گردن باعث سوءتفاهم شد!

روایت سخنگوی انجمن سینماداران از یک رکورد شکنی

آخرین خبر از وضعیت بیماری ترانه علیدوستی به نقل از وکیلش

با «مثبت آموزش» به روز باشید

پزشکیان: اصرار به حجاب اجباری، عناد ایجاد می‌کند

سند مهم منتشر شده در یازدهمین جلسه دادگاه منافقین

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم

سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا

چیزی که تورو نکشه قوی‌ترت میکنه!

المیادین: مأموریت‌ مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

تلاش مجدد بایدن برای دست دادن با موجود خیالی

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی