اخبار محرمانه

آخرين مطالب

مداخله آسانژ در انتخابات آمریکا علیه هیلاری کلینتون تایید شد بین الملل

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - العالم / شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: "رافائل کورآ"(Rafael Correa) رئیس جمهور سابق اکوادور تصدیق کرد که "جولیان آسانژ" بنیانگذار سایت "ویکی لیکس" زمانی که در سفارت این کشور در لندن به عنوان پناهنده سیاسی به سر می برد، در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا علیه هیلاری کلینتون مداخله کرده است.
بنابر گزارش این شبکه تلویزیونی، این اظهارات کورآ بعد از آن صورت می گیرد که اسناد و گزارش های نظارتی و مراقبتی سفارت اکوادور در لندن انتشار یافت و این اسناد نشان می دهد که آسانژ سفارت اکوادور را به مقر فرماندهی و هماهنگی جهت دخالت در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا تبدیل کرده بود.
بنابراین گزارش، این اسناد توضیح می دهد که آسانژ با روس ها و دیگر هکر های سطح اول جهان در حساس ترین زمان ممکن در این سفارتخانه دیدار داشته و درست یک هفته قبل از آنکه ویکی لیکس اطلاعات هک شده توسط روس ها را دریافت کند، چگونه رایانه ها و شبکه های پرقدرت برای انتقال چنین داده هایی را دریافت کرده بود.
رئیس جمهوری سابق اکوادور دراین خصوص به سی ان ان گفت: ما متوجه شدیم که وی (آسانژ) در انتخابات (آمریکا) مداخله می کند و به او اجازه این کار را ندادیم، چرا که ما اصولی داریم، ارزش هایی کاملاً روشن، همانطوری که ما مایل نیستیم تا دیگران در انتخابات ما مداخله کنند.
کورآ افزود: ما اجازه رخ دادن این کار را برای یک کشور خارجی و کشور دوستی همچون آمریکا را ندادیم.
سی ان ان نوشت: این در حالی بود که کورآ زمانی که بر سر کار بود ضد آمریکایی و پس از آنکه ویکی لیکس اسناد محرمانه پنتاگون را افشا کرد، همسو با آسانژ بود.
کورآ به این شبکه تلویزیونی آمریکایی افزود: توجیه ویکی لیکس آن بود که آنها اطلاعات حقیقی را دراختیار می گذارند، قطعاً؛ اما این اطلاعات تنها درباره هیلاری کلینتون بود و نه در باره دونالد ترامپ، بنابر این آنها (ویکی لیکس) تمام واقعیت را نگفتند.
این رسانه تصویری آمریکایی افزود: در این مصاحبه که روز سه شنبه (روز گذشته 25 تیرماه) انجام شد، کورآ از آُسانژ دوری جُست اما با این حال از تصمیم خود در آن زمان مبنی بر دادن پناهندگی سیاسی به بنیانگذار ویکی لیکس در سال 2012 میلادی دفاع کرد.
کورآ به سی ان ان گفت: تنها یک بار و آن هم زمانی که آسانژ پیش از پناهندگی و زمانی که برای "راشاتودی" کار می کرد، مصاحبه ای با من انجام داد و دیگر با او تماسی نداشتم.
این شبکه خبری افزود: کورآ در آن مصاحبه توضیح داد که چگونه وی ملت آمریکا را می ستاید اما مشکلاتی با سیاست خارجی دولت آمریکا دارد.
زمانی که نامزدی هیلاری کلینتون از حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری 2016 محرز شد، افشاگری ویکی لیکس درباره وی موقعیت او را تحت الشعاع قرار داد و در حالی که کارزار انتخاباتی ترامپ در اکتبر 2016 میلادی می رفت تا از هم بپاشد، راه نجاتی برای آن گشود.
رافائل کورآ از 15 ژانویه 2007 (25 دی 1385) تا 24 مه 2017 (3 خرداد 1396) بعنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری اکوادور بر سرکار بود، هم اکنون "لنین بولتر مورنو گارسز" 66 ساله، که پیش از این معاون کورآ بود، بر سرکار است.
وب سایت ویکی لیکس در 16 مارس 2016 میلادی (26 اسفند 1394) یک بایگانی قابل جستجو برای 30 هزار و 322 ایمیل و ضمیمه هایی آن ایجاد کرد و در اینترنت در اختیار عموم گذاشت. این ایمیل ها و ضمایم آن مربوط به زمانی بود که هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا را عهده دار بود.
ستاد انتخاباتی وی اعلام کرد که دستگاه های اطلاعاتی روسیه در هک ایمیل شخصی هیلاری کلینتون و انتشار آن نقش داشته اند تا بر انتخابات هشتم نوامبر به نفع دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان اثر بگذارند.
این ایمیل ها در 50 هزار و 547 صفحه، اسنادی محسوب می شود که از 30 ژوئن 2010 (9 تیر 1389) تا 12 اوت 2014 (21 امرداد 1393) توسط ایمیل شخصی وی رد و بدل شده است، 7 هزار و 570 صفحه از این اسناد توسط شخص هیلاری کلینتون برای دیگران ارسال شده بود.
جان پودستا، رئیس ستاد انتخاباتی نامزد حزب دموکرات نیز در 11 اکتبر 2016 میلادی (20 مهر 1395) با یورش هکرها رو به رو شد. سارقان فضای سایبری توانستند به ایمیل وی دست یابند، پودستا در آن زمان علاوه بر روسیه، دونالد ترامپ را نیز در این باره مقصر دانست.
ویکی لیکس بلافاصله ایمیل های پودستا را با محتوای ستاد انتخاباتی کلینتون منتشر کرد. به باور وی انتشار این ایمیل ها به منظور منحرف کردن افکار عمومی از گفته های رقیب جمهوری خواه درباره زنان، به ویژه ویدئویی در این رابطه دانست.
به گزارش ایرنا، جولیان آسانژ بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس در 19 ژوئن 2012 (31 خرداد 1391) به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شد و در 16 اوت 2012 (26 امرداد 1391) اکوادور تقاضای پناهندگی او را پذیرفت.
لنین مورنو رئیس‌جمهوری اکواردور در ژوئیه 2018 از صحبت‌هایی که با مقامات بریتانیایی برای لغو پناهندگی او صورت‌گرفته بود خبر داد و در 11 آوریل 2019 (22 فروردین 1398)، پلیس انگلیس با دعوت سفیر اکوادور وارد سفارت شد و آسانژ را بازداشت کرد.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/134912/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیام دیگر شاخه نظامی حماس به خانواده‌های اسرای صهیونیستی

دو گزینه کاخ سفید در مقابل اعتراضات دانشجویی

مقایسه تعرفه اینترنت ثابت اپراتورها

ماجرایی تازه برای خریداران طلا؛ مالیات جدید در راه است؟

سوژه داغ هفته؛ از بیماری عجیب ترانه علیدوستی تا ضرر سنگین لژیونر استقلال پس از طلاق همسرش

‌هنرمند اگر رنج نکشیده باشد اثرش عمیق نیست

وقتی دختر شاهرخ استخری مامانش رو سر کار میزاره!

واقعا کی لوبیا پلو بدون برنج سفارش میده؟

گوگل کارمندان حامی فلسطین خود را نقره‌داغ کرد

لحظه واژگون شدن خودروی بن‌گویر با عبور از چراغ قرمز

طعنه سنگین آقای بازیگر به مهران رجبی

‌ مصطفی مستور: در هنرهای روایی مثل داستان و سینما، به ابتذال رسیدیم

شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود

المسیره: عربستان مناطق مرزی یمن را هدف حمله موشکی و توپخانه‌ای قرار داد

چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است

هنرمندان ما غالبا جهان‌بینی و تفکر نظام‌مند منسجم ندارند

خبری از سلامتی زهره حمیدی

جوانه دلشاد از حواشی مهاجرتش می گوید

اردوغان: رادار ناتو در ترکیه نقشی در رهگیری موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل نداشت

امیر آشتیانی در دیدار با وزیر دفاع قزاقستان: ایران آماده گسترش همکاری‌های دو جانبه دفاعی است

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 8 اردیبهشت 1403

برخورد خشونت‌آمیز پلیس آلمان با دانشجویان حامی فلسطین

لایو سارا و نیکا در مورد سریال پایتخت

واکنش جمیله علم‌الهدی درباره اخبار مربوط به برخورد بد با زنان در ایران

وزیر خارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است

اینجوری چتری مدل کره ای ها بزن

اسرائیل سرگردان در بحران

حادثه برای وزیر تندروی رژیم صهیونیستی؛ «بن گویر» راهی بیمارستان شد

حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه عراق

اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهرهای انگلیس

لحظه اصابت موشک ارتش یمن به پهپاد آمریکایی MQ-9

هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم

تسلط صهبا شرافتی بازیگر نون خ به زبان کره ای

واگذاری زمین به 177 خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی

چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته‌ای استفاده نمی کند؟

بانک مرکزی: کاهش نرخ رشد 12 ماهه نقدینگی تداوم دارد

ین ژاپن باز هم سقوط کرد

ریمارامین فر در بیست و شش سالگی

آقای مجری من کی ازدواج میکنم؟

چهره ها/ چهره کاملا متفاوت بازیگر نقش کولبر سریال "نون خ" بدون گریم

واکنش ابطحی به تجمع برخی روحانیون قم با لباس نظامی

دفاع عجیب عضو حزب موتلفه از عملکرد اقتصادی دولت رئیسی: کسی اعتراضی ندارد

شهادت 2 تن در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به شرق لبنان

پشت صحنه سریال گناه فرشته

پاسخ معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به انتقادات ارزی قالیباف

هدیه نفیس آمریکا به اوکراین

وقوع حادثه امنیتی در جنوب یمن

چهره ها/ مجیدواشقانی و امیرعلی نبویان در یک قاب

پیروزی پرگل دختران ایران برابر تاجیکستان

استفاده از کولر گازی چه میزان قبض برق را افزایش می‌دهد؟

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی