اخبار محرمانه

آخرين مطالب

احضار بازرس مولر به کنگره بین الملل

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه -
احضار بازرس مولر به کنگره
٣٦٩
٠
دنیای اقتصاد / متن پیش رو در دنیای اقتصاد منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا روز هفدهم ژوئیه بنابر احضاریه‌ای که برای وی ارسال شده است، در مجلس نمایندگان حاضر خواهد شد و در مورد پرونده ترامپ صحبت خواهد کرد تا به این طریق پایانی بر بی‌تفاوتی حضورش در کنگره برای پاسخگویی در ملأعام باشد. به گزارش سی‌ان‌ان، کمیته قضایی مجلس نمایندگان ایالات‌متحده روز سه‌شنبه اعلام کرد که مولر برای ادای شهادت موافقت کرده و آنها به‌همین منظور یک احضاریه برایش فرستاده‌اند و او پیش از حضور در دو پنل دیگر ابتدا در مجلس نمایندگان حضور پیدا خواهد کرد تا در مجمع عمومی به سوالات مجلس نمایندگان پاسخ دهد. جری نادلر، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان و آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعات همین مجلس در یک کنفرانس خبری درباره حضور مولر برای شهادت در مجلس نمایندگان گفتند: «آمریکایی‌ها تقاضا داشتند تا به‌طور مستقیم از زبان خود بازرس مولر حقایق ماجرا، روند تحقیقات و اکتشافات را بشنوند و بدانند که روسیه چگونه به دموکراسی ما حمله کرده و ترامپ چگونه کمک آنها را پذیرفته و از این کمک نیز استفاده کرده یا اینکه چگونه مانع تحقیقات شده است.»
ادای شهادت مولر در مجلس نمایندگان مهم‌ترین جلسه در مجلس نمایندگان طی سال‌های اخیر به‌حساب می‌آید و این حضور می‌تواند کمکی به دموکرات‌ها باشد که تصمیم بگیرند آیا ترامپ را باید استیضاح کنند یا نه؟ چراکه این موضوع موجب دودستگی در این حزب شده است. ترامپ نیز در یک توییت در واکنش به این خبر نوشت در چند کلمه کوتاه می‌توان آن را توصیف کرد: «آزار و اذیت رئیس‌جمهوری.» توافق برای ارسال احضاریه به مولر پس از چند هفته مذاکره بین دموکرات‌ها، تیم مولر و وزارت دادگستری حاصل شده است. احضار مولر به مجلس نمایندگان پس از آن صورت گرفت که وی ماه پیش آشکارا از عدم تمایلش برای حضور در کنگره گفته و اعلام کرده بود که چیزی بیشتر از آن گزارش 448 صفحه‌ای که تهیه کرده است برای گفتن ندارد. شیف به سی‌ان‌ان گفت: «او واقعا تمایلی برای حضور در کنگره نداشت اما به هر حال برای احضاریه احترام قائل شده است.» شیف در ادامه گفته‌هایش توضیح داد که در روز حضور مولر در کنگره ممکن است وی به‌طور جداگانه در کمیته‌ها حضور پیدا کند و در باب کمیته خود گفت که کمیته متبوع وی پس از استماع علنی، قصد دارد یک جلسه پشت درهای بسته با نیروهای مولر تشکیل دهد و درخصوص بحث‌های ضداطلاعاتی پرسش‌هایی مطرح کنند. در نامه دموکرات‌ها به مولر آمده است که آنها متوجه نگرانی‌های مولر در مورد تحقیقات صورت گرفته هستند اما احساس می‌کنند حضور او برای ادای شهادت لازم است. نادلر و شیف در ادامه نامه‌شان تصریح کرده‌اند که آنها برای رفع نگرانی‌های قانونی مولر درخصوص یکپارچگی این پرونده همکاری خواهند کرد اما انتظار دارند که وی در این کمیته مطابق برنامه‌ای که وعده داده است، حضور پیدا کند. دموکرات‌ها از ماه مارس بر سر اینکه مولر را برای ادای شهادت فرا بخوانند، بحث و تبادل‌نظر داشته‌اند و تصمیم آنها برای ارسال احضاریه یک ماه به‌طول انجامید. آنها از روزی که نادلر گفته بود که بهتر است مولر احضار شود، با مولر مذاکره کردند و همواره امیدوار بودند وی به این درخواست پاسخ مثبت بدهد. این درحالی است که بازرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا در سال 2016، گفته بود که تمایلی برای حضور در این جلسات ندارد، اما دموکرات‌ها و برخی جمهوری‌خواهان اصرار داشتند که مولر حتما باید شهادت دهد.
دموکرات‌ها می‌گفتند حضور مولر در این جلسات موجب می‌شود که مردم خود به‌طور مستقیم، در یک مکان عمومی، سخنان وی را درخصوص این پرونده بشنوند و قانون‌گذاران در هر دو حزب نیز ابراز تمایل کرده بودند که از وی درباره این پرونده پرسش‌هایی مطرح کنند. برای جمهوری‌خواهان حضور مولر این فرصت را به آنها می‌دهد که از بازرس ویژه دادگستری آمریکا از نگرانی‌هایش درباره تحقیقات ضداطلاعاتی در تیم رئیس‌جمهوری بپرسند و آن را بزرگ جلوه دهند و همزمان نیز به دموکرات‌ها فشار بیاورند که دست از تحقیقاتی که خود راسا پیش می‌برند، بردارند. داگ کالینز یکی از اعضای جمهوری‌خواه کمیته قضایی مجلس نمایندگان به سی‌ان‌ان گفت: «من امیدوارم که ادای شهادت مولر پایانی بر این بازی رندانه دموکرات‌ها در کمیته قضایی باشد که بیش از پیش هزینه به مالیات‌پردازان ارزشمند آمریکایی (مردم) وارد می‌کند.» او افزود: شاید حضور مولر، دموکرات‌های مجلس نمایندگان را به یک جمع‌بندی برساند و آنها را به کار اصلی‌شان که همان قانون‌گذاری است برگرداند.»
گزارش مولر در دو بخش تهیه شده است: بخشی مربوط به دخالت روسیه در انتخابات آمریکا و بخش دیگر نیز ممانعت از برقراری عدالت و ادامه تحقیقات از سوی رئیس‌جمهوری آمریکا. بازرس ویژه پرونده روسیه، در باب بخش اول هیچ جرمی را متوجه رئیس‌‌جمهوری نکرده اما گفته است که دیدارهای متعدد و مکرری بین تیم ترامپ و روس‌ها وجود داشته است اما دموکرات‌ها همین موارد را مهم تلقی می‌کنند، حتی اگر جرمی به‌حساب نیاید. همچنین رابرت مولر در بخش دوم گزارشش به ده‌ها مورد از امکان ایجاد ممانعت از سوی رئیس‌جمهوری آمریکا اشاره کرده است. او در گزارشش گفته است که اجازه نداشته است رئیس‌جمهوری مستقر را به چیزی متهم کند اما این تحقیقات ترامپ را از چیزی هم تبرئه نمی‌کند.
استفن کالینز تحلیلگر سی‌ان‌ان در یادداشتی برای این شبکه خبری نوشت که حضور مولر در مجلس نمایندگان در ماه بعد، بهترین و شاید آخرین فرصت برای دموکرات‌ها است تا نتیجه مطلوبی از رسوایی پرونده روسیه به‌دست آورند. به گفته این کارشناس پس از آنکه مشخص شد بازرس ویژه دادگستری روز 17 ژوئیه در مجلس نمایندگان حضور پیدا خواهد کرد، احتمالا ترامپ را با چند هفته پرفشار روبه‌رو کند.
دموکرات‌ها همچنین می‌گویند حضور مدیرسابق و قابل احترام اف‌بی‌آی در تلویزیون نیز بیش از پیش آمریکایی‌ها را مقابل ترامپ می‌نشاند، آن‌گونه که شاید گزارش 448 صفحه‌ای و متراکم مولر چنین اثری نداشته است. آنها بر این باورند که شنیدن سخنان از زبان خود مولر تاثیر بیشتری نسبت به این گزارش مکتوب خواهد داشت. چراکه گزارش ماه پیش مولر نشان داد تحقیقات هیچ اتهامی را متوجه ترامپ نکرده است اما این را هم گفت که قانون نیاز به فرآیندی غیر از این دارد تا اتهامی را متوجه رئیس‌جمهوری مستقر کند. بیانیه مولر که ماه پیش آن را خواند، تنها حضور وی در ملأعام از زمان انتصاب وی در ماه مه سال 2017 برای تحقیقات بوده است. دموکرات‌ها اعتقاد دارند که حضور وی در یک برنامه عمومی می‌تواند تاثیر بیشتری روی مردم بگذارد. با تلاش طرفداران استیضاح، هم‌اینک رشد قابل توجهی از نظر نفرات داشتند و به بیش از 75 نفر رسیده‌اند. این دسته از دموکرات‌ها می‌گویند که حضور مولر به تسریع این روند کمک شایانی خواهد کرد. اما هنوز نانسی پلوسی یکی از بزرگ‌ترین موانع برای استیضاح ترامپ به‌حساب می‌آید. در مقابل رئیس مجلس نمایندگان اما افرادی مانند نادلر و شیف از آغاز روند استیضاح حمایت کرده‌اند. جیمی راسکین یکی از دموکرات‌های کمیته قضایی مجلس نمایندگان می‌گوید که این شاید بهترین فرصت برای همین اقدام باشد.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/123587/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

پیشرفت در مذاکرات صلح باکو و ایروان

اظهارات لاوروف درخصوص صحبت‌های جنجالی بورل

شیرین: تا وقتی بله نگفته بودیم، هیشکی قصد ازدواج نداشت حالا همه میخوان زن بگیرن!

وقتی ناراحتی از اینکه مخ زن خودت رو زدی

راهپیمایی تهرانی‌ها در حمایت از عملیات «وعده صادق»

لاوروف: روسیه از طریق کانال‌های دیپلماتیک به اسرائیل اطلاع داده که ایران خواهان افزایش درگیری نیست

ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی

شمار شهدای غزه از 34 هزار نفر گذشت

اوربان: اروپا یک قدم تا ارسال سرباز به اوکراین فاصله دارد

رپ خوانی بحرانی برای سید جواد هاشمی

روایت سفیر ایران در فرانسه از ماجرای تهدید به انفجار یک فرد در مقابل کنسولگری ایران

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم

ناتو تعداد بیشتری سامانه پدافند هوایی به اوکراین ارسال می کند

سرقت 250 هزار سند در حمله هکری «انانیموس» به ارتش رژیم صهیونیستی

استوری جدید و متفاوتی که منوچهر هادی منتشر کرد

چهره ها/ تغییر چهره «گلنار» سریال گیلدخت بعد از 3 سال

ببعی به زبان ترکی هم مسلطه!

چهره ها/ سلفی جالب نصرالله رادش و همسرش وایرال شد

سی‌ان‌ان: شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

ادعای یک نشریه انگلیسی: بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است

سلمان: بن افلک جنفیر رو همچین ماه عسلی نبرده بود که من آوردمت!

توصیه بامزه فامیل دور به آقای مجری

امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی پاسخ می‌دهیم

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائیل و اوکراین

نمک های بی پایان علی صادقی در سریال خانه به دوش

ماجرای عاشق شدن دیبی در جوانی

رویترز: کشورهای غربی با هدف تنش‌زدایی از طریق ترکیه به ایران پیام داده‌اند

وزیر خارجه انگلیس خطاب به نتانیاهو: سپاه را به عنوان نهاد تروریستی شناسایی نمی‌کنیم

یکی از همراهان امیرعبداللهیان در جواب یک خبرنگار درباره حمله شب گذشته: «چه حمله‌ای؟!»

هشدار وزیر فرهنگ لبنان نسبت به تجاوز رژیم صهیونیستی به کشورش

کوثری: شلیک به ریزپرنده‌ها بخاطر آماده‌باش پدافند هوایی است

آمریکا به کمک آرژانتین می‌رود

امیرعبداللهیان در نیویورک: ریزپرنده‌های ساقط‌ شده، هیچ خسارت مالی و جانی در بر نداشته‌اند

دیدار نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل با امیرعبداللهیان

مهاجری: گمان کرده‌اید اگر اسم «گشت ارشاد» را به «طرح‌ نور» تبدیل کنید قضیه تغییر ماهیت می‌دهد؟

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

اذعان صهیونیست ها به تداوم قدرت مقاومت فلسطین در غزه

غیبت احمدی‌نژاد در مراسم تشییع پیکر معاونش

بهرام عظیمی برای ساخت مجموعه سیا ساکتی چقدر دستمزد گرفت؟!/ ویدئو

اسرائیل به دنبال جاسوسی در ایران بود؟

رویترز: تشدید تحریم‌های ایران در بسته کمک‌های خارجی آمریکا گنجانده شده است

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

لاوروف: برای مذاکره در مورد اوکراین آماده‌ایم

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی