اخبار محرمانه

آخرين مطالب

لمونیس یا چاچیچ؛ مقایسه کارنامه گزینه های نهایی پرسپولیس تحلیل ویژه

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه -
لمونیس یا چاچیچ؛ مقایسه کارنامه گزینه های نهایی پرسپولیس
k ٤.٦
١
نود / دو گزینه نهایی پرسپولیس، بودجه کمتری به این باشگاه تحمیل می‌کنند و از گزینه‌های قبلی، جام‌های بیشتری هم دارند.
چرخ گردون پرسپولیس برای انتخاب مربی، پس از ایران و آلمان و عربستان، به گزینه‌های شرق اروپا رسیده است. پرسپولیسی‌ها به جای مربیانی که سال‌ها، در کشورهای عربی قراردادهای گرانقیمت بسته‌اند دست روی گزینه‌های پرافتخارتر و ارزان‌تر در شرق اروپا گذاشته‌اند. با دور شدن نوری و کالدرون از پرسپولیس، تاکیس لمونیس و آنته چاچیچ جدی‌ترین گزینه‌های نیمکت پرسپولیس هستند. دو مربی که افتخارات بیشنری دارند و در بیشتر از یک کشور امتحان پس داده‌اند. هر چند با توجه به قیمت‌شان، نام مربی همیشه برنده را نمی‌توان روی‌شان گذاشت.
تاکیس لمونیس با 4 قهرمانی در لیگ یونان، یکی از پرافتخارترین مربیان این کشور است. قهرمانی‌هایی که آخرین آن‌ها، همین دو سال قبل بود. مربی محبوب یونانی که در این کشور به «سر تاکیس» مشهور شده، بیشتر افتخاراتش را با المپیاکوس دارد. تیمی که دوران بازی هم یک دهه در آن حضور داشت و 4 قهرمانی لیگ بدست آورد. سر تاکیس چند سال بعد از شروع مربیگری، به عنوان سرمربی روی نیمکت المپیاکوس نشست. طی دو سال، دو بار این تیم را قهرمان کرد و اواسط فصل 2002/03 از باشگاه جدا شد. بعد از مدتی کوتاه در آپوئل، به کالیثی رفت. فصل اول که اواسط فصل به تیم رفته بود، آن‌ها را در لیگ نگه داشت و فصل دوم، رتبه‌شان را تک رقمی کرد. فصل بعد را به عنوان مربی لوادیاکیس آغاز و با این تیم، به لیگ پایین‌تر سقوط کرد. کالیثی هم در نبود او، همزمان با لوادیاکیس به دسته پایین‌تر رفت.
سقوط از سوپرلیگ یونان، باعث شد چند ماهی خانه نشین شود و پس از آن، چند هفته‌ای روی نیمکت ژانتی نشست. 5 برد در 9 بازی و آمار خوب در ژانتی، باعث شد فقط دو ماه در این تیم دوام بیاورد و المپیاکوس، دوباره او را برگرداند. در پایان همان فصل، اتفاقی تکراری در یونان افتاد و سر تاکیس با المپیاکوس قهرمان شدند. دومین اتفاق تکراری برای تاکیس، برکناری اواسط فصل بعد بود. او بعد از یک تجربه بسیار کوتاه در پانیونیوس، سال 2009 مربیگری خارج از یونان را تجربه کرد و به اومانیا در لیگ قبرس رفت. فصل اول، اومانیا بالاتر از فاماگوستا و آپوئل قهرمان لیگ قبرس شد. جامی که آخرین قهرمانی آن‌ها در لیگ قبرس تا امروز محسوب می‌شود. فصل دوم، تاکیس در همان هفته‌های ابتدایی با وجود نتایج نه چندان ضعیفش برکنار شد و بلافاصله به یونان و این بار پانیونیوس برگشت. او پانیونیوس را اواسط لیگ در نیمه پایین جدول تحویل گرفت و یک سال بعد، زمان برکناری تقریبا در شرایط مشابهی تحویل داد. از سال 2012 تا 2017، تاکیس دوره‌های کوتاه و چند ماهه‌ای در تیم‌های مختلف گذراند و موفقیتی نداشت. سال 2017، المپیاکوس او را برای چند بازی آخر فصل استخدام کرد و یک جام دیگر، به افتخارات مشترک‌شان اضافه شد. سناریویی که فصل بعد، نتوانستند تکرار کنند و حضور چند ماهه تاکیس، کمکی به قهرمان شدن‌شان نکرد.
بجز یک مقطع در اومانیای قبرس، همه موفقیت‌های تاکیس به المپیاکوس خلاصه می‌شود. 3 قهرمانی از 4 قهرمانی او هم، در شرایطی ثبت شد که او فقط چند ماه آخر فصل، روی نیمکت تیم نشست. المپیاکوس در 19 سال اخیر، 15 بار قهرمان لیگ یونان شده و کمتر پیش آمده مربی نتواند آن‌ها را قهرمان کند. تاکیس، یک چهره مشهور در فوتبال یونان است اما کارنامه او به عنوان مربی، فقط یک سال موفق دور از المپیاکوس دارد.
کارنامه چاچیچ کاملا متفاوت است. او سابقه حضور در چند کشور مختلف و حتی کشورهای نزدیک خاور میانه را هم دارد ولی جام‌هایش از تاکیس کمتر هستند. چاچیچ که بازیکن بزرگی نبود، مربیگری را از سطوح پایین آغاز کرد. اولین موفقیت جدی او، سال 1992 و بالا بردن زادار از دسته سوم یوگوسلاوی بود. بعد از استقلال کرواسی، سال 93 چاچیچ تیم دوبراوا را از لیگ دسته دو به سطح اول این کشور رساند. او یک سال بعد، به تیم امید کرواسی رفت و کمک مربی بود. سال 98 به سرمربیگری برگشت و زمانی که سرمربی اینتر زاپرشیچ شد، با این تیم هم از دسته دو به دسته یک فوتبال کرواسی صعود کرد. پس از آن، به لیبی سفر کرد تا دستیار ایلیا لونکارویچ در تیم ملی این کشور شود. او در آفریقا، کارنامه موفقی داشت. به صورت همزمان، سرمربی تیم‌های پایه لیبی بود و با تیم زیر 20 سال این کشور، مدال برنز بازی‌های مدیترانه را بدست آورد. با این حال یک سال بعد با جدایی لونکارویچ، به کرواسی برگشت. تا سال 2011، اوضاع برای او خوب جلو نمی‌رفت. یک بار سقوط کرد و مدتی طولانی، مجبور شد در خانه بماند اما پیشنهاد لوکوموتیو اواخر سال 2011، زندگی حرفه‌ای او را تغییر داد.
چاچیچ فقط دو ماه روی نیمکت لوکوموتیو نشست و سپس، با پیشنهاد دینامو به این تیم رفت. او با دیناموزاگرب اولین جام مهم زندگی‌اش را بدست آورد و قهرمان کرواسی شد. سپس به اسلوونی رفت و با وجود قهرمانی سوپرجام، فصل را به پایان نرساند. تیم او از 9 بازی اول، 8 بازی را برد اما سه بازی پیاپی بدون برد، باعث شد از مربیگری باشگاه برکنار شود. دو دوره بعدی او در اسلاون بلوپو و لوکوموتیو زاگرب هم بیشتر از چند ماه نشد. او در سال 2015 به عنوان سرمربی تیم ملی کرواسی انتخاب شد. دورانی که شاید مهمترین بخش کارنامه چاچیچ باشد.
چاچیچ در کرواسی، تیم بدی نداشت. او زمانی که کار کروات‌ها برای رسیدن به جام ملت‌های اروپا سخت شده بود، روی نیمکت این تیم نشست و با دو برد پیاپی، توانست رده دوم را از نروژ پس بگیرد و صعود کند. در یورو هم نتایج کرواسی قابل قبول بود. آن‌ها با وجود بازی‌های اقتصادی، در گروهی که اسپانیا، ترکیه و چک حضور داشتند بدون باخت و به عنوان سرگروه بالا رفتند. تیم چاچیچ ترکیه و اسپانیا را برد و با چک مساوی کرد. مرحله یک هشتم نهایی اما، در قرعه‌ای عجیب و با بدشانسی با پرتغال برخورد کردند و سه دقیقه مانده به پایان 120 دقیقه، با گل کوارشما حذف شدند. در بازی‌های انتخابی جام جهانی، تیم او تا بازی نهم سرگروه بود و مجوز مستقیم صعود به جام جهانی را داشت. موضوعی که به چاچیچ، فرصت نشستن روی نیمکت این تیم در روسیه را هم می‌داد. باخت به ترکیه و مساوی با فنلاند، شرایط را برای چاچیچ سخت کرد. ایسلند به عنوان تیم صدرنشین بالا رفت و با وجود اینکه کرواسی از بازی آخر فقط یک مساوی برای رفتن به پلی آف لازم داشت، او را برکنار کردند. برای انتخاب جانشین چاچیچ، برانکو سرمربی سابق پرسپولیس یکی از گزینه‌ها بود که در نظرسنجی‌ها کمتر از یک درصد رای آورد. دالیچ سرمربی شد و با کرواسی، به جام جهانی و سپس فینال این جام صعود کرد.
چاچیچ نزدیک به دو سال اخیر را در خانه نشسته است. همین موضوع هم قیمتش را برای سرخپوشان پایتخت پایین می‌آورد. او تعداد جام‌های کمتری از سر تاکیس گرفته و مثل او، حضورش در تیم‌های مختلف کوتاه بوده است. تجربه بین المللی در کشورهای مختلف، برتری او نسبت به دیگر گزینه سرخپوشان محسوب می‌شود. کسی که شانس نشستن روی نیمکت کرواسی در جام جهانی را از دست داد و حالا، شاید شانس فرصت هدایت قهرمان سال‌های اخیر فوتبال ایران را پیدا کند.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/123369/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

افزایش استرس‌ زنان امروزی به دلیل بی‌خوابی

صدور و تمدید 3259 مجوز سرمایه گذاری در سال 1402 در قشم/ 54 طرح جدید اقتصادی به بهره برداری رسید

قاضی زاده هاشمی: بنگاه های اقتصادی بنیاد شهید واگذار می شود

آلمان 4 پاتریوت دیگر می‌خرد

ماجرای بیزینس‌های «آقای همساده»

توزیع بیش از 4 میلیون لیتر سوخت در ناوگان حمل‌ونقل زمینی و هوایی خراسان جنوبی

روز خوش بورس؛ جهش 78 هزار واحدی شاخص

اسنپ تخفیف ویژه مؤسسات نیکوکاری را تمدید کرد

رسانه‌های صهیونیستی: 250 هزار فلسطینی رفح را ترک کرده‌اند

چه خبر از مژده لواسانی و سوگل خلیق؟

جعفرزاده: نه رئیسی، رئیس جمهور دو دوره ای می شود نه بایدن

توپکرانی 137 هزار متر خط لوله در نفت و گاز مسجدسلیمان

فعال سیاسی: بدون تغییر در تیم اقتصادی دولت نباید منتظر بهبود اوضاع بود

خط فقر 150 هزار تومانی در سال 84

آوارها در غزه وسیله‌ای برای سرگرمی کودکان شد

اعتراض مردم انگلیس به وتوی آمریکا علیه فلسطین

تجمع مردم لبنان در مقابل سفارت اردن

جواد خیابانی: نه قهر کردم و نه از تلویزیون می‌روم!

رضا نصری: زبان ایران باید در مقابل اسرائیلِ یاغی و قانون‌شکن زبان قانون و منطق و متانت باشد!

صفر تا صد برنده و بازنده عملیات ایران علیه اسرائیل در 3 دقیقه

مجری معروف تهیه کننده تئاتر شد!

افت محسوس قیمت سکه امامی؛ عقبگرد دلار به کانال 65 هزار تومانی

چرا «گناه فرشته» نظر مخاطب را جلب نکرد؟

رابطه تازه سحر دولتشاهی و پیمان معادی صدای برخی‌ها را درآورد!

حسین شریعتمداری: حمله اسرائیل مانند توپ میرزا آقاسی، صدراعظم محمدشاه قاجار بود

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

اصلا حوصله کارکردن در این روزهای بهاری را ندارم

افزایش نرخ سود بین بانکی در هفته پایانی فروردین ماه

شمار شهدای غزه به 34 هزار و 49 نفر رسید

واکنش سفارت ایران در لندن به کمپین نمایندگان پارلمان انگلیس علیه سپاه

وزیر دفاع سابق آمریکا: سکوت ایران و اسرائیل می‌تواند نشانه پایان تنش‌ها باشد

اظهارنظر بولتون درباره واکنش ناچیز رژیم صهیونیستی: ایران در این مورد خیلی خیلی خوش‌شانس بود

شبکه 12 تلویزیون رژیم اسرائیل: ایرانی‌ها ما را مسخره‌ می‌کنند

بچه بال مگسی رو واکس زده!

ارزیابی دستگاه‌های اجرایی در برابر تهدیدات با حضور رئیس ستادکل نیروهای مسلح

سردار شکارچی: قدرت بازدارندگی ایران مانع تهاجم دشمنان است

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

ترفند آویزان کردن شلوار

جولان گرانی در کالاهای اساسی؛ حبوبات 30 درصد گران شد

زخمی شدن 5 نوجوان بر اثر تیراندازی در مریلند

چهره ها/ شوخی جالب شاهرخ استخری با بازپخش سریال هایش

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارد

نابودی بزرگترین مرکز داروسازی نوار غزه به دست اشغالگران صهیونیست

دیدار ماکرون با میقاتی در پاریس

امیرعبداللهیان: نتانیاهو از کنترل خارج شده و باید مهار شود

فرمانده ارتش به فرمانده سپاه پیام داد

واکنش نماینده مجلس به ادعای دولت درباره قیمت دلار 100 هزار تومانی

فیلم شهرک در بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی «کازابلانکا»

شروع یک انقلاب در درمان طاسی سر

وداع تلخ مادر با کودک خردسالش که در بمباران صهیونیست‌ها به شهادت رسید

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی